Άιιιιι οχτώ φορές (i8)!

Τάκης Πουρναράκης

Άιιιιι οχτώ φορές (i8)!

Παλιά στο Πολυτεχνείο μας δίδασκαν πως για να παράγεις έργο πρέπει να καταναλώσεις αντίστοιχη ενέργεια.

Όχι πια! Στη BMW εφαρμόζοντας την βασική ιδέα της υβριδικής τεχνολογίας F1 έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο που πάει χωρίς να καίει. Ο λόγος για το supercar της σειράς “I” το i8 που είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή αυτές τις μέρες. Με θερμικό turbo βενζινοκινητήρα 1.5lt τοποθετημένο στο κέντρο (ναι αυτόν που φορά το Mini και η σειρά 1) απόδοσης 231PS και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο μεγάλος απόδοσης 131PS βρίσκεται και κινεί τον εμπρός άξονα, ο μικρός συνεπικουρεί πίσω, ενώ φορτίζει και τις μπαταρίες. Αυτές βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ και είναι ίδιας τεχνολογίας με του κινητού σας, ιόντων λιθίου, απλά η χωρητικότητα αντί για 0.01kwh φτάνει τις 7kwh. Φορτίζουν ενώ κινείστε,  στο ρολάρισμα, στο φρενάρισμα  και σε δυο ώρες από οικιακή πρίζα. Όταν είναι γεμάτες μπορείς μ’ αυτές να κάνεις 20km κινούμενος μέχρι και με 120km/h κοντολογίς μέσα στη πόλη ο βενζινοκινητήρας δε σου χρειάζεται. Φυσικά είναι πάντα εκεί αν θες κάτι παραπάνω. Εκκινείς ηλεκτρικά από το υπόγειο γκαράζ ή φτάνεις αθόρυβα  μπροστά στο club, δείχνοντας έναν ανώτερο αυτοκινητικό πολιτισμό. Ταυτόχρονα στις συζητήσεις λες πως έχεις ένα BMW 1500σαρι, που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Μέσα στην πόλη κινείσαι ηλεκτρικά/υβριδικά με μεγάλη άνεση χάρη στο αυτόματο 6αρι κιβώτιο. Αν έχεις οδηγήσει άλλα super car πραγματικά εκπλήσσεσαι με το βαθμό ευκολίας που κινείται το i8. Ξεπερνώντας τα βλέμματα θαυμασμού και το μπες βγες καθώς οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω κινείσαι εξίσου άνετα με το i3. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δυο χαρτογραφήσεις Eco Pro και Comfort. Με την πρώτη έχεις μια κατανάλωση περί τις 6 κιλοβατώρες/100km ή 0.6 ευρώ αν προτιμάτε. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό ότι η ανάρτηση δεν κοπανά σε λακκούβες και σαμαράκια και παρότι χαμηλό μπροστά δε σε πιάνει άγχος αν θα βρεις κάπου. Βέβαια στη ράμπα του υπογείου γκαράζ έχεις ένα θέμα…

Στην ουσία τώρα το i8 πάει πολύ εύκολα, πολύ γρήγορα. Ταξίδεψα αργά τη νύχτα με το δρόμο άδειο, από Αθήνα για Τρίπολη, Λεβίδι, Βυτίνα. Πρώτα απ’ όλα ρύθμισα στο εσωτερικό τα φώτα καμπίνας στο πιο χαμηλό ώστε να μην κουράζονται τα μάτια. Στην Εθνική οδό συγκλονίζει η απουσία αεροδυναμικών ή άλλων θορύβων. Έχεις την αίσθηση ότι κινείσαι με τα μισά χιλιόμετρα απ’ ότι γράφει το ταχύμετρο. Σ’ αυτό παίζει ρόλο ο διαχωρισμός της ροής αέρα πάνω και κάτω από το αυτοκίνητο. Στρίβοντας από Κόρινθο για Τρίπολη τραβώ προς το μέρος μου το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου. Το μπλε φόντο με τις οικολογικές ενδείξεις εξαφανίζεται! Από το ηλεκτρονικό ταμπλό αναδύεται ένα άλικο χρώμα, στροφόμετρο που δεν υπήρχε πριν και η ένδειξη Sport μαζί μ’ ένα βρυχηθμό του κινητήρα. Ξύπνησε το πράγμα μονολογώ και καθώς δεν υπάρχει ίχνος ζωής γύρω μου, πατάω τέρμα στην ανηφόρα δυναμόμετρο πριν τα διόδια. Το i8 επιβεβαιώνει άνετα την τελική του, κοιτάζω την κατανάλωση 9lt/100km, αυτό δεν είναι πλάκα, είναι επανάσταση!

Ταξιδεύεις με ταχύτητα διπλάσια του νόμιμου ορίου πιο άνετα από οποιοδήποτε άλλο super car και αυτό λόγω απουσίας θορύβων (σ.σ: ο κινητήρας ακούγεται τεχνητά μόνο στις αλλαγές ταχυτήτων) και άνεσης ανάρτησης.

Κλείσιμο
Φτάνουμε σε δρόμο στριφτερό αλλά οικείο οπότε δε ψάχνουμε πατήματα/γραμμές και μπορούμε να επικεντρωθούμε στο i8. Καθότι τετρακίνητο, με χαμηλό κέντρο βάρους (σ.σ: εδώ έχει παίξει ρόλο η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος στο πάνω μέρος) και πολύ καλή κατανομή βάρους παρουσιάζει εντυπωσιακά ουδέτερη συμπεριφορά. Δεν έχει φτιαχτεί για να οδηγείται με το γκάζι, δε θα γράψει ιστορία πλαγιολισθαίνοντας, δε σκοτώνει στις μεσαίες επιταχύνσεις. Όμως άλλα νιώθεις και άλλα λέει το ταχύμετρο. Στρίβεις με 160km/h σε στροφή 270 μοιρών που με την 320 θα περνούσες με 100km/h! Βγάλαμε τα ηλεκτρονικά προσπαθώντας να προκαλέσουμε το πίσω μέρος αλλά το i8 παραείναι ισορροπημένο για να το φέρεις σε δύσκολη θέση. Δε φτιάχτηκε για drift και πάντες Θα συμφωνήσω μαζί σου αφεντικό, δεν έχει δράμα, αυτό θα το ζήσει όποιος προσπαθήσει να το ακολουθήσει.

Το i8 τα κάνει όλα εύκολα και ο βασικός λόγος γι’ αυτό είναι η σχεδίασή του. Χαμηλό κέντρο βάρους, πολύ καλή κατανομή βάρους και μεταξόνιο στα 2.8m.

Ξάπλωσα το βράδυ αποκαμωμένος να κοιμηθώ και το μυαλό συνέχιζε να στρίβει. Έβλεπα πάλι τις ενδείξεις, ταχύμετρο και δείκτη βενζίνης. Γιατρέ μου δεν είμαι καλά, έχω παραισθήσεις, βλέπω το μέλλον!
Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ