Greek sun never knows crisis
Νίκος Αλιάγας

Νίκος Αλιάγας

Greek sun never knows crisis

Εάν σήμερα ένας ξένος θελήσει να  κάνει αναζήτηση στο Google για την Ελλάδα, οι πρώτες λέξεις-κλειδιά που εμφανίζονται είναι «holidays weather» και «crisis», τρεις λέξεις που εμπεριέχουν όλα τα συστατικά που επικεντρώνονται στην επικαιρότητα της χώρας μας. Και τη λέξη «crisis» δεν φαίνεται να την αποφεύγουμε για πολύ καιρό ακόμα. Αν ψάξει κανείς λίγο πιο συγκεκριμένα στο Google περί τουρισμού της Ελλάδας, εμφανίζονται τρεις νέες λέξεις: «2012 statistics» και «decline». Δεν χρειάζεται να είσαι οικονομολόγος, ούτε εξειδικευμένος δημοσιογράφος, ούτε τουριστικός πράκτορας για να διαπιστώσεις πως η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινάει δύσκολα. Εξηγήσεις; Πολλές. Κατ’ αρχάς η πολιτική αστάθεια των τελευταίων μηνών, όπως και όλα τα περσινά καμώματα, όπως απεργία οδηγών ταξί, ξεναγών, πλοίων, επανειλημμένες διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας κ.ά.

Εάν σήμερα ένας ξένος θελήσει να  κάνει αναζήτηση στο Google για την Ελλάδα, οι πρώτες λέξεις-κλειδιά που εμφανίζονται είναι «holidays weather» και «crisis», τρεις λέξεις που εμπεριέχουν όλα τα συστατικά που επικεντρώνονται στην επικαιρότητα της χώρας μας. Και τη λέξη «crisis» δεν φαίνεται να την αποφεύγουμε για πολύ καιρό ακόμα. Αν ψάξει κανείς λίγο πιο συγκεκριμένα στο Google περί τουρισμού της Ελλάδας, εμφανίζονται τρεις νέες λέξεις: «2012 statistics» και «decline». Δεν χρειάζεται να είσαι οικονομολόγος, ούτε εξειδικευμένος δημοσιογράφος, ούτε τουριστικός πράκτορας για να διαπιστώσεις πως η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινάει δύσκολα. Εξηγήσεις; Πολλές. Κατ’ αρχάς η πολιτική αστάθεια των τελευταίων μηνών, όπως και όλα τα περσινά καμώματα, όπως απεργία οδηγών ταξί, ξεναγών, πλοίων, επανειλημμένες διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας κ.ά.

Τον περασμένο χρόνο επισκέφτηκαν τη χώρα μας 16 εκατoμμύρια άνθρωποι. Φέτος, όμως, οι αναλυτές προβλέπουν πτώση -στην καλύτερη περίπτωση- της τάξεως του 15%, ποσοστό ανησυχητικό όταν γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η τουριστική κίνηση-κατανάλωση επηρεάζει το 60% των κλάδων της ελληνικής οικονομίας. Περισσότερο ανησυχητική, ωστόσο, είναι η επίσημη στάση ορισμένων χωρών, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, που συνιστούν στους πολίτες τους να αποφύγουν με κάθε τρόπο τη χώρα μας για λόγους ασφαλείας. Οσο για τη Γερμανία, οι τεταμένες πλέον σχέσεις σε διπλωματικό επίπεδο έχουν προκαλέσει τη μείωση των κρατήσεων κατά 30%. Στη Γαλλία, τώρα, επειδή το ζω κάθε μέρα, ο κόσμος αναρωτιέται αν αξίζει να επενδύσει για τις διακοπές του σε μια χώρα όπου από τη μια μέρα στην άλλη μπορεί να βρεθεί εκτός ευρώ.

Κλείσιμο
Με λίγα λόγια, ήρθε η στιγμή να συσπειρωθούμε και να ενημερώσουμε τους φίλους τουρίστες, απ’ όπου κι αν προέρχονται, ότι η Ελλάδα είναι καθ’ όλα έτοιμη να τους υποδεχτεί. Και μάλιστα με ανοιχτές αγκάλες και όχι με ανοιχτές παλάμες, όπως διαδίδεται. Θα μου πείτε «πώς να ενημερώσουμε τον κόσμο αφού δεν έχουμε λεφτά για διαφήμιση». Και η αλήθεια είναι πως όσες αφίσες και αν κολλήσουμε στους δρόμους της Νέας Υόρκης, του Παρισιού ή του Λονδίνου, δύσκολα θα πείσουμε την κοινή γνώμη με τη δυσφήμηση που γίνεται καθημερινά μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ. Μπορούμε ωστόσο να επωφεληθούμε από το γεγονός ότι μιλάνε για μας για να προτείνουμε κάτι άλλο: Greek sun never knows crisis. Και αυτό μπορούμε να το προωθήσουμε όλοι μας, με τις προσωπικές διασυνδέσεις που διαθέτουμε, φιλικές και επαγγελματικές.

Με ένα sms μέσω Ιντερνετ ο κάθε χρήστης μπορεί καθημερινά να κάνει καταπληκτική δουλειά. Για παράδειγμα, μέσα από τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, τις ψηφιακές πλατφόρμες και κοινότητες, που κάθε άλλο παρά εικονικές είναι, μπορεί κάλλιστα ο καθένας μας να ενημερώσει όλους όσοι ενδιαφέρονται ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής και φιλόξενη χώρα. Οταν φτάνουν να ανταλλάσσουν πληροφορίες σε Twitter, Facebook, Youtube και άλλα δίκτυα εκατομμύρια άτομα καθημερινά και όταν η Πολιτεία δεν έχει πλέον φωνή, κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να υψώσει τη δική του. Και μπορεί να το κάνει χωρίς να του κοστίσει τίποτα απολύτως. Μπορεί να στείλει μέσω Youtube 10 φορές τη μέρα το τρέιλερ από το «Mamma mia!» ή εκείνο του Ζορμπά, ό,τι θέλει τέλος πάντων, αρκεί να δείχνει την απέριττη ομορφιά της Ελλάδας, το πώς γλεντάει ο Ελλληνας, τη φιλοσοφία της ζωής του, την αυθεντικότητα της ψυχής του. Καλύτερα ένα δίλεπτο βιντεάκι να το δουν 1 εκατομμύριο πιτσιρίκια παρά να ξοδέψεις 1 εκατ. ευρώ για μια αφίσα που θα ξεχαστεί την επόμενη εβδομάδα. Ακόμα, όλοι οι Ελληνες του εξωτερικού έχουν ηθικό χρέος, πέρα από τη βοήθεια που μπορεί ο καθένας να προσφέρει στην ελληνική κοινωνία, να επιστρατεύσουν όλες τις δυνάμεις τους υπέρ της Ελλάδας. Μέσα από κοινότητες, συλλόγους, εκκλησίες, λόμπι και ξελόμπι να ενημερώσουν τις χώρες στις οποίες ζουν ότι η Ελλάδα κρατάει γερά ακόμα. Και αυτό παρά τις φουρτούνες και το αβέβαιο μέλλον.

Και προσοχή, πάνω απ’ όλα δεν παρακαλάμε και δεν ζητιανεύουμε, απλώς προβάλλουμε αυτά που αξίζουν, όπως άλλωστε κάνουν άλλες χώρες που δεν έχουν ούτε το 1/10 των παραλιών μας, μην αναφέρω και τον πολιτισμό μας. Σημειωτέον ότι αυτό δεν λέγεται προπαγάνδα αλλά ενημέρωση. Και από την πλευρά μας καλό είναι να μην κλείνουμε πόρτες, να μην απομονωνόμαστε. Τα οικονομικά προβλήματα, όποια κυβέρνηση κι αν σχηματιστεί ή όχι μετά τις 17 Ιουνίου, ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να λυθούν ούτε σε μία ώρα, ούτε σε μία μέρα. Καλό είναι, λοιπόν, παράλληλα με όλα αυτά που διαδραματίζονται να λειτουργήσει και ο τουριστικός θεσμός αυτόνομα με τη συμμετοχή όλων, βγάζοντας προς τα έξω τον καλύτερό μας εαυτό. Οχι, δεν είναι θέμα κομμάτων, ούτε συμφερόντων, είναι θέμα συλλογικής ευθύνης. Ο Ελληνας έχει στο DNA του τη φιλοξενία και το φιλότιμο ακόμη και στα δύσκολα. Δεν είναι αργά. Είναι τώρα. Και όλοι μπορούμε, εντός και εκτός Ελλάδας. Και πού θα πάει… θα τους μεθύσουμε με ήλιο, σίγουρα ναι!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ