Κόρες – διάδοχοι στο τιμόνι της ελληνικής ναυτιλίας
Κόρες – διάδοχοι στο τιμόνι της ελληνικής ναυτιλίας
Οι Ελληνίδες «καπετάνισσες» που κρατούν το τιμόνι εισηγμένων και ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιρειών
Σε μία εποχή που οι ναυλαγορές για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά, οι Ελληνίδες «καπετάνισσες» που κρατούν το τιμόνι εισηγμένων και ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιρειών κάνουν επενδύσεις και βρίσκονται στα ηλεκτρονικά και έντυπα πρωτοσέλιδα του διεθνούς τύπου.
H παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παραδοσιακά θεωρείτο ανδροκρατούμενη. Μεγάλους εφοπλιστικούς ομίλους τους κληρονομούσαν οι άρρενες διάδοχοι ενώ οι κόρες ασχολούνταν με άλλες επιχειρήσεις της οικογένειας. Όσοι εφοπλιστές δεν είχαν γιους φρόντιζαν τη διαδοχή μέσω γάμων, ει δυνατόν με κληρονόμο μία άλλης θαλάσσιας αυτοκρατορίας Τα παραδείγματα πολλά.
Ο πρόσφατος θάνατος του Ιωάννη Αγγελικούση του κορυφαίου όχι μόνο Έλληνα αλλά διεθνή ιδιώτη εφοπλιστή και η ανάληψη της «διακυβέρνησης του σκάφους» από την κόρη του και μοναχοπαίδι του, Μαρία, έστρεψε τα μάτια της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας στην «θηλυκή» πλευρά της Ναυτιλίας. Πολλοί ήταν εκείνοι που αντιλήφθηκαν πως η ελληνόκτητη ναυτιλία άρχισε πριν χρόνια, σιγά-σιγά, να περνάει στα χέρια δυναμικών γυναικών, με όραμα, νέες ιδέες και όταν χρειαστεί δυνατή πυγμή. Το δακτυλίδι της διαδοχής έχει πλέον και άρωμα γυναίκας στη ναυτιλία.
Αρχίζοντας από τα πιο πρόσφατα γεγονότα, η Μαρία Αγγελικούση ηγείται του Όμιλου Αγγελικούση ο οποίος ελέγχει στόλο από συνολικά 149 πλοία, με τρεις εταιρείες.
H παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παραδοσιακά θεωρείτο ανδροκρατούμενη. Μεγάλους εφοπλιστικούς ομίλους τους κληρονομούσαν οι άρρενες διάδοχοι ενώ οι κόρες ασχολούνταν με άλλες επιχειρήσεις της οικογένειας. Όσοι εφοπλιστές δεν είχαν γιους φρόντιζαν τη διαδοχή μέσω γάμων, ει δυνατόν με κληρονόμο μία άλλης θαλάσσιας αυτοκρατορίας Τα παραδείγματα πολλά.
Ο πρόσφατος θάνατος του Ιωάννη Αγγελικούση του κορυφαίου όχι μόνο Έλληνα αλλά διεθνή ιδιώτη εφοπλιστή και η ανάληψη της «διακυβέρνησης του σκάφους» από την κόρη του και μοναχοπαίδι του, Μαρία, έστρεψε τα μάτια της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας στην «θηλυκή» πλευρά της Ναυτιλίας. Πολλοί ήταν εκείνοι που αντιλήφθηκαν πως η ελληνόκτητη ναυτιλία άρχισε πριν χρόνια, σιγά-σιγά, να περνάει στα χέρια δυναμικών γυναικών, με όραμα, νέες ιδέες και όταν χρειαστεί δυνατή πυγμή. Το δακτυλίδι της διαδοχής έχει πλέον και άρωμα γυναίκας στη ναυτιλία.
Αρχίζοντας από τα πιο πρόσφατα γεγονότα, η Μαρία Αγγελικούση ηγείται του Όμιλου Αγγελικούση ο οποίος ελέγχει στόλο από συνολικά 149 πλοία, με τρεις εταιρείες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα