Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη: Τέχνη, γκάζια και μεταξωτά μαντίλια

Μίνα  Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη: Τέχνη, γκάζια και μεταξωτά μαντίλια

«Η τέχνη δένει αρμονικά με τη μόδα και την αγάπη για την ταχύτητα», λέει η Ελληνίδα ζωγράφος για τη νέα της σειρά μεταξωτών μαντιλιών TDS+Mina P.V., που μόλις λανσαρίστηκαν στην Αθήνα. Η νέα της δουλειά για τη μόδα κέρδισε ήδη τις εντυπώσεις τόσο του ξένου Τύπου όσο και γνωστών οίκων μόδας, όπως του Gucci, του Hermès και του Emilio Pucci, με τον οποίο ξεκινά και επισήμως συνεργασία

Εχοντας διανύσει χιλιόμετρα στον χώρο τέχνης με συνεργασίες στις μεγαλύτερες γκαλερί του κόσμου, η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη φέτος «αμπαλάρει» το ταλέντο της με μετάξι μεταφέροντας τα ζωγραφικά της έργα σε κομψά γυναικεία μαντίλια. Εντυπωσιακές δημιουργίες με αυτοκίνητα στην άσφαλτο μετατράπηκαν σε σικάτα μαντίλια για τις κυρίες και δυναμικές ποσέτ για τους άνδρες. Εντονα χρώματα, φινέτσα και αίσθηση δυναμισμού με μια μοδάτη πινελιά που ζηλεύουν ακόμη και μεγάλοι οίκοι μόδας του εξωτερικού.


Ποσέτ της Ελληνίδας ζωγράφου φοράει ακόμη και ο διευθυντής του οίκου Pucci Φάμπιο Φόρμιλι


Η Ελληνίδα καλλιτέχνις μιλά αποκλειστικά στο «thema people» για το νέο αυτό ξεκίνημα: «Η πρόταση για τον σχεδιασμό των silk scarves TDS+Mina P.V. προέκυψε το 2014, στη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Federation Internationale Cinema Television Sportifs (FICTS) στο Μιλάνο. Εκεί, η βραβευμένη με Guirlande d’Honneur σκηνοθέτις Γιουρίκο Γκάμο Ρόμερ για την ταινία “Be strong, be gentle, be beautiful”, γνωρίζοντας τη δουλειά μου, είχε την ιδέα να εφαρμοστούν τα σχέδια της θεματολογίας Formula 1 σε μετάξι από τον παραγωγό Τζιμ Χέιζεν, πρόεδρο του Aston Martin Club και της εταιρείας The Drivers Society (TDS). O Τζιμ Χέιζεν, λοιπόν, μου ανέθεσε να σχεδιάσω τη σειρά αυτή αποκλειστικά με θέματα Formula 1, η οποία εδώ και χρόνια απασχολεί το έργο μου». 

Αδρεναλίνη και δυναμισμός σε μετάξι

Τα μαντίλια δεν πρόλαβαν να λανσαριστούν στη διεθνή αγορά και ήδη κέρδισαν τις εντυπώσεις, καθώς χαρακτηρίστηκαν από τους κύκλους της τέχνης αλλά και της μόδας ως επιτομή της κομψότητας, παρότι το θεματικό αντικείμενο αποπνέει αδρεναλίνη και δυναμισμό. Δεν είναι η πρώτη φορά, πάντως, που έργα τέχνης αποτελούν θέμα για τη μόδα. Πολλοί σχεδιαστές από τη δεκαετία του ’30, όπως η Ελσα Σκιαπαρέλι και μετέπειτα ο Ιβ Σεν Λοράν και ο Αλεξάντερ ΜακΚουίν, χρησιμοποίησαν τα patterns γνωστών καλλιτεχνών στα υφάσματά τους. 
Η Μαργαρίτα Δρίλλια, ιστορικός Τέχνης, περιεργάστηκε τη σειρά μαντιλιών της Μίνας Βαλυράκη, προχωρώντας στη συνέχεια σε μια κριτική που βρήκε σύμφωνους πολλούς συναδέλφους της: «Η Μίνα είναι άνθρωπος που δεν θέλει να επιβραδύνει ή από τη φύση της δεν μπορεί. Εθισμένη από μικρή στην ταχύτητα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ζώντας στον ρυθμό που ορίζει το χαρακτηριστικά προσωπικό της ταμπεραμέντο, εξερευνά συνεχώς τους τρόπους που ορίζουν τη μεταβολή, επιζητώντας την πορεία προς τα εμπρός, την αλλαγή στον χρόνο σε σχέση με την ενέργεια του χώρου. 

Από την παρουσίαση της συλλογής στην γκαλερί Artion στην Αθήνα



Η μεταφορά του έργου της λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση του αγωνιστικού αυτοκινήτου της Formula 1 -που και αυτό ως επίτευγμα της τεχνολογίας συνεχώς εξελίσσεται μέσω νέων πρωτοποριακών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών ιδεών- έξω από τις κλασικές επιφάνειες της ζωγραφικής συνδιαλέγεται με το νόημα και την αναφορά, δηλαδή με τη διαδικασία του μνημονεύειν. Η αναφορά δεν ορίζει την έκφραση. Η έκφραση, όμως, χρησιμοποιείται για να ορίσει την αναφορά. Το πώς θεσπίζεται η αντιστοιχία ανάμεσα στα δύο αυτά και το πώς ένα έργο τέχνης μπορεί να είναι συγχρόνως και αντικείμενο μόδας είναι καθαρή κατάκτηση της καλλιτέχνιδος».

Από τον Hermès στον Emilio Pucci

Η νέα δουλειά της Μίνας Βαλυράκη παρουσιάστηκε στο 33ο Festival FICTS στο Μιλάνο κερδίζοντας τις εντυπώσεις ακόμη και του διεθνούς φήμης τενόρου Xoσέ Καρέρας, ο οποίος αναφέρθηκε σε αυτήν με θαυμασμό. Στην Ελλάδα λανσαρίστηκε πριν από λίγες μέρες στην γκαλερί Artion της οδού Βουκουρεστίου, ενώ αναμένεται να βρεθεί σύντομα και σε πολλές πόλεις του εξωτερικού. Οι εσάρπες και τα φουλάρια από μετάξι με τα σχέδια της Formula 1 έκαναν το ντεμπούτο τους πριν από λίγες μέρες στο Εθνικό Μουσείο της Ουάσινγκτον, ενώ πρόκειται να κυκλοφορήσουν σε boutique και department stores σε όλη την Αμερική, στα «Harrods» της Αγγλίας, στο Music and Arts Foundation του Αμπού Ντάμπι και σύντομα στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

Σήφης Βαλυράκης, Μίνα Παπαθεοδώρου, Χοσέ Καρέρας


«Η τέχνη δένει αρμονικά με τη μόδα και την αγάπη για την ταχύτητα. Τα αυτοκίνητα της F1, σήμα κατατεθέν της δουλειάς μου, κοσμούν πια γυναικείες πλάτες και ανδρικούς καρπούς σε όλο τον κόσμο», λέει η Ελληνίδα καλλιτέχνις, η οποία αποφεύγει λόγω διακριτικότητας να πει ποιες προσωπικότητες τα διαθέτουν ήδη στη συλλογή τους. Ωστόσο, οι φήμες κάνουν λόγο για διάσημους συλλέκτες και διευθύντριες μουσείων, όπως η Αμερικανίδα Κάρολ Μάθιους. Τα μαντίλια και τα ποσέτ δημιουργήθηκαν και τυπώθηκαν στο Κόμο της Ιταλίας, εκεί όπου τυπώνονται τα μετάξια μεγάλων οίκων μόδας της Γαλλίας και της Ιταλίας, όπως του Hermès, του Gucci και του Pucci, και είναι μοναδικά ως προς την ποιότητα του μεταξιού και το εξαιρετικό τύπωμα. Πρόκειται ουσιαστικά για έργα τέχνης που συμβάλλουν στην ιδέα του art and fashion.

Το γεγονός μάλιστα ότι ο Φάμπιο Φόρμιλι, διευθυντής του οίκου Pucci, φοράει στο χέρι του ένα ποσέτ της Μίνας Βαλυράκη προϊδεάζει για τη συνέχεια. Η διακεκριμένη ζωγράφος έχει ήδη δεχτεί να σχεδιάσει μαντίλια για τον οίκο Εmilio Pucci την ερχόμενη σεζόν, προσφέροντας την έμπνευσή της και στην υψηλή ραπτική.

Από τη συλλογή TDS+Mina P.V. της Μίνας Βαλυράκη




ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

akrivogiannis

Το άγνωστο επεισόδιο του 1954 - Οι σχέσεις της Ελλάδας και Αλβανίας στις αρχές της δεκαετίας του 1950 – Ποιος ήταν ο Νίκος Ακριβογιάννης – Η αποστολή αυτοκτονίας στην Αλβανία – Η σύλληψη, η φυλάκιση και τα φριχτά βασανιστήρια στα οποία υποβλήθηκε – Η εκτέλεση του και τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας

59
arapakis01

Ο 16χρονος Πέτρος Αραπάκης ταξιδεύει 1.500 μίλια στη Μεσόγειο - Η εξερεύνηση του σπήλαιου της Βλυχάδας - Η φοίτησή του σε Σχολή Εμποροπλοιάρχων της Αγγλίας - Το στοίχημα και το ταξίδι με την ‘’Πανδώρα’’ (1910- 1911)

9
mayor_ar21

« -Κύριε Δήμαρχε, το υπόγειό μου γεμίζει νερά. -Τί θέλεις να σου κάνω κύριέ μου; -Να στείλης μια αντλία να το τραβήξη, γιατί θα μου χαλάση τα θεμέλια. -Δυστυχώς φίλε μου ο Δήμος δεν έχει αντλία, ούτε και καμμίαν αρμοδιότητα επί του προκειμένου»

kikidou

Ο δράκος της Βουλιαγμένης - Η αποκάλυψη του στυγερού εγκληματία από την Ελένη Κικίδου - Η δολοφονία του σιδηροδρομικού Δ. Πεπέ και η καθοριστική συμβολή της Ελένης Κικίδου στην εξιχνίασή της - Ο Άγγελος Τανάγρας, η Εταιρεία Ψυχικών Ερευνών και η Θεωρία της Ψυχοβολίας

3
08_Provlita_1

Η μεταπολεμική Θεσσαλονίκη των παιδικών μου χρόνων της δεκαετίας του '50 και του '60 ήταν, συγκριτικά με τη σημερινή, μία μικρότερη σε έκταση πόλη, η οποία χωρίς τα προάστια ουσιαστικά ξεκινούσε δυτικά από την Ξηροκρήνη και κατέληγε ανατολικά στο Ντεπώ -κάτι δηλαδή πολύ κοντινό στον σημερινό «Δήμο Θεσσαλονίκης»

4