PROTOTHEMA

Ζωή

Επιλογή Κατηγορίας

Από τα συνολικά 40 ίχνη βάδισης

Εγκληματικό! Έκλεψαν δέκα πατημασιές, ηλικίας 5,7 εκατ. ετών, από το Καστέλι Χανίων

Δείτε φωτογραφίες από το σημείο όπου έκλεψαν τα προϊστορικά ίχνη βάδισης - Με σφυρί και καλέμι αφαίρεσαν τμήματα από τα πετρώματα που ήταν τα απολιθώματα, λέει στο protothema.gr o αρμόδιος γεωλόγος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης

Δεν το χωρά ανθρώπου νους, αυτό που έγινε στον αρχαιολογικό χώρο στο Καστέλι Χανίων. Μόλις πριν δύο εβδομάδες ανακοινώθηκαν τα αποτελεσμάτων ερευνών για τις απολιθωμένες πατημασιές, σύμφωνα με τις οποίες πρόκειται για τα πρώτα ίχνη ανθρώπινης βάδισης ηλικίας 5,7 εκατομμυρίων ετών.

Πρόκειται για 40 ίχνη βάδισης, από τα οποία κλάπηκαν τα 10 ίχνη, όπως επιβεβαίωσε στο protothema.gr ο κ. Χαράλαμπος Φασουλάς, υπεύθυνος του τμήματος Γεωποικιλότητας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολίτης πήγε στο σημείο όπου υπήρχαν οι απολιθωμένες πατημασιές προκειμένου να τις φωτογραφήσει, διαπίστωσε το τι έγινε και ειδοποίησε τις αρχές.

«Ασυνείδητοι πήγαν με σφυρί και καλέμι και αφαίρεσαν τμήματα από τα πετρώματα που ήταν τα απολιθώματα, είναι μεγάλη ντροπή» λέει ο κ. Φασουλάς και προσθέτει: «Έχουν αφαιρεθεί 10 από τις 40 πατημασιές, η ζημιά είναι τεράστια».

Φωτογραφία από το σημείο όπου αφαίρεσαν το αρχαίο ίχνος βάδισης

«Προειδοποιώ αυτούς που έκλεψαν τα απολιθώματα, ότι έχουμε αποτυπώσει το χώρο με λέιζερ, υπάρχει απόλυτη αποτύπωση των απολιθωμάτων. Δεν μπορεί κάτι να διακινηθεί, γιατί υπάρχουν όλα αποτυπωμένα» επισημαίνει στο protothema.gr ο αρμόδιος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, στέλνοντας μήνυμα προς τους ληστές.

Στην ακόλουθη φωτογραφία φαίνεται ολοκάθαρα το σημείο όπου αφαίρεσαν το αρχαίο ίχνος βάδισης

Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπουμε το χώρο, όπως ήταν αρχικά

Σε επίσημη ανακοίνωση του, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης αναφέρει: «Διαπιστώθηκε ότι άγνωστοι, ασυνείδητοι και ιδιοτελείς προέβησαν, μάλλον στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας, σε καταστροφή και αφαίρεση, μέσα από τον αρχαιολογικό χώρο στον οποίο βρίσκεται η θέση, τμημάτων πετρωμάτων που περιελάμβαναν 10 πατημασιές, από το σύνολο των 40 περίπου που μελετήθηκαν.

Το σύνολο της θέσης και συνεπώς των απολιθωμάτων έχει πλήρως αποτυπωθεί από την ερευνητική ομάδα με χρήση λέιζερ και κάθε τμήμα της είναι άμεσα ταυτοποιήσιμο και αναγνωρίσιμο, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η διακίνηση τους χωρίς να επισημανθεί άμεσα. Συνεπώς εάν κάποιοι θεώρησαν ότι θα μπορούσαν να έχουν κέρδος από την πράξη τους αυτή μάλλον ατύχησαν.

Το Μουσείο καταδικάζει απερίφραστα την πράξη αυτή, που αποτελεί ντροπή για τον τόπο και όλους μας. Αναλαμβάνοντας το μερίδιο της ευθύνης που πιθανά του αναλογεί καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και υπηρεσίες να δράσουν άμεσα, σήμερα για την προστασία του χώρου και των απολιθωμάτων από πιθανές αντίστοιχες καταστροφικές πράξεις και την ανάληψη των απαραίτητων δράσεων για την επιτόπια ανάδειξή τους, που ήταν και η σχετική βούληση όλης της ερευνητικής ομάδας».

Τα αποτελέσματα της μελέτης απολιθωμένων ευρημάτων από την περιοχή Καστελίου Χανίων τα οποία θέτουν υπό αμφισβήτηση την επικρατούσα θεώρηση για την πορεία εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, δημοσιεύθηκαν στις 31/8/2017 από περιοδικό του οίκου Elsevier.

Τα ίχνη δίποδης βάδισης που είχαν βρεθεί τυχαία το 2002 από τον Πολωνό Παλαιοντολόγο Gerard Gierlinski άρχισαν να μελετούνται συστηματικά από τον μαθητή του Grzegorz Niedzwiedzki το 2010.  Σύμφωνα με τις έρευνες, διαπιστώθηκε ότι  ανήκουν σε κάποιο άγνωστο προγονικό είδος του ανθρώπου και άρα είναι τα παλαιότερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί, καθώς χρονολογούνται πριν από 5,7 εκατ. χρόνια.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Δημήτρης15/09/201718:06

Όσο σκέφτομαι ότι 5,7 εκατομμύρια χρόνια ήταν εκεί... Η πιο μαύρη εποχή της περιοχής είναι η "νεοελληνική" τελικά.

Αυτή η ανακάλυψη14/09/201717:43

μαζί με τα στοιχεία που έχουν ανακαλυφθεί για τον Γραικοπιθηκο ανατρέπουν την αφροκεντρικη θεωρία εντελώς με παγκόσμιες συνέπειες για την επιστημονική κοινότητα και πολύ κλάμα για τους ρατσιστές αφροκεντριστες. Αν μπορείτε να αντιληφθείτε τι σημαίνει αυτό έχει καλώς. Αν πάλι δεν μπορείτε, κανένα πρόβλημα. Τα συμπεράσματα μένουν για εμάς που μπορούμε. Αυτοί που το έκαναν είχαν άλλους σκοπούς και δεν πρόλαβαν να αφαιρέσουν τα υπόλοιπα. Δεν έχουν κλαπεί πολλές φορές τέτοια ευρήματα. Επειδή είμαστε κωλοχανειο όμως, θα έρθουν και για τα υπόλοιπα.

υπαρχει κυκλωμα 14/09/201716:23

που πουλιούνται αυτά τα κλεμμένα.Ειναι μεγιστάνες που έχουν κρυφές ιδιωτικές συλλογές σε μεσαιωνικούς πύργους και έχουν εμμονή με αυτά και είναι μανιώδεις συλλέκτες και τα θέλουν μόνο για αυτούς.Αυτα δεν διακινούνται σε οίκους δημοπρασιών αλλα μέσα από σκοτεινές διαδρομές σε κρυφούς συλλέκτες.Μαλιστα πολλες από τι κλοπες αρχαιοτητων ειναι μυστικες αποστολες ανθρωπων αυτών των μέγιστων με στόχο τις συγκεκριμένες αρχαιότητες.Και ο σαματάς και η δημοσιότητα διευκολύνει το εργο τους ότι πράγματι το κελεπουρι είναι γνήσιο.Δεν ειναι λοιπον τοσο ασχετοι οσο νομιζουμε.Φυσικα οι τιμές σε αυτό το κύκλωμα δεν είναι τόσο μεγάλες όσο φτάνουν στους οίκους δημοπρασιών ,τις πλησιάζουν όμως και δεν είναι μικρα τα ποσα.Το αδιανοητο είναι ότι ενώ η τεχνολογια έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο τελειότητας έτσι ώστε να μπορεις με ντρον και με την τοποθετηση περιμετρικά σε ενα τεράστιο αρχαιολογικού κλπ φυλασομενο χώρο,καμερών αισθητήρων κλπ ηλεκτρονικών αλαρμ, συνδεμένα με καταγραφικό πανελ οθονων ,κομπιούτερ,εταιρία σεγκιουρητι κλπ να κάνουν τη δουλειά δεκαδων σεγκιουρητι και αρχαιοφυλακων 24 ώρες το 24 ωρο με την δαπάνη ενός εφ άπαξ μικρού ποσού της τάξης ενός το πολύ δυο μισθών ενός φύλακα ,εμείς πάρα ταύτα επιμενουμε στον μαυρογιαλουρικο ψηφοθηρικο διορισμό ενός φύλακα που θα κάνει το οχτάωρο του και τη βόλτα του γυρω γύρω μια δυο φορές και μετά θα σχολάσει και θα πάει σπίτι του και οταν σχολάσει ο χώρος θα μήνει σφύλακτος μα ακόμη και την ώρα που εργγαζεται ο φύλακας θα τον αφήσουν να περάσει και ακόμη και την ώρα που θα δουλεύει μπορούν να κλέψουν ,θα μεινουν κρυμενοι και θα τον περιμενουν να περασει και να φυγει και μόλις θα φύγει και πάει στο γραφείο του θα μπουν στο χώρο και θα κλέβουν και ο φύλακας θα τους φυλάει από το γραφείο του.....

Nik14/09/201714:57

Ιδιοτελεις κρητικοιυπαρχει αυτο το ειδος α μπα!

Απάντηση