Ο γύρος του κόσμου με τη θρυλική «Ντακότα» DC-3

Ο γύρος του κόσμου με τη θρυλική «Ντακότα» DC-3


Ο γύρος του κόσμου με τη θρυλική «Ντακότα» DC-3

Το ιστορικό αμερικανικό ελικοφόρο, που έφερε την επανάσταση στις αεροπορικές μεταφορές, γιορτάζει τα 77α του γενέθλια και ταξιδεύει στην υφήλιο για έξι μήνες - Προσγειώθηκε και στην Αθήνα για ένα 24ωρο


Κλείσιμο
Έξι μήνες. Είκοσι οκτώ χώρες. Πενήντα πέντε αεροδρόμια. Ο γύρος του κόσμου με το θρυλικό αεροσκάφος Douglas DC-3 ή αλλιώς Dakota μόλις ξεκίνησε. Το ιστορικό αμερικανικό ελικοφόρο που έφερε την επανάσταση στις αεροπορικές μεταφορές τις δεκαετίες του 1930 και 1940 με την ταχύτητα και την εμβέλειά του, γιορτάζει φέτος τα 77α του γενέθλια διασχίζοντας τη Γη επί έξι μήνες και αποδεικνύοντας ότι παρά τις 75.000 ώρες «πτήσης» που μετράει, μπορεί ακόμα να ελίσσεται στους αιθέρες και να κάνει το όνειρο κάθε πιλότου πραγματικότητα. 

Έχοντας συνοδοιπόρο την ελβετική Breitling, η οποία μέσα από τη μακροχρόνια σχέση της με την αεροπλοΐα, βοηθά στη διάσωση, συντήρηση και προβολή των αεροσκαφών-αριστουργημάτων, το Douglas DC-3 ξεκίνησε το ταξίδι του την περασμένη εβδομάδα από τη Γενεύη, πραγματοποιώντας την πρώτη στάση στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας προτού προσγειωθεί στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

 

Στη διάρκεια της 24ωρης παραμονής του στην Αθήνα, το protothema.gr βρέθηκε στην παρουσίαση του «Breitling DC-3 World Tour» και συνομίλησε με τους πιλότους Francisco Agullo και Gabriel Eveque, για τον σκοπό της παγκόσμιας περιοδείας. 

«Είμαστε κάτι περισσότερο από τυχεροί και ευγνώμονες που έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε το όνειρο μας πραγματικότητα και να μεταδώσουμε στους πολίτες ολόκληρου του πλανήτη το πάθος μας για την αεροπορία, πιλοτάροντας ένα από τα σημαντικότερα αεροσκάφη όλων των εποχών» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Agullo, πιλότος και ιδιοκτήτης του αεροπλάνου, ο οποίος μέχρι τώρα κυβερνούσε κυρίως ιδιωτικά jets.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, ο γύρος του κόσμου με το Douglas DC-3 θα καλύψει τουλάχιστον 42.000 χλμ και 230 ώρες πτήσης μέχρι να επιστρέψει τον Σεπτέμβριο στην Ελβετία. Σε πολλές περιοχές, μάλιστα, το αεροσκάφος θα πετά χαμηλά στα 3.000 πόδια «συνθήκη ασυνήθιστη σε κανονικές πτήσεις. Αλλά αυτό είναι ένα από τα απίστευτα στοιχεία της περιοδείας. Η αίσθηση από την πλεύση σε αυτό το ύψος λειτουργεί θεραπευτικά για εμάς» σημείωσε.

{{{ articlebanner-330x100-1 }}}

Μετά την Ελλάδα, η «Ντακότα» απογειώθηκε με προορισμό το Τελ Αβίβ για να συνεχίσει στο Αμάν, το Κουβέιτ, το Μπαχρέιν, το Ντουμπάι, το Πακιστάν, την Ινδία και το Μπαγκλαντές.

Έπειτα θα περάσει στα βάθη της Ασίας, όπου ανάμεσα σε άλλες στάσεις θα προσγειωθεί σε Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Φιλιππίνες, Κίνα, Ταϊβάν και Ιαπωνία στην οποία θα παραμείνει για ένα μήνα. Στη μακρινή χώρα της ανατολικής Ασίας και σε συνεργασία με τη Unicef θα πραγματοποιηθεί μια σειρά εκδηλώσεων για παιδιά που έχουν χάσει τους γονείς τους από «χτυπήματα» ακραίων καιρικών φαινομένων  και ζουν υπό κακές συνθήκες, χωρίς βασικές υποδομές. «Θέλουμε να προτρέψουμε αυτά τα παιδιά να μην σταματήσουν να ονειρεύονται παρά τις δυσκολίες που βιώνουν και αν μπορέσουμε να συμβάλλουμε έστω και λίγο στο να ζήσουν την περιπέτεια» ανέφερε σχετικά ο Eλβετός πιλότος Agullo. Ακολουθεί η πτήση πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό προκειμένου να κατευθυνθεί προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά. To «Douglas» θα απογειώνεται και θα προσγειώνεται σε αεροδρόμια του αμερικανικού εδάφους για περίπου δύο μήνες, πριν περάσει τον Ατλαντικό ωκεανό για να επιστρέψει στην Ευρώπη και τη βάση του στην Ελβετία.

 

«Έξι μήνες μετά το Douglas DC-3, πέρα από την ιστορία που ήδη φέρει, θα έχει να «πει» κι άλλες ιστορίες από τα τόσα μέρη της Γης που θα έχει περάσει» πρόσθεσε ο κυβερνήτης του, αποκαλύπτοντας ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του τουρ ένας χαρτοφύλακας με 500 συλλεκτικά ρολόγια Breitling Navitimer, θα φυλάσσεται στην καμπίνα του αεροσκάφους αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της αεροπορικής ιδέας. Με την ολοκλήρωση του εγχειρήματος, και τα 500 συμβολικά μοντέλα πάνω στα οποία είναι χαραγμένο το logo του «Breitling DC-3 World Tour», θα διατεθούν στην αγορά προς πώληση, δίνοντας την ευκαιρία στους φανατικούς συλλέκτες να φορούν στον καρπό τους έναν μηχανισμό-θρύλο που ταξίδεψε σε όλη την υφήλιο. 

Άλλωστε η Breitling σχετίζεται παραδοσιακά με τον κόσμο της αεροπλοΐας και οι εμβληματικοί χρονογράφοι της είναι αγαπητοί στους πιλότους από τη δεκαετία του 1940 και ιδιαίτερα μετά το 1952, όταν απέκτησαν τον περίφημο λογαριθμικό κανόνα, πολύτιμο βοήθημα στις πτήσεις.

Douglas DC-3: Ο θρύλος των αιθέρων παραμένει αξεπέραστος

Το αεροσκάφος που επηρέασε όσο ελάχιστα τα ταξίδια πάνω από τα σύννεφα, δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της American Airlines και είχε δύο ελικοφόρους κινητήρες. Γρήγορα έγινε ιδιαίτερα γνωστό για την μεγάλη αντοχή του, τις επιδόσεις του, την χαμηλή κατανάλωση και την μεγάλη αυτάρκεια σε πτήση χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Στο τέλος της δεκαετίας του ’30 υπήρξε το πλέον επιτυχημένο αεροπλάνο για τις περισσότερες εταιρείες στην Ευρώπη και την Αμερική.

Ιδιαίτερα σημαντικός ήταν ο ρόλος του στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, και συγκεκριμένα στην Απόβαση στη Νορμανδία, κατά την διάρκεια της οποίας μετέφερε και έκανε ρίψεις χιλιάδων αλεξιπτωτιστών.

Για τον λόγο αυτό τιμήθηκε από τον Πρόεδρο Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, ο οποίος το συμπεριέλαβε στους τέσσερις πυλώνες της νίκης των συμμαχικών δυνάμεων στην Αφρική και την Ευρώπη. 

Είναι γνωστό και με τα ονόματα «Dakota», «The Doug», «the Dizzy Old Methuselah», «the Gooney Bird», «the Skytrain» και «the Grand Old Lady». Συνολικά παρήχθη 16.000 φορές.


«Έξι μήνες. Είκοσι οκτώ χώρες. Πενήντα πέντε αεροδρόμια. Ο γύρος του κόσμου με το θρυλικό αεροσκάφος Douglas DC-3 ή αλλιώς Dakota μόλις ξεκίνησε»

Η πρώτη πτήση του έγινε πραγματικότητα στις 17 Δεκεμβρίου 1935, τριάντα δύο ακριβώς χρόνια μετά το πρώτο πέταγμα του Kitty Hawk των αδελφών Wright. Το ελικοφόρο χαμηλής πτέρυγας DC-3 εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε από μια ομάδα ικανότατων μηχανικών με επικεφαλής τον αεροναυπηγό Άρθουρ Ε. Ρέιμοντ. Το αεροπλάνο μπορούσε να μεταφέρει από 21 έως 32 επιβάτες, διέθετε ευκολίες που έδιωχναν τον φόβο κι έκαναν πιο άνετη την παραμονή τους μέσα σε αυτό, όπως οι κουκέτες ύπνου (στις πρώτες του εκδόσεις) και η κουζίνα.

Το σημαντικότερο, όμως, ήταν ότι μπορούσε να ενώσει τις δύο ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής σε 17 ώρες και με τρεις μόνο στάσεις ανεφοδιασμού, γεγονός που του έδινε πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνιστικού και εξίσου σημαντικού Boeing 247. Mέχρι τότε το ταξίδι από ακτή σε ακτή απαιτούσε σύντομες πτήσεις στη διάρκεια της ημέρας και επιβίβαση στο τρένο μόλις έπεφτε το σκοτάδι και ώσπου να ξημερώσει ξανά.
 
Οι Αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες United, American, TWA και Eastern παρήγγειλαν περισσότερα από 400 DC-3. Αυτός ο στόλος αεροσκαφών άνοιξε το δρόμο για την μοντέρνα βιομηχανία αεροπορικών ταξιδιών, αντικαθιστώντας γρήγορα το τρένο, το οποίο ήταν ο πιο δημοφιλής τρόπος ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή

Κατά τη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου πολλά πολιτικά DC-3 επιτάχθηκαν, ενώ κατασκευάστηκαν περίπου 10.000 στρατιωτικές εκδόσεις του DC-3, φέροντας τις ονομασίες C-47, C-53, R4D και Dakota. Φορτία, στρατιώτες και τραυματίες μεταφέρθηκαν με αυτές από κάθε γωνιά της Γης, δημιουργώντας απλησίαστα ρεκόρ παραγωγής (μόνο το 1944, αναφέρεται η παράδοση 4.855 αεροσκαφών).

Μετά τη λήξη του πολέμου χιλιάδες C-47 τροποποιήθηκαν για πολιτική χρήση και σύντομα το αεροσκάφος αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά σχεδόν όλων των αεροπορικών εταιριών ανά τον κόσμο, παραμένοντας σε υπηρεσία για πολλά χρόνια. Η άμεση διαθεσιμότητα πρώην στρατιωτικών αεροσκαφών, τα οποία ήταν φτηνά, εύκολα στη συντήρηση αλλά και μεγάλα και γρήγορα για τα δεδομένα της εποχής, συνέβαλε στην ανάπτυξη της παγκόσμιας, μεταπολεμικής, βιομηχανίας αερομεταφορών.

Τις επόμενες τρεις δεκαετίες έγιναν πολυάριθμες -ανεπιτυχείς- προσπάθειες να σχεδιαστεί αντικαταστάτης του DC-3, όμως κανένας τύπος δεν μπορούσε να συνδυάσει την προσαρμοστικότητα, την αξιοπιστία και την οικονομία του και έτσι παρέμεινε σε υπηρεσία, παίζοντας σημαντικό ρόλο στις εναέριες μεταφορές μέχρι και τη δεκαετία του 1970. Το κοινό ρητό ανάμεσα στους ανθρώπους της αεροπορίας και τους πιλότους είναι ότι «ο μόνος αντικαταστάτης ενός DC-3 είναι ένα άλλο DC-3».

Η δυνατότητά του να προσγειώνεται ή να απογειώνεται στο χώμα ή στο χόρτο το κάνει εξαιρετικά βολικό στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου οι διάδρομοι απογείωσης/προσγείωσης δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις ασφάλτινοι.

Φυσικά, τα περισσότερα από αυτά που ακόμη επιβιώνουν στις ημέρες μας, είναι υπερήφανα εκθέματα-πρεσβευτές των αεροπορικών εταιρειών που τα προτίμησαν πριν αρκετές δεκαετίες και στο πέρασμα του χρόνου δικαιώθηκαν για την επιλογή τους.

Arena de Sao Paulo

Το νέο “στολίδι” του Sao Paolo χωρητικότητας 80.000 θεατών θα φιλοξενήσει την πρεμιέρα του Μουντιάλ. Ο κόσμος θα είναι δίπλα της, η στήριξη τεράστια, ενώ η Ομοσπονδία έχει κάνει τα πάντα για να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε η ομάδα να παρουσιαστεί πανέτοιμη.

Ωστόσο, οι παίκτες και το τεχνικό τιμ της Σελεσάο είναι σε θέση να αντέξουν την πίεση που υπάρχει, μπορούν να σηκώσουν το βάρος του φαβορί και η προσωπικότητά τους αποτελεί εγγύηση για μια εξαιρετική πορεία. Ο κόσμος θα είναι δίπλα της, η στήριξη τεράστια, ενώ η Ομοσπονδία έχει κάνει τα πάντα για να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για όλους.

{{{ articlebanner-330x100-1 }}}
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης