PROTOTHEMA

Περιβάλλον

Τα έπιασε το πρόγραμμα Breakthrough Listen

Εξωγήινη προσπάθεια επικοινωνίας; Εντοπίστηκαν ραδιοσήματα από μακρινό γαλαξία

Υπάρχει άραγε περίπτωση τα ισχυρά ραδιοσήματα που μόλις έπιασε το πρόγραμμα Breakthrough Listen, να μην έχουν φυσική προέλευση; Αυτό - θα ήθελαν να- πιστεύουν μερικοί επίμονοι «κυνηγοί» εξωγήινων πολιτισμών.

Αν και η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι τα παράξενα ραδιοσήματα που «άκουσε» το ραδιοτηλεσκόπιο, προέρχονται από κάποιο κοσμικό φαινόμενο (μια μεγάλη μαύρη τρύπα, κάποιο περιστρεφόμενο άστρο νετρονίων ή κάτι άλλο με ισχυρό μαγνητικό πεδίο), η ελπίδα για την ανακάλυψη εξωγήινης νοημοσύνης πεθαίνει τελευταία.

Το πρόγραμμα Breakthrough είναι μια πρωτοβουλία, από το 2015, του ρώσου δισεκατομμυριούχου Γιούρι Μίλνερ, την οποία χρηματοδοτεί με 100 εκατ. δολάρια, με την υποστήριξη διασημοτήτων όπως ο βρετανός κοσμολόγος Στέφεν Χόκινγκ.

Τα 15 νέα ραδιοσήματα ανήκουν στην κατηγορία των «γρήγορων ραδιο-εκρήξεων» (Fast Radio Bursts-FRBs) και προέρχονται από μια άγνωστη πηγή σε ένα νάνο γαλαξία, σε απόσταση περίπου τριών δισεκατομμυρίων ετών από τη Γη.

Μέχρι σήμερα έχουν ανιχνευθεί από διάφορα ραδιοτηλεσκόπια περίπου 30 FRBs, που διαρκούν λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι η πρώτη φορά, όμως, που η ίδια πηγή εμφανίζεται να στέλνει επαναλαμβανόμενα τέτοια σήματα στο διάστημα, πράγμα που έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον στους αστρονόμους.

Η εν λόγω πηγή FRB 121102 είχε ανακαλυφθεί το 2012 και αυτή τη φορά έστειλε ισχυρά ραδιοσήματα, σε υψηλότερη συχνότητα από ό,τι στο παρελθόν (περίπου στα 7 GHz).

Η ανακάλυψη έγινε με το αμερικανικό τηλεσκόπιο Green Bank στη Δυτική Βιρτζίνια και η σχετική ανακοίνωση δημοσιεύθηκε από τους επιστήμονες στην ιστοσελίδα Astronomer's Telegram, σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Ιντιπέντεντ» και το «New Scientist».

Το πρόγραμμα Breakthrough θα διαρκέσει δέκα χρόνια σε πρώτη φάση και θα «ακούσει» ένα εκατομμύριο κοντινά στη Γη άστρα, καθώς και 100 κοντινούς γαλαξίες, σε πολλές διαφορετικές συχνότητες, σε μια προσπάθεια να πιάσει κάποιο εξωγήινο μήνυμα.

Περίπου εννέα εκατομμύρια εθελοντές από όλο τον κόσμο συμβάλλουν στην αναζήτηση, παραχωρώντας χώρο από τον προσωπικό υπολογιστή τους, για να γίνεται η επεξεργασία των δεδομένων των ραδιοτηλεσκοπίων.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

@Οι εξωγήινοι είναι εδώ 06/09/201703:36

Μην πας μακρια, σε οποιο καφενειο και φραπετζηδικο και να πας θα δεις χιλιαδες.

Μαρκος05/09/201712:57

Εντάξει τους έστειλα μήνυμα για το τι συνθληκες επικρατούν εκεί. Μαζί με μία σέλφι μου. Σε 6 δις χρόνια θα ξέρουμε.

FRB 12110204/09/201718:56

Ναι με ακούτεεεεεε? Ναιιιιι με ακούτε? Εσείς στην Γη με ακούτεεεε? Απο FRB 121102 έχετε μήνυμα. Σας ετοιμάσαμε τον πλανήτη Γη, με την τελευταία λέξη των δισεκατομμυριων ετών τεχνολογίας μας, οικοσύστημα που αυτοεπισκευάζεται και αυτοαναπαράγεται μόνο του. Δεν χρειάζετε εσεις να κάνετε τίποτα τεχνολογικό, για την βιωσιμότητα του πλανήτη πάρα μόνο να διατηρήσετε το οικοσύστημα και την βιοποικιλότητα στην αρχική τους δομή, όπως οταν τα παραλάβατε. Οποια τεχνολογική παρέμβαση μη οργανικού τεχνολογικού επιπέδου, μόνο ζημιά μόλυνσης θα μπορούσε να κάνει. Μπορείτε να καλιεργήσετε την Γη στα περισσότερα μέρη του πλανήτη, οπου τά ποτάμια που δημιουργήσαμε θα σας προσφέρουν φυσική άρδευση. Η μεγάλη βιοποικιλότητα επίσης συμβάλλει αλυσιδωτά, στην σωστή τελοιοποιημένη λειτουργία του οικοσυστήματος. Ελπίζουμε όταν θα παραλάβετε το μήνυμα αυτό, να έχετε πράξει σωστά και να ζείτε αρμονικά στον τελειοποιημένο πλανήτη Γη που γεωποιήσαμε για εσάς διατηρώντας τον έτσι ακριβώς όπως τον ετοιμάσαμε στην αρχή. Οι καταγάλανοι ωκεανοί του και το καταπράσινο περιβάλλον, θα σας προσφέρουν τέλειες συνθήκες ζωης που δύσκολα θα συναντήσετε στους κοντινούς σας πλανήτες που δεν εχουν γεωποιηθεί. Προσθέσαμε επίσης τα κατάλληλα μαγνητικά πεδία που θα σας προστατεύουν απο την κοσμική ακτινοβολία και τις ηλιακές εκλάμψεις του άστρου σας και τέλος ο μαγνητικός πυρήνας ρυθμίστηκε κατάλληλα ώστε να συγκρατεί το νερό και την ατμόσφαιρα εκεί που πρέπει. Εντομεταξύ μέχρι να λάβετε αυτό το μηνυμα, μπορεί να σας στείλουμε μερικά απο τα ερευνητικά μας σκάφη εξοπλισμένα με βιορομπότ, για να συλλέξουν στοιχεία για την κατάσταση του πλανήτη σας. Παρακαλούμε να μην εμποδίσετε το ερευνητικό έργο των βιορομπότ μας και να τα βοηθήσετε στην συλλογή δειγμάτων και να μην προσπαθείσετε να αντιγράψετε μονομερός την τεχνολογία τους διότι αυτό θα σας έφερνε σε έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ σας με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον που ζείτε. Ευχαριστούμε και εις το επανιδείν!

Ελα σε ακουμε04/09/201719:26

Σαν εκεινη την ειδηση παλια που παρκαραν τα πουλια στα συρματα της δεη και πηγε ο αλλος να αποδειξει οτι εναι νοτες σε πενταγραμμο. Κι εγω αμα θελω να βρω κατι περιεργο σε μουσικη στο youtube ψαχνω μια δυο συλλαβες οτι μου κατεβει. Και βγαινουν πχ κατι τσιφτετελια απο κοραλλιογενες νησι του ειρηνικου.

@03/09/201723:46

Στη γή χρειάστηκαν 3,8 δις χρόνια για να φτάσουμε από τους μονοκύτταρους οργανισμούς στο ανθρώπινο είδος. Αν εξωγήινοι έστειλαν πριν από 3 δις χρόνια μήνυμα, σήμερα τί μορφή θα έχουν; Μάλλον θα βλέπουν εμάς ως... μονοκύτταρους οργανισμούς.

Απάντηση