PROTOTHEMA

Περιβάλλον

Κατεβάζουν στο μισό την ταχύτητα

Φανάρια, ποδήλατα και πεζοί στην Λ. Συγγρού

Φανάρια, ποδήλατα και πεζοί στην Λ. Συγγρού

Πρόταση-βόμβα του ΕΜΠ για να αλλάξει πρόσωπο ο κεντρικός δρόμος του ιστού της πόλης

Από ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας σε μια αστική λεωφόρος ήπιας κίνησης που θα συμβιώνουν ΙΧ, ποδηλάτες, πεζοί και μέσα μαζικής μεταφοράς μεταμορφώνεται η Λεωφόρος Συγγρού από τον Φίξ μέχρι την περιοχή του Ιπποδρόμου.
0
Ο πολυσύχναστος δρόμος με τις μεγάλες αντιφάσεις, που παντρεύει αρμονικά τα τελευταία χρόνια, τον πολιτισμό, την διασκέδαση, νοσοκομεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα και εμπορικές χρήσεις φιλοδοξεί να αποτελέσει τμήμα μιας συνολικής παρέμβασης για την πόλη της Αθήνας, καθώς αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο για τη σύνδεση του ιστορικού κέντρου με το παραθαλάσσιο μέτωπο.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα την Λ. Συγγρού τα αυτοκίνητα την διασχίζουν με ταχύτητες εθνικού οδικού άξονα που ξεπερνούν τα 120 χιλιόμετρα. Στόχος της προτεινόμενης προκαταρκτικής μελέτης που εκπόνησε το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με τις αρχιτεκτονικές σχολές του Στρασβούργου και του Παρισιού είναι η μείωση κατά 50% της ταχύτητας των ΙΧ, περιορισμός των λωρίδων  κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα ώστε να δοθεί χώρος για χρήσεις πεζών και ποδηλάτων, γκρέμισμα των ανισόπεδων κόμβων κατά μήκους του οδικού δικτύου, δραστικό περιορισμό της παρόδιας στάθμευσης και τοποθέτηση φαναριών για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Δεδομένου ότι το συνολικό μήκος της Συγγρού είναι μήκους 800 μέτρων, χωρίς ενιαία ταυτότητα και χρήσεις γης, οι παρεμβάσεις προτείνονται να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κάθε τμήματος ξεχωριστά. Για αυτό και η μελέτη διαχωρίζει την Συγγρού σε τρεις ενότητες: το τμήμα μεταξύ Ολυμπείου (Φίξ) και του κόμβου Καλλιρρόης (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σταθμός μετρό Φίξ,  Νέα Στέγη Γραμμάτων κ.α), την περιοχή κόμβου Συντάγματος –Δαβάκη που συνδέει τους δήμους Νέας Σμύρνης και Καλλιθέας και την περιοχή του Φαληρικού Δέλτα.

Για την τελευταία προβλέπεται η μεγαλύτερη παρέμβαση με την κατάργηση όλων των ανισόπεδων κόμβων και την απελευθέρωση ενός δημόσιου χώρου πολλαπλών χρήσεων συνολικής έκτασης 4.000 τ.μ.         

Οι ερευνητές των τριών αρχιτεκτονικών σχολών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Οργανισμού της Αθήνας κ. Γιάννη Πολύζο σημειώνουν ότι η πρόταση για την Συγγρού, αποτελεί μια διεθνής τάση που ξεκίνησε να μελετάται από την δεκαετία του ’70 και σήμερα εφαρμόζεται πλήρως σε όλες τις αστικές λεωφόρους από το Παρίσι έως την Σαγκάη. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Mike11/06/201113:31

@Αντώνης. Καλά τα λες αλλα... ποιός θα τα λάβει υπ' όψιν του; Δεν έβαλαν μυαλό οι "φωστήρες" αρχιτέκτονες με το γυάλινο κτήριο που έφταξαν στο χώρο του ΕΜΠ; (με ξένα λεφτά)! Και μετά το έκαναν μια αηδία αφού υποχρεώθηκαν να καλύψουν τους υαλοπίνακες με νοβοπάν γιατί ήταν αδύνατο να σταθεί άνθρωπος μέσα! Είναι σοβαροί επιστήμονες αυτοί; Υπάρχουν άνθρωποι που θα πηγαίνουν στη δουλειά τους με ποδήλατα ανεβαίνοντας τον ανήφορο της Συγγρού; Ρε μπας και μας κυβερνούν τίποτε Αριανοί "body snatchers"; Ή μεθοδεύουν τίποτε ρεμούλες πάλι; Έλεος ρε κ@λοκράτος, αφού είσαι ανίκανο να φτιάξεις, τουλάχιστον μή χαλάς.

Απάντηση
Αντώνης11/06/201101:04

Δεν έχετε ιδέα τι πάει να πει κυκλοφοριακό και τι προσφέρει αυτή τη στιγμή στο κέντρο η Λ. Συγγρού, διότι ΔΕΝ καταλήγει σε κανένα αδιέξοδο και από το κτίριο του ΦΙΞ μέχρι το Τροκαντερό δεν υπάρχει φανάρι... αν βέβαια ακολουθήσετε τον δρόμο προς Πειραιά εκεί και αν είναι μακριά το επόμενο φανάρι! Αυτό μεταφράζεται ως αποσυμφόρηση... Το αν κινούνται τα αυτοκίνητα με μεγάλες ταχύτητες ας βάλουν ραντάρ και ας κόψουν κ@λους, άλλωστε το όριο είναι στα 90 χλμ/ω. Ήδη έβαλαν και φανάρι έξω από το σταθμό του μετρό στου ΦΙΞ με αποτέλεσμα να πήζει από εκεί και πάνω η Συγγρού το έκαναν αυτό οι ΑΣΧΕΤΟΙ αφού υπάρχει το μετρό σαν ανισόπεδη πεζοδιάβαση... Δεν κοιτάνε να γκρεμίσουν αυτό το έκτρωμα, το κτίριο του ΦΙΞ και να γίνει εκεί ένα πάρκο ή ό,τι άλλο, αλλά ψάχνουν πως να χαλάσουν έναν δρόμο, τον πιο εξυπηρετικό ίσως της Αθήνας... Να φτιάξουν ποδηλατόδρομους αλλά να έχουν και τις κατάλληλες υποδομές όχι επειδή βρήκαμε χώρο στη Συγγρού να τη σκίσουμε, έτσι έκαναν και με το τραμ και οι περισσότεροι δρόμοι που δεν είχαν κίνηση τώρα πλέον απέκτησαν... Επίσης πόση επιπλέον ώρα θα κάνει το 550 και 450 μέχρι να φτάσει στο Παναθηνακό αν λιγοστέψουν τις λωρίδες?? Υπενθυμίζω και την βλακία που έκανε ο τέως δήμαρχος Αμαρουσίου που πεζοδρόμησε ΟΛΟ το κέντρο και όχι μόνο δεν κατάφερε να κόψει τα αυτοκίνητα αλλά τώρα θα χαλάσουν και άλλα λεφτά για να το ξανακάνουν δρόμο... Δεν είμαι εναντίον των πεζόδρομων ή των ποδηλάτων αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνουν με υποδομή δεν μπορείς να κόβεις από έναν δρόμο χωρίς να υπάρχει εναλλακτική και μη μου πείτε για ΜΜΜ γιατί υπάρχουν και αυτοί μένουν μετά το Π. Φάληρο και εκεί μόνο το σβέλτο ΤΡΑΜ φτάνει που πάει πιο αργά και από τον θάνατο.

Απάντηση
katalytikos10/06/201114:15

ΑΓΙΕ ΣΩΣΤΗ ΣΩΣΕ ΜΑΣ! .-

Απάντηση
Yannis10/06/201113:23

Ωραία πρωτοβουλία, ξαφνικά θα γίνουμε Κίνα, με τα ποδηλατάκια μας, τις χειράμαξές μας ... άντε και τα κάρα με τα βόδια - ωραία Πράσινη Ανάπτυξη! Γεμίσαμε και "ποδηλάτες" - κινητά εμπόδια, (δεν συμπεριλαμβάνονται οι ΛΙΓΟΙ που ξέρουν πως θα κυκλοφορήσουν) που επειδή έτσι τους αρέσει σε λίγο θα κινούνται στο όνομα της "Οικολογίας" στην αριστερή λωρίδα της Εθνικής με ... 15-25 χλμ/ώρα και θα τους φταίνε τα αυτοκίνητα μετά. Έχετε λαλήσει τελείως? Συνέλθετε λίγο. Το κάθε μέσο έχει μια σωστή-ορθολογική χρήση. Πέραν αυτής καταλήγει γραφικό και δυσχερένει την κίνηση των υπολοίπων.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία