Φανάρια, ποδήλατα και πεζοί στην Λ. Συγγρού

Φανάρια, ποδήλατα και πεζοί στην Λ. Συγγρού

Πρόταση-βόμβα του ΕΜΠ για να αλλάξει πρόσωπο ο κεντρικός δρόμος του ιστού της πόλης

Χτυπήματα σε Αμπελόκηπους και Κολωνάκι
Φανάρια, ποδήλατα και πεζοί στην Λ. Συγγρού
Από ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας σε μια αστική λεωφόρος ήπιας κίνησης που θα συμβιώνουν ΙΧ, ποδηλάτες, πεζοί και μέσα μαζικής μεταφοράς μεταμορφώνεται η Λεωφόρος Συγγρού από τον Φίξ μέχρι την περιοχή του Ιπποδρόμου.
0
Ο πολυσύχναστος δρόμος με τις μεγάλες αντιφάσεις, που παντρεύει αρμονικά τα τελευταία χρόνια, τον πολιτισμό, την διασκέδαση, νοσοκομεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα και εμπορικές χρήσεις φιλοδοξεί να αποτελέσει τμήμα μιας συνολικής παρέμβασης για την πόλη της Αθήνας, καθώς αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο για τη σύνδεση του ιστορικού κέντρου με το παραθαλάσσιο μέτωπο.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα την Λ. Συγγρού τα αυτοκίνητα την διασχίζουν με ταχύτητες εθνικού οδικού άξονα που ξεπερνούν τα 120 χιλιόμετρα. Στόχος της προτεινόμενης προκαταρκτικής μελέτης που εκπόνησε το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με τις αρχιτεκτονικές σχολές του Στρασβούργου και του Παρισιού είναι η μείωση κατά 50% της ταχύτητας των ΙΧ, περιορισμός των λωρίδων  κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα ώστε να δοθεί χώρος για χρήσεις πεζών και ποδηλάτων, γκρέμισμα των ανισόπεδων κόμβων κατά μήκους του οδικού δικτύου, δραστικό περιορισμό της παρόδιας στάθμευσης και τοποθέτηση φαναριών για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Δεδομένου ότι το συνολικό μήκος της Συγγρού είναι μήκους 800 μέτρων, χωρίς ενιαία ταυτότητα και χρήσεις γης, οι παρεμβάσεις προτείνονται να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κάθε τμήματος ξεχωριστά. Για αυτό και η μελέτη διαχωρίζει την Συγγρού σε τρεις ενότητες: το τμήμα μεταξύ Ολυμπείου (Φίξ) και του κόμβου Καλλιρρόης (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σταθμός μετρό Φίξ,  Νέα Στέγη Γραμμάτων κ.α), την περιοχή κόμβου Συντάγματος –Δαβάκη που συνδέει τους δήμους Νέας Σμύρνης και Καλλιθέας και την περιοχή του Φαληρικού Δέλτα.

Για την τελευταία προβλέπεται η μεγαλύτερη παρέμβαση με την κατάργηση όλων των ανισόπεδων κόμβων και την απελευθέρωση ενός δημόσιου χώρου πολλαπλών χρήσεων συνολικής έκτασης 4.000 τ.μ.         
Κλείσιμο

Οι ερευνητές των τριών αρχιτεκτονικών σχολών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Οργανισμού της Αθήνας κ. Γιάννη Πολύζο σημειώνουν ότι η πρόταση για την Συγγρού, αποτελεί μια διεθνής τάση που ξεκίνησε να μελετάται από την δεκαετία του ’70 και σήμερα εφαρμόζεται πλήρως σε όλες τις αστικές λεωφόρους από το Παρίσι έως την Σαγκάη. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης