Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Jaguar XE

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Jaguar XE

Στα χέρια μας η νέα εποχή της Jaguar! Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα, το νέο μεσαίο πολυτελές σεντάν ΧΕ, το οποίο θα «χτυπηθεί» εμπορικά με τη Σειρά 3, τη C-Class, το Α4 και το S60.

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Jaguar XE
Μπορεί η αυτοκινητική επικαιρότητα να μας έφερνε σε επαφή με τη νέα εποχή της ένδοξης αυτής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί να παίρναμε μια γεύση από τα αδελφά Range Rover και Land Rover. 

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ 


Η πρώτη επαφή, όμως, το πρώτο άγγιγμα μετά από πάμπολλα χρόνια, είναι τόσο συναρπαστική αίσθηση όσο όταν έκανες σεξ για πρώτη φόρα. Βέβαια, αυτή η πρώτη φορά για κάποιους μπορεί να ήταν ιδιαίτερα αγχωτική ενώ για άλλους αποτυχία. Η αλήθεια είναι ότι με τις προηγούμενες Jaguar οι επαφές μας δεν ήταν και τόσο... ηδονικές. Για παράδειγμα, εκείνη η X-Type, το παλιό Mondeo, δηλαδή, όπου το μόνο στοιχείο που έδειχνε ότι επρόκειτο για Jag ήταν η τιμή του, αποτελούσε ένα αυτοκίνητο όνειδος για την ιστορία της εταιρείας. Οπότε, έχοντας αυτές τις... κακές εμπειρίες κατά νου, είχαμε τις επιφυλάξεις μας με την ΧΕ.

Στο σήμερα, λοιπόν, η ΧΕ είναι ένα μεσαίο σεντάν, μακρύτερο από την 3άρα και κοντύτερο από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές. Οι εσωτερικοί χώροι είναι απλώς επαρκείς για τους πίσω επιβάτες (υπάρχει το τούνελ μετάδοσης εκεί) σε αντίθεση με τον οδηγό και τον συνοδηγό, οι οποίοι θα κάτσουν άνετα. Από εκεί και πέρα ο σχεδιασμός του ταμπλό μπορεί να χαρακτηριστεί λιτός για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με την ποιότητα υλικών -στην πρώτη επαφή- να δείχνει πολύ καλή. Εντυπωσιακή είναι η οθόνη αφής των 8 ιντσών, η οποία φυσικά κυριαρχεί στο ταμπλό.

Κλείσιμο


Η XE της δοκιμής μας διαθέτει τον νέο 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των Βρετανών, απόδοσης 180 PS, που μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων της ZF. Σημειώστε ότι υπάρχει και έκδοση με 163 PS, την οποία, αν είστε κάτω των 55-60 ετών και βράζει λίγο το αίμα σας, δεν θα σας την προτείναμε...

Η 180άρα έκδοση κινεί επαρκώς το μπρουτάλ -παρά την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου- αμάξωμα της Jag. Μπορεί σε κάποιες στιγμές επιτάχυνσης να μας έλειψε λίγη ακόμα δύναμη -παρασυρμένοι και από το σηματάκι που είχαμε στο τιμόνι-, δεν ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για έναν diesel κινητήρα (κατανάλωση 6,7 lt!). Αυτό όμως που πραγματικά μας άφησε άφωνους είναι η οδική συμπεριφορά της στον δρόμο. Εξαιρετικά πατήματα τόσο σε ταξίδι όσο και στις στροφές, με την ανάρτηση να κρύβει τον όγκο του αυτοκινήτου ιδιαίτερα στις στροφές. 



Το κιβώτιο μοιράζει άψογα τη... ροπάκλα του κινητήρα (43,8 kgm), δίνοντας επαρκή δύναμη σε μεγάλο φάσμα στροφών. Εν κατακλείδι, η Jaguar, το «πρώτη φορά μεσαίο σεντάν μετά από πάμπολλα χρόνια» κρίνεται ως επιτυχημένο. Πολυτελές, δυνατό, ιδιαίτερα σπορτίφ αλλά και ακριβό είναι οι άξονες που χαρακτηρίζουν μία Jag και η XE κινείται απόλυτα πάνω σε αυτούς, όντας μία καθαρόαιμη Jaguar στη νέα εποχή της!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 180 PS/4.000 rpm
Ροπή: 43,8 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.550 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.672/1.850/1.416 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Τιμή: από 63.700 ευρώ (58.800 ευρώ το manual)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης