PROTOTHEMA

Blogs

EasyJet, το καλύτερο εισιτήριο για την ταλαιπωρία

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Οποιος κάνει αναζήτηση στο google πληκτρολογώντας  «easyJet problems» θα βρεθεί μπροστά σε 3.080.000 αποτελέσματα.

Στις πρώτες θέσεις μεταξύ άλλων, φιγουράρει  ένα δημοσίευμα της Guardian με τίτλο «EasyJet-Η αεροπορική εταιρία που είναι δύσκολο να συνεργαστείς» και το οποίο ξεκινά με το ερώτημα: «οverbooking, ακυρώσεις πτήσεων, οι αξιώσεις  αποζημιώσεων αγνοούνται, μάντεψε ποιός;».


Οι επιβάτες της πτήσης που ήταν προγραμματισμένη την περασμένη  Δευτέρα στις 2,40μμ  από το Gatwick στην Αθήνα , σίγουρα δεν διαφωνούν με όσα αναφέρει το δημοσίευμα της Guardian ή τα άλλα κείμενα αγανακτισμένων επιβατών της EasyJet στο διαδίκτυο. Και πως θα μπορούσαν άλλωστε, όταν η EasyJet τους άφησε… μόλις πεντέμιση  ώρες να περιμένουν μέσα στο αεροπλάνο. Αρχικά επειδή υπήρχε ένα πρόβλημα στο διάδρομο απογείωσης (κατανοητό) και στη συνέχεια επειδή το πλήρωμα ανακάλυψε ότι θα συμπλήρωνε στον αέρα το όριο των ωρών πτήσης.

Το αποτέλεσμα ήταν το αεροπλάνο της EasyJet να παραμείνει καθηλωμένο, αναμένοντας ένα  νέο πλήρωμα το οποίο ενώ υποτίθεται ήταν stand by στο αεροδρόμιο, χρειάστηκαν μερικές  ώρες μέχρι να εμφανιστεί. Πόσες ώρες πετάνε τα πληρώματα ώστε λίγο πριν τροχοδρομήσει το αεροπλάνο να επικαλούνται τον νόμο για να αντικατασταθούν; Πόσο αποτελεσματικός είναι ο προγραμματισμός που κάνουν; Που είναι τα όρια μεταξύ εύλογης καθυστέρησης και ομηρείας των επιβατών από μια αεροπορική εταιρία που δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά της; Ποιός προστατεύει τα δικαιώματα των επιβατών από τις αυθαιρεσίες της EasyJet;

Και μην παρηγορηθείτε με τη σκέψη πως το αντίτιμο για την ταλαιπωρία της EasyJet είναι τα φθηνότερα εισιτήρια. Ειδικά την περίοδο που η ζήτηση είναι υψηλή λόγω τουρισμού, διακοπών κλπ οι τιμές των εισιτηρίων είναι λίγο χαμηλότερες από αυτές των άλλων εταιριών. Είναι θεμιτό οι εταιρίες χαμηλού κόστους να συμπιέζουν τα έξοδα κάνοντας χρήση αυτοματισμών για  να απασχολούν λιγότερους εργαζόμενους  ή να χρεώνουν με αυστηρότητα το υπέρβαρο στις αποσκευές. Το να μη σέβονται όμως στοιχειωδώς τους επιβάτες τους, είναι απαράδεκτο και από κάποιο σημείο γίνεται και επικίνδυνο. 

Μάνος20/07/201702:27

Η εταιρία αυτή πετάει 200 αεροπλάνα σε όλη την Ευρώπη κάθε μέρα με κάθε αεροπλάνο να κάνει οκτώ πτήσης την ημέρα και συνήθως δυο ή τρία πληρώματα έξι ατόμων έκαστο. Οι εργαζόμενοι υπταμενοι έχουν προγράμματα μηνιαία που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ωρών υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς κανόνες ( flying duty limitations) που σέβονται όλες οι αεροπορικές εταιρίες . Το άρθρο του κυρίου αυτού θέτει ερωτήσεις που μπορούν εύκολα να απαντηθούν με λίγη έρευνα. Θεωρώ ότι η εταιρία αυτή δεν είναι ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη από άλλες για τον απλούστατο λόγο ότι όλες αντιμετοπιζουν συχνά τέτοιου είδους προβλήματα. Καμία εταιρία δε κρατάει όμηρο κανένα επιβάτη. Μπορείς κι έχεις το δικαίωμα ότι ώρα θέλεις να εγκαταλείψεις ένα αεροπλάνο στο έδαφος αν για κάποιο λόγο αλλάξεις γνώμη. Υπάρχουν βέβαια κανόνες ( έρευνα αποσκευών κτλ και χαρτιά να συμπληρωθούν). Ο αρθρογράφος γιατί ακριβώς έγραψε αυτό το κείμενο; Τι ακριβώς θέλει να πει ; Τι ακριβώς θα ήθελε που δεν έγινε ; Ποιος μας λέει ότι η αναφέρθήσα εταιρία δεν έκανε ότι ήταν δυνατό για να φροντίσει το προσωπικό της , αλλά και να είναι νόμιμη στις ώρες εργασίας αλλά και να πάνε οι επιβάτες στο τέλος στο προορισμό τους ; Αντί να αναρωτιέται ο συγγραφέας για το αν είναι ασφαλές ή όχι και τι μπορεί να γίνει για το καθετί που θίγει, γιατί δε κάνει μια εμπεριστατωμένη έρευνα (όπως απαιτεί το επάγγελμά του) πάνω στο πόσες ώρες μπορεί να είναι η υπηρεσία των υπτάμενων στο έδαφος συνολικά ; Από ποιόν περιμένει απάντηση στις ερωτήσεις που θέτει άν δε κάνει ο ίδιος μια έρευνα; Και τι και πως το εννοεί ότι η εταιρία αυτή δε σέβεται τους επιβάτες ; Ανακοίνωσεις έγιναν ; Ήξεραν οι επιβάτες τι συνέβαινε ; Ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία ; Πήραν τα 4,50 που σύμφωνα διεθνών κανονισμών μπορούν να πάρουν σε "δωρεάν" σνακ και ποτά οι καθυστερημένοι επιβάτες ; Για ποια ομηρία ακριβώς μιλάει ο κύριος ; Πως εμπεδώνει το επιχείρημα ότι δε σεβάστηκε η εταιρία τους επιβάτες ; Και εν τέλη ποιό ακριβώς ήταν αυτό που δε σεβάστηκε η εταιρία από τους όρους και κανονισμούς που "υπογράφουμε" βάζοντας ένα "τικ" στο "κουτάκι" στο Ίντερνετ όταν αγοράζουμε το εισιτήριο ; Θα ήταν ωραίο να έκανε μια έρευνα ο δημοσιογράφος σας για το ποσό σέβεται αυτή η εταιρία τους επιβάτες της σε σχέση με τις άλλες "λόου" και μη εταιρίες στην Ευρώπη συγκριτικά. Θα δει ότι όλοι έχουν αναπάντεχα τεχνικά και άλλα θέματα. Ας μην είμαστε τόσο εμπαθείς. Λίγη λογική και κατανόηση παρακαλώ.

Απάντηση
ετσι20/07/201701:03

εμενα μου τη δινει απιστευτα το γεγονος οτι τα αεροπορικα ταξιδια ειναι τα μονα που δεν εχουν στανταρντ τιμη εισιτηριου. ειναι χρηματιστηριο! για το ιδιο δρομολογιο να χρεωνουν απο 35 ως 350 ευρω. ελεος πια.

Απάντηση
Πεταω ,πετας πεταμε 19/07/201708:34

Γραφω επισης Ryanair Airlines problems και βγαζει καπου 11000000 αλλα και Aegean Airlines problems και βγαζει καπου 500000 .Eπισης British Airways problems βγαζει 700000 .Τελικα ειναι και θεμα τυχης αλλα οπωσδηποτε οτι πληρωνεις παιρνεις

Απάντηση
FD19/07/201708:29

Αγαπητέ αρθρογράφε, δεν έχεις γνωρίσει τι σημαίνει αεροπορική εταιρεία για τα σκουπίδια, αν δεν έχεις δοκιμάσει τη Norwegian, η οποία σε πηγαινοφέρνει Αθήνα-Νέα Υόρκη με μόλις 600 ευρώ...

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία