Την Τρίτη η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην Παιδεία

Την Τρίτη η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην Παιδεία

Ύστερα από αιτήματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να δοθεί περισσότερος χρόνος... - Ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου για την παιδεία  ζήτησε η Νέα Δημοκρατία

Την Τρίτη η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην Παιδεία
Τη Δευτέρα θα συνεχιστεί η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Παιδεία, η κύρωση του οποίου δεν θα γίνει με τη μορφή του κατεπείγοντος, αλλά η ψηφοφορία θα διεξαχθεί την Τρίτη -επί της αρχής και επί των άρθρων- έπειτα από αιτήματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να δοθεί περισσότερος χρόνος. 

Ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου για την παιδεία  ζήτησε η Νέα Δημοκρατία.

Κλείσιμο
Οι αλλαγές αφορούν στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων από το σχολικό έτος 2015-2016, στη διάκριση των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης και στις αλλαγές στη διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές, προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και διευθυντές εκπαίδευσης).

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, παρουσιάζοντας από το βήμα της Βουλής το νομοσχέδιο, τόνισε ότι «η κυβέρνηση ανέλαβε στο μέσο της χρονιάς και κλήθηκε να αντιμετωπίσει προβλήματα. Αυτό υπαγόρευσε την καθυστέρηση όσον αφορά στην επεξεργασία σημείων που θέλαμε να αλλάξουμε. Να ομολογήσω ότι θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση στη διαβούλευση και στην ανταλλαγή απόψεων». Σημείωσε ότι «μένουμε πιστοί στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, για τις οποίες ψηφιστήκαμε από τον ελληνικό λαό, όπως για την επανασύσταση των ειδικοτήτων εκπαίδευσης, για την επαναφορά των καθηγητών που ήταν σε διαθεσιμότητα και είχαν απολυθεί και άλλα ζητήματα».  

Με το σημερινό νομοσχέδιο, όπως τόνισε, κάνουμε μία μεγάλη αλλαγή προς την κατεύθυνση της δυνατότητας όσων γίνεται περισσότερων παιδιών να σπουδάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Θα έλεγα ότι κάνουμε δικαιότερο το σύστημα και διευρύνουμε τις επιλογές του» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Ευρύ διάλογο για τις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση των επειγόντων μέτρων του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς. Δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο «με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις. 

Η εισηγήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», ενώ η κ. Αντωνάκου από πλευράς του Ποταμιού είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει το μοντέλο του «δε βαριέσαι» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι. Η κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ τόνισε “πρέπει να υπάρχει ευρύτερος διάλογος και συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας 

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος ανέφερε ότι η κυβέρνηση απέδειξε ότι πραγματικά ότι ακούει. «Παρότι οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί και το γνωρίζουν οι συνάδελφοι ότι το ΦΕΚ θα πρέπει το αργότερο μέχρι τις 13 Μαΐου να έχει βγει για θέματα που σχετίζονται με τις επείγουσες ρυθμίσεις, ο υπουργός σήμερα και ο αναπληρωτής υπουργός αποδέχονται την ανάγκη να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση. Και δείχνει υψηλό δημοκρατικό φρόνημα και δημοκρατική συνείδηση».

Με στόχο την παροχή περισσότερων διεξόδων στους υποψηφίους της επόμενης σχολικής χρονιάς, αλλά και στο μη αιφνιδιασμό τους με μέτρα που θα ανέτρεπαν τον προγραμματισμό τους, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στις παρακάτω ρυθμίσεις:

Στις εξετάσεις εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-2016 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:

α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής.

β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από τρία επιστημονικά πεδία.

Τέλος, ο κ. Θ. Φορτσάκης από τη Νέα Δημοκρατία πρότεινε να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης