Δύο Airbus πουλήθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για 4,2 εκατ. ευρώ

Δύο Airbus πουλήθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για 4,2 εκατ. ευρώ

Από τον έλεγχο προέκυψε ότι η Turboshaft FZE υπέβαλε την υψηλότερη οικονομική προσφορά και ανακηρύχτηκε ως προτιμητέος αγοραστής, σε συμφωνία με τους όρους και τα προβλεπόμενα της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών

Δύο Airbus πουλήθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για 4,2 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία Turboshaft FZE ανακηρύχτηκε ως προτιμητέος αγοραστής στη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των δύο αεροσκαφών Airbus A340-300, υποβάλλοντας προσφορά ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων.

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, στις 7 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ενώπιον του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου η αποσφράγιση του φακέλου των οικονομικών προσφορών των εταιρειών (α) Magellan Aviation Services Limited και (β) Turboshaft FZE. Τότε, το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να ελεγχθούν οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών και να συνεδριάσει εκ νέου για την κατακύρωση του διαγωνισμού.

Κλείσιμο
Από τον έλεγχο προέκυψε ότι η Turboshaft FZE υπέβαλε την υψηλότερη οικονομική προσφορά και ανακηρύχτηκε ως προτιμητέος αγοραστής, σε συμφωνία με τους όρους και τα προβλεπόμενα της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής και η υπογραφή του συμβολαίου υπόκειται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


Η προσπάθεια πώλησης
Η Ολυμπιακή ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η τότε κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου ξεκίνησε τη διαδικασία πώλησης των αεροσκαφών που βρισκονταν στον στόλο της Ολυμπιακής. Στο τέλος του 2011, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων επικύρωσε την πώληση των τεσσάρων Airbus στην αμερικανική Apollo Aviation με τίμημα 40 εκατ. δολάρια και με ημερομηνία παράδοσης τον Φεβρουάριο του 2012. Η σύμβαση πώλησης υπεγράφη τον Ιούλιο του 2012 από τον Γιάννη Στουρνάρα, υπουργό Οικονομικών τότε.

Τα πρώτα δύο αεροσκάφη παρελήφθησαν το φθινόπωρο του 2012 και το τίμημα κατεβλήθη. Στο μεταξύ, τα υπόλοιπα αεροσκάφη μεταβιβάστηκαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Οι Αμερικανοί εντόπισαν προβλήματα στους κινητήρες της πρώτης παρτίδας και ζήτησαν μείωση του τιμήματος, το οποίο ύστερα από μήνες διαπραγματεύσεων ορίστηκε σε 9 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος. Η τροποποιητική σύμβαση υπεβλήθη στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο το φθινόπωρο του 2013 την απέρριψε, με αποτέλεσμα η Apollo να καταγγείλει τη σύμβαση και να αποχωρήσει. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέθεσε αίτηση ανάκλησης της απόφασης και δικαιώθηκε, όμως ήταν αργά.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης