Μέτρα προστασίας από υψηλές χρεώσεις στην κατανάλωση νερού προτείνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού.
Συγκεκριμένα, οι προμηθευτές νερού πρέπει:
-Να προβαίνουν σε πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών, με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως μέσω ευδιάκριτης, έγγραφης ειδοποίησης στην οικία τους, αλλά και τηλεφωνικά και με αποστολή σχετικού γραπτού τηλεφωνικού μηνύματος ή/και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση νερού κατά την καταμέτρηση της παροχής. Επιπλέον, και εφόσον η διαρροή είναι ορατή εντός του φρεατίου, να προχωρούν οι ίδιοι, χωρίς καθυστέρηση, στη διακοπή της υδροδότησης.
-Να μειώνουν δραστικά τις ιδιαίτερα αυξημένες χρεώσεις από αφανείς διαρροές, μέσω της τιμολόγησης του νερού με χαμηλότερη τιμή χρέωσης (ιδίως οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης), καθώς και να μη χρεώνουν τέλη αποχέτευσης (τα οποία, σημειωτέον, για την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ανέρχονται σε 75% επί της αξίας της κατανάλωσης νερού).
-Να προχωρούν σε αντίστοιχη μείωση του τιμήματος της ύδρευσης και στις περιπτώσεις μεγάλων καταναλώσεων, οι οποίες οφείλονται σε ελαφρά αμέλεια του καταναλωτή ως προς τον περιορισμό της κατανάλωσης (π.χ. όταν πρόκειται για δυσδιάκριτες διαρροές, για κακή χρήση ποτιστικού ή προκειμένου για ακατοίκητα ακίνητα ή εξοχικές κατοικίες), εφόσον διαπιστώνεται από το ιστορικό κατανάλωσης η διαχρονικά ορθή χρήση της ύδρευσης από τον καταναλωτή.
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές πρέπει, μεταξύ άλλων: