Ν. Τσακαλάκης: Ο Έλληνας της Nivea που τα κατάφερε καλύτερα από τους Γερμανούς

Ν. Τσακαλάκης: Ο Έλληνας της Nivea που τα κατάφερε καλύτερα από τους Γερμανούς

Στην Ελλάδα η εταιρεία είδε την κρίση να την ψαλιδίζει αναγκαζόμενη να προσφύγει σε απολύσεις σχεδόν του 1/3 του προσωπικού της και να χάνει 30 εκατ. ευρώ από τον τζίρο της

Ν. Τσακαλάκης: Ο Έλληνας της Nivea που τα κατάφερε καλύτερα από τους Γερμανούς
Είναι η εταιρεία που φέρει την ευθύνη για παγκόσμια εμπορικά σήματα όπως τα γνωστά σε όλους Nivea, Hansaplast και La Prairie. Ενα γκρουπ με πάνω από 130 χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, περισσότερους από 16.500 εργαζομένους παγκοσμίως, άνω των 150 θυγατρικών σε όλο τον κόσμο και εισηγμένη από το 2008 στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης με πωλήσεις το 2013 άνω των 6,141 δισ. ευρώ.

Στην Ελλάδα η εταιρεία είδε την κρίση να την ψαλιδίζει αναγκαζόμενη να προσφύγει σε απολύσεις σχεδόν του 1/3 του προσωπικού της και να χάνει 30 εκατ. ευρώ από τον τζίρο της. Παρ’ όλα αυτά, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, έμεινε εδώ παλεύοντας. Μάλιστα, ύστερα από χρόνια αποφάσισε μέσα στη δίνη να εμπιστευτεί το πηδάλιο της διοίκησης σε έναν Ελληνα μάνατζερ -μέχρι πρόσφατα είχε ξένους-, προφανώς θέλοντας να περάσει σε μια νέα, πιο δημιουργική περίοδο και να δώσει ένα μήνυμα ανάκαμψης και μετάβασης σε νέα φάση. Σαν να μην έφταναν αυτά, έδωσε μπόνους, κράτησε τις αμοιβές σε επίπεδα προ κρίσης και επένδυσε όταν το 2013 πάτησε πιο γερά στα πόδια της. 

Κλείσιμο
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι σήμερα η Beiersdorf Hellas να θεωρείται μία από τις ηγέτιδες εταιρείες στον τομέα των καλλυντικών και της προσωπικής περιποίησης, ενώ έχει αντιστρέψει το κλίμα των τελευταίων ετών, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς σε όλες τις κατηγορίες προτεραιότητας και κρατώντας, παράλληλα, σταθερές τις πωλήσεις της. Ολα τα παραπάνω βέβαια μεταφράστηκαν και σε κέρδη. Σε οικονομικά αποτελέσματα που αποτελούν τον θετικό καθρέφτη του ομίλου.

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους για το 2013 διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 2,2 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 55 εκατ. ευρώ κι όλα αυτά σε μια αγορά που κινήθηκε πτωτικά, σε ποσοστό της τάξης του 3,3%. Πώς όμως η εταιρεία αυτή κατόρθωσε να περάσει στη νέα της φάση από την κρίση, την οποία βίωσε για τέσσερα χρόνια, σε μια περίοδο όπου οι Ελληνες έκοβαν από παντού δαπάνες; Ποιο ήταν το μυστικό της απρόσμενης ανατροπής, του  turnaround story, όπως λένε οι ξένοι, αν αναλογιστούμε πως οι ταλαιπωρημένοι Ελληνες έκοψαν ακόμα κι από το φαγητό, χωρίς όμως τελικά να περιορίσουν κάποια προϊόντα «πολυτελείας», όπως τα καλλυντικά της Nivea;

Η ώρα των Ελλήνων

Στο τιμόνι της πολυεθνικής μέχρι πρόσφατα βρίσκονταν κατά κύριο λόγο Γερμανοί μάνατζερ, καθώς η έδρα της Beiersdorf βρίσκεται στη χώρα που αγαπούμε να μισούμε περισσότερο απ’ όλες. Πρόσφατο παράδειγμα ήταν ο φιλέλληνας Κρίστιαν Ελέσλανγερ, ένας μάνατζερ με διεθνή πείρα, που μιλάει έξι γλώσσες και ο οποίος μοίρασε την επαγγελματική του σταδιοδρομία μεταξύ χωρών όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ταϊλάνδη και φυσικά η Ελλάδα. Στη χώρα μας έμεινε για μεγάλο διάστημα διαχειριζόμενος το portfolio της BDF, όπως είναι η συντομογραφία της βιομηχανίας.

Υστερα από μια μακρά περίοδο όμως Γερμανών, ήρθε το 2013 η ώρα για μια μεγάλη και ριζοσπαστική ανατροπή. Η ώρα ενός Ελληνα να ηγηθεί. Ο λόγος για τον προερχόμενο από τα σπλάχνα της επιχείρησης και έμπειρο σε διεθνές επίπεδο, καθώς είχε εργαστεί και στην ιταλική αγορά, Νίκο Τσακαλάκη. Εναν νέο ηλικιακά άνθρωπο που πήγε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Beiersdorf Hellas γνωρίζοντας τη δυσκολία του εγχειρήματος να κρατήσει την εταιρεία σε υψηλά στάνταρτ και φυσικά να μη δημιουργήσει κραδασμούς και κλίμα αμφισβήτησης. Δεν είναι και μικρό πράγμα για πρώτη φορά μετά από χρόνια οι Γερμανοί να εμπιστεύονται έναν «δικό μας».

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης