Δοκιμές εξέλιξης: Ferrari vs Mercedes και στο βάθος Red Bull

Δοκιμές εξέλιξης: Ferrari vs Mercedes και στο βάθος Red Bull

Μετά από 8 έντονες μέρες δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Καταλονίας η F1 ετοιμάζεται για την πρώτη παράσταση της φετινής χρονιάς στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στις 26/3.

Δοκιμές εξέλιξης: Ferrari vs Mercedes και στο βάθος Red Bull
Συνοψίζοντας όσα είδαμε σ’ αυτές τις 8 μέρες δοκιμών έχουμε:

• Θεαματική βελτίωση της Ferrari
• Mercedes και Red Bull στα επίπεδα που τις περιμέναμε
• Μεγάλη απογοήτευση από McLaren Honda και Renault
Κλείσιμο
• Αξιοπρεπείς εμφανίσεις από Force India, Williams
• Στο πουθενά Haas, Toro Rosso και Sauber

Πέρα από το παιχνίδι εντυπώσεων όπου ο καθένας εκτιμά πως φαβορί είναι ο αντίπαλος – ο Χάμιλτον βλέπει Ferrari, o Φέτελ Mercedes, o Ρικιάρντο και τους δυο – η πραγματικότητα είναι πως φέτος μετά από πολλά χρόνια θα έχουμε ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Αυτό είχε να συμβεί από το 2008. Είναι ξεκάθαρο πως η Mercedes μετά από 3 χρόνια απόλυτης κυριαρχίας με 51 νίκες σε 59 αγώνες παραμένει κορυφαία αλλά πλέον οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς επέτρεψαν σε Ferrari και Red Bull να πλησιάσουν.

Εξαιρετικά σημαντική αποδεικνύεται η δυνατότητα εξέλιξης των υβριδικών μηχανών. Στη Ferrari κατάφεραν να μειώσουν τη διαφορά από τη Mercedes. Μια σειρά από καινοτόμες λύσεις που αφορά στην απαγωγή θερμότητας όπως π.χ. η ψύξη κιβωτίου και υδραυλικών που γίνεται από αεραγωγούς στο πάτωμα έχουν δώσει τη δυνατότητα στους αεροδυναμιστές να μειώσουν το κλασσικό άνοιγμα των ψυγείων με αποτέλεσμα μείωση στροβιλισμών, αύξηση της σταθερότητας.

Το επίσημο site της F1 έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο όπου γίνεται σύγκριση ανάμεσα στον περσινό γύρο της pole στην πίστα του Μοντμελό και στο φετινό του Ράικονεν.

Οφείλουμε να τονίσουμε πως πρόκειται για ανόμοια πράγματα. Ο Χάμιλτον στον περσινό γύρο της pole έχει τη μαλακή γόμα, ο Ράικονεν στον ταχύτερο φετινό γύρο των δοκιμών εξέλιξης που ταυτόχρονα αποτελεί και ρεκόρ πίστας χρησιμοποιεί την πολύ μαλακή γόμα. Επίσης τα φετινά ελαστικά είναι φαρδύτερα (σ.σ: 6 cm πιο φαρδιά μπροστά, 8cm πιο φαρδιά πίσω) προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση αλλά έχουν και διαφορετικό σκελετό. Αυτό συντελεί στο να μην παραμορφώνονται λόγω θερμικών καταπονήσεων έτσι οι οδηγοί έχουν την δυνατότητα να πιέσουν περισσότερο και παρατεταμένα για πολλούς γύρους. Εδώ κατά την προσωπική μου άποψη βρίσκεται και το κλειδί που θ’ αλλάξει προς το καλύτερο τη μορφή των GP φέτος.

Οι οδηγοί μέχρι πέρυσι όταν έδιναν μάχη για θέση μπορούσαν ανάλογα την πίστα να πιέσουν για λίγες στροφές. Ειδικά στη Βαρκελώνη όχι πάνω από μισό γύρο καθώς τα ελαστικά παραμορφώνονταν και άρχιζαν να χάνουν δραματικά σε απόδοση λόγω υπερθέρμανσης (degradation). Φέτος κατόπιν σχετικού αιτήματος FIA και ομάδων η Pirelli έφτιαξε λάστιχα των οποίων η απόδοση δεν επηρεάζεται σημαντικά από την αύξηση της θερμοκρασίας.
Τέλος όσον αφορά στα φαρδύτερα αμαξώματα, με πιο μεγάλο διαχύτη, μεγαλύτερες αεροτομές και άλλες αλλαγές σίγουρα αυτό έχει συμβάλλει στην αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης (κάθετη δύναμη). Καθότι όμως αυξήθηκε και η μετωπική επιφάνεια των τροχών η συνολική αεροδυναμική απόδοση του σχήματος, παρέμεινε στα περσινά επίπεδα εάν δε χειροτέρεψε. Έχουμε λοιπόν μονοθέσια σαφώς ταχύτερα στις στροφές και στις γρήγορες καμπές, με μεγαλύτερη σταθερότητα στο φρενάρισμα αλλά παρόμοια τελική ταχύτητα με την περσινή λόγω μεγαλύτερων αεροδυναμικών αντιστάσεων.



Στο μείζον θέμα τι θα γίνει στην Αυστραλία δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση
. Χτες τελευταία μέρα δοκιμών ο Ράικονεν αφού σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:18.6 είπε: «Έχουμε καλή αίσθηση αλλά είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις. Ήμασταν αξιόπιστοι σχεδόν όλες τις μέρες. Ξεκινάμε με πιο δυνατή βάση από πέρυσι. Όμως είναι νωρίς για να πούμε με σιγουριά που βρισκόμαστε σε σχέση με τους άλλους. Ίσως ούτε στη Μελβούρνη να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα καθότι ο πρώτος αγώνας είναι συνήθως περίεργος. Ίσως θα χρειαστεί να περιμένουμε ως το Κινέζικο GP. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για τη δουλειά που έκανε στις δοκιμές επιλύοντας ότι προέκυψε».

Οι καλύτεροι χρόνοι στις 8 μέρες δοκιμών

Οδηγός

Ομάδα

Γόμα

Χρόνος

Ημέρα

Raikkonen

Ferrari

Πολύ μαλακή

01:18,634

 

Vettel

Ferrari

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,024

Bottas

Mercedes

Πολύ μαλακή

01:19,310

Hamilton

Mercedes

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,352

 

Massa

Williams

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,420

Verstappen

Red Bull

Πολύ μαλακή

01:19,438

8η

Sainz J

Toro Rosso

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,837

Hulkenberg

Renault

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,885

Ricciardo

Red Bull

Πάρα πολύ μαλακή

01:19,900

Perez

Force India

Πάρα πολύ μαλακή

01:20,116

Ocon

Force India

Πάρα πολύ μαλακή

01:20,161

 

Palmer

Renault

Πάρα πολύ μαλακή

01:20,205

Stroll

Williams

Μαλακή

01:20,335

8η

Kvyat

Toro Rosso

Πολύ μαλακή

01:20,416

 

Magnussen

Haas

Πάρα πολύ μαλακή

01:20,504

 

Grosjean

Haas

Πάρα πολύ μαλακή

01:21,110

Vandoorne

McLaren

Πάρα πολύ μαλακή

01:21,348

7η

Alonso

McLaren

Πάρα πολύ μαλακή

01:21,389

Ericsson

Sauber

Πάρα πολύ μαλακή

01:21,670

8η

Wehrlein

Sauber

Πάρα πολύ μαλακή

01:22,347

7η

Giovinazzi

Sauber

Πάρα πολύ μαλακή

01:22,401

Celis

Force India

Πάρα πολύ μαλακή

01:23,568

Μercedes, Red Bull και Williams είχαν εφάμιλλη ταχύτερη επίδοση.

Αξίζει να τονίσουμε ότι χτες στην Mercedes επέλεξαν
– σοφά κατά την άποψή μας – να μην επιχειρήσουν προσομοίωση γρήγορου γύρου και επικεντρώθηκαν σε αξιολόγηση ελαστικών και αεροδυναμικών ρυθμίσεων. Εάν το έκαναν θα έβγαιναν σίγουρα χαμένοι. Πιθανόν να ήταν σημαντικά πιο γρήγορη από τη Ferrari, αυτό θα μείωνε τις προσδοκίες των φιλάθλων για τη νέα χρονιά αλλά και την προσπάθεια της ομάδας για βελτίωση. Πιθανόν να ήταν πολύ κοντά στη Ferrari ή και πίσω απ’ αυτή, αυτό θα επηρεάζεται αρνητικά τα μέλη της ομάδας και θα έφερνε ένταση.

Ο Χάμιλτον χτες βγαίνοντας από το μονοθέσιο δήλωσε: «Οι άλλοι δείχνουν γρήγοροι νομίζω πως θα έχουμε καλή μάχη φέτος. Η Ferrari κάνει φανταστική δουλειά. Νομίζω ότι έχουν ακόμη μεγαλύτερη δυναμική, ο ρυθμός τους εδώ ήταν εντυπωσιακός. Δεν ξέρω αν η Red Bull παρουσίασε εδώ το σύνολο του αεροδυναμικού της πακέτου. Συνήθως το παρουσιάζουν στον πρώτο αγώνα, είναι βέβαιο πως θα είναι ανταγωνιστική περιμένω μεγάλη κόντρα και από τις δυο ομάδες. Ποτέ δεν ευχήθηκα να κυριαρχώ. Φυσικά θέλω ένα μονοθέσιο με το οποίο να μπορώ να διεκδικήσω το πρωτάθλημα και για τους φιλάθλους είναι καλύτερα όταν είμαστε πολλοί διεκδικητές».



Από την πλευρά της Red Bull τώρα ο Μαξ Φερστάπεν τόνισε:
«Δε με ανησυχούν τόσο τα μικρά θέματα που είχαμε στις δοκιμές, γι’ αυτό τις κάναμε. Θα δούμε στη Μελβούρνη που βρισκόμαστε σε χρόνους. Η απόδοσή μας δεν είναι άσχημη. Θέλουμε να βελτιωθούμε αλλά είμαστε εντάξει για τώρα, στις δοκιμές προσπαθείς να βελτιώσεις το μονοθέσιο όχι να γράψεις χρόνους κατατακτήριων δοκιμών».

Γεγονός παραμένει ότι φέτος το πρωτάθλημα σε μεγάλο βαθμό θα κριθεί στην ικανότητα των τριών ομάδων  (Mercedes, Ferrari, Red Bull) να εξελίξουν τα μονοθέσια τους μέσα στη χρονιά. Όποιος βγάλει περισσότερη δύναμη από την υβριδική μηχανή, κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των Pirelli και αναβαθμίσει ταχύτερα το αεροδυναμικό πακέτο θα έχει τον πρώτο λόγο στην κούρσα του πρωταθλήματος, που για πρώτη φορά εδώ και 10 χρόνια φαντάζει αμφίρροπο.






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης