Έχει τρέχουσα τιμή η οδική ασφάλεια;

Έχει τρέχουσα τιμή η οδική ασφάλεια;

Στη χώρα μας τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν μάστιγα που μέχρι σήμερα κανένας επίσημος κρατικός φορέας δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά.

Έχει τρέχουσα τιμή η οδική ασφάλεια;
Θα ήταν ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μείωσης των δαπανών του κράτους η πρόληψη των δυστυχημάτων. Σίγουρα μας βρίσκει κάθετα αντίθετους το πνεύμα που εκφράζεται από τον κυβερνητικό συνασπισμό για μείωση των προστίμων, χωρίς άλλες ενέργειες που να καθιστούν την όποια παράβαση μεγάλο θέμα για τον παραβάτη. Οι Φινλανδοί για παράδειγμα συνδέουν το πρόστιμο με το εισόδημα. Έτσι δεν μπορεί ένας πλούσιος Φινλανδός να αγνοεί τον ΚΟΚ γιατί γι’ αυτόν η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη μπορεί να φτάσει σε εξαψήφιο ποσό προστίμου. Αντίθετα ένας πλούσιος Έλληνας μπορεί να «παίζει» με τα όρια χωρίς να «πονέσει» η τσέπη του. Πάγια πρότασή μας σοβαρές παραβάσεις όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση STOP, η μη χρήση ζώνης ή κράνους  και άλλες να έχουν συνέπειες πέρα του οικονομικού: Κοινωνική εργασία, εκπαίδευση, δημοσίευση διαπόμπευση των παραβατών, αφαίρεση της άδειας οδήγησης, υπέρμετρη αύξηση των ασφαλίστρων και άλλα.

Κλείσιμο
Ο γραμματέας της αξιωματικής αντιπολίτευσης Λευτέρης Αυγενάκης ασχολείται χρόνια μεθοδικά με την οδική ασφάλεια. Προερχόμενος από την Κρήτη όπου τα τροχαία είναι ο Νο 1 λόγος θανάτων, είχε πέρυσι απώλεια συγγενικού του προσώπου ενώ βρίσκεται πίσω από τη σημαντική πρωτοβουλία οργάνωσης συνεδρίου για την οδική ασφάλεια στο Ηράκλειο κάθε καλοκαίρι με τη συμμετοχή όλων των θεσμικών φορέων του νησιού. Στη χώρα μας δεν υπάρχει σήμερα δυνατότητα πραγματικής καταγραφής των θυμάτων από τροχαία. Στις πλείστες των περιπτώσεων ο ετοιμοθάνατος που καταλήγει κατά τη μεταφορά στο νοσοκομείο ή τις επόμενες μέρες αναφέρεται στα χαρτιά ως βαριά τραυματίας. Είναι κοινό μυστικό σε όλους όσοι ασχολούνται με την οδική ασφάλεια ότι οι νεκροί σε ετήσια βάση ξεπερνούν τους 1500 ίσως κατά πολύ. Αν συνυπολογίσει κανείς τις οικογένειες, τους τραυματίες, τους ανάπηρους, τα έξοδα, την οδύνη και ότι άλλο αποτιμάται σε χρήματα ο λογαριασμός φτάνει τα 20 δις ετησίως. Υπό αυτό το πρίσμα μας εξέπληξε ευχάριστα η τοποθέτηση του βουλευτή Ηρακλείου, όσον αφορά την κυβερνητική πρόθεση. Δεικνύει αν μη τι άλλο μια σφαιρική αντίληψη του προβλήματος που γεννά ελπίδες. Προσωπικά αμφιβάλλαμε αν υπάρχουν άνθρωποι στο κοινοβούλιο που αντιλαμβάνονται όντως τις διαστάσεις του θέματος της οδικής ασφάλειας.

Παραθέτουμε την ανακοίνωση και τις επερωτήσεις για να κρίνεται μόνοι σας:
«Στην αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας ως εισπρακτικού μέσου από την Κυβέρνηση  και στην έλλειψη ενός συνολικού σχεδίου πρόληψης και αποτροπής των τροχαίων παραβάσεων, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Σύμφωνα με δημοσιεύματα, άμεση μείωση προστίμων για σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ, μέσω ΚΥΑ επιδιώκει ο Αν. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη,  σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών. Συγκεκριμένα, εκτός από τα πρόστιμα για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, όλα τα άλλα πρόστιμα του ΚΟΚ σχεδιάζεται να μειωθούν κατά 50%, λόγω της παρατηρούμενης αδυναμίας πληρωμής τους από τους παραβάτες, όπως φαίνεται να δήλωσε ο Υπουργός.
… Ωστόσο, σε αντίθεση με την εισπρακτική πολιτική της Κυβέρνησης τα στοιχεία για την παραβατικότητα στην οδική συμπεριφορά καταδεικνύουν την ανάγκη εκπόνησης ενός συνολικού σχεδίου πρόληψης και αποτροπής των τροχαίων παραβάσεων.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΠΟΥ το 2015, περίπου 1,2 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα ετησίως, και μάλιστα τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη βασική αιτία θανάτου στις ηλικίες 15-29 ετών. Επιπλέον, σε οικονομικούς όρους, τα τροχαία ατυχήματα έχουν ένα κόστος που εκτιμάται περίπου ίσο με το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Για να γίνει αντιληπτή η κρισιμότητα του εν λόγω ζητήματος για τη χώρα μας, πρέπει να κοιτάξουμε τα αποκαρδιωτικά στοιχεία αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. Στην Ελλάδα κάθε μέρα χάνουμε έναν νέο άνθρωπο σε τροχαίο! Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας δείχνουν ότι, για το έτος 2015, σε σύνολο 789 θανατηφόρων ατυχημάτων τα 365 αφορούσαν σε νέους ανθρώπους ηλικίας 18-45 ετών. Οι ελαφρά τραυματισμένοι έφτασαν τους 12.872 και οι βαριά με πιθανά χρόνια προβλήματα υγείας τους 1.068. Κατά την περίοδο των φετινών εορτών, από τις 19 Δεκεμβρίου 2016 έως τις 9 Ιανουαρίου 2017 καταγράφηκαν σε όλη την επικράτεια 38 θανατηφόρα, 44 βαριά και 588 ελαφρά τροχαία. Ο φόρος αίματος στην άσφαλτο ήταν μικρότερος σε σχέση με πέρυσι όπου για την ίδια περίοδο 56 συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους, 57 τραυματίστηκαν βαριά  και  823 ελαφρά.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα στοιχεία οι θάνατοι συνεπεία τροχαίου ατυχήματος ανά έτος φθάνουν κατά μέσο όρο τους 2.500, ενώ οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες αγγίζουν τους 30.000. Με απλά λόγια κάθε χρόνο αφανίζεται μία κωμόπολη από τη χώρα μας, ενώ μία επαρχιακή πόλη χρήζει νοσηλείας. Ατυχήματα που αποτελούν ανοικτή πληγή για τη χώρα, καθώς ως επί το πλείστον πρόκειται για νέους ανθρώπους επιδεινώνοντας την άσχημη δημογραφική μας κατάσταση.
Στην πραγματικότητα, αποδεικνύεται ότι ζητήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγάλη προσοχή και με στοχευμένα μέτρα και όχι με ημίμετρα που υποθηκεύουν το μέλλον της χώρας για χάρη εσόδων.  Αντί  η Κυβέρνηση να μειώνει τα πρόστιμα αντιμετωπίζοντας την οδική ασφάλεια των πολιτών, ως μία ακόμα πηγή εσόδων, καλό θα ήταν να προσχωρήσει στην εκπόνηση ενός συνολικού σχεδίου πρόληψης και αποτροπής των τροχαίων παραβάσεων. Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και όχι το 50ευρο!»

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση για την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων και τη καλύτερη εφαρμογή του ΚΟΚ;
2.Ποιος ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής και με ποια μέσα;»

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης