LIVE από Μόναχο: Οδηγούμε το νέο Volkswagen Amarok

LIVE από Μόναχο: Οδηγούμε το νέο Volkswagen Amarok

Το ανανεωμένο γερμανικό pick up έρχεται ακριβώς την κατάλληλη στιγμή: Τώρα που όλοι οι ανταγωνιστές της Volkswagen έχουν λανσάρει τα νέα τους μοντέλα στην κατηγορία των οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου.

LIVE από Μόναχο: Οδηγούμε το νέο Volkswagen Amarok
Τα σύγχρονα pick up δεν είναι απλά ένα εργαλείο για τον επαγγελματία, με «σπαρτιάτικο» εσωτερικό και μέτρια οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Είναι καλά εξοπλισμένα και ασφαλή σε κάθε έδαφος, χωρίς να χάνουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα την ώρα της… εργασίας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το Amarok, με πλαίσιο τύπου σκάλας, είχε λανσαριστεί το 2009 και μέσα σε λιγότερο από 7 χρόνια πρόλαβε να καταγράψει 455.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Πλέον ανανεώθηκε σχεδιαστικά και τεχνολογικά. Η σημαντικότερη αλλαγή έχει να κάνει με την τοποθέτηση ενός V6 πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό. Ο συγκεκριμένος 3.0 TDI – πρωτοεμφανίστηκε το 2014 στα Audi A6 και Α7 – διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με 163, 204 και 224 ίππους. Η αντίστοιχη ροπή είναι 45,9, 51 και 56,1 Nm.


Κλείσιμο

Στη διάθεσή μας είχαμε το κορυφαίο Amarok Aventura, το οποίο περιλαμβάνει την έκδοση με τα 224 PS, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION με διαφορικό της Torsen. Θα κυκλοφορήσουν άλλες δύο εκδόσεις του γερμανικού pick up: πισωκίνητη (αποκλειστικά με τους 163 ίππους) ή 4MOTION που εμπλέκει κατά περίπτωση τον μπροστινό άξονα (και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων). Το ηλεκτρονικό διαφορικό EDL αναλαμβάνει να στείλει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Για ακραία off road χρήση, διατίθεται προαιρετικά και μηχανικό μπλοκέ στον πίσω άξονα.

Τα πρώτα χιλιόμετρα, από το αεροδρόμιο του Μονάχου μέχρι το σημείο όπου έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση, τα διανύσαμε στον αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δίκτυο. Εκεί διαπιστώσαμε πόσο πολιτισμένο είναι το Amarok σε υψηλές ταχύτητες. Χωρίς κραδασμούς στο εσωτερικό και χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους παρά π.χ. τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες. Οδηγώντας με χαλαρό ρυθμό και με σύμμαχο το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (που διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα) καταγράψαμε κατανάλωση 8,3 lt/100 km.



Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα παρέχουν ικανοποιητική στήριξη και δεν κουράζουν την μέση ή την πλάτη. Επίσης, το τιμόνι έχει μεταβλητή υποβοήθηση, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και μόνο στις γρήγορες στροφές γίνεται αντιληπτό το μήκος του αμαξώματος (5,25 m). Χάρη στο μεγάλο πλάτος (1,95 m.) στον πίσω πάγκο υπάρχουν τρεις κανονικές θέσεις, γεγονός που επιτρέπει τις μετακινήσεις μίας πενταμελούς οικογένειας.

Ένας αγρότης όμως δεν ενδιαφέρεται π.χ. πόσο καλά τα πηγαίνει το pick up του στην άσφαλτο ή το ταξίδι, αλλά τι κάνει υπό δύσκολες συνθήκες. Σε σημεία με πέτρες, λάσπη, απότομες ανωφέρειες και κατωφέρειες. Η Volkswagen είχε οργανώσει μία 20λεπτη διαδρομή με πολλά εμπόδια και μεγάλο βαθμό δυσκολίας, για να μας αποδείξει ότι το Amarok μπορεί να έχει… περιτύλιγμα δώρου όμως κατά βάθος παραμένει ένα ικανότατο όχημα παντός εδάφους.



Η μεγάλη ροπή του V6 diesel, σε συνδυασμό με την μόνιμη τετρακίνηση, το διαφορικό και τα ελαστικά παντός εδάφους, «ισοπεδώνουν» πραγματικά κάθε εμπόδιο. Το Amarok σκαρφαλώνει σε σημεία με απίστευτη κλίση, ενώ το hill descent assist διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε απότομες κατηφόρες, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατήσει καν το φρένο. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η διαδρομή της ανάρτησης διευκολύνει το πέρασμα από σημεία όπου τα SUV θα έκαναν απλά… αναστροφή.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Amarok με τον V6 diesel έχει διευρύνει το πεδίο δράσης του. Αποδίδει εξαιρετικά σε άσφαλτο, χώμα, πέτρες, λάσπη, υδάτινα κωλύματα… Μπορεί τα 3.000 cc να τρομάζουν σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο, όμως οι επαγγελματίες γνωρίζουν ότι το όχημα χρειάζεται μεγάλους σε κυβισμό κινητήρες για να ανταπεξέλθουν στη σκληρή καθημερινότητα (το Amarok μεταφέρει άνω των 1.000 kg στην καρότσα του και μπορεί να έλξει φορτία έως 3,5 τόνους!).

Στην Ελλάδα το περιμένουμε γύρω στον Οκτώβριο, σε άγνωστες ακόμη τιμές. Στη Γερμανία αρχίζουν πάντως από τα 25.720 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για το πισωκίνητο διπλοκάμπινο και φθάνουν τα 46.525 ευρώ για το κορυφαίο Aventura.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης