GP Ευρώπης: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές!
Το Μπακού υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς με ζέστη, έναν ολόλαμπρο ήλιο και μια διαδρομή πρόκληση για οδηγούς και μονοθέσια.
Ο Βάλτερι Μπότας εντυπωσίασε ξεπερνώντας τα 351km/h τελικής ταχύτητας στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Δεν ήταν όμως ο ταχύτερος συνολικά στην 1η περίοδο δοκιμών ο χρόνος του τον έφερε στην 3η θέση πίσω από τις δυο εργοστασιακές Mercedes, των Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ.
Το ξεκίνημα ήταν κακό για τις δυο Red Bull ο Φερστάπεν, σταμάτησε νωρίς την προσπάθειά του έχοντας συμπληρώσει μόλις επτά γύρους λόγω διαρροής λαδιού, ενώ ο Ρικιάρντο χτύπησε στα προστατευτικά δεξιά, στη μπαριέρα Tecpro στη στροφή 15. Το πίσω μέρος της RBR καταστράφηκε και οι μηχανικοί της ομάδες έδωσαν αγώνα με το χρόνο για να προλάβουν τη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Πρόκειται ίσως για μια περίεργη στροφή που ξεγελά τους οδηγούς καθώς αρκετοί έστριψαν μεταφέροντας περισσότερη ταχύτητα απ’ ότι ήταν εφικτό και βρέθηκαν εκτός πορείας.
Συνολικά οι οδηγοί χρησιμοποίησαν κατά κόρον την μαλακή γόμα της Pirelli (σ.σ: κίτρινο σιρίτι) και στα περάσματά τους αναζητούσαν τα όρια της κάθε στροφής. Από την Ιταλική εταιρεία είναι διαθέσιμες αυτό το 3ημερο η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στο 3ο μέρος της πίστας, ίσος με το Χάμιλτον στο δεύτερο αλλά έμεινε τελικά στα 4 δέκατα πίσω από το Βρετανό γιατί δεν δεν μπόρεσε να τα μαζέψει αυτά σε ένα γύρο. Έτσι ο Χάμιλτον που τα τελευταία λεπτά έμεινε εκτός διαδικασίας γιατί ακούμπησε στον τοίχο ήταν με χρόνο 1:46.435 ο ταχύτερος στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Μπακού. Η επίδοση επετεύχθη με την πολύ μαλακή γόμα.
Οι McLaren ξεκίνησαν καλά στο Μπακού μένει να δούμε τη συνέχεια για τους Αλόνσο και Μπάτον. Ο Βρετανός πρωταθλητής χτες ήταν προβληματισμένος για την ασφάλεια της διαδρομής σε κάποια σημεία και το εξέφρασε στις δηλώσεις του.
Συνολικά οι χρόνοι της 1ης περιόδου ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά . |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m46.435s |
- |
23 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m46.812s |
0.377s |
32 |
3 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m47.096s |
0.661s |
34 |
4 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m47.989s |
1.554s |
21 |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m48.627s |
2.192s |
26 |
6 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m48.922s |
2.487s |
17 |
7 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m49.019s |
2.584s |
21 |
8 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m49.125s |
2.690s |
22 |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Ferrari |
1m49.267s |
2.832s |
16 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m49.301s |
2.866s |
27 |
11 |
Romain Grosjean |
Haas/Ferrari |
1m49.611s |
3.176s |
20 |
12 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m49.635s |
3.200s |
16 |
13 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m49.778s |
3.343s |
17 |
14 |
Esteban Gutierrez |
Haas/Ferrari |
1m50.167s |
3.732s |
25 |
15 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m50.473s |
4.038s |
18 |
16 |
Max Verstappen |
Red Bull/Renault |
1m50.485s |
4.050s |
7 |
17 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Ferrari |
1m50.551s |
4.116s |
19 |
18 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1m50.910s |
4.475s |
25 |
19 |
Kevin Magnussen |
Renault |
1m50.939s |
4.504s |
27 |
20 |
Pascal Wehrlein |
Manor/Mercedes |
1m51.219s |
4.784s |
24 |
21 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m51.771s |
5.336s |
11 |
22 |
Rio Haryanto |
Manor/Mercedes |
1m51.925s |
5.490s |
28 |
Οι μηχανικοί της Red Bull κατόρθωσαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Ρικιάρντο ώστε να μπορέσει ο Αυστραλός να συμμετέχει στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Ρόσμπεργκ αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στη μετάδοση και διέκοψε την προσπάθειά του 20 λεπτά πριν το φινάλε. Αυτό δεν τον εμπόδισε να είναι 2ος στους χρόνους αλλά με διαφορά 7 δέκατα από το Χάμιλτον. Τα πρώτα 5 μονοθέσια είχαν υβριδική μηχανή Mercedes, απόδειξη του πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην διαδρομή του Μπακού η ισχύς ειδικά στην μεγάλη ευθεία των 2.2km. Γι’ αυτό και είναι κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού χρόνου μια καλή έξοδο από τη στροφή 16. Προβληματισμός στη Ferrari και οι δυο SF16H παρουσίασαν πρόβλημα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα MGUK. Υπάρχουν κάποια θέματα με τα κερμπ που οδήγησαν στην ακύρωση των κατατακτήριων δοκιμών του GP2. Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ έκανε επιτόπου επιθεώρηση, έδωσε εντολές και σιγουρεύτηκε ότι αυτά φτιάχτηκαν σωστά.
Οι χρόνοι της 2ης περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά . | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m44.223s | - | 33 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m44.913s | 0.690s | 26 |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m45.336s | 1.113s | 37 |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m45.764s | 1.541s | 35 |
5 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m45.920s | 1.697s | 37 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m46.027s | 1.804s | 35 |
7 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m46.068s | 1.845s | 35 |
8 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m46.219s | 1.996s | 36 |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m46.234s | 2.011s | 32 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m46.293s | 2.070s | 32 |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m46.498s | 2.275s | 27 |
12 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m46.681s | 2.458s | 29 |
13 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m46.694s | 2.471s | 32 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m46.744s | 2.521s | 35 |
15 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m46.830s | 2.607s | 26 |
16 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m47.060s | 2.837s | 28 |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1m47.329s | 3.106s | 38 |
18 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m47.487s | 3.264s | 33 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m47.772s | 3.549s | 22 |
20 | Jolyon Palmer | Renault | 1m47.794s | 3.571s | 35 |
21 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m48.018s | 3.795s | 36 |
22 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m48.081s | 3.858s | 38 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr