Διαθέσιμα στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά της Volkswagen

Διαθέσιμα στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά της Volkswagen

Την γκάμα των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων της παρουσίασε η Volkswagen-Kosmocar, σε εκδήλωση στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Karenta Αμαρουσίου.

Διαθέσιμα στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά της Volkswagen
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Volkswagen
είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Passat GTE, την «πράσινη» έκδοση του μεσαίου sedan με μεικτή κατανάλωση 1,6 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 37 g. CO2 ανά km.

Κλείσιμο
Έστω και αν η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σε… εμβρυακό στάδιο στην Ελλάδα, έστω και αν δεν προσφέρονται ουσιαστικά κίνητρα όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης, έστω και αν δεν υπάρχει δημόσιο δίκτυο φόρτισης των μπαταριών, η Kosmocar έχει στη διάθεση των καταναλωτών τέσσερα οικολογικά μοντέλα: τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! / e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE / Passat GTE. Μάλιστα το διάστημα 18-24 Απριλίου (και το σαββατοκύριακο) η Volkswagen-Kosmocar διοργανώνει την Εβδομάδα Ηλεκτροκίνησης, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να τα γνωρίσει και να τα οδηγήσει (στην Karenta, Μαραθωνομάχων 35 και Νηρηίδων, Μαρούσι).



Αρχίζοντας από το Passat GTE, το οποίο οδηγήσαμε στο τρίγωνο Μαρούσι-Γαλάτσι-Χαλάνδρι, διαπιστώσαμε για μία ακόμη φορά την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που μεταφράζεται σε άνεση για οδηγό και επιβάτες, ανάλογη ενός πολυτελούς sedan. Στην υβριδική του έκδοση όμως, μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη αθόρυβα αλλά και χωρίς να εκπέμπεις καθόλου ρύπους. Πατάς το κουμπί E-MODE δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και το υβριδικό Passat «εκμεταλλεύεται» αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ (ισχύος 115 ίππων), αρκεί οι μπαταρίες να είναι φορτισμένες και η μέγιστη ταχύτητα να μην ξεπεράσει τα 130 km/h.

Το γεγονός ότι το Passat GTE (διαθέσιμο σε sedan και station wagon) έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης (τον 1.4 TSI με 156 ίππους) σημαίνει δεν υπόκειται στους περιορισμούς στην αυτονομία ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τα 218 PS, η επιτάχυνση 0-100 διαρκεί 7,4 sec και η τελική ταχύτητα τα 225 km/h. Και με τον υπερπλήρη βασικό εξοπλισμό, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για οικογενειάρχες ή επιχειρηματίες. Μοναδικό εμπόδιο (σημαντικό βέβαια για τους περισσότερους) η τιμή του, καθώς με την επιβάρυνση από το φόρο πολυτελείας (!) εκτοξεύεται στα 52.000 ευρώ (53.400 για το Variant).



Το Golf GTE με παρόμοια τεχνολογία και με ελαφρώς πιο «ήπια» τεχνικά χαρακτηριστικά (συνδυαστική ισχύς 204 ίπποι, 0-100 σε 7,6 sec και τελική 222 km/h) διατίθεται προς 37.950 €. Και εδώ υπάρχει ηλεκτρική αυτονομία 50 km με ταχύτητες έως 130 km/h, όπως επίσης ανάλογη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (1,6 lt/100 km – 37 g/km).

Κατά 950 ευρώ (στα 38.900 €) είναι υψηλότερη η τιμή πώλησης του e-Golf, του 5θυρου hatch με ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων και μηδενικούς ρύπους. Βέβαια εδώ υπάρχουν οι περιορισμοί τόσο της αυτονομίας (έως 190 km) και της τελικής ταχύτητας (140 km/h). Η Volkswagen ανακοινώνει κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αξίας 2,5 ευρώ για κάθε 100 km.



Τέλος, το μικρότερο μέλος της παρέας, το e-up!, φέρει ηλεκτροκινητήρα 82 PS, αυτονομία έως 160 km και τελική ταχύτητα περιοριζόμενη στα 130 km/h. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί σε κόστος 2,3 ευρώ ανά 100 km και η τιμή του ορίζεται στα 28.000 ευρώ. Και τα τέσσερα μοντέλα της Volkswagen απαλλάσσονται βέβαια από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Πόσο γρήγορα φορτίζονται όμως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου; Πιο γρήγορα βέβαια στα υβριδικά μοντέλα, καθώς είναι μικρότερης χωρητικότητας. Σε 3,5-4,5 ώρες μέσω οποιασδήποτε πρίζας παροχής οικιακού ρεύματος, σε 2,5 ώρες με το προαιρετικό wallbox (η τιμή του είναι περίπου 1.000 ευρώ). Στα e-up! και e-Golf οι αντίστοιχες ώρες φόρτισης είναι 9 και 13 ώρες (6 και 8 ώρες με wallbox).


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης