Δοκιμάζουμε το νέο Audi S1 (video)

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S1 (video)

Το Audi S1 προσφέρει αβίαστα όσα δυσκολεύονται άλλες σπορ υπερπολυτελείς κατασκευές που κοστίζουν πολλαπλάσια χρήματα...

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S1 (video)
Δεν πρόκειται για γρήγορο Α1 αλλά για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο ξανά όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση, όπου ο ημιάκαμπτος άξονας αντικαταστάθηκε από πολλαπλούς συνδέσμους, ενώ την ίδια στιγμή χώρεσε και η τετρακίνηση, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί με υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη αντί κεντρικού διαφορικού. 
Οι μηχανικοί της Audi άλλαξαν τα πάντα στο πάτωμα του Α1 σε τέτοιο βαθμό που το S1 θεωρείται -και είναι, όπως αποδεικνύεται στην πράξη- τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Ο δίλιτρος υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει 231 PS στις 6.000 rpm και ακόμη πιο σημαντικά 37,7 kgm ροπής στις 3.000 rpm. 

Συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο - αν χωρούσε και το Stronic στον λιγοστό χώρο κάτω από τις θέσεις των επιβατών, θα μιλούσαμε για τεχνολογικό θαύμα, αν και από τους μηχανικούς της Audi περιμένεις μόνο το καλύτερο. Το βάρος του S1 φτάνει τα 1.350 kg και η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες δεν απέχει πολύ από το ιδανικό. Το μεταξόνιο των 2.469 mm χαρίζει κορυφαία ευελιξία στο αυτοκίνητο που οδηγείται με το γκάζι. Υπάρχει περίσσεια δύναμης και ο οδηγός σε κάθε απότομο πάτημα νιώθει ένα δυνατό τράβηγμα στον αυχένα, που κατηφορίζει και πιο κάτω αν επιμείνεις. Ούτως ή άλλως σ’ ένα τόσο δυνατό-μικρό αυτοκίνητο δεν μπορείς να μείνεις για πολλά δευτερόλεπτα με το γκάζι στο πάτωμα. 
Κλείσιμο
Το ελλειπτικό τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση παρότι ηλεκτρικό, μια αίσθηση που παραμένει εξίσου καλή ανεξαρτήτως αν ο οδηγός έχει επιλέξει από το drive select το πρόγραμμα «dynamic» για γρήγορη οδήγηση ή το «efficiency» για βέλτιστη αξιοποίηση καυσίμου. Υπάρχει επιπλέον και η επιλογή «auto» που συνδυάζει τα παραπάνω με βάση τις παραμέτρους που λαμβάνει από γκάζι, φρένο, τιμόνι. 

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι θετικό, με σφιχτή κλιμάκωση και μικρές διαδρομές. Σε καμία περίπτωση, χάρη και στη ροπή των 37.7 kgm, ο οδηγός δεν θα αισθανθεί ότι του λείπει η δύναμη. 
Το S1 έχει φτιαχτεί για να παίζει επίθεση, και σε δρόμο με στροφές αποδεικνύεται απίστευτα γρήγορο, ομοιογενές και παιχνιδιάρικο. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι, παρότι το αμάξωμα δεν γέρνει υπό πίεση, ταυτόχρονα η ανάρτηση είναι απίστευτα ενδοτική σε λακκούβες και ανομοιομορφίες. Σίγουρα καλύτερη - ανετότερη από τις εκδόσεις των 180 PS των Polo, A1. 
Πιέζοντας οριακά το S1 αντιλαμβάνεσαι πως η μερική απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών σού επιτρέπει να πλασάρεις/γλιστρήσεις/τοποθετήσεις το αυτοκίνητο, αλλά σε προφυλάσσει από επικίνδυνες καταστάσεις ή/και το μοιραίο λάθος παρεμβαίνοντας μόνο στο «+5». 
Μέχρι τότε ο έμπειρος οδηγός θα διασκεδάσει με το S1, κοντρολάροντας με ευκολία τις τάσεις του αμαξώματος ενώ, όταν αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα, θα ανάψει φώτα σε TT, Scirocco, Golf GTI αντίστοιχου κυβισμού. 

Το S1, όντας τετρακίνητο, δεν έχει άμεσο ανταγωνιστή, όμως με την τιμή να ξεπερνά τα 30 χιλιάρικα είναι σίγουρο πως σε βάζει σε σκέψεις γιατί σ’ αυτό το ύψος υπάρχουν πολλές σπορ επιλογές. Το S1 είναι μια δύσκολη άσκηση που έβαλαν στον εαυτό τους οι μηχανικοί της Audi και αρίστευσαν. Αν στον δρόμο ψάχνετε τη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά και θέλετε να είστε διακριτικός, μην το αγοράσετε σε κίτρινο χρώμα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 231/6.000 PS/rpm
Ροπή: 37,7/1.600 - 3000 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι χειροκίνητο 
Τελική ταχύτητα: 250 km/h 
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,7 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 162
Βάρος: 1.350 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3975/1.746/1.417 mm
Χώρος αποσκευών: 210 lt 
Τέλη κυκλοφορίας: 374 ευρώ
Τιμή: 36.900 (34.100 με απόσυρση) ευρώ 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης