Βουρ στον πατσά
takis-trakouselis01

Τάκης Τρακουσέλλης

Βουρ στον πατσά

Αναμφίβολα η συμπεριφορά μας ως αγοραστές αυτοκινήτων (ανεξαρτήτως ποσών, χρημάτων, κατηγοριών) δείχνει πολλά για την παιδεία πολλών εξ’ υμών.

Με την έλευση του υβριδικού IS300h της Lexus, λοιπόν, αναμένεται να φουντώσει και πάλι η μάχη υβριδικών και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Για να είμαστε πιο σαφείς, ουσιαστικά φουντώνει η μάχη της Lexus με τους υπόλοιπους αντιπάλους της. Και αν η μάχη αυτή στην Ελλάδα δείχνει χαμένη για τους Ιάπωνες σχεδόν από τα αποδυτήρια (λόγω diesel... μόδας), τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται, τουλάχιστον για τους σκεπτόμενους αυτοκινητιστές.

Στην Ελλάδα ισχύει εδώ και δύο χρόνια η λογική «βουρ στον πατσά» σε ό,τι αφορά και τους diesel κινητήρες. Υπάρχουν συμπολίτες μας που δεν θέλουν καν να ακούνε τη λέξη «βενζίνη», ακόμα και αν στην κατηγορία που έχουν αποφασίσει να ψωνίσουν (κυρίως στη μικρή) έχουν βενζινοκίνητες προτάσεις οι οποίες σε κατανάλωση μπορεί να είναι τόσο χαμηλά όσο και οι πετρελαιοκίνητες.

Κλείσιμο
Παρότι μπορεί να μην αποσβέσουν ποτέ τη διαφορά τιμής μεταξύ βενζινοκίνητου και πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου (το diesel είναι ακριβότερο) αυτοί επιμένουν χωρίς να μελετήσουν, να υπολογίσουν, να διαβάσουν. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις κατηγορίες όπου παίζει μπάλα η Lexus. Για παράδειγμα, στη μικρομεσαία το εξαιρετικό CT200h χάνει τη μάχη κατά κράτος από το V40 diesel και τα αντίστοιχα Α3 και Σειρά 1. Βέβαια σημειώστε πως ήταν ακριβότερο από τον ανταγωνισμό, ο οποίος είχε στη φαρέτρα του το όφελος της απόσυρσης (δηλαδή την έκπτωση στο τέλος ταξινόμησης), κάτι που δεν συμβαίνει με τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν επιβαρύνονται με αυτό το τέλος.

Στην κατηγορία, όμως, του IS έχουμε διαφορετικά δεδομένα. Εκτός του S60, που παίζει μονότερμα στους diesel κάτω των 2.000 cc, οι υπόλοιποι ανταγωνιστές του έχουν να προτάξουν 2λιτρους diesel κινητήρες. Με ροπή σχεδόν ισάξια, ιπποδύναμη ίδια, κατανάλωση σχεδόν όμοια και εκπομπές ρύπων πάνω κάτω παρόμοιες, η μάχη δείχνει ιδιαίτερα σκληρή.

Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση (όπως στις περισσότερες πλέον) οι όποιες διαφορές εξαρτώνται από το πού και πώς χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εφόσον κινείσαι συχνότερα μέσα στην μποτιλιαρισμένη πόλη, το IS300h έχει το προβάδισμα, αφού σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιείς μόνο τον ηλεκτροκινητήρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν μηδενική κατανάλωση. Εφόσον φεύγεις εκτός, ο πετρελαίου είναι σαφώς πιο οικονομικός, αφού η κατανάλωση αυξάνεται ιδιαίτερα όταν επιταχύνεις, προσπεράσεις, κ.λπ.
Με λίγα λόγια, και σε αυτή την περίπτωση, όπως πλέον συμβαίνει με όλες, ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να διαβάζει, να ενημερώνεται και να ψάχνει προτού προβεί σε οποιαδήποτε αγορά, κάτι που όποιος το κάνει σήμερα, είναι σίγουρα κερδισμένος αύριο…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ