Το NetBet Live Casino σας καλωσορίζει σε έναν απίθανο κόσμο, με σούπερ προσφορές και δώρα* καλωσορίσματος. Ήρθε η ώρα να ζήσετε ένα μεγαλειώδες πάρτι σε ένα κορυφαίο live καζίνο με την απίστευτη τετραπλή προσφορά της NetBet.
Ρούλα Πατεράκη: «Θα με ενδιέφερε πολύ να διευθύνω το Εθνικό Θέατρο»
Ρούλα Πατεράκη: «Θα με ενδιέφερε πολύ να διευθύνω το Εθνικό Θέατρο»
Η καριέρα που ξεκίνησε ως παιδί-θαύμα στα 10 της χρόνια, η μητρότητα στα 18 και οι ηρωίδες που τη σημάδεψαν. Η ανορεξία, η συνεργασία με την Αλίκη, η εκτίμηση στο πρόσωπο του Σάκη Ρουβά και η μεγάλη επιθυμία της.
Το καμαρίνι της Ρούλας Πατεράκη είναι τακτοποιημένο. Μόλις τελείωσε την πρωινή παράσταση Ηρακλής, Οι 12 Άθλοι στο θέατρο Πάνθεον και έχει βάλει το βασιλιά Ευρυσθέα για ύπνο. Κοιτάζει τα περίτεχνα γάντια του, αλλά δεν μπαίνει στον πειρασμό να τα φορέσει. Έχει ακόμη στο βλέμμα της κάτι από την αλαζονεία του βασιλικού ρόλου. Οι μαθητές ανεβαίνουν στα λεωφορεία τους. «Τα παιδιά, ως θεατές σε αυτή την παράσταση, με πεθαίνουν» παραδέχεται. «Είναι ετοιμόλογα, μισούν τον Ευρυσθέα που διατάζει συνεχώς τον Ηρακλή και δεν έχουν ενδοιασμούς μαζί μου. Αλλά κι εγώ τους απαντάω καταλλήλως». Τα βράδια κάθε Δευτέρας και Τρίτης εμφανίζεται στο θεάτρο 104, στην Πατρίσια Χάισμιθ: Εισαγωγή στο Σασπένς, ενώ από τις 23 Ιανουαρίου σκηνοθετεί και παίζει με τον Αλέκο Συσσοβίτη στο Ο Θάνατος και ο Αγρότης στο θέατρο Faust. Παράλληλα διδάσκει στη σχολή της, Acting Anatomy Studio, στο Μεταξουργείο.
Τη συνοδεύει άθελά της και ίσως εν αγνοία της ένα πέπλο μυστηρίου. Αν και επιβεβαιώνει όλες τις φήμες, το μυστήριο παραδόξως πυκνώνει περισσότερο. Σε ηλικία 10 ετών έπαιξε ως παιδί-θαύμα τον Ισαάκ στη Θυσία του Αβραάμ στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Αμέσως μετά, από προτροπή των γονιών της, παρακολούθησε τη σχολή υποκριτικής του Κυριαζή Χαρατσάρη. Ο πατέρας της ήταν διευθυντής της Τράπεζας της Ελλάδος, η μητέρα της σπούδασε νομικά και ήταν από οικογένεια πολιτικών. Στα 13 της, έπαιζε August Strindberg. 18 χρόνων έγινε μητέρα. Γέννησε το γιο της, Κωνσταντίνο. Στα 19 χώρισε. Στα 21 της τελείωσε την αγγλική φιλολογία. Στα 22 σκηνοθέτησε το πρώτο της έργο. Από τότε η ζωή της είναι στο θέατρο. Μόνο στο θέατρο. Με ατελείωτα χιλιόμετρα στη σκηνή και αμέτρητους ρόλους.
Η εκτίμηση για τον Σάκη Ρουβά
Η συνεργασία της επί σκηνής με τον Σάκη Ρουβά ξάφνιασε πολλούς. Και στις Βάκχες, πριν από δύο χρόνια, και τώρα, στον Ηρακλή. «“Τα έχεις χάσει;” μου λένε οι φίλοι μου. Εγώ, όμως, τον έχω ζήσει τον Σάκη. Βλέπω τη σεμνότητά του, την απαίτηση από τον εαυτό του, το πώς λειτουργεί σε ένα θίασο. Το ότι δεν χώνεται, δεν συναλλάσσεται, δεν ανακατεύεται, δεν κινείται παρασκηνιακά. Βέβαια, έχει να μάθει πολλά. Όπως όλοι μας. Όπως κι εγώ. Εγώ πιο λίγα, εκείνος περισσότερα. Έχει, όμως, και κάποια πλεονεκτήματα. Ξέρει να αναπνέει, να μιλάει. Έχει τεχνική και επικοινωνεί πολύ καλά με τον κόσμο. Είναι άδικο να του επιτίθενται, θαρρείς και όλοι τους έχουν παίξει μόνο στην Επίδαυρο». Εκείνη έχει παίξει ποτέ στην τηλεόραση; «Δεν θα ήταν καλό για μένα. Νομίζω ότι θα χαλούσα ως ηθοποιός. Πάντα αισθανόμουν ότι ήμουν ταγμένη στο θέατρο». Πώς μπορεί να είναι τόσο αυστηρή με τον εαυτό της, αλλά ελαστική με τους άλλους; «Δεν είμαι ελαστική. Είναι εύκολο να κατακρίνουμε και δύσκολο να αποδεχόμαστε. Άλλωστε, έχουμε δει τέρατα στο θέατρο. Ο Σάκης τους πείραξε; Εδώ σκηνοθετούν ενώ δεν έχουν τελειώσει ακόμη τη σχολή». Άραγε έχει σκεφτεί μήπως λειτουργεί ως άλλοθι για να χαρακτηριστούν ποιοτικές οι παραστάσεις που παίζει; «Δεν μου έχει περάσει από το μυαλό, αλλά και να με χρησιμοποιούν δεν με ενδιαφέρει. Κι εγώ δεν τους χρησιμοποιώ; Αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι. Ο Θουκυδίδης, του οποίου τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, το πρώτο μέρος, σκηνοθέτησα το καλοκαίρι, λέει πως το συμφέρον είναι πριν απ’ όλα. Οπότε δεν με νοιάζει ούτε με πληγώνει μια τέτοια πρόθεση, όταν και αν συμβαίνει. Το μεγάλο, πάντως, όφελός μου στον Ηρακλή είναι τα παιδιά και το πώς συμπεριφέρονται. Είχε πολλά χρόνια να μου μάθει κάποιος κάτι. Γιατί δεν είναι μόνο αυστηροί οι θεατές, αλλά και παράλογοι. Και τελικά μόνο ένας τρελός μπορεί να σε επαναφέρει στην τάξη. Μου σπάνε κάθε κανονικότητα. Διαλύουν τα όριά μου. Τα παιδιά είναι μεγάλος δάσκαλος για μένα».
Η συνεργασία με την Αλίκη
Τη συνοδεύει άθελά της και ίσως εν αγνοία της ένα πέπλο μυστηρίου. Αν και επιβεβαιώνει όλες τις φήμες, το μυστήριο παραδόξως πυκνώνει περισσότερο. Σε ηλικία 10 ετών έπαιξε ως παιδί-θαύμα τον Ισαάκ στη Θυσία του Αβραάμ στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Αμέσως μετά, από προτροπή των γονιών της, παρακολούθησε τη σχολή υποκριτικής του Κυριαζή Χαρατσάρη. Ο πατέρας της ήταν διευθυντής της Τράπεζας της Ελλάδος, η μητέρα της σπούδασε νομικά και ήταν από οικογένεια πολιτικών. Στα 13 της, έπαιζε August Strindberg. 18 χρόνων έγινε μητέρα. Γέννησε το γιο της, Κωνσταντίνο. Στα 19 χώρισε. Στα 21 της τελείωσε την αγγλική φιλολογία. Στα 22 σκηνοθέτησε το πρώτο της έργο. Από τότε η ζωή της είναι στο θέατρο. Μόνο στο θέατρο. Με ατελείωτα χιλιόμετρα στη σκηνή και αμέτρητους ρόλους.
Η εκτίμηση για τον Σάκη Ρουβά
Η συνεργασία της επί σκηνής με τον Σάκη Ρουβά ξάφνιασε πολλούς. Και στις Βάκχες, πριν από δύο χρόνια, και τώρα, στον Ηρακλή. «“Τα έχεις χάσει;” μου λένε οι φίλοι μου. Εγώ, όμως, τον έχω ζήσει τον Σάκη. Βλέπω τη σεμνότητά του, την απαίτηση από τον εαυτό του, το πώς λειτουργεί σε ένα θίασο. Το ότι δεν χώνεται, δεν συναλλάσσεται, δεν ανακατεύεται, δεν κινείται παρασκηνιακά. Βέβαια, έχει να μάθει πολλά. Όπως όλοι μας. Όπως κι εγώ. Εγώ πιο λίγα, εκείνος περισσότερα. Έχει, όμως, και κάποια πλεονεκτήματα. Ξέρει να αναπνέει, να μιλάει. Έχει τεχνική και επικοινωνεί πολύ καλά με τον κόσμο. Είναι άδικο να του επιτίθενται, θαρρείς και όλοι τους έχουν παίξει μόνο στην Επίδαυρο». Εκείνη έχει παίξει ποτέ στην τηλεόραση; «Δεν θα ήταν καλό για μένα. Νομίζω ότι θα χαλούσα ως ηθοποιός. Πάντα αισθανόμουν ότι ήμουν ταγμένη στο θέατρο». Πώς μπορεί να είναι τόσο αυστηρή με τον εαυτό της, αλλά ελαστική με τους άλλους; «Δεν είμαι ελαστική. Είναι εύκολο να κατακρίνουμε και δύσκολο να αποδεχόμαστε. Άλλωστε, έχουμε δει τέρατα στο θέατρο. Ο Σάκης τους πείραξε; Εδώ σκηνοθετούν ενώ δεν έχουν τελειώσει ακόμη τη σχολή». Άραγε έχει σκεφτεί μήπως λειτουργεί ως άλλοθι για να χαρακτηριστούν ποιοτικές οι παραστάσεις που παίζει; «Δεν μου έχει περάσει από το μυαλό, αλλά και να με χρησιμοποιούν δεν με ενδιαφέρει. Κι εγώ δεν τους χρησιμοποιώ; Αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι. Ο Θουκυδίδης, του οποίου τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, το πρώτο μέρος, σκηνοθέτησα το καλοκαίρι, λέει πως το συμφέρον είναι πριν απ’ όλα. Οπότε δεν με νοιάζει ούτε με πληγώνει μια τέτοια πρόθεση, όταν και αν συμβαίνει. Το μεγάλο, πάντως, όφελός μου στον Ηρακλή είναι τα παιδιά και το πώς συμπεριφέρονται. Είχε πολλά χρόνια να μου μάθει κάποιος κάτι. Γιατί δεν είναι μόνο αυστηροί οι θεατές, αλλά και παράλογοι. Και τελικά μόνο ένας τρελός μπορεί να σε επαναφέρει στην τάξη. Μου σπάνε κάθε κανονικότητα. Διαλύουν τα όριά μου. Τα παιδιά είναι μεγάλος δάσκαλος για μένα».
Η συνεργασία με την Αλίκη
Είκοσι τρία χρόνια νωρίτερα, μια άλλη συνεργασία της, εκείνη με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, είχε προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση. «Αυτό με τον Σάκη Ρουβά δεν είναι τίποτα μπροστά σε εκείνο με την Αλίκη. Οι μισοί μου φίλοι μου έκοψαν το άλλο πρωί την “καλημέρα”. Απέκτησα ξαφνικά φανατικούς εχθρούς». Τουλάχιστον άξιζε τον κόπο;
«Για τρία χρόνια, μέχρι να φύγει, ήμασταν φίλες. Εκμυστηρευτήκαμε η μία στην άλλη πολλά. Ήταν πολύ ευφυής. Ήθελε να κάνει στροφή στην καριέρα της. Γνώριζε τις δυνατότητες της ηλικίας της, την πίεση των θαυμαστών της και τα στενά χρονικά περιθώρια για μια γενναία στροφή. Ήξερε τι ήθελε. Αν μπορούσε να το κάνει. Κι αν προλάβαινε… Η αυτογνωσία είναι πολύ σημαντικό πράγμα σε ένα σταρ. Γιατί οι περισσότερι δεν έχουν καμία επίγνωση. Άλλο να είσαι φιλόδοξος και άλλο ματαιόδοξος. Ήταν πολύ εργατική, κάναμε πρόβες χωρίς πεντάωρα και συνδικαλισμούς. Ακόμα κι όταν αρρώστησε. Ίσως γι’ αυτό δεν το καταλάβαμε. Δούλευε ενώ ήταν άρρωστη ήδη τρία χρόνια». Η Ρούλα Πατεράκη ήταν εκείνη που έμαθε πρώτη για την αρρώστια της Αλίκης και από τους τελευταίους που την είδαν. «Ήταν μεγάλο σοκ για μένα. Ακόμα και τώρα, δεν το έχω ξεπεράσει. Όταν βλέπω ταινία της στην τηλεόραση, αλλάζω κανάλι. Αδυνατώ να διαχειριστώ την απώλειά της»
Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
«Για τρία χρόνια, μέχρι να φύγει, ήμασταν φίλες. Εκμυστηρευτήκαμε η μία στην άλλη πολλά. Ήταν πολύ ευφυής. Ήθελε να κάνει στροφή στην καριέρα της. Γνώριζε τις δυνατότητες της ηλικίας της, την πίεση των θαυμαστών της και τα στενά χρονικά περιθώρια για μια γενναία στροφή. Ήξερε τι ήθελε. Αν μπορούσε να το κάνει. Κι αν προλάβαινε… Η αυτογνωσία είναι πολύ σημαντικό πράγμα σε ένα σταρ. Γιατί οι περισσότερι δεν έχουν καμία επίγνωση. Άλλο να είσαι φιλόδοξος και άλλο ματαιόδοξος. Ήταν πολύ εργατική, κάναμε πρόβες χωρίς πεντάωρα και συνδικαλισμούς. Ακόμα κι όταν αρρώστησε. Ίσως γι’ αυτό δεν το καταλάβαμε. Δούλευε ενώ ήταν άρρωστη ήδη τρία χρόνια». Η Ρούλα Πατεράκη ήταν εκείνη που έμαθε πρώτη για την αρρώστια της Αλίκης και από τους τελευταίους που την είδαν. «Ήταν μεγάλο σοκ για μένα. Ακόμα και τώρα, δεν το έχω ξεπεράσει. Όταν βλέπω ταινία της στην τηλεόραση, αλλάζω κανάλι. Αδυνατώ να διαχειριστώ την απώλειά της»
Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα