Βιολογική... αλχημεία: Επιστήμονες βρήκαν τρόπο να μετατρέπουν ανοιχτά τραύματα απευθείας σε νέο δέρμα!

wound-alchemy

Η νέα τεχνική καθιστά εφικτό τον απευθείας αναπρογραμματισμό των κυττάρων του τραύματος σε νέα δερματικά κύτταρα

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν μια νέα μέθοδο, που θυμίζει βιολογική αλχημεία και η οποία επιτρέπει για πρώτη φορά να μετατρέπονται ανοιχτά τραύματα σε νέο υγιές δέρμα.

Η νέα τεχνική -που βρίσκεται σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης και ακόμη δεν είναι ώριμη για κλινική αξιοποίηση σε ανθρώπους- καθιστά εφικτό τον απευθείας αναπρογραμματισμό των κυττάρων του τραύματος σε νέα δερματικά κύτταρα.

Όταν τελειοποιηθεί η νέα μέθοδος, μπορεί να καταστήσει περιττή την μεταμόσχευση υγιούς δέρματος μέσω πλαστικής χειρουργικής σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν μεγάλα τραύματα π.χ. από σοβαρά εγκαύματα ή από χρόνιες παθήσεις, όπως τα έλκη λόγω διαβήτη. Σήμερα, όταν δεν υπάρχει διαθέσιμο επαρκές υγιές δερματικό μόσχευμα, πρέπει να καλλιεργηθεί εξ αρχής νέος δερματικός ιστός στο εργαστήριο, ώστε μετά να μεταμοσχευθεί, μια διαδικασία που είναι αργή και δαπανηρή.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Salk της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον καθηγητή Χουάν Κάρλος Ιζπιζούα Μπελμόντε, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", δοκίμασαν με επιτυχία τη μέθοδό τους σε πειραματόζωα (ποντίκια), στα οποία το υγιές δέρμα αναπτύχθηκε στην περιοχή του τραύματος μετά από 18 μέρες. Μετά από λίγους μήνες, το νέο δέρμα δεν διέφερε σε τίποτε από το υγιές δέρμα της γύρω περιοχής.

Ο Μπελμόντε δήλωσε αισιόδοξος ότι με τη νέα τεχνική θα είναι δυνατή η αποκατάσταση τραυμάτων οποιουδήποτε μεγέθους μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ενώ δεν απέκλεισε ότι ίσως μπορεί να αξιοποιηθεί και σε απλώς γερασμένο δέρμα για να το ξανανιώσει.

Προτού όμως η μέθοδος δοκιμασθεί κλινικά σε ανθρώπους, θα προηγηθούν περισσότερες μελέτες σε ζώα για λόγους ασφαλείας. Η νέα μέθοδος θα δοκιμασθεί επίσης σε άλλους ιστούς και όργανα πέρα από το δέρμα.

Πολυ σπουδαία ανακάλυψη

Εύχομαι να εφαρμοστεί πολύ γρήγορα. Για ανοιχτά τραύματα, χειρουργεία, παραμορφώσεις, εσωτερικά όργανα, μεταμοσχεύσεις, ουλές, αντιγηρανση. Θα φέρει πραγματική επανάσταση. Επιτέλους να ακούμε και τέτοια.

Nai kala...

Αυτοι πηγαινουν στο μελλον με πραγματικους επιστημονες και εμεις επενδυουμε στην επιστημη με Πολακηδες και αστροναυτες που τα πανε "καλά" στις συνεντευξεις.

wine

Κατέρριψε το περσινό ρεκόρ των 12,3 εκατ. ευρώ - Τα έσοδα θα  θα δοθούν στο νοσηλευτικό ίδρυμα των Hospices de Beaune, για τη χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού του νοσοκομείου της πόλης και τη συντήρηση του ιστορικού κτιρίου Hοtel-Dieu

altzheimer_main01

Αποκαλείται μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις στα ευρωπαϊκά συστήματα Υγείας και όχι άδικα. Η νόσος Alzheimer είναι το τίμημα της σημαντικής αύξησης στο προσδόκιμο ζωής που έχει καταγραφεί τις τελευταίες δεκαετίες.

woman