Απλά και σταράτα: «Γίνε μέρος της λύσης»

part_of_the_solution2

Η ανατροπή των στερεότυπων διατρέχει ολόκληρη την καμπάνια «Ένας κόσμος μεταναστεύει» της ομάδας Part of the Solution

Μια κοπέλα μιλάει στα κινέζικα, αναφέρεται στον Κομφούκιο, ζωγραφίζει ιδεογράμματα σε πάπυρο και λέει πόσο αγαπάει τη διδασκαλία. Όταν η κάμερα αποκαλύπτει το πρόσωπό της, γίνεται σαφές πως είναι Ελληνίδα: τη λένε Αρχοντία και έχει μεταναστεύσει στην Κίνα. Διότι, όπως αναφέρει και έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδας, περίπου μισό εκατομμύριο Έλληνες μετανάστευσαν την περίοδο 2008-2015 σε χώρες του εξωτερικού εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Αυτή η ανατροπή των στερεότυπων διατρέχει ολόκληρη την καμπάνια «Ένας κόσμος μεταναστεύει» της ομάδας Part of the Solution. Τα βίντεό τους εστιάζουν σε διαφορετικά θέματα που έχουν κοινό στόχο την ευαισθητοποίηση (δεν υπάρχει καλύτερη λέξη) και την κινητοποίηση των πολιτών. Σύντομα και εμπεριστατωμένα (οι στατιστικές και τα νούμερα προέρχονται από επίσημες πηγές), δε συνδέονται με συγκεκριμένες πολιτικές πεποιθήσεις και, πάνω απ’ όλα, επειδή εστιάζουν σε ανθρώπινες ιστορίες μιλάνε απευθείας στην ψυχή (δεν υπάρχει καλύτερη λέξη :-) ).
Δασκάλα - Ένας Κόσμος Μεταναστεύει - βίντεο #1

Η δουλειά τους είναι επιπλέον αξιέπαινη διότι πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου με εθελοντική συμμετοχή, χωρίς καμία χρηματοδότηση (πέραν της συμμετοχικής). Ανάμεσα σε γνωστούς καλλιτέχνες που έχουν συμμετάσχει αναφέρουμε ενδεικτικά τους Θανάση Τότσικα, Αλέξη Αλεξίου, Άγγελο Φραντζή και Ρηνιώ Δραγασάκη - αλλά συνολικά έχουν συνδράμει περίπου 350 άτομα!

Διαβάστε και βασικότερα ΔΕΙΤΕ τι έχουν να μας πουν!

Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς συστάθηκε η ομάδα;
Ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια. Θέλαμε να κάνουμε κάτι για τον κόσμο γύρω μας με έναν τρόπο που να μην έχει γίνει ως τώρα επικοινωνιακά. Βλέπαμε τις διάφορες προσπάθειες από τις διάφορες ομάδες που γίνονται κατά καιρούς, που εν τέλει δεν απευθυνόντουσαν με έναν τρόπο «συμβατό» σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού, αλλά σε ένα μικρότερο κοινό που γνώριζε ήδη το πρόβλημα. Οπότε αποφασίσαμε να πάρουμε επίσημα δεδομένα και να τα εντάξουμε σε ένα πιο κινηματογραφικό περιβάλλον, ώστε να μπορέσουν να πάνε σε φεστιβάλ και σε κινηματογραφικές αίθουσες, κι έτσι να απευθυνθούν σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό.

Πώς επιλέγετε τα θέματα;
Η αλήθεια είναι ότι τα επιλέγουμε κάπως αυθαίρετα! Θέματα υπάρχουν χιλιάδες που αφορούν την κοινωνία στο σύνολό της. Είναι αυτά που μας κάνουν περισσότερο κλικ, άσχετα με το αν είναι στη μόδα ή όχι. Πράγματα που μας αφορούν, όπως το περιβάλλον, από τα μεγαλύτερα θέματα που όμως δεν απασχολούν τον κόσμο, ή έτσι φαίνεται τουλάχιστον. Παρόλο που είναι το πιο σημαντικό θεωρούμε. Είναι από τις καμπάνιες που θα κάνουμε στο άμεσο μέλλον.

Η πρώτη καμπάνια που έγινε ήταν για τη μη ιδιωτικοποίηση του νερού στην Ελλάδα.
Μετά κάναμε για τους πρόσφυγες στο επίπεδο της ένταξής τους και για τη μετανάστευση ως ένα φυσικό φαινόμενο ανέκαθεν, από και προς παντού. Δηλαδή έχουμε και ιστορίες Ελλήνων που έχουν πάει στο εξωτερικό, ξένους που έχουν έρθει στην Ελλάδα, παιδιά τους εδώ, παιδιά τους εκεί. Η επόμενη καμπάνια θα είναι μάλλον η ισότητα φύλων. Παράλληλα, θα τρέχουμε και το πρότζεκτ για το περιβάλλον, το οποίο θα είναι μια μεγαλύτερη υπόθεση. Δε θα έχει μόνο τα βίντεο, αλλά θα γίνει ίσως και ντοκιμαντέρ, θα έχει εγκαταστάσεις, επικοινωνία από πόρτα σε πόρτα με κόσμο για να γίνει ένα case study.

Τα βίντεο έχουν προβληθεί σε Κορέα, Καναδά, Γερμανία, Ιταλία, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο και Κω. Τι σας κινητοποιεί;
Η ανάγκη να φυτέψουμε έναν σπόρο. Δεν περιμένουμε ότι θα αλλάξει κάτι σ’ αυτή τη ζωή απαραίτητα, στο δικό μας timeline δηλαδή. Αλλά φυτεύουμε έναν σπόρο που μπορεί να ευδοκιμήσει πολύ αργότερα. Και πιστεύουμε ότι φτιάχνουμε ένα σκαλοπάτι για επόμενες ομάδες να προχωρήσουν αυτό που κάνουμε με διάφορους τρόπους, είτε κινηματογραφικούς, είτε ακτιβιστικούς, είτε πολιτικούς (ακόμα και συστημικά).

Ποια είναι η πρόκληση σε όλο αυτό;
Η πρόκληση είναι να βγούμε από το «εγώ» μας. Να φτιάξουμε ένα προϊόν, μια εικόνα, η οποία ενδεχομένως να μη συνάδει απόλυτα με τις δικές μας απόψεις, αλλά να είναι το απαραίτητο επόμενο βήμα για να κινητοποιηθεί ο κόσμος. Η δική μας γενικότερη πρόθεση δεν είναι σώνει και ντε να επιτύχει η συγκεκριμένη καμπάνια, αλλά να κινητοποιηθεί ο κόσμος. Ασχέτως από πού προέρχεται και τι αντιλήψεις έχει, να μάθει, να γίνει συνειδητός πολίτης και να κάνει κάτι επί της ουσίας για αυτό το θέμα.
Να προσθέσω πως ό,τι πολιτικές θέσεις έχουμε στο εσωτερικό της ομάδας δε μας ενδιαφέρει να τις βγάλουμε ως την απόλυτη αλήθεια. Την αλήθεια τη βρίσκει ο καθένας μόνος του!

Ακολουθήστε τη δουλειά της ομάδας Part of the Solution εδώ:
www.facebook.com/partofthesolutiongr/
part_of_the_solution4
part_of_the_solution5
part_of_the_solution6
part_of_the_solution7
part_of_the_solution1
part_of_the_solution3

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

krosyam

Η αμερικανική εταιρεία που το κατασκεύασε,  καθησυχάζει ότι το τεστ της θα χρησιμοποιηθεί μόνο για να απορρίπτονται έμβρυα που θεωρείται πιθανό να έχουν νοητική υστέρηση

Zevgari

Οι συγκρούσεις μέσα στην σχέση έρχονται όταν οι σύζυγοι χρειάζεται να θυσιαστούν για χάρη του γάμου τους ή όταν πρέπει να θυσιάσουν τον γάμο τους για χάρη του εαυτού τους