Πώς θα απαλλαγείτε από το άγχος;

stress_stress

Η παράταση της παραμονής μας σε μία στρεσσογόνα κατάσταση οδηγεί στην παραγωγή κορτιζόλης, η οποία επηρεάζει όλα μας τα όργανα και η υπερπαραγωγή της μπορεί, στην περίπτωση του παρατεινόμενου στρες, να είναι καταστροφική συνολικά για τον οργανισμό

Ποιος δεν γνωρίζει εκείνο το παράξενο αίσθημα που μας καταλαμβάνει όταν δεν ξέρουμε πώς να χειριστούμε μία κατάσταση; Το άγχος ή στρες είναι μία άμεση ψυχοσωματική απάντηση όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις όπως η απώλεια της δουλειάς, ένας χωρισμός, οι οικογενειακές συγκρούσεις, η επίπονη και άχαρη διαδικασία των εξετάσεων… ο κατάλογος των στρεσσογόνων καταστάσεων μπορεί να είναι πολύ μακρύς.

Τι είναι όμως ακριβώς το στρες;

Το στρες μπορεί να οριστεί ως μία σύνθετη κατάσταση που βιώνεται ως απειλητική ως προς την ομοιόσταση, δηλαδή την ισορροπία του οργανισμού, η οποία προσπαθεί να αποκατασταθεί ενεργοποιώντας ένα σύνολο σωματικών και ψυχικών ενεργημάτων που συνιστούν ισάριθμες απόπειρες απάντησης στην στρεσσογόνα απειλητική κατάσταση.

Πρέπει στο σημείο αυτό να κάνουμε δύο πολύ σημαντικές διακρίσεις:

η πρώτη αφορά τη διάρκεια του στρες (εδώ πραγματευόμαστε το στρες από την σκοπιά του χρόνου), η δεύτερη αφορά τις ιδιαίτερες μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται το στρες (εδώ πραγματευόμαστε το στρες από την σκοπιά των συμπτωμάτων ή της φαινομενολογίας του).

Ας ξεκινήσουμε από την πρώτη…

Το στρες μπορεί να είναι μικρής ή μεγάλης διάρκειας. Το στρες μικρής διάρκειας δεν είναι τις περισσότερες φορές βλαβερό για εμάς. Τείνει μάλιστα να δημιουργεί νέες εγκεφαλικές διασυνδέσεις και να ενεργοποιεί ψυχικούς μηχανισμούς, έτσι ώστε αν βρεθούμε σε παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον να είμαστε σε θέση να τις αντιμετωπίσουμε άμεσα και αποτελεσματικά.

Δημιουργούνται επιπροσθέτως θετικά συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε με επιτυχία ανάλογες στρεσσογόνες καταστάσεις. Το στρες μικρής διάρκειας μας μαθαίνει να «ακούμε» το σώμα μας και να εκπληρώνουμε, όσο αυτό είναι δυνατό, τις επιθυμίες του. Το στρες μικρής διάρκειας εμπλουτίζει έτσι τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας συσχετίζεται τόσο με τον εαυτό του όσο και με τα περιβάλλοντα σώματα, αναπτύσσοντας νέες και πιο πρόσφορες οδούς συλλογικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.

Ας εξετάσουμε τώρα το στρες μεγάλης διάρκειας…

Η παράταση της παραμονής μας σε μία στρεσσογόνα κατάσταση οδηγεί στην παραγωγή κορτιζόλης, η οποία επηρεάζει όλα μας τα όργανα και η υπερπαραγωγή της μπορεί, στην περίπτωση του παρατεινόμενου στρες, να είναι καταστροφική συνολικά για τον οργανισμό.

Διαβάστε περισσότερα στο www.kontasou.com 

ΣΧΟΛΙΑ (6)

Αλεκοs

Μην πειραματίζεστε. Μην ακουτε ασχετουs . Πηγαίντε σε ειδικουs ιατρουs επιστημονεs. Στην Αθηνα υπαρχουν πολλεs κρατικεs δομεs ΔΩΡΕΑΝ στιs οποιεs κλεινετε ραντεβού με κοινωνικο λειτουργο, ψυχιατρο και ψυχολογο. Ακομα και ο ψυχολογοs να μην σαs βοηθησει-συμβαινει και αυτό- ζητηστε τη βοηθεια ψυχιατρου- οσο πιο μορφωμενοs είναι εναs ανθρωποs τοσο πιο πολύ μπορει να βοηθησει- ακομα και μια προταση από έναν ειδικο κανει τη διαφορα, σαs δινει δυναμη ψυχικη να αντιμετωπισετε τιs απαιτησειs τηs ζωηs.Nα επιμείνετε μεχρι να παρετε τη βοηθεια που εχετε αναγκη.

Πάνος

Με διογκούμενα χρέη και έλλειψη μετρητών, το άγχος δεν φεύγει με ΤΙΠΟΤΑ! Αντίθετα θεριεύει! Οποιος δεν το έχει ζήσει, δεν έχει ιδέα!

Μανος (ανεργος)

@Πανο, τρως στο συσιτιο του δημου ή της εκκλησιας ? Διοτι αν δεν εχεις μία....φτανεις εκει...Οποτε, υπαρχουν ανθρωποι σε ακραιες καταστασεις φτωχειας. Και μαλιστα ασθενεις και χωρις συγγενεις.

Δρ Ελένη

Για αρχή, αποφύγετε τις αθρόες υπερσυνταγογραφήσεις επικίνδυνων κι εθιστικών ψυχοφαρμάκων-υπνωτικών/αντικαταθλιπτικών/νευροληπτικών/κτλ που μοιράζουν ανεύθυνα-σε επίπεδα παγκοσμίου ρεκόρ-οι διεφθαρμένοι συνάδελφοι μου στην Ελλάδα. Δείτε στο internet και στο youtube τις εργασίες/έρευνες/δηλώσεις του διάσημου Καθηγητή Ιατρικής του έγκριτου Αμερικανικού Στάνφορντ, Γιάννη Ιωαννίδη, οτι αυτά τα χάπια είναι αναποτελεσματικά/εθιστικά/επικίνδυνα. Μετά, δοκιμάστε έντονη αερόβια γυμναστική, σωστή Μεσογειακή διατροφή, πνευματικές θρησκευτικές ασκήσεις, ομιλίες με Πνευματικό Εξομολόγο Ιερέα, αλλαγές χόμπι, εργασιοθεραπεία, εθελοντισμό, και συνεδρίες 2-3 μηνών με CBT.

Ας σοβαρευτουμε

Δηλωνεις γιατρος και γραφεις αυτα που γραφεις?Αυτα που γραφεις ειναι για περιπτωσεις ελαφριες.Θα ειναι ο αλλος αγχωμενος στα προθυρα και μιας ενδεχόμενης κρισης πανικου...και εσυ θα του συστησεις να κανει διαλογισμο???Ελεος. (Τα χαπια αναποτελεσματικα?Απο πότε καλε?)

Χρήστος.

Η εν Χριστώ προσευχή, βοηθάει παρα πολύ στην μειωση του αγχους και στον πανικο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης