Ανακαλύφθηκε στο σύμπαν ο πρώτος γαλαξίας χωρίς σκοτεινή ύλη

astronomia

Οι γαλαξίες και η σκοτεινή ύλη πάνε χέρι-χέρι, καθώς δεν μπορείς να βρεις τον έναν, χωρίς να υπάρχει και η άλλη - έως τώρα τουλάχιστον. Όμως, για πρώτη φορά, οι αστρονόμοι βρήκαν ένα γαλαξία που φαίνεται να μην έχει σχεδόν καθόλου σκοτεινή ύλη, πράγμα που οι ίδιοι χαρακτήρισαν «σοκαριστικό», καθότι τελείως απρόσμενο.

Με δεδομένο αφενός ότι το σύμπαν κυριαρχείται από τη σκοτεινή ύλη, που είναι πολύ περισσότερη (έως το 85% του συνόλου της ύλης στο σύμπαν) από ό,τι η ορατή βαρυονική ύλη, και αφετέρου ότι η σκοτεινή ύλη αποτελεί το θεμέλιο που συγκρατεί τους γαλαξίες, η ανακάλυψη θεωρείται πραγματικά σημαντική.

Ο ασυνήθιστος γαλαξίας είναι ο NGC1052-DF2, σε απόσταση 65 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη. Έχει περίπου το μέγεθος του δικού μας γαλαξία, αλλά μόνο το ένα διακοσιοστό των άστρων του, ενώ -αντίθετα με τον δικό μας- δεν διαθέτει μαύρη τρύπα στο κέντρο του.

Ο γαλαξίας μελετήθηκε από πολλά τηλεσκόπια (Τζέμινι και Κεκ Χαβάης, διαστημικό Χαμπλ κ.α.) για να υπάρξει διασταύρωση των αποτελεσμάτων. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Πίτερ βαν Ντόκουμ του Πανεπιστημίου Γέιλ των ΗΠΑ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

«H εύρεση ενός γαλαξία χωρίς σκοτεινή ύλη είναι αναπάντεχη, επειδή αυτή η αόρατη μυστηριώδης ουσία αποτελεί την πιο κυρίαρχη όψη ενός γαλαξία» δήλωσε ο Ντόκουμ. «Επί δεκαετίες νομίζαμε ότι οι γαλαξίες ξεκινούν πάντα τη ζωή τους ως συσσωματώσεις της σκοτεινής ύλης. Στη συνέχεια συμβαίνουν όλα τα άλλα: αέριο πέφτει μέσα στη άλω της σκοτεινής ύλης, το αέριο μετατρέπεται σε άστρα, αυτά αργά μεγαλώνουν, ώσπου στο τέλος εμφανίζονται γαλαξίες όπως ο δικός μας. Όμως ο NGC1052-DF2 θέτει σε αμφισβήτηση τις κυρίαρχες ιδέες για το σχηματισμό των γαλαξιών».

«Αν υπάρχει καθόλου σκοτεινή ύλη σε αυτόν τον γαλαξία, θα είναι ελάχιστη. Τα άστρα του αρκούν για να εξηγήσουν όλη τη μάζα του και δεν φαίνεται να υπάρχει καθόλου έξτρα χώρος για τη σκοτεινή ύλη», πρόσθεσε. Από την άλλη, όπως είπε, «αυτό δείχνει ότι η σκοτεινή ύλη είναι ξεχωριστή από τους γαλαξίες. Είναι πραγματική, αλλά έχει τη δική της ξεχωριστή ύπαρξη από τα άλλα συστατικά των γαλαξιών».

Με άλλα λόγια, προκύπτει το ερώτημα: αν ένας γαλαξίας δεν ξεκίνησε με αφετηρία τη σκοτεινή ύλη, η οποία στη συνέχεια προσέλκυσε βαρυτικά την κοινή ύλη, τότε πώς σχηματίσθηκε;

Οι επιστήμονες έκαναν λόγο για «ένα γαλαξία απόλυτο μυστήριο, που δεν προβλέπεται από καμία θεωρία, τα πάντα πάνω του είναι παράξενα. Είναι τελείως άγνωστο πώς είναι δυνατό να σχηματισθεί ένας τέτοιος γαλαξίας». Δεν αποκλείουν πλέον ότι πιθανώς υπάρχουν περισσότεροι τρόποι για να δημιουργηθεί ένας γαλαξίας και όχι μόνο ξεκινώντας από ένα πυρήνα σκοτεινής ύλης.

Οι αστρονόμοι θα ψάξουν μήπως βρουν και άλλους τέτοιους γαλαξίες στο σύμπαν. Ήδη έχουν υποψίες για τρεις, τους οποίους θα παρατηρήσουν καλύτερα.

Αντιύλη

Αυτός ο γαλαξίας δεν έχει σκοτεινή ύλη δηλαδή είναι αόρατος

Μητρόδωρος

πως είναι δυνατόν να έχει το ίδιο μέγεθος με τον δικό μας να μην έχει ενδιάμεσα σκοτεινή ύλη ούτε extra χώρο αλλα να έχει τον ίδιο αριθμό αστεριών ,λογικά κάποιο απο αυτά τα 3 δεν ισχύει

@

Λέει έχει το ίδιο μέγεθος αλλά 1 ανά 200 άστρα σε σχέση με τον milky way. Λογικά πρέπει να βρίσκεται στα πρώτα του στάδια κι ακόμα δεν έχουν δημιουργηθεί όλοι οι ήλιοι, δηλαδή μιλάμε για σκέτο νέφος και σκόνη.

rep

το 1/200 των αστεριών έχει

αντιύλη

Η σκοτεινή ύλη είναι αόρατη γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Η σκοτεινή ύλη είναι σαν τον χείμαρρο όπως το νερό στο σιφόνι. Ο χείμαρρος τα ρουφάει όλα και τα φέρνει πιο κοντά κι όταν για κάποιο λόγο σταματήσει, τότε οι πλανήτες περιστρέφονται αιώνια χωρίς τριβές στο κενό. Προσωπικά πιστεύω ότι η σκοτεινή ύλη πρόκειται για αντιύλη που όταν έρχεται σε επαφή με την ύλη καταστρέφεται δημιουργώντας χείμαρρο. Ίσως οι συγκεκριμένοι γαλαξίες είναι στην αρχή της ζωής τους κι ο χείμαρρος βρίσκεται στα πρώτα του στάδια.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΣΙΓΑ ΤΑ ΩΑ.... ΕΔΩ ΕΜΕΙΣ ΑΝΚΑΛΥΨΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΕΘΑ ΓΝΗΣΙΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΕΝΔΟΞΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ, ΓΗΓΕΝΕΙΣ, ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΕΛΛΑΝΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΑΡΕΣ ΜΑΣ...

ΓΙΑΝΝΗΣ-ΒΕΡΟΙΑ...

...ΤΟ ΧΙΟΎΜΟΡ ΣΟΥ (...Ο ΘΕΌΣ ΝΑ ΤΟ ΚΆΝΕΙ ΧΙΟΎΜΟΡ ΔΗΛΑΔΉ...) ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΠΈΔΟΥ ΤΈΛΗ ΓΥΜΝΑΣΊΟΥ ΜΕ ΑΡΧΈΣ ΛΥΚΕΊΟΥ, ΈΛΕΟΣ ΠΙΑ ...

Panos

Έχετε μπερδέψει την σκοτεινή ύλη με τις μαύρες τρύπες ή μου φαίνεται??

Capture6

Όταν η μητέρα, Ελένη Φλουράκη, έπαιρνε την κόρη της για να κατέβουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές στην Κρήτη, τη γενέτειρά της, πέρσι το καλοκαίρι, σε καμία περίπτωση δεν φανταζόταν την περιπέτεια στην οποία θα έμπαινε η οικογένεια, που θα έφτανε στο σημείο να γλιτώσει η ζωή της κορούλας τους, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ήθελε απλά να μείνει 8 μήνες, για να μάθουν τα παιδιά της ελληνικά και να ζήσουν την Ελλάδα.

adarkt