Η KFC ζήτησε συγγνώμη για «σεξιστική» διαφήμιση με αγοράκια που «καρφώνονται» στο στήθος μιας γυναίκας

Η KFC ζήτησε συγγνώμη για «σεξιστική» διαφήμιση με αγοράκια που «καρφώνονται» στο στήθος μιας γυναίκας

Η ομάδα Collective Shout κατήγγειλε την εν λόγω διαφήμιση, υπογραμμίζοντας ότι επαναφέρει «απαρχαιωμένα στερεότυπα» και αντικειμενοποιεί τις γυναίκες

stithos
Στο στόχαστρο κριτικής βρέθηκε η KFC, η διάσημη αλυσίδα fast food που ειδικεύεται στο τηγανητό κοτόπουλο, εξαιτίας μιας διαφήμισής της στην Αυστραλία που δείχνει δύο νεαρά αγόρια να «καρφώνονται» με το στόμα τους να... χάσκει στο στήθος μιας γυναίκας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, η εταιρεία ζήτησε «συγνώμη» για το διαφημιστικό κλιπ, μετά από παρέμβαση μιας τοπικής ομάδας που διεξάγει εκστρατείες κατά της αντικειμενοποίησης των γυναικών και ιδίως των νεαρών κοριτσιών. Η ομάδα Collective Shout χαρακτήρισε τη διαφήμιση μια «οπισθοδρόμηση σε κουρασμένα και απαρχαιωμένα στερεότυπα», που παρουσιάζουν τις νεαρές γυναίκες ως σεξουαλικά αντικείμενα, τα οποία υπάρχουν μόνο για την ικανοποίηση των ανδρών.

Στο κλιπ διάρκειας μόλις 15 δευτερολέπτων μια νεαρή γυναίκα εμφανίζεται να «τσεκάρει» την αντανάκλαση των οπισθίων της στα φιμέ παράθυρα ενός παρκαρισμένο οχήματος, χωρίς να συνειδητοποιεί προφανώς ότι υπάρχει κάποιος μέσα. Καθώς σκύβει στο παράθυρο και «τακτοποιεί» τα στήθη της στο στενό μπλουζάκι με το ανοιχτό ντεκολτέ, το τζάμι χαμηλώνει αποκαλύπτωντας δύο νερά αγόρια που κοιτάνε χάσκωντας το στήθος της κοπέλας και μια μεγαλύτερη γυναίκα (πιθανώς η μαμά τους) να παρακολουθεί αποδοκιμαστικά από τη θέση του οδηγού.

KFC's Zinger Popcorn Box


Η διαφήμιση προβλήθηκε στην τηλεόραση αλλά και στο κανάλι YouTube της αλυσίδας fast food.

Κλείσιμο
Σε μια σύντομη δήλωση που εξέδωσε την Τρίτη, η KFC ανέφερε τα εξής: «Ζητάμε συγγνώμη για όποιον μπορεί να προβλήθηκε από το τελευταίο διαφημιστικό μας. Η πρόθεσή μας δεν ήταν να αναπαράγουμε στερεότυπα για τις γυναίκες και τα νεαρά αγόρια ούτε να παρουσιάσουμε μια αρνητική εικόνα για αυτά τα πρόσωπα».

Η εκπρόσωπος της Collective Shout, Melinda Liszewski, υπογράμμισε ότι η διαφήμιση αποτελεί «οπισθοδρόμηση» σε απαρχαιωμένα στερεότυπα, σύμφωνα με τα οποία οι νεαρές γυναίκες αποτελούν «σεξουαλικά αντικείμενα», που προσφέρονται για την ανδρική ικανοποίηση, και οι άνδρες δεν μπορούν παρά να «καρφωθούν» ανήμποροι όταν τους παρουσιάζεται η ευκαιρία να κοιτάξουν ένα γυναικείο κορμί. «Διαφημίσεις όπως αυτές ενισχύουν την ψευδή ιδέα ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο από τα νεαρά αγόρια» πρόσθεσε η Liszewski, εξηγώντας ότι με αυτόν τον τροπο υπονομεύεται η καταπολέμηση των σεξιστικών ιδεών που συμβάλλουν στην προσβλητική συμπεριφορά απέναντι σε γυναίκες και κορίτσια.

«Οι έρευνες το δείχνουν ξεκάθαρα: οι νοοτροπίες διαμορφώνουν τις συμπεριφορές. Όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η ενίσχυση των στερεοτύπων για τα φύλα - όπως π.χ. στη διαφήμιση - συμβάλλουν στην υποτίμηση των γυναικών και σε άσχημες συμπεριφορές εις βάρος τους», συμπλήρωσε η εκπρόσωπος της Collective Shout.

H KFC δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τη διαφήμιση, σύμφωνα με την Guardian.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης