Ισπανία: Αποφασισμένη να φορολογήσει τις ψηφιακές επιχειρήσεις, παρά τις απειλές Τραμπ προς τον Μακρόν

Ισπανία: Αποφασισμένη να φορολογήσει τις ψηφιακές επιχειρήσεις, παρά τις απειλές Τραμπ προς τον Μακρόν

Η απόφαση για το εάν θα φορολογηθούν αυτές τις επιχειρήσεις περιλαμβάνεται στο προεκλογικό πρόγραμμα του Σοσιαλιστικού Κόμματος

Ισπανία: Αποφασισμένη να φορολογήσει τις ψηφιακές επιχειρήσεις, παρά τις απειλές Τραμπ προς τον Μακρόν
Αποφασισμένη να επιβάλει δασμούς στις ψηφιακές επιχειρήσεις είναι η Ισπανία, παρά τις απειλές των ΗΠΑ για κυρώσεις στη Γαλλία,  εάν το Παρίσι επιμείνει σε αντίστοιχη φορολόγηση των εταιρειών του Διαδικτύου, αναφέρουν πηγές της κυβέρνησης της Μαδρίτης.

Η απόφαση για το εάν θα φορολογηθούν αυτές τις επιχειρήσεις εναπόκειται βέβαια στην επόμενη κυβέρνηση, όμως το μέτρο περιλαμβάνεται στο προεκλογικό πρόγραμμα του Σοσιαλιστικού Κόμματος PSOE.

Αλλά και στην προηγούμενη κυβέρνηση των Σοσιαλιστών, η τότε υπουργός Οικονομίας Μαρία Χεσούς Μοντέρο είχε ταχθεί επανειλημμένως υπέρ του μέτρου, υποστηρίζοντας πως βοηθά την ισπανική οικονομία να εγκλιματισθεί στις πραγματικότητες του 21ου αιώνα.

Η προηγούμενη κυβέρνηση Σάντσεθ είχε προωθήσει το μέτρο στο πλαίσιο της συμφωνίας το 2018 με τους Podemos

Η προηγούμενη κυβέρνηση του Πέδρο Σάντσεθ είχε μάλιστα προωθήσει το μέτρο στο πλαίσιο της συμφωνίας το 2018 με τους Podemos για την έγκριση του φετινού προϋπολογισμού και είχε εισηγηθεί ένα διάταγμα για ορισμένες ψηφιακές επιχειρήσεις (το οποίο βαπτίσθηκε «φόρος Google») για την είσπραξη δασμών ύψους 850 εκατ. ευρώ. Το διάταγμα είχε διαβιβασθεί στη Βουλή για εξέταση και ψήφιση, όμως το πρόλαβε η διάλυση του Σώματος μετά την προκήρυξη των εκλογών της 10ης Νοεμβρίου.

Η φορολογία τούτη πρόβλεπε δασμούς 3% σε ορισμένες ψηφιακές υπηρεσίες, με τιμολόγηση παγκοσμίως άνω των 750 εκατ. και έσοδα εντός της Ισπανίας άνω των τριών εκατ. ευρώ. Ιδίως εστιάζονται στην παροχή τριών υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, στις οποίες η συμμετοχή του χρήστη αποτελεί πηγή δημιουργίας κέρδους: διαφήμιση που απευθύνεται στον χρήστη μέσω εφαρμογών διεπαφής (ιστοσελίδα, τεχνολογική πλατφόρμα, μέσο κοινωνικής δικτύωσης), προσφορά στον χρήστη πλατφόρμας για εντοπισμό άλλων χρηστών για εμπορικούς σκοπούς (όπως η περίπτωση της Amazon) και τέλος η πώληση, ή παραχώρηση στοιχείων για τους χρήστες από μία πλατφόρμα, ή ιστοσελίδα.

«Απαράδεκτο να υπάρχει χώρα ή πολιτική δύναμη στον 21ο αιώνα που μέσω απειλών να εκφράζει την αρνητική της στάση απέναντι στην επιβολή ενός συστήματος φορολογίας ανάλογης του 21ου αιώνα»

Πηγές προσκείμενες στο υπουργείο Οικονομικών δηλώνουν πως η νομοθεσία που θα φέρει η ισπανική κυβέρνηση δεν θα κάνει διάκριση στη χώρα προέλευσης των ψηφιακών επιχειρήσεων. Επίσης προσθέτουν πως το ιδανικότερο θα ήταν αυτός ο φόρος να εγκρινόταν από κοινού με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ. Όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να διαφανεί στο εγγύς μέλλον και για τούτο ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία, έσπευσαν μονομερώς να τον εφαρμόσουν, προκαλώντας τη μήνιν των ΗΠΑ.

«Είναι απαράδεκτο στον 21ο αιώνα να υπάρχει χώρα ή πολιτική δύναμη, που μέσω απειλών ή αντιποίνων να εκφράζει την αρνητική της στάση απέναντι στην επιβολή ενός συστήματος φορολογίας ανάλογης του 21ου αιώνα», δήλωνε τον περασμένο Ιούλιο η Μοντέρο. Ενώ και η νυν υπουργός Οικονομικών Νάδια Καλβίνιο εξέφραζε επίσης τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην επιβολή του φόρου αυτού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης