Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Πληγή το τουρκικό εμπάργκο για την κυπριακή και ευρωπαϊκή ναυτιλία
Πληγή το τουρκικό εμπάργκο για την κυπριακή και ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ανοικτή πληγή αποτελεί το τουρκικό εμπάργκο σε βάρος των πλοίων που φέρουν τη σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Ανοικτή πληγή αποτελεί το τουρκικό εμπάργκο σε βάρος των πλοίων που φέρουν τη σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το θέμα ετέθη χθες στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών από την αρμόδια Κύπρια υπουργό Ερατώ Μαρκουλλή. Μάλιστα, κατατέθηκε σημείωμα, στο οποίο καταγράφονται αναλυτικά και διαχρονικά τα οικονομικά και νομικά προβλήματα που προκύπτουν από το τουρκικό εμπάργκο σε βάρος της κυπριακής και κατ΄ επέκταση της ναυτιλίας της ΕΕ. Και αυτό συμβαίνει διότι, όπως είπε η Υπουργός στους ομολόγους της, λόγω του τουρκικού εμπάργκο, το οποίο αποκλείει από τα τουρκικά λιμάνια το 16% της ναυτιλίας της ΕΕ, ενώ οι ζημιές το 2008 έφθασαν τα 138 εκ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 1,3% επί του ΑΕΠ.
Ζημιές
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Σημερινή», ετησίως υπολογίζεται ότι η ζημιά ανά πλοίο κυμαίνεται μεταξύ 40.000 με 70.000 ευρώ. Σύμφωνα με την κ. Μαρκουλλή, η ετήσια απώλεια από τη λιμενική βιομηχανία φτάνει ετησίως το 1,3% επί του ΑΕΠ. Βεβαίως, το ζήτημα του τουρκικού εμπάργκο στην ουσία πλήττει το σύνολο της ΕΕ, διότι οι πλοιοκτήτες δεν είναι μόνο Κύπριοι, αλλά και άλλων εθνικοτήτων Ευρωπαίοι πολίτες. Και υπό αυτήν την έννοια, το ζήτημα του τουρκικού εμπάργκο αφορά στο σύνολό της την ΕΕ. Όμως, η Τουρκία αρνείται να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από το επιπρόσθετο πρωτόκολλο. Για το λόγο αυτό, σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου του 2006 είχε αποφασιστεί το πάγωμα οκτώ τουρκικών ενταξιακών κεφαλαίων.
Ενημέρωση χωρίς κόστος
Το θέμα για το εμπάργκο σε βάρος των πλοίων που φέρουν την κυπριακή σημαία εγείρεται σε επίπεδο Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών 15 μέρες πριν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Από την πρώτη προχθεσινή συνάντηση για το θέμα των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, σχετικά με την Τουρκία και τις υποχρεώσεις της, φαίνεται ότι υπερισχύει η λογική του Κοινοτικού Επιτρόπου Αρμόδιου για θέματα Διεύρυνσης Στέφαν Φούλ. Η λογική Φούλε επικεντρώνεται στο εξής: Δεν μπορούν να επιβληθούν επί της Άγκυρας επιπρόσθετα μέτρα. Ταυτοχρόνως, η ΕΕ θα καλέσει την Άγκυρα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της.
Υπό αυτές τις συνθήκες και εφόσον η κυπριακή κυβέρνηση δεν ζητά επισήμως επιπρόσθετες κυρώσεις, η έγερση του ζητήματος του τουρκικού εμπάργκο σε βάρος των πλοίων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών, απλώς διατηρεί το ζήτημα ζωντανό. Έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Η δε Άγκυρα, εφόσον δεν έχει κόστος, επιμένει στην πρότασή της. Ότι δηλαδή για να άρει το δικό της εμπάργκο σε βάρος των πλοίων και των αεροσκαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα πρέπει να εφαρμοστεί το «απευθείας εμπόριο» και να επιτραπούν νόμιμα πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Τύμπου.
Ζημιές
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Σημερινή», ετησίως υπολογίζεται ότι η ζημιά ανά πλοίο κυμαίνεται μεταξύ 40.000 με 70.000 ευρώ. Σύμφωνα με την κ. Μαρκουλλή, η ετήσια απώλεια από τη λιμενική βιομηχανία φτάνει ετησίως το 1,3% επί του ΑΕΠ. Βεβαίως, το ζήτημα του τουρκικού εμπάργκο στην ουσία πλήττει το σύνολο της ΕΕ, διότι οι πλοιοκτήτες δεν είναι μόνο Κύπριοι, αλλά και άλλων εθνικοτήτων Ευρωπαίοι πολίτες. Και υπό αυτήν την έννοια, το ζήτημα του τουρκικού εμπάργκο αφορά στο σύνολό της την ΕΕ. Όμως, η Τουρκία αρνείται να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από το επιπρόσθετο πρωτόκολλο. Για το λόγο αυτό, σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου του 2006 είχε αποφασιστεί το πάγωμα οκτώ τουρκικών ενταξιακών κεφαλαίων.
Ενημέρωση χωρίς κόστος
Το θέμα για το εμπάργκο σε βάρος των πλοίων που φέρουν την κυπριακή σημαία εγείρεται σε επίπεδο Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών 15 μέρες πριν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Από την πρώτη προχθεσινή συνάντηση για το θέμα των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, σχετικά με την Τουρκία και τις υποχρεώσεις της, φαίνεται ότι υπερισχύει η λογική του Κοινοτικού Επιτρόπου Αρμόδιου για θέματα Διεύρυνσης Στέφαν Φούλ. Η λογική Φούλε επικεντρώνεται στο εξής: Δεν μπορούν να επιβληθούν επί της Άγκυρας επιπρόσθετα μέτρα. Ταυτοχρόνως, η ΕΕ θα καλέσει την Άγκυρα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της.
Υπό αυτές τις συνθήκες και εφόσον η κυπριακή κυβέρνηση δεν ζητά επισήμως επιπρόσθετες κυρώσεις, η έγερση του ζητήματος του τουρκικού εμπάργκο σε βάρος των πλοίων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών, απλώς διατηρεί το ζήτημα ζωντανό. Έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Η δε Άγκυρα, εφόσον δεν έχει κόστος, επιμένει στην πρότασή της. Ότι δηλαδή για να άρει το δικό της εμπάργκο σε βάρος των πλοίων και των αεροσκαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα πρέπει να εφαρμοστεί το «απευθείας εμπόριο» και να επιτραπούν νόμιμα πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Τύμπου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα