Συνετρίβη στη θάλασσα αεροσκάφος με 189 επιβάτες στην Ινδονησία

airplane_arthro

Δύο βρέφη και ένα παιδί ανάμεσα στους επιβαίνοντες της πτήσης της Lion Air - Ο πιλότος είχε ζητήσει να επιστρέψει σε κοντινό αεροδρόμιο - Το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωση σε υψόμετρο 3.650 ποδών - Δείτε εικόνες από τα συντρίμμια του Boeing 737 - Είχε εμφανίσει βλάβη την Κυριακή αλλά είχε διορθωθεί,  αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας

Τραγωδία στην Ινδονησία το πρωί της Δευτέρας, καθώς ένα αεροσκάφος Boeing 737 με 189 επιβαίνοντες έπεσε στη θάλασσα λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του. Σύμφωνα με το Reuters από τους 189 επιβαίνοντας οι 178 ήταν ενήλικες επιβάτες, ένα ήταν παιδί, δύο ήταν βρέφη, δύο ήταν οι πιλότοι και έξι οι αεροσυνοδοί.

Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 20 αξιωματούχοι του υπουργείου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lion Air αποκάλυψε ότι το βράδυ της Κυριακής είχε αναφερθεί βλάβη στο αεροσκάφος τονίζοντας ότι αντιμετωπίστηκε από τους μηχανικούς της εταιρείας και γι' αυτό απογειώθηκε κανονικά το πρωί της Δευτέρας.

Η υπηρεσία έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου προσθέτοντας ότι τα αίτια της πτώσης «παραμένουν ακόμα ένα μεγάλο ερώτημα».

Ο επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφαλείας των Μετακινήσεων της Ινδονησίας δήλωσε, πάντως, ότι ο πιλότος ζήτησε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Soekarno Hatta που βρίσκεται στα περίχωρα της Τζακάρτα και του είχε δοθεί το «πράσινο φως» χωρίς να διευκρινίζει για ποιο λόγο είχε ζητηθεί η επιστροφή του αεροσκάφους σε αεροδρόμιο.

Τα μέλη των σωστικών συνεργείων που βρίσκονται στο σημείο της συντριβής επιβεβαίωσαν ότι τα συντρίμμια ανήκουν στο Boeing 737 προσθέτοντας ότι έχουν εντοπίσει ταυτότητες και διπλώματα οδήγησης που πιστεύεται ότι ανήκαν σε επιβάτες.



Το αεροσκάφος ήταν της Ινδονησιακής εταιρείας πτήσεων  χαμηλού κόστους Lion Air. Η συντριβή αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Reuters, που επικαλέστηκε τον Γιουσούφ Λατίφ, Ινδονήσιο αξιωματικό της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης. Το αεροπλάνο ήταν εν πτήσει από την ινδονησιακή πρωτεύουσα Τζακάρτα στην πόλη Pangkal Pinang της Σουμάτρα.

Η Lion Air επιβεβαίωσε ότι το αεροπλάνο έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου, νωρίς το πρωί της Δευτέρας, αλλά δεν έχει κάνει ακόμα επίσημη δήλωση. Η απώλεια επικοινωνίας με το αεροσκάφος συνέβη μόλις 13 λεπτά από την απογείωσή του.

Υπήρξαν μάρτυρες της συντριβής, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα. Οι διασώστες λένε ότι οι ναυτικοί πάνω σε ένα ρυμουλκό είδαν το αεροπλάνο να πέφτει. "Στις 7:15 π.μ. το ρυμουλκό ανέφερε ότι είχε πλησιάσει την περιοχή και το πλήρωμα είδε τα συντρίμμια ενός αεροπλάνου", δήλωσε στέλεχως των συνεργείων έρευνας και διάσωσης, στην τοπική εφημερίδα Jakarta Post.

Βάρκες και πλοία έσπευσαν σε βοήθεια, στην αναζήτηση πιθανών επιζόντων και οι πρώτες εικόνες από τα συντρίμμια και αντικείμενα που βρέθηκαν στη θάλασσα, δημοσιεύτηκαν στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.



Ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί περίπου 11.000 ώρες πτήσης όπως είπε εκπρόσωπος της Lion Air στο Reuters.

Τα στοιχεία από το Flightradar24 δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανέβηκε στα 5.000 πόδια πριν να αρχίσει να χάνει ύψος το οποίο αρχικά ανέκτησε πριν τελικά να καταλήξει στη θάλασσα. Το τελευταίο του στίγμα ήταν στα 3.650 πόδια με ταχύτητα 345 κόμβων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφαλείας των Μετακινήσεων της Ινδονησίας το αεροσκάφος που συνετρίβη είχε παραληφθεί από την εταιρεία τον περασμένο Αύγουστο.

Η εταιρεία, πάντως, είχε ιστορικό ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια. Το 2017 ένα από τα Boeing της συγκρούστηκε με αεροσκάφος της Wing Air χωρίς τότε κανείς να τραυματιστεί. Τον Μάιο του 2016 δύο αεροσκάφη της Lion Air συγκρούστηκαν σε αεροδρόμιο ενώ ένα μήνα νωρίτερα άλλο αεροσκάφος είχε χτυπήσει σε αεροπλάνο της TransNusa. το 2013 ένας νεαρός πιλότος «έχασε» τον διάδρομο προσγείωσης και έπεσε σε θάλασσα στο Μπαλί προκαλώντας τον τραυματισμό αρκετών επιβατών.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Tim

Κ πως περνάνε ΚΤΕΟ?

ΙΣΙΔΩΡΟΣ

Πριν πέντε περίπου χρόνια είχα διαβάσει σε κάποια εφημερίδα ότι η Παγκόσμια Ομοσπονδία πιλότων είχε ανακοινώσει ότι λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών θα γίνονται πλημμελείς συντηρήσεις και επιδιορθώσεις βλαβών των εμπορικών αεροσκαφών με τα ανάλογα αποτελέσματα. Είχαν απόλυτο δίκιο.Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Geo

Τρίχες κατσαρές ! Στην πολιτική αεροπλοΐα δεν χωράνε εκπτώσεις στην συντήρηση , υπάρχουν κανόνες , χρονοδιαγράμματα και έλεγχοι απο τις ίδιες τις εταιρείες, απο κρατικές υπηρεσίες απο διεθνής ελεγκτές και στα νεότερα αεροσκάφη όπως αυτό live ελεγχος απο την ιδια την εταιρεία κατασκευης μεσώ datalink Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους παρουσιάστηκε πριν 1 έτος απο την Boeing και το αεροσκάφος που έπεσε ήταν μόλις 3 μηνών ! Το 90+% των περιπτώσεων οφείλετε σε ανθρώπινο λάθος/παράληψη/λάθος εκτίμηση είτε στον αέρα από τους πιλότους , είτε στο έδαφος από τους τεχνικούς ο καιρός και η μηχανική βλάβη δεν είναι ούτε 5% .

Anonymous

Το προφανές επιχείρημα που αποδυναμώνει αυτόν το συλλογισμό (ανταγωνισμός = λιγότερη προσοχή στις συντηρήσεις/επισκευές κλπ) είναι ότι ένα αεροπορικό δυστύχημα έχει τεράστιες επιπτώσεις για μια εταιρία, ειδικά αν μιλάμε για απώλεια ανθρώπινης ζωής. Πρώτον, είναι μεγάλη η οικονομική ζημιά λόγω αποζημιώσεων προς τρίτους και φυσικά λόγω της απώλειας ενός πανάκριβου asset όπως ένα αεροσκάφος. Δεύτερον, η ανάθεση σημαντικών πόρων της εταιρίας στη διερεύνηση και διευθέτηση ενός δυστυχήματος είναι καταστροφική για την αποδοτικότητα της εταιρίας. Και τέλος, το σοβαρότερο: η φήμη της εταιρίας καταστρέφεται και χάνεται η εμπιστοσύνη του κοινού. Άρα έχουμε άμεση πτώση στις πωλήσεις εισιτηρίων, ανάγκη για επιθετικότερη εμπορική πολιτική (μείωση περιθωρίου κέρδους) ώστε να γυρίσει η κατάσταση και πολλά ακόμη που συνολικά οδηγούν σε μια μικρή καταστροφή της εμπορικής κατάστασης της εταιρίας. Δεν είναι τυχαίο που πολλές μικρές εταιρίες κατέρρευσαν μετά από δυστυχήματα - ένα καλό παράδειγμα είναι η Helios Airways, που έκλεισε μέσα σε ένα έτος από την πτώση στο Γραμματικό το 2005. Καταλαβαίνεις ότι το πράγμα είναι λίγο πιο σύνθετο, και τα παραπάνω ρίσκα είναι πολύ σοβαρά για να τα αντιμετωπίσει ελαφρά κανείς. Και δεν έχω καν αναφερθεί στο αυστηρό ελεγκτικό πλαίσιο βάσει του οποίου λειτουργεί η αεροπορική βιομηχανία.

σπυρακλας

πρωτο θέμα θα ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΕΚΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ΘΕΜΟ..............ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΚΥΛΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ........ΘΕΜΟ ΞΥΠΝΑ .....ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ.......................................ΕΧΕΙΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ .............ΑΦΥΠΝΙΣΕ ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΥΝΩΜΕΝΟ ΕΛΛΗΝΑ................ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

gran_canyon

Το ραδιενεργό φορτίο ανιχνεύτηκε τυχαία από έναν έφηβο με μετρητή ραδιενέργειας κατά την διάρκεια ξενάγησης στα μουσεία με τους ειδικούς να τον αποκρύβουν αποθηκεύοντάς τον σε ένα παλιό ορυχείο της περιοχής

cavusoglu_ar

«Στην Μεσόγειο δεν μπορεί να γίνει κάτι χωρίς την Τουρκία και δεν θα το επιτρέψουμε», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, που ενημέρωσε παράλληλα πως οι γεωτρήσεις θα ξεκινήσουν «τις επόμενες ημέρες»

28