Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Έλλειψη συντονισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης στις αερομεταφορές
Έλλειψη συντονισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης στις αερομεταφορές
Το χάος που προκάλεσε το νέφος της σκόνης από την έκρηξη του ηφαιστείου της Ισλανδίας έθεσε σε δοκιμασία την εικόνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έφερε στο φως την κραυγαλέα έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα κράτη που την απαρτίζουν, γεγονός που είναι πιθανόν να οδηγήσει στη συγκρότηση κοινού οργάνου λήψης αποφάσεων για τον ευρωπαϊκό ουρανό.
Το χάος που προκάλεσε το νέφος της σκόνης από την έκρηξη του ηφαιστείου της Ισλανδίας έθεσε σε δοκιμασία την εικόνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έφερε στο φως την κραυγαλέα έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα κράτη που την απαρτίζουν, γεγονός που είναι πιθανόν να οδηγήσει στη συγκρότηση κοινού οργάνου λήψης αποφάσεων για τον ευρωπαϊκό ουρανό.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελείται σήμερα από 27 εθνικούς εναέριους χώρους και "η απόφαση για το άνοιγμα ή το κλείσιμό τους εξαρτάται από τις εθνικές κυβερνήσεις", υπενθυμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η κατάσταση αυτή προέρχεται από ιστορικούς λόγους που έχουν σχέση με την άμυνα των χωρών.
Ακόμη και το Eurocontrol, ο οργανισμός για την ασφάλεια της Αεροπορίας, που προσπαθεί να συντονίσει την τελευταία εβδομάδα τις αποφάσεις των κυβερνήσεων, είναι μια καθαρά διακυβερνητική υπηρεσία.
Η κατάσταση προκάλεσε "ευρωπαϊκή αταξία", η οποία καταγγέλθηκε από την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία έκανε λόγο για " σύγχυση στην ΕΕ", η οποία έχει τελευταία κατηγορηθεί για ολιγωρία στην αντίδραση απέναντι σε άλλες καταστροφές, όπως η δημοσιονομική κρίση της Ελλάδας ή ο σεισμός της Αϊτής.
"Αυτό πρέπει να αλλάξει", δηλώνει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών της ευρωπαϊκής επιτροπής, ο γερμανός Ματίας Ρίτε.
"Ας θέσουμε σε λειτουργία τον ενιαίο ουρανό" , λέει. Το σχέδιο αυτό παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, διότι σημαίνει θυσίες για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες δεν αποχωρίζονται εύκολα τα χαρακτηριστικά της εθνικής τους κυριαρχίας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελείται σήμερα από 27 εθνικούς εναέριους χώρους και "η απόφαση για το άνοιγμα ή το κλείσιμό τους εξαρτάται από τις εθνικές κυβερνήσεις", υπενθυμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η κατάσταση αυτή προέρχεται από ιστορικούς λόγους που έχουν σχέση με την άμυνα των χωρών.
Ακόμη και το Eurocontrol, ο οργανισμός για την ασφάλεια της Αεροπορίας, που προσπαθεί να συντονίσει την τελευταία εβδομάδα τις αποφάσεις των κυβερνήσεων, είναι μια καθαρά διακυβερνητική υπηρεσία.
Η κατάσταση προκάλεσε "ευρωπαϊκή αταξία", η οποία καταγγέλθηκε από την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία έκανε λόγο για " σύγχυση στην ΕΕ", η οποία έχει τελευταία κατηγορηθεί για ολιγωρία στην αντίδραση απέναντι σε άλλες καταστροφές, όπως η δημοσιονομική κρίση της Ελλάδας ή ο σεισμός της Αϊτής.
"Αυτό πρέπει να αλλάξει", δηλώνει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών της ευρωπαϊκής επιτροπής, ο γερμανός Ματίας Ρίτε.
"Ας θέσουμε σε λειτουργία τον ενιαίο ουρανό" , λέει. Το σχέδιο αυτό παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, διότι σημαίνει θυσίες για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες δεν αποχωρίζονται εύκολα τα χαρακτηριστικά της εθνικής τους κυριαρχίας.
Το σχέδιο προβλέπει τη συγκρότηση ενός κοινού οργάνου λήψης αποφάσεων. Όμως οι Ευρωπαίοι πρέπει να αποφασίσουν για τον ρόλο, τις εξουσίες, το στάτους και την έδρα του και μάλιστα ομόφωνα.
Προς το παρόν, "το κύριο εμπόδιο ονομάζεται συμπληρωματικότητα", λέει ένας ευρωπαίος αξιωματούχος. Η αρχή αυτή, που έχει αναγορευθεί σε ευρωπαϊκό δόγμα, σημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επεμβαίνει παρά μόνο όταν τα κράτη μέλη δεν βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να δράσουν.
Ο Ματίας Ρίτε εκφράζει, ωστόσο, αισιοδοξία. "Θα θέσουμε σε εφαρμογή μία λύση , η οποία θα αποτελεί νέο στάδιο στην οικοδόμηση του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού", διαβεβαιώνει.
Προς το παρόν, "το κύριο εμπόδιο ονομάζεται συμπληρωματικότητα", λέει ένας ευρωπαίος αξιωματούχος. Η αρχή αυτή, που έχει αναγορευθεί σε ευρωπαϊκό δόγμα, σημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επεμβαίνει παρά μόνο όταν τα κράτη μέλη δεν βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να δράσουν.
Ο Ματίας Ρίτε εκφράζει, ωστόσο, αισιοδοξία. "Θα θέσουμε σε εφαρμογή μία λύση , η οποία θα αποτελεί νέο στάδιο στην οικοδόμηση του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού", διαβεβαιώνει.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα