
Η Protergia επιβραβεύει τους πελάτες της με δώρα που δεν έχουν ξαναγίνει - Η επόμενη κλήρωση του Protergia PowerGiving θα γίνει στις 7 Μαρτίου και όσο πλησιάζει, η αγωνία κορυφώνεται!
Τα συντρίμμια που ανέσυρε την Πέμπτη το πολεμικό ναυτικό της Βραζιλίας δεν ανήκουν στο Airbus της Air France, όπως είχε ανακοινώσει νωρίτερα ο στρατός.
«Μέχρι τώρα κανένα τμήμα του αεροσκάφους δεν έχει ανασυρθεί», δήλωσε ο διευθυντής του τμήματος ελέγχου του εναέριου χώρου της Βραζιλίας, Ραμόν Καρντόσο.
Το πρωί της Πέμπτης ο στρατηγός Καρντόσο είχε ανακοινώσει ότι το ναυτικό ανέσυρε ένα κομμάτι του χώρου αποσκευών το
Τα συντρίμμια που ανέσυρε την Πέμπτη το πολεμικό ναυτικό της Βραζιλίας δεν ανήκουν στο Airbus της Air France, όπως είχε ανακοινώσει νωρίτερα ο στρατός.
«Μέχρι τώρα κανένα τμήμα του αεροσκάφους δεν έχει ανασυρθεί», δήλωσε ο διευθυντής του τμήματος ελέγχου του εναέριου χώρου της Βραζιλίας, Ραμόν Καρντόσο.
Το πρωί της Πέμπτης ο στρατηγός Καρντόσο είχε ανακοινώσει ότι το ναυτικό ανέσυρε ένα κομμάτι του χώρου αποσκευών του Airbus το οποίο συνετρίβη στον Ατλαντικό τη νύχτα της περασμένης Κυριακής προς την Δευτέρα ενώ κατευθυνόταν από το Ρίο ντε Ζανέιρο στο Παρίσι.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας
Δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας στο Airbus της Air France που εκτελούσε το δρομολόγιο Ρίο-Παρίσι με 228 επιβαίνοντες, δήλωσε σήμερα ο Γάλλος υπουργός Άμυνας Ερβέ Μορέν.
«Δεν απέκλεισα ποτέ την τρομοκρατία», σημείωσε.
Δεν υπάρχει «κανένα στοιχείο ή ίχνη που να μας επιτρέπουν να εικάσουμε κάτι τέτοιο, αλλά η έρευνα που διεξάγεται δεν το απέκλεισε ποτέ αυτό», επανέλαβε σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους.
Ο Μορέν σημείωσε εξάλλου ότι δεν έχει ενημερωθεί για την ύπαρξη απειλών κατά της πτήσης του Airbus ή για τη διατύπωση κάποιων αιτημάτων.
Όμως «στις περισσότερες περιπτώσεις, σε τρομοκρατικές ενέργειες σε αεροπλάνα, δεν υπήρξαν διεκδικήσεις», σημείωσε.
Ο Μορέν διευκρίνισε επίσης ότι δεν έχει κάποια «καινούργια πληροφορία» για τις έρευνες που γίνονται για τα συντρίμμια του αεροπλάνου.
Δύσκολη η έρευνα στη Βραζιλία
Η κυβέρνηση της Βραζιλίας προεξόφλησε ότι η συντριβή του αεροπλάνου, που εκτελούσε πτήση από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι, δεν οφείλεται σε έκρηξη, ενώ δεν ελήφθη εκπομπή σήματος κινδύνου από τους πιλότους.
Ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσουν Ζουμπίμ δήλωσε αργά χθες ότι το γεγονός πως εντοπίστηκε μια κηλίδα καυσίμου μήκους 20 χλμ. στην περιοχή «σημαίνει ότι είναι απίθανο να υπήρξε φωτιά ή έκρηξη», διότι τα καύσιμα των αεροσκαφών, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα οκτανίων, θα είχαν αναφλεχθεί.
Ωστόσο επισήμανε πως κάνει «απλώς μια υπόθεση» και τόνισε πως το μυστήριο που καλύπτει τα αίτια της συντριβής της πτήσης AF 477 πολύ απέχει από το να έχει λυθεί.
Οι απαντήσεις μπορεί να βρίσκονται στα δεδομένα που περιέχει το λεγόμενο «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους και τις συσκευές καταγραφής των συνομιλιών στο κόκπιτ, που όμως πιστεύεται ότι βρίσκονται στο βυθό του Ατλαντικού -σε βάθος τουλάχιστον 3.000 μέτρων- και θα είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να ανασυρθούν, ακόμα και όταν βρεθεί η επακριβής τοποθεσία όπου έχει πέσει το αεροσκάφος.
«Είναι σα να ψάχνουμε βελόνα στ άχυρα», δήλωσε ο Πιερ Κοσονά, του Γαλλικού ινστιτούτου θαλάσσιων ερευνών Ifremer.
Άλλα τρία Βραζιλιάνικα σκάφη, περιλαμβανομένου κι ενός δεξαμενόπλοιου για τον ανεφοδιασμό των άλλων πλοίων επί εβδομάδες, καθώς κι ένα Γαλλικό πλοίο που μεταφέρει τρία μικρά υποβρύχια, αναμένονται στην περιοχή τις επόμενες ημέρες.
Ελάχιστοι από τους συγγενείς όσων επέβαιναν στο Airbus A330 της Air France αμφιβάλλουν αν οι αγαπημένοι τους ζουν. Οι περισσότεροι έχουν παραιτηθεί από κάθε ελπίδα.
Μια τελετή για τους 216 επιβάτες και τα 12 μέλη πληρώματος θα γίνει αργότερα σήμερα στο Ρίου, παρόντος και του Γάλλου υπουργού Εξωτερικών Μπερνάρ Κουσνέρ. Χθες Τετάρτη, τελέστηκε δέηση στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ παρόντων συγγενών και του προέδρου της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζύ. Μήνυμα απέστειλε ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Πάπας Βενέδικτος XVI.
«Έντονη λάμψη» είδε ένας πιλότος που πετούσε στην περιοχή του δυστυχήματος
Κυβερνήτης της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Comet που εκτελούσε πτήση μεταξύ Λίμας και Μαδρίτης, σχετικά κοντά στη ζώνη του ατυχήματος της πτήσης Ρίο-Παρίσι της Air France, κατέθεσε ότι είδε μία «έντονη λάμψη άσπρου φωτός» γράφει σήμερα η ισπανική εφημερίδα El Mundo.
Ο κυβερνήτης της πτήσης 974 της Air Comet, σε έκθεσή του προς τη διεύθυνση της εταιρείας του, περιγράφει όσα είδε την νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, σε μία ζώνη κοντά στην περιοχή του ατυχήματος.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας, η έκθεση στη συνέχεια διαβιβάστηκε στην Air France, την Airbus και τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Ισπανίας.
«Ξαφνικά, παρατηρήσαμε στο βάθος μία δυνατή και έντονη λάμψη, από άσπρο φως, η οποία ακολούθησε μία κάθετη καθοδική τροχιά και στη συνέχεια εξαφανίστηκε μέσα σε έξι δευτερόλεπτα», γράφει ο πιλότος.
Σύμφωνα δε με την εφημερίδα, το ίδιο ακριβώς είδαν επίσης ο συγκυβερνήτης και ένας επιβάτης.
Τη στιγμή του περιστατικού, το αεροσκάφος της Air Comet βρισκόταν σε γεωγραφικό πλάτος 7 μοίρες βορείως του Ισημερινού και γεωγραφικό μήκος 49 μοίρες δυτικά, ενώ η θέση της πτήσης Ρίο-Παρίσι υπολογίζεται περίπου 30 μοίρες δυτικά του ισημερινού, σύμφωνα με την εφημερίδα El Mundo.
«Εάν λάβουμε επίσης υπόψη μας την χρονική και τοπική σύμπτωση, θέτω εις γνώση σας τα στοιχεία αυτά, προκειμένου να σας φανούν χρήσιμα στη διαλεύκανση της υπόθεσης», γράφει ο πιλότος στην έκθεσή του, της οποίας έλαβε γνώση η εφημερίδα.
Σύμφωνα με την El Mundo, «η έκθεση του πιλότου βάζει στο τραπέζι μία από τις υποθέσεις που είχαν αποκλειστεί ως αιτία του ατυχήματος: την έκρηξη βόμβας εντός του αεροσκάφους».
«Παρ όλα αυτά, συνεχίζει το κείμενο της Εl Mundo, τα έξι τελευταία μηνύματα συναγερμού που είχε εκπέμψει το Airbus στο κέντρο συντήρησης της Air France στο Παρίσι» δείχνουν περισσότερο την εντύπωση «επείγουσας κατάστασης όπου ο πιλότος χάνει τον έλεγχο του αεροσκάφους εξαιτίας βλάβης στο σύστημα πλοήγησης», λόγω «σοβαρών αναταράξεων».
Η εφημερίδα αναφέρεται στα έξι αυτόματα μηνύματα που είχε στείλει το αεροσκάφος μόλις πριν από την πτώση του, μεταξύ 02:10 με 02:14 GMT, και στα οποία αναφέρθηκαν χθες τα μέσα ενημέρωσης της Βραζιλίας.
Λίγες οι πιθανότητες να βρεθούν τα μαύρα κουτιά
Αμφιβολίες για τις πιθανότητες να βρεθούν τα δυο μαύρα κουτιά της μοιραίας πτήσης της Air France που χάθηκε τη Δευτέρα πάνω από τον Ατλαντικό, εξέφρασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στο αεροδρόμιο Λε Μπουρζέ του Παρισιού, το γραφείο ερευνών και αναλύσεων (ΒΕΑ), το οποίο έχει αναλάβει την επίσημη έρευνα για το δυστύχημα και ανακοίνωσε ότι θα προσπαθήσει να δώσει στη δημοσιότητα ένα πρώτο πόρισμα για τις συνθήκες συντριβής του αεροσκάφους, στα τέλη Ιουνίου.
«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να μη βρεθούν τα μαύρα κουτιά», δήλωσε ο διευθυντής του ΒΕΑ Πολ Λουί Αρσλανιάν και υπενθύμισε ότι τα μαύρα κουτιά βρίσκονται χωρίς αμφιβολία σε περιοχή του Ατλαντικού με μεγάλο βάθος και με υποθαλάσσια όρη.
Ο Αρσλανιάν τόνισε ακόμα ότι «δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να οδηγεί στη σκέψη ότι το αεροσκάφος είχε πρόβλημα πριν από την απογείωσή του από το Ρίο».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «μαύρου κουτιού»
Τα «μαύρα κουτιά» του επιβατικού αεροπλάνου «Airbus 330A» της «Air France» είναι κατασκευασμένα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αντέχουν στην πίεση του υπερκείμενου υδάτινου όγκου-έως του βάθους των 6.000 μέτρων-πάντως «μαύρο κουτί» ποτέ δεν ανασύρθηκε στην πράξη από ένα τόσο μεγάλο βάθος, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι βρίσκονται στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του γαλλικού αεροπλάνου.
«Εντελώς θεωρητικώς, οι συσκευές εγγραφής όλων των παραμέτρων μιας πτήσης αντέχουν έως του βάθους των 6.000 μέτρων», τόνισε η κυρία Μαρτίν ντελ Μπονό, η εκπρόσωπος του γαλλικού οργανισμού που εποπτεύει στις επίσημες έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα, του BEA. «Στην πράξη, σε βάθος τόσο μεγάλο, όσο αυτό στο οποίο εικάζεται ότι είναι στον Ατλαντικό ωκεανό τα συντρίμμια του Airbus ποτέ κανένα μαύρο κουτί δεν έχει βρεθεί», τόνισε την ώρα που εκτιμάται ότι το βάθος αυτό κυμαίνεται πέριξ των 4.700 μέτρων (οι υπολογισμοί αυτοί ανήκουν στη γαλλική Ωκεανογραφική υπηρεσία- εδρεύει στη Βρέστη, στη δυτική Γαλλία).
«Κι έχουμε εν προκειμένω-εκτός του προβλήματος του βάθους- να αντιμετωπίσουμε επιπλέον και την αλμυρότητα του ωκεανού, και τα ρεύματα και τη θερμοκρασία των νερών», όπως πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ιδίας Υπηρεσίας, Πιέρ Ιβ Ντιπυί, τονίζοντας ότι «εάν τελικά εκπεμφθεί σήμα, τότε εμείς θα σπεύσουμε με υποβρύχια».
Τα «μαύρα κουτιά» είναι χρώματος πορτοκαλί στην πραγματικότητα... Ομως, λόγω αυτής της «μοιραίας» αποστολής τους, έχουν πολιτογραφηθεί «μαύρα».
Είναι δύο. Το πρώτο από αυτά καταγράφει παραμέτρους πτήσεις, ενώ το άλλο όλες τις συνομιλίες των πιλότων μεταξύ τους και με τους πύργους ελέγχου, στη διαδρομή.
Αμφότερα τα «μαύρα κουτιά» έχουν ένα πολύ προστατευμένο τμήμα «Μνήμη», που αντιπροσωπεύει περίπου το 70% του συνολικού τους βάρους.
Υπάρχει, βέβαια, το «προηγούμενο» του αιγυπτιακού επιβατικού αεριωθουμένου που κατέπεσε στην αρχή του 2004 στ ανοιχτά του θερέτρου Σαρμ -ελ Σέϊχ, το βάθος όμως όπου βρέθηκαν συντρίμμια του δεν υπερέβαινε τελικά τα 1.022 μέτρα.
Τραγικό τέλος για το μήνα του μέλιτος μιας νεαρής Ισπανίδας
Μια νεαρή Ισπανίδα που επέστρεφε από το ταξίδι του μέλιτος ταξίδευε με το μοιραίο Airbus Α330 της Air France, που χάθηκε στον Ατλαντικό, χωρίς όμως το σύζυγό της, ο οποίος επέστρεψε με άλλη πτήση στο Ντουμπάι όπου διέμεναν, αναφέρουν σήμερα δημοσιεύματα ισπανικών εφημερίδων.
Η Άννα Νέγκρα Μπαραμπέιγ και ο Χαβιέρ Αλβάρεθ Κέρο παντρεύτηκαν στις αρχές Μαΐου κοντά στη Βαρκελώνη. Η 28χρονη γυναίκα και ο 38χρονος σύζυγός της, σύμβουλοι και οι δυο, κατοικούσαν τα τελευταία τρία χρόνια στο Ντουμπάι.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ο σύζυγος επέστρεψε μόνος στο Ντουμπάι καθώς η Άννα αποφάσισε να παρατείνει τις διακοπές της επισκεπτόμενη την οικογένειά της στην Καταλωνία μέσω Παρισιού. Στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι τον Κέρο περίμεναν τη Δευτέρα το βράδυ ένας ψυχολόγος, ένας γιατρός και δυο φίλοι του, που τον ενημέρωσαν για το τραγικό συμβάν.
Σύμφωνα με πηγές της ισπανικής πρεσβείας στο Αμπού Ντάμπι, τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα El Pais, το νεαρό ζευγάρι έχαιρε μεγάλης εκτίμησης στην ισπανική κοινότητα των περίπου 1.000 ατόμων του Ντουμπάι.
Η Άννα είχε πάρει μέρος πρόσφατα σε ένα ρεπορτάζ του ισπανικού τηλεοπτικού δικτύου Cuatro για το Ντουμπάι.
Το τηλεοπτικό αυτό δίκτυο αποφάσισε να ματαιώσει την προβολή του ρεπορτάζ, που είχε προγραμματισθεί για την Κυριακή, ύστερα από παράκληση της οικογένειας της νεαρής γυναίκας.