Ενέργεια: Αγωγό υδρογόνου αξίας 2,5 δισ. ευρώ θα κατασκευάσουν Γαλλία και Ισπανία

Ενέργεια: Αγωγό υδρογόνου αξίας 2,5 δισ. ευρώ θα κατασκευάσουν Γαλλία και Ισπανία

Ο αγωγός Βαρκελώνης - Μασσαλίας θα μεταφέρει «πράσινο» υδρογόνο και θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2030

agogos-idrogonou
Το φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής ενός αγωγού «πράσινου» υδρογόνου ανάμεσα στη Βαρκελώνη και τη Μασσαλία, του H2Med, που ανακοινώθηκε επισήμως σήμερα στο Αλικάντε της Ισπανίας, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και θα κοστίσει περίπου 2,5 δισεκ. ευρώ, ανακοίνωσαν οι ηγέτες της Γαλλίας και της Ισπανίας.

Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει «ολοκληρωθεί έως το 2030», δήλωσε ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν στο τέλος συνεδρίασης με τους πρωθυπουργούς της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα.

Από την πλευρά του, ο Σάντσεθ δήλωσε πως το κόστος κατασκευής του H2Med αναμένεται «να πλησιάσει τα 2,5 δισεκ. ευρώ». Ο αγωγός αυτός θα μεταφέρει το 2030 περίπου δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως, διευκρίνισε επίσης.

Το σχέδιο αυτό θα υποβληθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μπορέσει να επωφεληθεί του καθεστώτος του «προγράμματος κοινής ωφελείας» και κατά συνέπεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, πρόσθεσε ο Μακρόν.

Παρούσα στη συνάντηση των ηγετών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν «χαιρέτισε θερμά» τη συμφωνία αυτή μεταξύ των τριών χωρών, η οποία «βαίνει προς την ορθή κατεύθυνση».

Αυτός ο υποβρύχιος αγωγός αναμένεται ότι θα επιτρέψει να διοχετευθεί το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο -επειδή παράγεται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια- από την Ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να γίνει ένας «πρωταθλητής» αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και το βορρά της ΕΕ.

Ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα υπογράμμισε το γεγονός ότι ο νέος αγωγός H2Med θα χρησιμεύει για να διοχετεύεται αποκλειστικά «πράσινο υδρογόνο».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το ανανεώσιμο καύσιμο που θα παράγεται στην Ιβηρική χερσόνησο θα είναι «ιδιαίτερα ανταγωνιστικό».

Το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το «MidCat», που είχε αρχίσε το 2003 για να συνδεθούν μέσω των Πυρηναίων τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας, όμως τελικά εγκαταλείφθηκε εξαιτίας έλλειψης οικονομικού ενδιαφέροντος, της αντίθεσης των οικολόγων και αυτής του Παρισιού.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις σήμερα:

Καιρός - 'Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης: Σαββατοκύριακο με καταιγίδες και χαλάζι

Γρίπη - Κορωνοϊός - RSV: Συναγερμός για τον χειμώνα λόγω της «τριδημία»

Νίκος Παππάς: Η Σλοβάκα απατεώνισσα «έφαγε» από τον μπασκετμπολίστα 880 ευρώ
Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης