LIVE

Κορωνοϊός

Eurotunnel: Τι θα αλλάξει για το «σύμβολο σύνδεσης» στη μετά-Brexit εποχή;

eurotunnel

Οι νέες συνθήκες φέρνουν τροποποιήσεις σε ελέγχους διαβατηρίων και duty free, όμως για τους μετανάστες της «ζουγκλας του Καλαί» ελάχιστα αναμένεται να αλλάξουν

Ο 67χρονος μηχανικός με ειδίκευση στην κατασκευή τούνελ Φιλίπ Κοζέτ στέκεται πάνω στη γέφυρα Κοκέλ. Από το σημείο αυτό διέρχονται κάθε μισή ώρα τρένα, αυτοκίνητα και φορτηγά που έχουν προορισμό τη Μεγάλη Βρετανία ή που επιστρέφουν από εκεί. Ο Φιλίπ Κοζέτ πριν από 30 χρόνια, την 1η Δεκεμβρίου του 1990, ήταν ο Γάλλος μηχανικός που άνοιξε την είσοδο της υποθαλάσσιας σήραγγας Εurotunnel με ένα κομπρεσέρ από τη γαλλική πλευρά. «Κλαίγαμε. Ήταν η πρώτη χερσαία σύνδεση μεταξύ των γειτονικών χωρών Γαλλίας και Μεγάλης Βρετανίας» θυμάται ο Κοζέτ μιλώντας στην DW. Ο ίδιος σήμερα δηλώνει ότι δεν μπορεί να κατανοήσει την απόφαση για το Brexit. «Θα γυρίσουν 50 χρόνια πίσω, αλλά σέβομαι την απόφασή τους» λέει χαρακτηριστικά. «Πήραν την απόφαση αυτή αλλά τα τρένα θα συνεχίσουν τα ταξιδεύουν. Το Eurotunnel παραμένει σύμβολο σύνδεσης, ακόμη κι αν οι Βρετανοί θέλουν να απομακρυνθούν».

Inside the other Channel Tunnel you don't normally see


Ένα ευρωπαϊκό κατασκευαστικό εγχείρημα

Πριν από δύο μήνες ο Φιλίπ Κοζέτ μίλησε στο τηλέφωνο με τον παλιό συνέδελφο και φίλο του Γκράχαμ Φαγκ. Ο Φαγκ, επίσης μηχανικός, δούλευε με το δικό του κομπρεσέρ επίσης πριν από 30 χρόνια στα έργα κατασκευής από τη βρετανική πλευρά του Eurotunnel. Oι δυο μηχανικοί τότε έγραψαν τη δική τους ιστορία, μια ιστορία γαλλοβρετανικής φιλίας. «Ο Φαγκ τότε με χαιρετούσε στα γαλλικά λέγοντας 'Καλημέρα φίλε μου'». Η φιλία τους κρατά μέχρι σήμερα. O Φαγκ ψήφισε στο δημοψήφισμα του 2016 υπέρ του Μπρέξιτ γιατί, όπως λέει, η «η ΕΕ έγινε στο μεταξύ ένα τέρας που ήθελε να ελέγξει τα πάντα». Οι δυο τους θυμούνται πάντως με χαρά την τελευταία φορά που συναντήθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, πριν από την πανδημία στη Μ. Βρετανία. Ο Φιλίπ Κοζέτ μάλιστα λέει ότι θα τον ξαναεπισκεφθεί μόλις περάσει η πανδημία. «Φυσικά μέσω Eurotunnel».

Το Eurotunnel μέχρι σήμερα ενώνει τους δύο φίλους. Και όχι μόνο. Σύμφωνα με στοιχεία της Getlink το 2019 από τη σήραγγα του Eurotunnel, που συνδέει το Καλαί με το Κεντ, πέρασαν περίπου 120.000 τρένα. Εξαιτίας της πανδημίας και των ταξιδιωτικών περιορισμών έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των επιβατών που περνούν τη Μάχγη μέσω Eurotunnel. Ωστόσο η μεταφορά εμπορευμάτων συνεχίζεται τους τελευταίους μήνες κανονικά. Περίπου το ¼ των βρετανικών εισαγωγών εισέρχονται στη χώρα από τη σήραγγα.

How Did They Build The Eurotunnel Under The Sea? | Super Structures | Spark


Έλεγχοι διαβατηρίων και duty free

Ακόμη πάντως δεν είναι σαφές πώς οι νέοι κανόνες μετά το Brexit θα επηρεάσουν την κίνηση στο Εurotunnel. Οι διαχειριστές του Eurotunnel διαβεβαιώνουν ότι η διαδρομή των 35 λεπτών θα παραμείνει η γρηγορότερη σύνδεση Γαλλίας και ηπειρωτικής Ευρώπης με τη Μεγάλη Βρετανία. Βέβαια θα αυξηθούν πλέον οι τελωνειακοί έλεγχοι καθώς και οι έλεγχοι διαβατηρίων.

Οι Βρετανοί χρειάζονται διαβατήριο για να εισέλθουν στη Γαλλία, οι πολίτες χωρών της ΕΕ μπορούν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 να ταξιδέψουν απλώς με ταυτότητα. Δεν απαιτείται επίσης διεθνής άδεια οδήγησης, ενώ αυστηροποιούνται οι κανόνες για την καραντίνα των κατοικίδιων. Επειδή πλέον η Μ. Βρετανία θεωρείται τρίτη χώρα θα είναι εφικτή η αγορά αφορολόγητων ειδών στην είσοδο του τούνελ.

Για τους μετανάστες δεν θα αλλάξει τίποτα

Από την άλλη για τους μετανάστες που εδώ και χρόνια βρίσκονται στους αυτοσχέδιους καταυλισμούς της «ζούγκλας» του Καλαί το Brexit δεν αναμένεται να αλλάξει πολλά στις ήδη δύσκολες συνθήκες διαβίωσής τους. Πολλοί προσπαθούν ήδη τα βράδια να περάσουν παράνομα στη Μεγάλη Βρετανία με τρένα.

Ο αριθμός πάντως των μεταναστών που καταφέρνουν να φτάσουν στη Μεγάλη Βρετανία έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των αυστηρών μέτρων ασφαλείας και των συνοριακών ελέγχων στην περιοχή. Ωστόσο οργανώσεις αρωγής εκτιμούν ότι ότι υπάρχουν ακόμη εκατοντάδες μετανάστες σε αυτοσχέδια καταλύματα στο Καλαί. Η τάση το 2020, κατά τη μεταβατική περίοδο του Brexit, ήταν να προσπαθούν να φτάσουν στη Μ. Βρετανία με πλαστικές λέμβους. Παρά το Brexit, οι γαλλικές αρχές υποσχέθηκαν στη βρετανική κυβέρνηση ότι θα συνεχίσουν να αποτρέπουν τη διέλευση μεταναστών χωρίς νόμιμα έγγραφα.

Πηγή: dw.com

Ειδήσεις σήμερα:

Ταινίες Sci-Fi: Είναι όσα περιγράφουν... τρελά, ή μερικά έχουν γίνει ήδη πραγματικότητα;

Τα τροπικά - και «ελεύθερα» - ρεβεγιόν των σταρ στον Άγιο Βαρθολομαίο

Αυτό είναι το νέο αυτοκίνητο του Πύρρου Δήμα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (7)

ONNEΔίτης

@17:02: Τα προσφυγόπουλα, τα μεταναστόπουλα ήρθαν για να μείνουν! Εγώ θέλω να πω ένα μεγάλο μπράβο στον δήμαρxό μας Kώστα Μπακογιάννη που θέλει μια Αθήνα πολυπολιτισμική, που δίνει ΔΩΡΕΑΝ σπίτια σε μετανάστες + ΔΩΡΕΑΝ ρεύμα + νερό, που παίρνει αγκαζέ τον Πέτρο Κωνσταντίνου του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και βγαίvoυν μαζί από την αίθoυσα όταν μιλούσε εκείvoς ο Kασιδιάρης που δεν θέλει τους παράτυπους μεταvάστες στην Eλλάδα!

Δεν το ειπες σωστα:

"Η Γερμανια εχει γινει ενα τερας που καταπινει τα παντα" θα ηταν η καταλληλοτερη εκφραση. Η ΕΕ εχει γινει μια μεδουσα που οποιος μπλεξει στα πλοκαμια της, δεν μπορει να ξεμπλεξει με τιποτα. Ολοκληρη Αγγλια και σας κανανε κουρελι. Για φαντασου να ηταν η ψωροκωστενα.

Ο μαδουρΑλέξης έφερε και υπέγραψε την Συμφωνία των Πρεσπών και o Koύλης την τιμά

+1

Αλι Μουχαμπετ

Αχ καλέ τα προσφυγόπουλα, τα μεταναστόπουλα, τα καημένα τα νομιστεράκια, οι αραπινες απο το Αλγέρι, τα ορφανά των πολέμων των κακών καπιταλιστών, των ιμπεριαλιστών, των αποικιοκρατών, των σταυροφόρων καλέ, τι θα απογίνουν τώρα; Που θα πηγαίνουν να κλέβουν και βιάζουν ανενόχλητα; Μα φυσικά στην βλακανικη δημοβλακεια της γκαζοζας και των απειραχτων λαμογιων. Ανοιξαμε και σας περιμένουμε, οι γιαγιάδες με τα μπιμπερο και τα Νόμπελ στα βρακιά τους τρέχουν απο τωρα να προλάβουν. Αχ καλέ ελατε γρήγορα μην αργείτε.

Bαλεντίνη

Ο Αbdull δεν θέλει να πάει σε άλλη xώρα, μόvιμα στηv Eλλάδα θα μείνει!

Corona

Τελικά με της παραγγελίες από UK θα υπάρχουν δασμοί και Τελωνειακή φόροι;

Μανώλης Ζ

Όχι δεν θα υπάρχουν. Έχει γίνει συμφωνία. Θα υπάρχουν τελωνειακοί έλεγχοι κλπ αλλά όχι επιπλέον δασμοί

η ιδέα μιας ένωσης Γαλλίας Αγγλίας με γέφυρα ή τούνελ

δεν έχει σχέση με την ΕΕ. Πρώτη φορά συζητήθηκε το 1800. Τεχνικά ήταν δύσκολο. Το ίδιο και η γέφυρα Ρίου Αντιρίου πρώτη φορά αναφέρεται από τον Τρικούπη. Δεν ανακαλύψαμε τη ζωή και το εμπόριο με την ΕΕ. Προυπήρχαν

Μανώλης Ζ

Πολύ σωστά. Ήθελα να το γράψω και εγώ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης