Έρευνα: Μικρότερος ο κίνδυνος διαβήτη για όσους πίνουν κρασί με το φαγητό τους
14.03.2022
08:39
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Τουλέιν της Νέας Ορλεάνης εκτιμούν ότι ορισμένα συστατικά του κρασιού, πιθανώς τα αντιοξειδωτικά, μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη, κάτι που δεν ισχύει για άλλα είδη αλκοόλ
Η κατανάλωση κρασιού μαζί με το φαγητό σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο-αναλυτή Βιστατιστικής δρα Χάο Μα του Πανεπιστημίου Τουλέιν της Νέας Ορλεάνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε συνέδριο της American Heart Association στο Σικάγο, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 312.400 ενήλικες με μέση ηλικία τα 56 έτη, που δεν είχαν διαβήτη, καρδιαγγειακές νόσους ή καρκίνο στην αρχή της μελέτης.
Στη διάρκεια περίπου 11 ετών, 8.600 άτομα εμφάνισαν διαβήτη τύπου 2. Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων κρασιού με τα γεύματα σχετίστηκε με 14% μικρότερο κίνδυνο διαβήτη, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ με το φαγητό τους. Όσοι έπιναν μεγαλύτερες ποσότητες μπίρας ή άλλου αλκοόλ είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να διαγνωστούν με διαβήτη.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ορισμένα συστατικά του κρασιού, πιθανώς τα αντιοξειδωτικά, μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη, κάτι που δεν ισχύει για άλλα είδη αλκοόλ. Δεν είναι σαφές κατά πόσο η μείωση του κινδύνου διαβήτη αφορά εξίσου το λευκό και το κόκκινο κρασί.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο μπορεί να έχει κάποια οφέλη για την υγεία, μεταξύ άλλων όσον αφορά τον μεταβολισμό της γλυκόζης (σακχάρου). Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι αυτό «μεταφράζεται» σε μείωση του κινδύνου για διαβήτη, ιδίως όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού. Όμως, ορισμένες ομάδες πληθυσμού, όπως οι έγκυες ή όσες γυναίκες προσπαθούν να κάνουν παιδί, δεν πρέπει να πίνουν καθόλου αλκοόλ.
Ειδήσεις σήμερα:
Τεράστιες ουρές από τους Ρώσους για το «τελευταίο» burger - Ξεσπούν χορεύοντας οι υπάλληλοι των Mc Donalds
Ισχυρές σεισμικές δονήσεις 6,7 και 6,4 Ρίχτερ σε Ινδονησία και Φιλιππίνες
Γιάννης Ζουγανέλης για Πέτρο Φιλιππίδη: «Διεκδικούσε τα πάντα με τρόπο που δεν συμφωνώ»
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο-αναλυτή Βιστατιστικής δρα Χάο Μα του Πανεπιστημίου Τουλέιν της Νέας Ορλεάνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε συνέδριο της American Heart Association στο Σικάγο, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 312.400 ενήλικες με μέση ηλικία τα 56 έτη, που δεν είχαν διαβήτη, καρδιαγγειακές νόσους ή καρκίνο στην αρχή της μελέτης.
Στη διάρκεια περίπου 11 ετών, 8.600 άτομα εμφάνισαν διαβήτη τύπου 2. Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων κρασιού με τα γεύματα σχετίστηκε με 14% μικρότερο κίνδυνο διαβήτη, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ με το φαγητό τους. Όσοι έπιναν μεγαλύτερες ποσότητες μπίρας ή άλλου αλκοόλ είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να διαγνωστούν με διαβήτη.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ορισμένα συστατικά του κρασιού, πιθανώς τα αντιοξειδωτικά, μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη, κάτι που δεν ισχύει για άλλα είδη αλκοόλ. Δεν είναι σαφές κατά πόσο η μείωση του κινδύνου διαβήτη αφορά εξίσου το λευκό και το κόκκινο κρασί.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο μπορεί να έχει κάποια οφέλη για την υγεία, μεταξύ άλλων όσον αφορά τον μεταβολισμό της γλυκόζης (σακχάρου). Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι αυτό «μεταφράζεται» σε μείωση του κινδύνου για διαβήτη, ιδίως όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού. Όμως, ορισμένες ομάδες πληθυσμού, όπως οι έγκυες ή όσες γυναίκες προσπαθούν να κάνουν παιδί, δεν πρέπει να πίνουν καθόλου αλκοόλ.
Ειδήσεις σήμερα:
Τεράστιες ουρές από τους Ρώσους για το «τελευταίο» burger - Ξεσπούν χορεύοντας οι υπάλληλοι των Mc Donalds
Ισχυρές σεισμικές δονήσεις 6,7 και 6,4 Ρίχτερ σε Ινδονησία και Φιλιππίνες
Γιάννης Ζουγανέλης για Πέτρο Φιλιππίδη: «Διεκδικούσε τα πάντα με τρόπο που δεν συμφωνώ»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr