«Προορισμός Πειραιάς»: Πρόγραμμα ανάδειξης της πόλης ως τουριστικού προορισμού

Ξεκινά να υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της και τη δημιουργία θέσεων εργασίας

Την πρωτοποριακή καμπάνια «Destination Piraeus-Προορισμός Πειραιάς», που αποτελεί  την αφετηρία για την προβολή του Πειραιά ως ταξιδιωτικού προορισμού παρουσίασε σήμερα η δημοτική αρχή της πόλης, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο. 

Το παρών έδωσαν όλοι οι φορείς του Πειραιά, οι οποίοι έχουν ήδη αγκαλιάσει την πρωτοβουλία αυτή, ενώ το κόστος ανέλαβε η ΠΑΕ Ολυμπιακός με πρωτοβουλία του προέδρου της Ευάγγελου Μαρινάκη. 

Με αυτόν τον τρόπο ξεκινά να υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση για την τουριστική ανάδειξη της πόλης που είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Σε δηλώσεις του κατά την τελετή, ο Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου κ.κ. Σεραφείμ είπε ότι ο Πειραιάς «είναι η πύλη της πατρίδος μας» και μια από τις σπουδαιότερες πύλες.



«Είναι η πύλη του Πολιτισμού μας, είναι το σημείο από το οποίο αρχίζει το Μέγα των Ελλήνων κράτος της θαλάσσης. Έχει μια διαχρονική παρουσία στην ελληνική πραγματικότητα και η προσπάθεια αυτή αποτελεί μια έκφραση βαθειάς αυτοσυνειδησίας και μεγάλου χρέους. Συγχαίρω τον Δήμο Πειραιώς και την ΠΑΕ Ολυμπιακός για αυτή την θαυμαστή πρωτοβουλία», είπε και πρόσθεσε: «Δεν είναι δυνατόν απλώς να διέρχονται από εδώ οι ξένοι επισκέπτες μας αλλά πρέπει να μένουν για να δουν και να βιώσουν τι σημαίνει πολιτισμός στον τόπο που γεννήθηκε ο Πολιτισμός. Ο Πειραιάς λοιπόν είναι μια θαυμάσια αφορμή για μια εμβάθυνση στο μεγάλο, διαχρονικό και διιστορικό γίγνεσθαι της πατρίδος μας»
 
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ανέφερε πως ο Πειραιάς είναι από μόνος του ένας τουριστικός προορισμός.

«8,5 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας και άλλα 2,5-3 εκατομμύρια έρχονται ως επισκέπτες κρουαζιεροπλοίων. Συζητάμε λοιπόν για 11 εκατομμύρια ανθρώπους οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν ήξεραν ότι δίπλα στο λιμάνι υπάρχει μια ζωντανή αγορά, υπάρχει το Μικρολίμανο, η Πειραϊκή», είπε και εξέφρασε την άποψή του ότι το πιο βασικό πράγμα που μπορεί να γίνει για την ανάδειξη του Πειραιά ως ενός σύγχρονου τουριστικού προορισμού είναι να τον προβάλλουμε.

«Να δείξουμε ότι υπάρχει, να δείξουμε τις ομορφιές του. Αυτό κάνει η σημερινή καμπάνια και νομίζω ότι αξίζουν συγχαρητήρια και στη δημοτική Αρχή και στον Ολυμπιακό για αυτό το οποίο έκανε», σημείωσε.

Την ίδια ώρα, ο Γ.Γ. Ε.Ο.Τ., Εκπρόσωπος της Υπουργού Τουρισμού, Πάνος Λειβαδάς, έκανε λόγο για μια εξαιρετική προσπάθεια η οποία θα φέρει σίγουρα πολύ καλά αποτελέσματα.

«Εμείς στον ΕΟΤ αναζητούμε τέτοιου είδους ενέργειες ακριβώς γιατί και ο δικός μας ρόλος είναι να βοηθούμε στην επικοινωνιακή προσπάθεια κάθε σημείου της χώρας μας, πολύ περισσότερο όταν αυτό είναι ο Πειραιάς», ανέφερε, σημειώνοντας πως είναι εξαιρετικά αισιόδοξο το γεγονός ότι στηρίζεται στο διαδίκτυο επειδή παγκοσμίως εκεί πηγαίνει ο κόσμος για να ονειρευτεί, για να συγκρίνει, «εκεί εκδηλώνεται ο ανταγωνισμός και τελικά εκεί λαμβάνονται και οι μεγάλες αποφάσεις για το που θα πάει ο πελάτης».

«Ο Πειραιάς έχει ήδη πάρα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα και δεν αναφέρομαι μόνο στην κρουαζιέρα, έχει διαδρομές, αξιοθέατα, γαστρονομία την οποία εγώ συνδυάζω με την ανθρωπιά και τη φιλοξενία η οποία αναδύεται μέσα από αυτήν, έχει συνεδριακό τουρισμό με έτοιμα και ώριμα σημεία», τόνισε και πρόσθεσε: «Κατά τη γνώμη μου είναι ένας ώριμος προορισμός ο οποίος χρειάζεται απλά να προβληθεί και να επικοινωνηθεί. Ο ΕΟΤ είναι εδώ για να βοηθήσει και με τα δικά του μέσα προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο τελικός στόχος. Είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι για το αποτέλεσμα».
 
Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιά, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μίλησε για μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία επειδή με πρόγραμμα και μεθοδικότητα βάζει τον Πειραιά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως προορισμό.



«Αναδεικνύει τα αξιοθέατα του, αναδεικνύει την αρχιτεκτονική του, την παράδοσή του, τα μνημεία του, την ιστορία του και αυτό γίνεται συντεταγμένα, με έναν τρόπο ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα και δεν πρέπει να βλέπουν τον Πειραιά ως πέρασμα, αλλά τον Πειραιά ως μια πόλη προορισμό», είπε εκφράζοντας την άποψή του ότι θα είναι μια πολύ σημαντική προσθήκη στα δρώμενα του Πειραιά και την ελπίδα του ότι θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα».
 
Παράλληλα, ο Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Π, είπε ότι 
ο Πειραιάς είναι πράγματι ένας προορισμός και για το τώρα και για το μέλλον.

«Το 2021, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι θα γιορτάσουμε τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ένα ιστορικό γεγονός από το οποίο ξεπήδησε και ο Πειραιάς και η Δημοκρατία. Πρέπει μέχρι τότε να ετοιμαζόμαστε και χαίρομαι γιατί αυτή η προετοιμασία μαζί με τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής ξεκίνησε τώρα. Πειραιάς, πόλη και λιμάνι πάνε μαζί», ανέφερε.

Σημειώνεται πως είναι η πρώτη φορά που ένας Δήμος στην Ελλάδα σχεδιάζει την τουριστική του προβολή, αξιοποιώντας όλα τα έντυπα και τα ψηφιακά μέσα συνδυαστικά.
 
Χαρακτηριστικό της καμπάνιας είναι η σύγχρονη αισθητική, η ενιαία «ταυτότητα» που συμβάλλει στο να γίνει ο Πειραιάς αναγνωρίσιμος ως προορισμός.
 
Αξιοποιούνται συνολικά τα ψηφιακά μέσα-web site, social media, εφαρμογές ειδικά φτιαγμένες για έξυπνα κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (off line nativeapplications). Έτσι, ο επισκέπτης θα μπορεί να διαλέγει το μέσο εκείνο το οποίο είναι πιο κατάλληλο για τον ίδιο, ώστε να γνωρίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον Πειραιά όταν ήδη βρίσκεται εκεί ή να ενημερωθεί πριν ξεκινήσει το ταξίδι του.
 
Στους έντυπους οδηγούς και στις εφαρμογές προβάλλονται, εκτός από το λιμάνι, η φυσική ομορφιά του παραλιακού μετώπου, τα αξιοθέατα, τα μουσεία, η μακρόχρονη ιστορία, οι ναοί, η πολιτιστική κληρονομιά και η αρχιτεκτονική του αρχοντικού Πειραιά. Προτείνονται διαδρομές και περιοχές που ενδείκνυνται για αγορές, φαγητό, διασκέδαση.
 
Η καμπάνια αυτή, στο σύνολό της, είναι δωρεά της ΠΑΕ Ολυμπιακός προς το Δήμο Πειραιά, ο οποίος συμμετείχε στο σχεδιασμό και έχει την πλήρη ευθύνη για τη διαχείρισή της. Μέσω αυτής,  έχει τη δυνατότητα  να προσεγγίσει ευρύ και ποικίλο κοινό διαφόρων εθνικοτήτων και ηλικιών, να ανανεώνει διαρκώς τις πληροφορίες και να ενημερώνει για τα δρώμενα στην πόλη.
 
«Ήταν βασική προεκλογική δέσμευσή μας η τουριστική ανάδειξη του Πειραιά. Αυτή τη δέσμευση σήμερα ξεκινάμε να την κάνουμε πραγματικότητα. Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα  προκείμενου να μπει η πόλη μας στον τουριστικό χάρτη. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επιθυμούμε να δώσουμε μια ώθηση στην οικονομία της πόλης. Με σχέδιο και μεθοδικότητα. Να υπάρξει ανάπτυξη και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στην πόλη για τους Πειραιώτες. Σε αυτό στοχεύει και αυτή η καμπάνια. Με τον τρόπο αυτό θα γνωρίζουν οι τουρίστες πριν φτάσουν στο λιμάνι σε ποια αξιοθέατα μπορούν να περιηγηθούν, που να πιούν καφέ και που να φάνε, ποια μουσεία να επισκεφτούν, που να ψωνίσουν Με λίγα λόγια τους παρακινούμε να «περπατήσουν την πόλη μας» τόνισε ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης: 

«Η καμπάνια ξεκίνησε να δουλεύεται από το καλοκαίρι, λίγες μόνο μέρες μετά τις εκλογές από μια ομάδα έμπειρων στο αντικείμενο ανθρώπων. Είναι μια εντυπωσιακή και πρωτοποριακή καμπάνια, η οποία στηρίζεται κατά κύριο λόγο στις νέες τεχνολογίες. Είναι η πρώτη φορά που ένας Δήμος στην Ελλάδα σχεδιάζει και υλοποιεί την τουριστική του προβολή αξιοποιώντας όλα τα έντυπα και ψηφιακά μέσα –συνδυαστικά. 

Η πρωτοποριακή καμπάνια με τίτλο «Destination Piraeus-Πειραιάς Προορισμός» είναι μια καμπάνια με ενιαία, υψηλής ποιότητας αισθητική άποψη που δημιουργεί μια μοντέρνα και άρτια «ταυτότητα» του Πειραιά. Είναι μια δυναμική καμπάνια που θα εξελίσσεται και θα ανανεώνεται διαρκώς  και η οποία θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους. 

Με τη χρήση των πιο σύγχρονων και εντυπωσιακών ψηφιακών μέσων και τεχνικών πετυχαίνουμε να αναδείξουμε τον Πειραιά σε ολόκληρο το μεγαλείο του. Προβάλλονται, εκτός από το λιμάνι και την φυσική ομορφιά του παραλιακού μετώπου, τα αξιοθέατά, τα μουσεία, η μακρόχρονη ιστορία, οι ναοί, η πολιτιστική κληρονομιά και η αρχιτεκτονική του αρχοντικού Πειραιά. Προτείνονται διαδρομές για περιπάτους και περιοχές που ενδείκνυνται για φαγητό, αγορές,  διασκέδαση. 

Είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα πουν ότι αυτά που θα δούμε είναι μια εικονική πραγματικότητα. Θα πουν για τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν στην πόλη μας. Όμως φίλες και φίλοι εμείς αυτόν τον Πειραιά έχουμε στο μυαλό μας, αυτόν τον Πειραιά βλέπουμε, αυτόν τον Πειραιά επιθυμούμε να προβάλουμε δουλεύοντας παράλληλα προκειμένου τα υπαρκτά πράγματι προβλήματα να βελτιωθούν».

Η καμπάνια αυτή περιλαμβάνει ένα πολυτελές έντυπο, ένα πολύγλωσσο site καθώς και εντυπωσιακές εφαρμογές για τηλέφωνα και tablet, που θα ενημερώνουν για την πολιτιστική ζωή της πόλης σε πραγματικό χρόνο μέσω του web site και των social media. Ταυτόχρονα δίνεται η   δυνατότητα να  γίνει προσέγγιση  ευρύτερου  κοινού διαφόρων εθνικοτήτων. 

Στον συνολικό σχεδιασμό περιλαμβάνεται ενημέρωση των επισκεπτών μέσω info points στην πόλη του Πειραιά, στα μουσεία, στην Πινακοθήκη, στο Καραϊσκάκη, στο ΣΕΦ, στο σταθμό του ΗΣΑΠ κ.α. 

Θα διανέμεται επίσης προωθητικό υλικό (flyers, φυλλάδια) για τα έντυπα, το web site, τις εφαρμογές. Η καμπάνια θα υλοποιηθεί στα σημεία εισόδου της πόλης τόσο από στεριά όσο και από θάλασσα, μέσα στα κρουαζιερόπλοια, τα πλοία της γραμμής και τα αεροπλάνα.  

«Βέβαια τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε γίνει δεδομένων των πολύ κακών οικονομικών του Δήμου αν δεν λάμβανε την πρωτοβουλία ο Πρόεδρος της ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ και δημοτικός σύμβουλος Πειραιά ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης να καλύψει η ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ εξ ολοκλήρου το κόστος της υλοποίησης όλων αυτών των εργαλείων επικοινωνίας, αλλά και  της καμπάνιας στο σύνολό της. Από σήμερα όλα αυτά γίνονται δωρεά στο Δήμο του Πειραιά, ο οποίος είναι πλέον ο αποκλειστικός διαχειριστής αυτής της καμπάνιας» τόνισε ο Γιάννης Μώραλης: 

«Ως εκ τούτου ευχαριστούμε πολύ τον Ολυμπιακό, καθώς με αυτό τον τρόπο βάζει το δικό του λιθαράκι στη προσπάθεια που ξεκίνησε η νέα Δημοτική Αρχή ώστε η πόλη που τον γέννησε ο Πειραιάς, να αποκτήσει ξανά την αίγλη που του αξίζει, ανταποδίδοντας με αυτό τον τρόπο μέρος της αγάπης των εκατομμυρίων φιλάθλων.

Εύχομαι όπως και προεκλογικά είχα τονίσει να υπάρξουν και άλλοι φορείς, σύλλογοι, εταιρείες, ιδιώτες προκειμένου να υποστηρίξουν αυτή τη νέα προσπάθεια που ξεκίνησε εδώ και τρεις μήνες, ώστε να βελτιώσουμε την συνολική εικόνα του Πειραιά και της ζωής των πολιτών του».

Από την πλευρά του,  ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός και δημοτικός σύμβουλος Βαγγέλης Μαρινάκης δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα γιατί βλέπω ότι η προσπάθεια μας αγκαλιάζεται από πάρα πολλούς φίλους μας οι οποίοι με τη σειρά τους θέλουν να προσφέρουν σε αυτό που όλοι εμείς προσπαθούμε να κάνουμε. Και προσπαθούμε να κάνουμε το αυτονόητο, αυτό που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά ποτέ δεν είναι αργά. 

Αυτό που θέλουμε, είναι άνθρωποι όπως εγώ, που έχω μεγαλώσει, εργαστεί και συνεχίζω να εργάζομαι στον Πειραιά και τις περισσότερες ώρες της ημέρας να βρίσκομαι στον Πειραιά, είναι να δείξουμε μέσα από τα δικά μας μάτια την αγάπη που έχουμε γι αυτό τον τόπο, τις δυνατότητες που έχει, να προβάλλουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις ομορφιές του, ώστε τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας μέσω του Πειραιά να περπατήσουν έστω 2-3 ώρες στην πόλη. Πιστεύουμε ότι αν τελικά αυτό συμβεί θα είναι ένα μεγάλο επίτευγμα, θα αλλάξει η τοπική μας οικονομία» και προσέθεσε: 

Εκτός των άλλων, αυτό το βιβλίο - οδηγό που φτιάξαμε, με πάρα πολύ αγάπη και μεράκι δείχνει σε πάρα πολλούς και σε εμάς ακόμα, μέρη τα οποία έχουμε ξεχάσει, μέρη τα οποία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αξίζει τον κόπο να τα επισκεφθούμε. Προσπαθούμε για το καλύτερο, είναι ένας διαρκής αγώνας και πιστεύουμε στο τέλος ότι θα φέρει αποτελέσματα».

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ DESTINATION PIRAEUS
 
Πολυσέλιδο ταξιδιωτικό οδηγό σε διάφορες γλώσσες. Ο πολυτελής ταξιδιωτικός οδηγός Destination Piraeus, περιλαμβάνει σε περισσότερες από 150 σελίδες, δεκάδες πρωτότυπες και εντυπωσιακές φωτογραφίες και κείμενα από καταξιωμένους δημοσιογράφους του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ. Είναι χωρισμένος σε ενότητες –Ιστορία, Αρχιτεκτονική, Αξιοθέατα, Πολιτισμός, Διαδρομές, Διασκέδαση & Αγορές, Χάρτης- ώστε να είναι εύχρηστος. Στις πρώτες σελίδες του εντύπου υπάρχει η ενότητα "Με μια ματιά" και ενδιαφέρουσες διαδρομές ειδικά για τους επισκέπτες που φθάνουν στον Πειραιά με κρουαζιερόπλοια. Ο πρώτος ταξιδιωτικός οδηγός είναι δίγλωσσος (ελληνικά-αγγλικά), ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες γλώσσες.
 
Εφαρμογές για smartphones–iPhone και Android- σε διάφορες γλώσσες. Πρόκειται για τεχνολογικά εξελιγμένες εφαρμογές φτιαγμένες ειδικά για κινητά τηλέφωνα με πλούσιο υλικό, με δυνατότητα γεωεντοπισμού και Augmented Reality (εντοπισμός αξιοθέατων μέσω της κάμερας του κινητού, μέσα από την εφαρμογή). 

Οι εφαρμογές είναι off line ώστε να μην είναι αναγκαία η χρήση wi fi για να τις χρησιμοποιήσει ο επισκέπτης. Θα γίνονται τακτικά updates ώστε να παραμένουν επίκαιρες και να περιλαμβάνουν τις εκδηλώσεις που οργανώνονται στην πόλη και ενδιαφέρουν τους επισκέπτες. Όλες θα διατίθενται δωρεάν.
 
Εφαρμογές για iPad, σε διάφορες γλώσσες. Δεν είναι web app, είναι offline εφαρμογές φτιαγμένες ειδικά για το iPad, πρωτότυπες και πλήρως διαδραστικές. Έχουν εντυπωσιακό layout και πολλούς αυτοματισμούς. Θα γίνονται τακτικά updates ώστε να παραμένουν πάντα επίκαιρες. Σε επόμενη φάση θα δημιουργηθούν και εφαρμογές για άλλα tablets.

To web site www.destinationpiraeus.com και www.destinationpiraeus.gr

Έχει και αυτό δυνατότητα επιλογής διαφορετικών γλωσσών. Ακολουθεί την αισθητική των υπόλοιπων μέσων προβολής, είναι μοντέρνο και εύκολο στην πλοήγηση. Θα συνδεθεί με link με το site του Δήμου Πειραιά και αντίστοιχα θα παραπέμπει σε αυτό.

Μια σειρά  από διαφορετικά εργαλεία social media (facebook, twitter, tumblr, Flickr,  Google+ κλπ) θα χρησιμοποιηθούν για τη μεγιστοποίηση της ψηφιακής προβολής του Πειραιά σε όλα τα κοινά.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr