Το Viber διαβεβαιώνει: Οι συνομιλίες των χρηστών μας είναι 100% κρυπτογραφημένες

Viber8548edit

Συνέντευξη του Atanas Raykov, Director Business Development CIS, CEE & MENA, Viber στο protothema.gr

Η αποκάλυψη ότι υπάρχουν εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που διαβάζουν τις προσωπικές συνομιλίες των χρηστών και πωλούν τα δεδομένα αυτά σε άλλους με σκοπό το κέρδος παραμένει ένα καυτό ζήτημα παγκοσμίως. Έχει επιβεβαιωθεί ότι οι ιδιωτικές συνομιλίες των χρηστών διαβάζονται για πολλούς λόγους - από τη δημόσια ασφάλεια, μέχρι τον έλεγχο του περιεχομένου που μοιράζονται οι χρήστες μεταξύ τους. Συχνότερα όμως, οι ιδιωτικές συνομιλίες των χρηστών παρακολουθούνται και χρησιμοποιούνται σκόπιμα για εμπορικούς λόγους.

O Atanas Raykov, Director Business Development CIS, CEE & MENA της Viber μίλησε στο protothema.gr για τα νέα δυνατά χαρακτηριστικά της δημοφιλούς εφαρμογής και μας εξήγησε πώς το Viber μπορεί και εγγυάται την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών.


Μετά το σκάνδαλο Facebook με την προστασία των δεδομένων χρηστών στο Διαδίκτυο, ποιες κινήσεις έκανε η Viber για να εξασφαλίσει περαιτέρω προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών στην πλατφόρμα της;

Σε αντίθεση με άλλες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Facebook Messenger που «ακούνε» τις ιδιωτικές συνομιλίες σας και τις μετατρέπουν σε πολύτιμα δεδομένα για διαφημιζόμενα brands ή μοιράζονται τα προσωπικά σας δεδομένα με τη μητρική τους εταιρεία για σκοπούς marketing, το Viber είναι κρυπτογραφημένο από άκρο σε άκρο, ώστε κανένας – ούτε η ίδια η εφαρμογή – να μην μπορεί να έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο της προσωπικής σας επικοινωνίας. Επιπλέον, δεν αποθηκεύουμε κανένα μέρος αυτών των πληροφοριών και όλα τα δεδομένα διαγράφονται από τους servers μας τη στιγμή που παραδίδονται. Αυτό καθιστά ευκολότερο για εμάς να προστατεύουμε το απόρρητο των χρηστών μας ανά πάσα στιγμή. Αυτός είναι ο μόνος αποδεδειγμένος τρόπος για την πραγματική προστασία των χρηστών και θα πρέπει πάντα να ελέγχετε αν σας προσφέρεται από την υπηρεσία επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε.

Ως πλατφόρμα στην οποία οι κορυφαίες μάρκες επιλέγουν να διαφημιστούν, πώς περιμένετε να διατηρήσετε μια ισορροπία μεταξύ εμπορικής διαφήμισης και ιδιωτικότητας; 

Πρώτα απ' όλα, δεν επιτρέπουμε διαφημίσεις στις ιδιωτικές συνομιλίες του Viber ούτε και στους ιδιωτικούς «χώρους» των χρηστών στην εφαρμογή. Για το Viber η ιδιωτικότητα των χρηστών είναι και θα συνεχίσει να είναι ιερή. Επιπλέον, οι πληροφορίες από την προσωπική σας επικοινωνία είναι 100% ασφαλείς και δεν χρησιμοποιούνται με κανέναν τρόπο για τη στόχευση των διαφημίσεων που βλέπετε. Συλλέγουμε ελάχιστες πληροφορίες για τους χρήστες μας με μοναδικό σκοπό να καταστήσουμε τη χρήση του Viber μια εξαιρετική εμπειρία επικοινωνίας για όσους το χρησιμοποιούν. Ως εκ τούτου, βασιζόμαστε σε υπηρεσίες που συνδέουν με τον καλύτερο τρόπο τις εταιρείες με τους πελάτες τους ή με ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες τους και θα επιλέξουν οικειοθελώς να κατεβάσουν τα αυτοκόλλητά τους ή να εγγραφούν στα chat bots τους.

Έχετε κάποιον εξειδικευμένο σύστημα «εποπτείας» που ενεργεί ως «σύστημα παρακολούθησης της ασφάλειας» αποτρέποντας όσο το δυνατόν περισσότερο το κακόβουλο λογισμικό;

Διαθέτουμε ένα ισχυρό σύνολο εργαλείων και διαδικασιών που προσφέρουν στους χρήστες έναν τρόπο να μας ειδοποιούν εάν εντοπίσουν κακό ή επικίνδυνο περιεχόμενο στην πλατφόρμα μας. Στην περίπτωση αυτή το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μας και οι τοπικές ομάδες προσεγγίζουν κάθε περίπτωση και αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

Πόσο πιθανό είναι οι κοινότητες στο Viber να "μολυνθούν" από ψεύτικες ειδήσεις; Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε μια τέτοια πιθανότητα;

Οι ψεύτικες ειδήσεις είναι ένα σημαντικό ζήτημα των ημερών μας. Είναι ακόμη πολύ δύσκολο να ορίσουμε τι ακριβώς είναι τα fake news. Αυτό που σχεδιάζουμε να κάνουμε με τα Viber Communities είναι δια χειρός και πολύ επιλεκτικά να εντοπίσουμε και να καταστήσουμε ανιχνεύσιμες μόνο τις καλύτερες τοπικές και παγκόσμιες κοινότητες που πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας πληροφοριών και ηθικής στην ενημέρωση. Αυτό θα προσφέρει στους χρήστες καλύτερες επιλογές και ενδεχομένως θα τους προστατεύει από τα ψεύτικα νέα.

Τι ετοιμάζετε για το ψηφιακό έτος 2018; 

Το Viber εστιάζει στην εμπειρία των χρηστών του. Παρατηρούμε ότι οι χρήστες αφιερώνουν πολύ χρόνο στην εφαρμογή μας και την ελέγχουν για νέες ειδοποιήσεις πολλές φορές την ημέρα. Βλέπουμε ότι πραγματικά δείχνουν την τάση να θέλουν να κάνουν περισσότερα καθημερινά πράγματα – όπως είναι κρατήσεις σε εστιατόρια, η αποστολή ενός αγαπημένου βίντεο κλιπ ή ενός αγαπημένου τραγουδιού σε έναν φίλο - απευθείας μέσα από το chat, χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται μεταξύ των εφαρμογών. Επίσης, οι χρήστες μπορούν τώρα να έχουν απευθείας πρόσβαση στον κατάλογο αγορών της Viber (διαθέσιμος στις ΗΠΑ και σύντομα σε άλλες αγορές) για να αναζητήσουν, να μοιραστούν με φίλους και να αγοράσουν προϊόντα μόδας και ομορφιάς. Το Viber Wallet διατίθεται ήδη στη Ρωσία, οπότε δεν χρειάζεται οι χρήστες να βγαίνουν από το Viber όταν επιθυμούν να μεταφέρουν χρήματα, να πληρώσουν λογαριασμούς ή να εγγραφούν σε μία συνδρομητική υπηρεσία. Αυτές είναι μερικές από τις λύσεις του Viber που προσθέτουν αξία στη καθημερινότητα των χρηστών. Για εμάς, το πιο σημαντικό είναι η αφοσίωση μας στον χρήστη και το σημείο στο οποίο επικεντρωνόμαστε είναι να διασφαλίσουμε ότι προσφέρουμε κυρίως αξία στους χρήστες μας και όχι ένα κανάλι μάρκετινγκ.


Ειδική καμπάνια ενημέρωσης του Viber με τον Atanas Raykov για την ασφαλή χρήση της εφαρμογής από τα παιδιά

Πρόσφατα τo Viber, συνεχίζοντας τις δράσεις ενημέρωσης των χρηστών για την ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων και των messaging apps ήρθε σε επαφή με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου προκειμένου τα στελέχη του να ενημερωθούν για τη διείσδυση της δημοφιλούς εφαρμογής στις μικρές ηλικίες στην Ελλάδα και τους κινδύνους που πιθανότατα προκύπτουν για τα παιδιά από τη χρήση της εφαρμογής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, ανάμεσα στα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα στα παιδιά το Viber είναι πρώτο και με διαφορά, ενώ ακολουθεί το Instagram και στην τρίτη θέση προτίμησης έρχεται το Facebook.

Καθώς την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών η χρήση των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου από τα παιδιά αυξάνεται και μαζί με αυτά και η αλληλεπίδραση στα social media, η Viber προχώρησε την δημιουργία ενός ενημερωτικού βίντεο που απευθύνεται με απλά λόγια στα παιδιά και εξηγεί τους λόγους που η αγαπημένη τους εφαρμογή εγγυάται την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών τους δεδομένων, αλλά και τι πρέπει να προσέχουν για να αποφύγουν οποιοδήποτε κίνδυνο. Το μήνυμα απευθύνει ο ίδιος ο Atanas Raykov, Director Business Development CIS, CEE & MENA, Viber.

Δείτε εδώ το μήνυμα στο βίντεο του Atanas Raykov προς τους νεαρούς χρήστες του Viber: 

Atanas Raykov - Director Business Development CIS & CEE, talking about  Privacy & Security


Τέλος το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – www.saferinternet4kids.gr – σε συνεργασία με τη Viber δημιούργησε ένα έντυπο με όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι χρήστες για το Viber και την ασφαλή χρήση του.  Μπορείτε να κατεβάσετε το ενημερωτικό έντυπο από τον σύνδεσμο: https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2018/06/viber.pdf

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mobile_eu

Οι κλήσεις θα κοστίζουν 19 λεπτά το λεπτό, ενώ τα μηνύματα 6 λεπτά το ένα - Οι νέες τιμολογήσεις θα τεθούν σε ισχύ από τις 15 Μαΐου του 2019 - Ανάπτυξη κατάλληλων δικτύων 5G μέχρι το 2020 - Νέο σύστημα προειδοποίησης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης