Μια νέα μελέτη της Nikon σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ έδειξε ότι οι φωτογραφίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα likes στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα είναι αυτές που απεικονίζουν γραφικά τοπία, χαριτωμένα ζωάκια ή φωτογραφίες τροφίμων.
UPD:
Μια νέα μελέτη της Nikon σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ έδειξε ότι οι φωτογραφίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα likes στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα είναι αυτές που απεικονίζουν γραφικά τοπία, χαριτωμένα ζωάκια ή φωτογραφίες τροφίμων.
Η μελέτη, κατά την οποία 500 άτομα από όλη την Ευρώπη αξιολόγησαν ένα σύνολο 35 φωτογραφιών με ποικιλία θεμάτων και ποιότητας εικόνας, έδειξε ότι τα πορτραίτα ανθρώπων ή οι ομαδικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε εκδηλώσεις προκάλεσαν τις λιγότερες θετικές αντιδράσεις. Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματά τους, οι ερευνητές ανέπτυξαν έναν τύπο τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως οδηγό για τις φωτογραφίες που θα τραβήξουν και θα δημοσιεύσουν, αν επιδιώκουν τις καλύτερες δυνατές αντιδράσεις από τους φίλους τους.
Οσοι λοιπόν θέλουν οι φωτογραφίες τους να αρέσουν θα πρέπει ίσως να συμπεριλάβουν ένα τοπίο (Τ) ή ένα ζώο (Ζ) στη φωτογραφία τους και, επίσης, να εστιάσουν στην προβολή ενός στοιχείου που εμπνέει (Ε) –για παράδειγμα, ενός ηλιοβασιλέματος– ή ενός αστείου (Α) ή χαριτωμένου (Χ) στοιχείου στη σύνθεσή τους. Ταυτόχρονα, η λήψη του φωτός στην πιο φυσική μορφή του -με άλλα λόγια, η επίτευξη της σωστής έκθεσης (ΣΕ) και η ελαχιστοποίηση του θαμπώματος (Θ), παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο.
Κλείσιμο
Σημαντικά είναι και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, καθώς τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι φωτογραφίες με χαμηλή ανάλυση ή οι θαμπές φωτογραφίες έχουν λιγότερες πιθανότητες να τραβήξουν τα βλέμματα, ενώ μια φωτογραφία με σωστό φωτισμό γίνεται πάντα καλύτερα αποδεκτή σε σχέση με μια φωτογραφία με αμυδρό φωτισμό ή υπερέκθεση στο φως. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι παρά τη δημοτικότητα των καλλιτεχνικών φίλτρων που αλλάζουν τα χρώματα και την υφή, το πείραμα έδειξε πως αυτά τα εφέ έχουν ελάχιστη έως καμία επίδραση στο ποσοστό των likes που αποσπά μια φωτογραφία.
Για να καθορίσει τους λόγους για τους οποίους κάποιες φωτογραφίες αρέσουν περισσότερο, η ομάδα από το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ ζήτησε από 500 άτομα να δουν 35 φωτογραφίες ταξινομημένες με τυχαία σειρά, μέσα από πέντε θεματικές ενότητες που εμφανίζονται συχνά στα κοινωνικά δίκτυα. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν ότι κοιτούσαν κάθε φωτογραφία στις ενημερώσεις του facebook στο προφίλ τους και ότι κάθε φωτογραφία είχε δημοσιευτεί από κάποιον γνωστό ή φίλο τους. Κατόπιν, ρωτήθηκαν αν θα έκαναν κλικ στο «μου αρέσει» κάτω από τη φωτογραφία και τους ζητήθηκε να σχολιάσουν αν οι φωτογραφίες ήταν ελκυστικές και ποια ήταν τα συναισθήματά τους για αυτές.
Το πείραμα πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρόσφατη κυκλοφορία της φωτογραφικής μηχανής Nikon Coolpix S800c, η οποία συνδυάζει υψηλή απεικόνιση με τις δυνατότητες σύνδεσης μιας έξυπνης συσκευής Android. Το οπτικό ζουν 10x, ο αισθητήρας εικόνας CMOS 16 Megapixels με οπίσθιο φωτισμό και οι λειτουργίες κατά του θαμπώματος υπόσχονται εξαιρετικές φωτογραφίες και βίντεο, που μπορούν να ανέβουν άμεσα στο Internet μέσω WiFi, χρησιμοποιώντας μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών που διατίθενται στο Google Play.