Τα data ωφελούν σημαντικά την αειφορία

Η Dataphoria πρώτευσε στον μεγάλο τελικό του Sustainability Hackathon, μια δράση στην οποία η καθοριστική συμβολή της Lidl Ελλάς ευνοεί πολύπλευρα την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανάπτυξη καινοτομιών που φέρνουν τους «πράσινους» στόχους πιο κοντά.

Sponsored Content

Πώς μπαίνει η αειφορία στο DNA των επιχειρήσεων και των οργανισμών; Πώς προάγεται η βιωσιμότητα και με ποιες καινοτομίες και εφαρμογές διευκολύνεται; Πώς αλλάζει όψη η επιχειρηματικότητα αλλά και η κοινωνία; Σε αυτά και άλλα πολλά, απαντάει πειστικά το Sustainability Hackathon, μια δράση ανοιχτής καινοτομίας που συνδράμει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας, ενώ στοχεύει στην ενεργοποίηση της κοινωνίας και των επιχειρήσεων για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων που αξιοποιούν, σχετικά, την τεχνολογία. Πρόκειται για μια αξιόλογη δράση που αναπτύχθηκε με την πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.


Το φετινό Sustainability Hackathon έφερε στο προσκήνιο εκατοντάδες ανήσυχους ανθρώπους με επιστημονική κατάρτιση, ομάδες και startups από όλη την Ελλάδα που παρουσίασαν την ιδέα τους, σε θέματα που σχετίζονται με τους στόχους βιωσιμότητας, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα. Συγκεκριμένα, 30 ομάδες παρουσίασαν την ιδέα τους και 5 από αυτές, που συμμετείχαν στο μεγάλο τελικό του περασμένου Δεκεμβρίου (Dataphoria, Foodallios: Gaia, JBM, Let’s Park: Crowdsourcing), είχαν την ευκαιρία να την υλοποιήσουν. Μεγάλη νικήτρια του διαγωνισμού αναδείχθηκε η Dataphoria, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων, εξειδικευμένες γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη, ώστε αυτές να επιταχύνουν και να αναδείξουν τη μετάβασή τους προς την αειφορία. Απευθύνεται, κυρίως, σε επιχειρήσεις και δήμους που θέλουν να μετρήσουν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο, είτε λόγω των πολλών ρυθμιστικών διατάξεων που υπάρχουν είτε λόγω των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε έναν κλάδο.


Η Dataphoria προέκυψε από τη σύμπραξη δύο ευαισθητοποιημένων νέων επιστημόνων, τη Φένια και τον Αναστάση, που γνωρίστηκαν στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ και είναι φίλοι σχεδόν 15 χρόνια. Στη σχολή η Φένια ακολούθησε την κατεύθυνση του Περιβάλλοντος όπου συμμετείχε σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά έργα και στη συνέχεια απασχολήθηκε ως πολιτικός μηχανικός. Ο Αναστάσης, μετά από ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, απασχολήθηκε σαν σύμβουλος μηχανικός σε έργα υποδομών στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε μια νέα καριέρα ως επιστήμονας δεδομένων. Πριν 2 χρόνια, συνειδητοποίησαν ότι ζητούσαν περισσότερα από την επαγγελματική τους ζωή. Η εξειδίκευση του Αναστάση ήταν τα Δεδομένα και της Φένιας το Περιβάλλον. Και οι δύο ήθελαν να συμβάλουν στην αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής, οπότε ξεκίνησαν να σκέφτονται πως μπορούν να συνδυαστούν αυτά τα δύο με την αειφορία. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Dataphoria και μια συνεργασία που απέδωσε καρπούς. Το σκεπτικό της είναι ξεκάθαρο: Η πορεία προς την αειφορία και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής χρειάζονται τα κατάλληλα δεδομένα (data). Ουσιαστικά πρόκειται για μια τεχνολογική πλατφόρμα που έχουν αναπτύξει, μια μεθοδολογία ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων για τη βιωσιμότητα που συνδέεται με τα εταιρικά συστήματα, για να λάβουν δεδομένα, να τα αξιολογήσουν και να τα χρησιμοποιήσουν πολύπλευρα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια απλή, κατανοητή και διαδραστική πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που η εκάστοτε εταιρεία επιλέγει να παρακολουθεί.


Αυτή η ειδίκευση έχει φέρει τη Dataphoria προ των πυλών συνεργασίας με μια μεγάλη εταιρεία, ύστερα από την ολοκλήρωση επιτυχημένων projects σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους περασμένους μήνες. Ταυτόχρονα, προχωρούν στην αναζήτηση επενδυτών ώστε να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους και να μεγαλώσουν γρήγορα τον αντίκτυπό τους. Στόχος τους είναι να μπει η αειφορία στο DNA των επιχειρήσεων και των Οργανισμών, αλλά και με τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης και επικοινωνίας της αειφορίας, οι επιχειρήσεις που προσφέρουν ουσιαστικά στον πλανήτη, να μπορέσουν να αναδείξουν την επίδοσή τους, να ξεχωρίσουν και να απολαύσουν τα οφέλη που δικαιούνται. Με διαφάνεια και αξιοπιστία και με τη δύναμη των δεδομένων!

Φωτογραφίες: Danezis stories

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr