MiRO: «Ο Σάκης Ρουβάς μπορεί να βάλει οτιδήποτε!»

MiRO: «Ο Σάκης Ρουβάς μπορεί να βάλει οτιδήποτε!»

Ο Δημήτρης και ο  Γιάννης είναι οι Mi-Ro και μιλάνε για τους διάσημους πελάτες τους!

MiRO: «Ο Σάκης Ρουβάς μπορεί να βάλει οτιδήποτε!»
Μέχρι και τον Ιανουάριο του 2004 ο Δημήτρης συνεργαζόταν ως σχεδιαστής με γνωστό οίκο μόδας, ενώ ο Γιάννης (που ήταν πελάτης του οίκου) σπούδαζε marketing. Αποφάσισαν να ενώσουν τις ιδέες και τις δυνάμεις τους και (από τα αρχικά των επιθέτων τους) δημιούργησαν τους Mi-Ro, εκπροσωπώντας την Ελλάδα σε διεθνή ντεφιλέ και βάζοντας την υπογραφή τους στο look των γνωστότερων εκπροσώπων της εγχώριας showbiz.



Τι είναι αυτό που μπορεί να ενώσει σε μια συνεργασία δύο ανθρώπους που ουσιαστικά δεν γνωρίζονται;

Γ.Ρ.: Τα κοινά στοιχεία. Το να έχεις ταιριάξει με τον άλλο, γιατί δεν είναι πάντα όλα όμορφα και ωραία. Υπάρχουν εντάσεις, υπάρχει η αδιαθεσία, υπάρχουν και τα προβλήματα. Η μαγεία βρίσκεται στο να έχουν βρεθεί οι κώδικες για να αντιμετωπίζονται όλα αυτά χωρίς να μπαίνει η συνεργασία σε κίνδυνο. Γιατί η συνεργασία θα πρέπει να γίνεται από επιλογή και όχι από ανάγκη.
Δ.Μ.: Σε εμάς αυτό συνέβη. Είχαμε τις δουλειές μας, αλλά επιλέξαμε να δουλέψουμε μαζί, επειδή είχαμε κοινή αισθητική. Ύστερα από τόσα χρόνια, έχουμε αποκωδικοποιήσει ο ένας τον άλλο, ξέρουμε τα όρια του καθενός κι έτσι οι δυσκολίες έχουν σχεδόν μηδενιστεί. Όλα γίνονται περίπου μηχανικά.
Κλείσιμο

Ανταγωνισμός υπήρξε μεταξύ σας;
Δ.Μ.: Όχι, γιατί αλληλοσυμπληρωνόμαστε. Το «εγώ» μας είναι κοινό απέναντι σε αυτά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στη δουλειά.
Γ.Ρ.: Ως χαρακτήρες δεν είμαστε ανταγωνιστικοί. Ο εγωισμός μας είναι επαγγελματικός, στο να προστατεύσουμε αυτό που έχουμε δημιουργήσει και να το εξελίξουμε.



Τις δυσκολίες με τις πελάτισσες πώς τις αντιμετωπίζετε;
Δ.Μ.: Επειδή οι πελάτισσές μας είναι συνειδητοποιημένες όταν έρχονται στο χώρο μας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει ιδιαίτερες δυσκολίες. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που δεν είναι, αν πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ρούχο για μια πελάτισσα, αλλά δεν ταιριάζει η αισθητική μας με τη δική της, λέμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε. Είναι πιο έντιμο αυτό, από το να προσπαθήσουμε να της αλλάξουμε απόψεις.

Η σημερινή Ελληνίδα γνωρίζει τι της ταιριάζει;
Δ.Μ.: Είναι στην καλύτερή της εποχή. Πληροφόρηση για το τι είναι μόδα έχει, αλλά το λάθος βρίσκεται στο ότι κάποιες φορές δεν μπορεί να διαχωρίσει τι είναι μόδα και τι της πηγαίνει.
Γ.Ρ.: Από την άλλη, η οικονομική κρίση την έχει βάλει στη διαδικασία να είναι περισσότερο προσεκτική.

Δηλαδή;
Γ.Ρ.: Επειδή διαθέτει συγκεκριμένο budget, δεν είναι όπως παλαιότερα, που έλεγε «θα αγοράσω τρεις φούστες, κι ας μου ταιριάζουν οι δύο». Σήμερα θα αγοράσει μόνο τη μία ή τις δύο φούστες που την κολακεύουν και θα σταματήσει εκεί.

Θα αγοράσει αυτά τα ρούχα ακόμα κι αν δεν είναι στη μόδα;
Δ.Μ.: Η μόδα έχει να κάνει με την προσωπικότητα καθενός. Αυτό που ονομάζουμε «μόδα» ουσιαστικά έχει να κάνει με τις εταιρείες που επιλέγουν τα υφάσματα κι όχι με τους σχεδιαστές. Αν οι εταιρείες θέλουν, για παράδειγμα, να προωθήσουν το καρό, αυτό θα προσπαθήσουν να κάνουν. Η πελάτισσα πρέπει να το γνωρίζει όταν κάνει τις επιλογές της.

Ποια είναι τα λάθη που κάνει πιο συχνά;
Γ.Ρ.: Ότι δεν έχει επίγνωση του σώματός της. Υπάρχουν παχουλές γυναίκες που νομίζουν ότι είναι λεπτές, αλλά και πραγματικά αδύνατες που νομίζουν ότι είναι παχουλές.

Σε αυτό το «μπέρδεμα» παίζουν ρόλο τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται; Γνωστοί οίκοι έχουν κατηγορηθεί ότι προβάλλουν την εικόνα ανορεκτικών γυναικών, καθιερώνοντάς τις ως «πρότυπα».

Γ.Ρ.: Υπάρχει ένας μύθος γύρω από αυτό. Η αλήθεια είναι πως, επειδή ο φακός προσθέτει 4-5 κιλά στο πραγματικό βάρος, για τις φωτογραφίες ίσως να επιλέγονται αδύνατα κορίτσια ώστε να στέκεται σωστά το ρούχο. Κι αυτό συμβαίνει πάνω σε συγκεκριμένους σωματότυπους. Αλλά, όσον αφορά εμάς, το ίδιο μέγεθος που φορούν τα μοντέλα μας στην πασαρέλα θα το πουλήσουμε και σε πελάτισσες. Η βασικότερη διαφορά τους βρίσκεται στο ύψος.

Έχετε πολλές αναγνωρίσιμες πελάτισσες. Για παράδειγμα, την Τάμτα.
Δ.Μ.: Αυτή η συνεργασία, μαζί με την Αλεξάνδρα Κατσαΐτη, ήταν που έδωσε ώθηση στην καριέρα μας. Η πρώτη ανάγνωση του «τι είμαστε» έγινε όταν αναλάβαμε το look της Τάμτα.
Γ.Ρ.: Ήταν μια πολύ δημιουργική εποχή. Μέχρι τότε δεν υπήρχε στην Ελλάδα ένα ποπ fashion icon.

Είχε ενστάσεις;
Γ.Ρ.: Όχι. Μας εμπιστεύτηκε απόλυτα. Και, απ’ την άλλη, είναι τέτοια η προσωπικότητά της, που δεν υποστηρίζει απλώς ένα ρούχο, αλλά το κάνει δικό της!

Ο Σάκης Ρουβάς πώς ήταν; Η συνεργασία μαζί του ήταν εύκολη;
Δ.Μ.: Εξαιρετική. Ο Σάκης μπορεί να βάλει οτιδήποτε. Την περίοδο που συνεργαζόμασταν του είχαμε προτείνει ένα στιλ μιλιτέρ σικ.

Φέτος συνεργάζεστε με τη Δέσποινα Βανδή στο The Voice.

Δ.Μ.: Την απολαμβάνουμε. Έτσι κι αλλιώς, η δική μας γραμμή στα ρούχα είναι κομψά, σέξι και λίγο εκκεντρικά.
Αναπολείτε τις εποχές που παίρνατε μέρος σε εβδομάδες υψηλής ραπτικής στο εξωτερικό;
Δ.Μ.: Όχι, γιατί δεν είχαν σπουδαίες διαφορές από τα δικά μας fashion weeks στο Ζάππειο. Ίσα ίσα, οι εικόνες από Έλληνες δημιουργούς ήταν πιο δυνατές από άλλων στο εξωτερικό.
Γ.Ρ.: Για πολλούς, όταν κάνεις κάτι στο εξωτερικό, είναι διαφορετικό από το να το κάνεις στη χώρα σου. Το υπερτιμούν.

Η σημερινή κατάσταση για τη μόδα στην Ελλάδα πώς είναι; Πρόσφατα ο Μιχάλης Ασλάνης αυτοκτόνησε δείχνοντας βαθιά απελπισμένος.

Δ.Μ.: Είναι πολύ λυπηρό αυτό που συνέβη και γενικά όσα γίνονται και δεν αφορούν μόνο στο χώρο της μόδας.
Γ.Ρ.: Σε όλα τα επαγγέλματα έχει να κάνει με το πόσο αντιλαμβάνεσαι την αγορά και προσαρμόζεσαι σε αυτή. Εμείς «προνοήσαμε» και πριν από ενάμιση χρόνο βγάλαμε στην αγορά μια οικονομική σειρά. Είδαμε ότι δεν έχει μέλλον η μπλούζα των 1.000 ευρώ και άνω! Βγάλαμε prêt-à-porter σειρά και ανοίξαμε τη χονδρική με σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Δεν είναι κακό να έχεις ρούχο με 150 ευρώ.
Δ.Μ.: Δεν μειώνει το κύρος ή τη δυναμική σου. Και θα ασχοληθεί μαζί σου και ένας άλλος πελάτης.

Θεωρείτε ότι οι τιμές είχαν ξεφύγει;

Γ.Ρ.: Εννοείται! Αλλά αυτό ήθελε μια μερίδα του κόσμου. Κάποιοι, αν ένα ρούχο είχε πιο χαμηλή τιμή από 800 ευρώ, δεν ασχολούνταν με αυτό για κανένα λόγο! Ορισμένες κυρίες επιζητούσαν να πουν στις φίλες τους «αγόρασα αυτό με 1.500 ευρώ!».

Έχει περάσει αυτή η εποχή;

Δ.Μ.: Εντελώς. Αυτό είναι και το καλό της κρίσης.

Το www.instyle.gr στη ζωή σας. Αυτές τις μέρες είστε fashion editors...
Γ.Ρ.: Δεν είναι εύκολη η δουλειά σας στα περιοδικά. Εμείς, για τις τρεις μέρες που θα έχουμε την αρχισυνταξία, κάνουμε προετοιμασία εδώ κι ένα μήνα.
Δ.Μ.: Ενδιαφέρουσα η εμπειρία, αλλά δεν σκοπεύουμε να αλλάξουμε δουλειά.

Γιορτές ενόψει. Πού θα σας βρουν;
Δ.Μ.: Στις πατρίδες μας. Η δική μου είναι η Κρήτη.
Γ.Ρ.: Και η δική μου η Κέρκυρα. Οι καλύτερες γιορτές είναι με την οικογένεια.

Και η ευχή σας για το 2014;
Δ.Μ.: Να αγαπάμε τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας και όχι αυτούς που φανταζόμαστε ότι θα θέλαμε να είναι.
Γ.Ρ.: Υγεία και αισιοδοξία. Πρόσφατα είχα μια περιπέτεια, από το άγχος και την πίεση. Και όταν συνήλθα, σκέφτηκα «γιατί;». Δεν υπάρχει λόγος να πιεζόμαστε υπερβολικά. Όλα θα γίνουν.

Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης