Πώς θα χωρέσει το «Ακρόπολις» στο ΟΑΚΑ

Πώς θα χωρέσει το «Ακρόπολις» στο ΟΑΚΑ

Εβδομήντα ένα χρόνια ιστορίας συμπληρώνει φέτος το Ράλλυ που έχει ταυτιστεί με την εικόνα της χώρας μας. Για πρώτη φορά μετά το 2006, το Ολυμπιακό Στάδιο θα μεταμορφωθεί σε πίστα αγώνων αυτοκινήτου για να φιλοξενήσει την εντυπωσιακή υπερειδική διαδρομή με την οποία θα ανοίξει η αυλαία της διοργάνωσης

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
rally_acropolis_xr
Κάποτε, τέλη Μάη, στην Eλλάδα περίπου 120 πληρώματα ξεκινούσαν από τον χώρο κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και όσα κατάφερναν να τα βγάλουν πέρα με τους κακοτράχαλους δρόμους τερμάτιζαν μετά από τρεις ημέρες στο ίδιο μέρος μπροστά σε ένα κοινό που παραληρούσε από ενθουσιασμό. Ο εθνικός μας αγώνας, το Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν ανελέητος για ανθρώπους και μηχανές.

Τα πληρώματα ξεκινούσαν το πρωί της Tετάρτης και μέχρι το Σάββατο το βράδυ οδηγούσαν χωρίς διακοπή και χωρίς ξεκούραση χιλιάδες χιλιόμετρα. Tα πράγματα ήταν καλά την πρώτη μέρα, αλλά τις πρωινές ώρες της Πέμπτης οδηγοί, συνοδηγοί και μηχανικοί έμπαιναν στη ζώνη των παραισθήσεων. H υπερένταση, η κούραση, η αϋπνία, η καφεΐνη που έρρεε άφθονη στο αίμα, σε μια μάταιη προσπάθεια να κρατηθούν τα μάτια ανοιχτά, μετέβαλαν τους οδηγούς σε αυτόματα και τους συνοδηγούς σε ψυχικά ράκη. Mετά το πρώτο 24ωρο, σώμα και πνεύμα γινόταν ένα με το αυτοκίνητο. O ήχος του κινητήρα υποκαθιστούσε το χτύπημα της καρδιάς και ο θόρυβος από τις πέτρες που χτυπούσαν ακατάπαυστα την κοιλιά του αυτοκινήτου ήταν η... μουσική που τους κρατούσε άγρυπνους.

Για τέσσερις ολόκληρες ημέρες τα πληρώματα δεν έκαναν τίποτε άλλο από το να οδηγούν, να προσπαθούν να μείνουν ξύπνια, να αλλάζουν ελαστικά και να συζητούν με τους ανταγωνιστές τους. Oι οδηγοί πήγαιναν μέχρι εκεί που άντεχαν. Aν έβλεπαν ότι οι δυνάμεις τους δεν κρατούσαν άλλο, απλά εγκατέλειπαν. Οι νικητές μεταμορφώνονταν σε λαϊκούς ήρωες. O κόσμος, που όλη την εβδομάδα παρακολουθούσε την προσπάθειά τους, τους ήξερε και τους τιμούσε όπως κάποτε γινόταν με τους Oλυμπιονίκες.
eko_rally_acropolis_thema_in__2_
Moναδικές στιγμές θα ζήσουν και φέτος οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού που θα βρεθούν στο ΟΑΚΑ για να παρακολουθήσουν την υπερειδική διαδρομή εντός του Σταδίου

Αποθέωση

Εβδομήντα ένα χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις. Επτά και επιπλέον δεκαετίες γεμάτες συγκινήσεις, δράση, ένταση, αγωνία και πλούσιο θέαμα για όλους όσοι έζησαν από κοντά τον -ίσως- ωραιότερο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ράλι.

Κλείσιμο
Τους χιλιάδες θεατές που κατέκλυζαν κάθε χρόνο τις ειδικές διαδρομές αποθεώνοντας τα περάσματα των «παγκόσμιων», αλλά και όλων όσοι συμμετείχαν σε αυτόν, δεμένων στο μπάκετ ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ποιος δεν θυμάται τα «θηρία» του Group B με τον εκκωφαντικό ήχο που έκανε τους θεατές να ανατριχιάζουν... Με γουρλωμένα μάτια να παρακολουθούν τα Audi Quattro, τις Lancia Deltona S4, τα Peugeot 205 T16 να περνούν από μπροστά τους τόσο γρήγορα όσο δεν είχαν ποτέ ξαναδεί. Για πολλούς, αυτές οι εικόνες παραμένουν μέχρι σήμερα οι πιο έντονες αναμνήσεις από τον συγκεκριμένο αγώνα, παρακολουθώντας τον αείμνηστο Κόλιν ΜακΡέι, που σε κάθε πέρασμά του ξεσήκωνε τους πάντες με το απαράμιλλο οδηγικό του στυλ.

«Οι αναμνήσεις μου από το Ράλλυ Ακρόπολις είναι πολύ δυνατές. Ποτέ δεν θα ξεχάσω το τοπίο στα μοναστήρια των Μετεώρων. Σαν καθεδρικοί ναοί, εκφράζουν το μέγεθος της προσπάθειας που οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για τις πνευματικές τους αξίες. Σήμερα φαίνεται να ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος δεν χρειάζεται μόνο τροφή για να ζήσει.
eko_rally_acropolis_thema_in__4_

Δεν μπορώ να ξεχάσω αυτά τα μικρά χωριά μέσα στα βουνά, όπου πάντα έβρισκα μια αφορμή να σταματήσω για έναν καφέ. Αυτές οι ημέρες έχουν ανεπιστρεπτί περάσει. Οπως και όλες αυτές οι μεγάλες περίοδοι αγωνιστικών δοκιμών όπου μέναμε επί εβδομάδες σε ένα οικογενειακό ξενοδοχείο στην Ιτέα. Μας συμπεριφέρονταν σαν να ήμαστε μέλη της οικογένειάς τους. Αυτό ακριβώς σημαίνει το Ράλλυ Ακρόπολις και η Ελλάδα για μένα. Ανθρώπινη ζεστασιά». Με αυτά τα λόγια ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1981 και δύο φορές νικητής Αρι Βάτανεν περιγράφει τι σήμαινε όχι μόνο γι’ αυτόν, αλλά και για όλους τους τότε συναθλητές του το Ράλλυ Ακρόπολις της δεκαετίας του ’80.

Εν έτει 2022 το διεθνώς αναγνωρισμένο και απόλυτα ταυτισμένο με την Ελλάδα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχεται από τις 8 έως τις 11 Σεπτεμβρίου να δώσει συνέχεια σε ό,τι ξεκίνησε πέρυσι με την επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι WRC. Nα φέρει τον κόσμο πιο κοντά στον υγιή αθλητικό ανταγωνισμό, όπως και να μεταφέρει την εικόνα της Ελλάδας σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Τέσσερις απολαυστικές ημέρες όπου αγωνιζόμενοι, ομάδες, εκπρόσωποι Τύπου και θεατές θα ζήσουν τη μοναδική εμπειρία του εμβληματικού αγώνα, βάσει των χαρακτηριστικών που τον έχουν αναδείξει σε έναν από τους σπουδαιότερους του είδους: απαιτητικός, σκληρός, με ειδικές διαδρομές που φημίζονται για τον δύσκολο χαρακτήρα τους, έτοιμος να ταξιδέψει μοναδικές εικόνες της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο, με έναν σχεδιασμό που θα φέρει κάθε εμπλεκόμενο από την Αθήνα μέχρι την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα.

Οι καλύτεροι οδηγοί ράλι παγκοσμίως, τα πλέον άρτια τεχνολογικά αυτοκίνητα στην 50χρονη ιστορία του WRC και όλοι όσοι αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό δίνουν ραντεβού τον Σεπτέμβριο στον 10ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ράλι, του σπουδαιότερου αθλητικού γεγονότος της χρονιάς για την Ελλάδα.
eko_rally_acropolis_thema_in__3_

Τι θα δούμε φέτος

Ποια τα φαβορί; Τι θα κάνουν οι Ελληνες, σε επίπεδο γενικής; Ας τα δούμε, λοιπόν, με τη σειρά. Την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου ανοίγει η αυλαία του φετινού αγώνα με τη διεξαγωγή της ΕΚΟ Super Special Stage στο Ολυμπιακό Στάδιο (ΟΑΚΑ). Εκεί οι χιλιάδες θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τους πρωταγωνιστές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος σε μία και μοναδική παράσταση.

Ο πραγματικός αγώνας ξεκινά την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου με την ειδική διαδρομή «Λουτράκι 1» (το πρώτο αυτοκίνητο είναι προγραμματισμένο να εκκινήσει στις 07.53), ενώ ο τερματισμός του αγώνα θα γίνει την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου με το τέλος της ειδικής διαδρομής «Ελευθεροχώρι 2», που θα αποτελέσει και την Power Stage. Συνολικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει 16 ειδικές διαδρομές μήκους 305,86 χιλιομέτρων, ενώ οι απλές εκτείνονται σε 878,81 χιλιόμετρα.

Σε ό,τι αφορά τους πρωταγωνιστές, η Toyota Gazoo Racing εμφανίζεται ως το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση της νίκης, βασιζόμενη κυρίως στην αξιοπιστία και την ταχύτητα του GR Yaris, όπως και στο ταλέντο των οδηγών της. Μιλάμε κυρίως για τον νεαρό Φινλανδό Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος, ανάλογα με τα αποτελέσματα, θα έχει την ευκαιρία να στεφθεί από νωρίς παγκόσμιος πρωταθλητής του 2022.

Βασικός αντίπαλος της Toyota Gazoo Racing στον αγώνα αλλά και στη διεκδίκηση των τίτλων, η ομάδα της Hyundai Motorsport με το i20 N Rally1 και τους φιλόδοξους Τιερί Νεβίλ και Οτ Τάνακ πίσω από τα πηδάλια. Και οι δύο μπορούν να διεκδικήσουν τη νίκη, αρκεί να ξεπεράσουν τις όποιες ατυχίες και τα προβλήματα αξιοπιστίας του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, τον ρόλο του αουτσάιντερ έχει η Ford M-Sport με το πανέμορφο Puma.

Η βρετανική ομάδα ίσως στηρίξει τις όποιες ελπίδες της για διάκριση στον πολύπειρο Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος πάντα ξέρει να κάνει πολύ καλά τη δουλειά του στα ελληνικά χώματα. Γι’ αυτό και παραμένει ιδιαίτερα αγαπητός σε εμάς. Οσο για τα ελληνικά πληρώματα, ικανοί για το κάτι παραπάνω είναι ο νικητής στην κατηγορία PWRC το 2009 Λάμπρος Αθανασούλας με το Hyundai i20 N Rally2, όπως και οι Μάνος και Κωστής Στεφανής με το ίδιο αυτοκίνητο. Περισσότερα για τον αγώνα μπορείτε να δείτε μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, στη διεύθυνση www.acropolisrally.gr, το οποίο θα μας κρατήσει ενήμερους σε όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τετραημέρου.
eko_rally_acropolis_thema_in__1_


Tips για τους θεατές

  • -Από τη στιγμή που θα σταθμεύσετε το αυτοκίνητό σας και θα αναζητήσετε το σημείο από το οποίο θα παρακολουθήσετε τον αγώνα, θα σας παρακαλούσαμε να τηρείτε πιστά τις οδηγίες των κριτών και των εθελοντών. Αφορούν την ασφάλειά σας και την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.

  • -Οποιοδήποτε αγωνιστικό αυτοκίνητο μπορεί να φύγει από τον έλεγχο του οδηγού. Ετσι ο χώρος που θα επιλέξετε για να παρακολουθήσετε ένα κομμάτι της ειδικής διαδρομής θα πρέπει να βρίσκεται πάντα σε επίπεδο υψηλότερο από αυτό του δρόμου.

  • -Αποφεύγετε να μετακινείστε αντίθετα με τη φορά του αγώνα, ακόμα και σε δρόμους ανοιχτούς στην κυκλοφορία.

  • -Οι δρόμοι των ειδικών διαδρομών κλείνουν τουλάχιστον μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη άφιξη του πρώτου αυτοκινήτου. Φροντίστε λοιπόν να έχετε φτάσει έγκαιρα στην περιοχή που έχετε επιλέξει.

  • -Αποφεύγετε να κάνετε συχνές μετακινήσεις πάνω στη διαδρομή του αγώνα.

  • -Υπακούετε στις οδηγίες των κριτών και συμβουλευτείτε τους για οποιαδήποτε απορία σας. Πρόθυμα θα σας ενημερώσουν για το πώς μπορείτε να κινηθείτε με ασφάλεια.

  • -Μη δημιουργείτε προβλήματα στην Αστυνομία. Φροντίζει κι αυτή για την ασφάλειά σας.

  • -Μη σταθμεύετε πάνω στον δρόμο που περνούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.Δημιουργείται άσκοπος και επικίνδυνος συνωστισμός.

  • -Και μην ξεχνάτε τα απαραίτητα: άφθονο νερό, ξηρά τροφή, όπως επίσης καπέλο και αντηλιακό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης