Προσύμφωνο για την αγορά δύο φρεγατών Belh@rra υπογράφει ο Παναγιωτόπουλος

paris

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας βρίσκεται στο Παρίσι και συνυπογράφει με τη Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί «επιστολή προθέσεως» για την προμήθεια δύο γαλλικών φρεγατών

Τη λεγόμενη επιστολή προθέσεως (LOI - Letter of Intent) με την οποία η Ελλάδα εκφράζει την επιθυμία της να προχωρήσει στην αγορά δύο φρεγατών τύπου Belh@rra από τη Γαλλία συνυπογράφουν αυτή την ώρα στο Παρίσι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος με τη Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί.

Όπως πληροφορείται το protothema.gr, στην επιστολή προθέσεως που συνυπογράφεται από τον κ. Παναγιωτόπουλο και την κυρία Παρλί αναφέρεται η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να προμηθευτεί δύο φρεγάτες τύπου Belh@rra από την Group Naval, ναυπηγική βιομηχανία που ανήκει κατά πλειοψηφία στο γαλλικό κράτος. Στην επιστολή κατά πληροφορίες αναφέρεται ότι η Αθήνα θεωρεί την Γαλλία ως αποκλειστικό συνομιλητή για την προμήθεια φρεγατών και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις φρεγάτες που έχει ήδη παραγγείλει το γαλλικό πολεμικό ναυτικό. Στο ακροτελεύτιο άρθρο της LOI αναφέρεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ότι η LOI δεν αποτελεί οικονομική, ούτε νομική δέσμευση για την Ελλάδα και τη Γαλλία.

Μετά την υπογραφή της επιστολής προθέσεως για την αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών, το Παρίσι θα αναζητήσει χρηματοδότηση εκ μέρους του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και -κατά συνέπεια- το γαλλικό δημόσιο θα μπει εγγυητής για να διασφαλιστούν οι υποψήφιοι πιστωτές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ζημιωθούν δανείζοντας την Ελλάδα για την αγορά των φρεγατών.

Η πρόθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra, συζητήθηκε και στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας στο Παρίσι. Οι Γάλλοι ζητούν να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2020 και η σημερινή υπογραφή της LOI μεταξύ του Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Φλοράνς Παρλί εντάσσεται στην φιλόδοξη προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών ώστε η συμφωνία να έχει κλείσει μέσα στις επόμενες 100 ημέρες.

«Αγώνας δρόμου» 100 ημερών για να κλείσει η συμφωνία αγοράς των φρεγατών

Πριν την επίσκεψη του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Παρίσι, κλιμάκιο αποτελούμενο από τον υφυπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη, τον Σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας ναύαρχο Αλέξανδρο Διακόπουλο και επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού μετέβησαν στο Παρίσι για συνομιλίες με στελέχη της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών DGA και της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προσφερόμενη τιμή για κάθε μία από τις δύο φρεγάτες –προσοχή, χωρίς όπλα- ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα πρέπει να δαπανηθούν σχεδόν €1,4 δισ. για δύο «γυμνά» πολεμικά πλοία. Η δαπάνη αυτή αφορά τα δύο πλοία επιφανείας χωρίς οπλικά συστήματα η προσθήκη των οποίων θα ανεβάσει το κόστος αγοράς των δύο Belh@rra για την Ελλάδα στα 2-2,4 δισ. ευρώ. «Μόνο ο Μητσοτάκης μπορεί να το αποφασίσει αυτό» λέει πρόσωπο από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο κ. Σκυλακάκης έχει αναλάβει το project της εξοικονόμησης 150-200 εκατ. ευρώ ετησίως για την χρηματοδότηση της προμήθειας. Ο υφυπουργός Οικονομικών θα πρέπει επίσης να λύσει τον γρίφο της μη αύξησης του χρέους με την παραλαβή της 1ης Belh@rra στα τέλη του 2023 (ή στις αρχές του 2024), αφού το κόστος της προμήθειας μπορεί να επιμερίζεται σε βάθος χρόνου αναλόγως του δανεισμού αλλά εγγράφεται μονομιάς στα δημόσια οικονομικά με την ένταξη του πλοίου στον στόλο.

ΣΧΟΛΙΑ (13)

Κατσαπλιάς Αλέξης

Αυτές οι δύο φρεγάτες είναι επιπλέον των άλλων 2 που πήρε πριν κανένα χρόνο ο Κουβέλης???

jkl

ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ,ΤΟΤΕ ΘΑ ΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΙΣΛΑΜΑΜΠΑΝΤ ΟΤΙ Κ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ, Ο ΣΟΥΛΥΑΝΟΣ ΞΕΦΤΥΛΙΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΑΣ

stamos

Δεν ξερω αν μια τοσο ακριβη φρεγατα ειναι το καταλληλοτερο οπλο για το Αιγαιο, απο μερικα μικρα σκαφη καταλληλα εξοπλισμενα. Οτι πλεει και οτι πεταει ειναι ζητημα ενος πυραυλου. Μονο τα βραχια δεν βουλιαζουν.

Νεάντερταλ

Τα πλοια θα πρεπει να εχουν τετοια διαμορφωση ωστε να ειναι οπλισμενα με 32 πυραυλους Aster-30(και οχι μονο 16) που-σε συνδυασμο με το πραγματικα εντυπωσιακο ρανταρ Sea Fire-500 που διαθετουν κ αναβαθμιζει τα "ματια" ολων συνολικα των Ε.Δ.- θα προσδωσουν πρωτογνωρες κ πανισχυρες δυνατοτητες α/α αμυνας περιοχης στο στολο μας.Επισης πρεπει να φερουν 16 Exocet-3 αντι 8 εστω κ αν αυτο σημαινει οτι δεν θα εχουν καθολου Naval Scalp για κρουση επιφανειας-εδαφους(υπαρχουν Scalp στα Mirage κ μπορουν τα αποθεματα να ενισχυθουν μεσω της συμφωνιας για τις φρεγατες).Επισης αντι να "πεταξουμε" 150εκ(που δε φτανουν ουτε για βαψιμο που λεει ο λογος...) για την "αναβαθμιση" των 4 φρεγατων MEKO-200 καλα θα καναμε να επενδυσουμε αλλα 300-350εκ( συνολο 450-500 εκ εφαπαξ) "φορωντας' τους Link-16, συγχρονα ρανταρ κ ESSM-2(αντι για ESSM-1 που πια θα ενισχυσουν τις φρεγατες S οπως κ ολα τα συστηματα που θα αντικατασταθουν στις ΜΕΚΟ...)ωστε τα πλοια αυτα να μην απαξιωθουν(οπως εγινε με τις S ...)αλλα να παραμεινουν οχι μονο αξιομαχα αλλα κ ανωτερα των αντιστοιχων τουρκικων για μια 20ετια ακομα ΥΓ Τορπιλες για τα υποβρυχια ρεεεεεεεεεεεεεεεεε

@

Αυτό είναι άλλο σκάφος από αυτό που θα φτιάξουν οι Γάλλοι για τους ίδιους και προφανώς με άλλο κόστος. Ζητάς custom made και αυτό δεν είναι δωρεάν Ακόμη και αυτό με τους 16 α/α έχει λογικό μεν για τέτοιο σκάφος κόστος αλλά ξεφεύγει εντελώς από τις δικές μας δυνατότητες εκτός κι αν το ΠΝ γίνει ναυτικό δειγμάτων. Το προσπάθησαν οι Γάλλοι στο Β ΠΠ και γίνανε υποβρύχια!

Makis

Φίλε το κατέχεις καλά το θέμα . Το θέμα είναι να βρεθούν τα λεφτά

αιντε

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ...ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΟΥΝ ΕΔΩ....ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΑΛΛΩΝ {ΓΝΩΣΕΙΣ} ΕΛΛΑΔΑΣ {ΠΛΗΡΩΜΩΝ} ΕΡΓΑΤΩΝ {ΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΜΗΝ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΕΝΕΚΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΩΝ}}

λολ

Δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστούν τέτοια πλοία προς το παρόν στα δικά μας ναυπηγεία. Χρειάζονται επενδύσεις. Δεν είναι ότι κι ότι οι belh@rra, είναι το απόλυτο εργαλείο. Η καλύτερη αγορά για το ναυτικό.

Σχολιαστής 1ου Θέματος

Και πάλι Εύγε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Θωρακίζει την χώρα μας σε αντίθεση με τους Συριζαιους που έτρωγαν μόνοι τους τα λεφτά.

@

2,5 δις για δύο πλοία ενώ 4 φρεγάτες είναι άχρηστες λόγω παλαιότητας, 6 δεν απέχουν πολύ και 4 νεότερες χρειάζονται εκσυγχρονισμό χθες! Και οι δύο θα κτιστούν στη Γαλλία Η Ρουμανία, η Αργεντινή, η Μαλαισία, τα ΗΑΕ, η Αίγυπτος που πήρανε με τα ίδια χρήματα μέχρι και 6 μικρότερες φρεγάτες με τη πρώτη να κτίζεται στη Γαλλία και τις υπόλοιπες τοπικά είναι χαζοί ή φτωχαδάκια σε σχέση με μας που θα μείνουμε με 2 σύγχρονες φρεγάτες και 4 εκσυγχρονισμένες (μισός στόλος επιφανείας από αυτό που είχαμε) και χωρίς ναυπηγεία Να το ξεχρεώσουμε το γραμμάτιο στους Γάλλους αλλά να μην μείνουμε και χωρίς ναυτικό….

Κάπως

πρέπει να ξεκινήσουμε.

@@

Είναι και οι μίζες μέσα.

Ανέσπερη ψυχή

1,2 - 1,4 δις max και άλλα 400 εκατομ. τα όπλα πάμε στα 1,6 - 1,8 δις οι 2 φρεγάτες. 150-200 εκατομ. ψαχνει ο κ. Σκυλακάκης και αποπληρωμή σε 8 - 10 χρόνια. Συνεπώς το κόστος θα πάει στα 1,5-2 δις. Τα 2,4 δις ούτε καν για 2 πλοία. Δηλαδή 800 εκατομμ. τα όπλα;;; Τόσο μεγάλοστοκ όπλων για 2 μόνο φρεγάτες; Ούτε καν.

bobos

Πρέπει να επενδύσουμε σε πολλαπλασιαστές ισχύος. Οι bellhara είναι. Οι φρεγάτες που αναφέρεται κύριε δεν είναι αποτελεσματικές για αεράμυνα περιοχής, ούτε είναι τεχνολογικά τόσο εξελιγμένες, ούτε έχουν το καταπληκτικό ραντάρ seafire, ούτε έχουν τις ανθυποβρυχιακές ικανότητες αυτών των σκαφών. Κοινώς ότι πληρώνεις παίρνεις. Αλλιώς πας στα πλοία που λέτε εσείς, σε πιο μεγάλο αριθμό βεβαίως αλλά με κανένα πλεονέκτημα απέναντι στους αγαπητούς γείτονες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης