Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή, στη συζήτηση για το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή, στη συζήτηση για το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο ισχυρισμός του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα παρέδιδε το έργο στους Θεσσαλονικείς το 2020 και οι κατηγορίες του στη ΝΔ για «ανέξοδες προεκλογικές κραυγές» και «ύποπτα deals» πυροδότησαν την αντίδραση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή

Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή, στη συζήτηση για το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Υψηλοί τόνοι και έντονες λεκτικές αντιπαραθέσεις, με αφορμή τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, σημειώθηκαν στη Βουλή μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, με τον πρώτο να κάνει λόγο για «πολιτικό θράσος» και «πολιτικές απατεωνιές με εγκαίνια μουσαμάδων».

Ο ισχυρισμός του κ. Τριανταφυλλίδη ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα παρέδιδε το έργο στους Θεσσαλονικείς το 2020 και οι κατηγορίες του στη ΝΔ για «ανέξοδες προεκλογικές κραυγές», «αέρα κοπανιστό στις δεσμεύσεις της», «καθυστέρηση του έργου για τρία χρόνια» αλλά και για «προσπάθεια πατριδοκαπηλίας» και «ύποπτα deals» πυροδότησαν την εντονότατη αντίδραση του κ. Καραμανλή.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται πολλούς μύθους, με το πρόσχημα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, οι οποίο όλοι έχουν καταρριφθεί», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και προσέθεσε: «Το έργο, με το σταθμό Βενιζέλου δεν θα είχε τελειώσει ούτε το 2024 σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΣΥΡΙΖΑ. Με επιστολή του, ο ανάδοχος προειδοποιούσε ότι το χρονοδιάγραμμα τινάχτηκε στον αέρα με ευθύνη της δικής σας κυβέρνηση. Εκκρεμούν 302 μελέτες τις οποίες δεν καταθέσατε. Εμείς λέμε ότι πρέπει το Μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί ολοκληρωμένο, με το σταθμό Βενιζέλου και αυτό θα γίνει το 2023».

«Έγιναν όλες οι μελέτες και όλα τα προπαρασκευαστικά έργα ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, υπάρχει η τεχνική μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Το έργο θα παραδιδόταν σε λειτουργία το 2010. Εσείς τι θα κάνετε; Θα παραβιάσετε τον αρχαιολογικό νόμο;» αντέτεινε ο κ. Τριανταφυλίδης.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει να παραδοθεί ένα έργο κολοβό χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, όπως εκτιμάται, θα εξυπηρετεί σε ώρες αιχμής 6.500 πολίτες και καθημερινά πάνω από 80.000, ενώ θα χρειαζόταν μέχρι και 18 μήνες να κλείσει για να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες», ανταπάντησε ο κ. Καραμανλής.

Παράλληλα, υποστήριξε ότι η λύση που προτείνει η ΝΔ για την απόσπαση και επαναφορά των αρχαιοτήτων είναι η καλύτερη και ακολουθήθηκε και για την Αγία Σοφία και για το Μετρό της Αθήνας έχοντας την έγκριση του ΚΑΣ.

«Όχι μόνο δεν αυξάνεται το κόστος αλλά μειώνεται. Με τον τρόπο που προτείνατε εσείς να γίνει, θα στοίχιζε τουλάχιστο 30 εκατ. ευρώ πιο ακριβά. Αυτά που λέτε δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι ένα από τα μεγαλύτερη ψεύδη που ακούστηκαν. Το πρόβλημά σας είναι που συγκρούεστε με την πραγματικότητα. Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες αλλά Μετρό. Αυτά που κάνατε εσείς θα τα ζήλευαν και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

«Η Διαύγεια σας διαψεύδει. Έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες και κόστισαν 5 εκατ. ευρώ. Τι θα κάνετε; θα πετάξετε αυτά τα λεφτά;» αντέδρασε ο κ. Τριανταφυλλίδης και συνέχισε: «Με την πρότασή μας, που είναι συγκεκριμένη και κοστολογημένη, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο σε λειτουργία το 2020. Ήρθατε όμως εσείς, και όπως ο Κολόμβος, που όταν ξεκινούσε το ταξίδι δεν ήξερε πού πήγαινε και όταν έφθασε δεν ήξερε πού βρισκόταν, και αφήνετε ένα έργο στον αέρα. Ποια deals και ποια προεκλογικά γραμμάτια υπογράψατε;».

Οι τελευταίες αυτές αναφορές του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσαν νέα και έντονη αντίδραση του υπουργού Υποδομών. «Αυτός ο παροξυσμός που διαπιστώνουμε, εξυπηρετεί μόνο τον ίδιο το βουλευτή και τους ψηφοφόρους του. Θέλετε να κάνετε ένα σόου αλλά δεν θα σας ακολουθήσω. Θα αποδείξω το μέγεθος της πολιτικής σας απάτης. Το Αττικό Μετρό, σας εγκαλεί γιατί δεν έγινε καμία μελέτη και ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη δική σας κυβέρνηση. Οι πυγολαμπίδες που πετάτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι εκτός πραγματικότητας. Εκτίθεστε όταν τα λέτε αυτά. Ο δικός σας διευθύνων σύμβουλος έλεγε ότι θα είναι έτοιμο το 2024. Το Μετρό στην Αγία Σοφία έγινε με το σύστημα που προτείνουμε εμείς και είναι τεχνικά η πιο άρτια λύση, έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ και θα κοστίσει λιγότερα λεφτά. Στόχος μας είναι το Μετρό να λειτουργήσει ενιαίο γιατί διαφορετικά θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Η πολιτικοποίηση του σταθμού Βενιζέλου από τον ΣΥΡΙΖΑ πήρε διαστάσεις μυθιστορήματος».

Κλείσιμο
Και ο κ. Καραμανλής κατέληξε: «Εμείς δεν διχάζουμε, δεν τάζουμε, δεν λέμε μεγάλα λόγια, δεν δημιουργούμε μια εικονική πραγματικότητα, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, δεν κάνουμε πολιτικές απατεωνιές. Εμείς θέτουμε στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και θα τους πετύχουμε. Διότι εσείς πήγατε 4,5 χρόνια πίσω το σταθμό Βενιζέλου, κάνατε μόνο την οροφή και λέτε αστεία ότι κόστισε 5 εκατ. ευρώ. Κολλήσατε το έργο για πολιτικούς λόγους, κάνατε μηδέν έργα στο σταθμό Βενιζέλου είστε ψεύτες και επικίνδυνοι, εγκαινιάζετε μουσαμάδες και ο λαός σας έχει κρίνει».

Λεκτική διαμάχη και για το έργο παράκαμψης Γιαννιτσά-Χαλκηδόνα

Νωρίτερα, ο κ. Καραμανλής είχε επίσης έντονη λεκτική διαμάχη με τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη, με αφορμή επίκαιρη ερώτησή της για το έργο παράκαμψης Γιαννιτσά-Χαλκηδόνα και την καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις.

Η κ. Τζάκρη κατηγόρησε τη κυβέρνηση της ΝΔ ότι ενώ προεκλογικά το χαρακτήρισε έργο πρώτης προτεραιότητας, δεν έκανε απολύτως τίποτα και σήμερα, όπως είπε, «παρότι όλες οι μελέτες είναι έτοιμες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τις καθυστερεί και λέει ότι είναι ανώριμο, κάτι που είναι εντελώς αναληθές».

«Το ότι υπάρχουν μελέτες δεν σημαίνει ότι το έργο είναι ώριμο για να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση από την ΕΕ. Οι μελέτες που υπάρχουν είναι ξεπερασμένες, δεν συνοδεύονται από αναλύσεις κόστους-οφέλους του έργου, είναι έξω από την πραγματικότητα, και όποια κυβέρνηση και να ήταν και ο όποιος υπουργός, δεν θα μπορούσε να βρει χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία για το έργο. Πρέπει να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και θα εξετάσουμε αν μπορούμε να εντάξουμε, έστω και μέρος του έργου, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» της απάντησε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε:

«Δεν μπορεί λοιπόν να έρχεστε εσείς, που ήσασταν στην προηγούμενη κυβέρνηση και πριν στο ΠΑΣΟΚ, να κουνάτε το δάχτυλο στη σημερινή κυβέρνηση γιατί θέλουμε να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη. Αυτό είναι πολιτικό θράσος».

«Δυο μέρες πριν από τις εκλογές ήταν για εσάς προτεραιότητα το έργο, μια εβδομάδα μετά δεν είναι ώριμο. Βρίσκετε το πρόσχημα της δήθεν ανωριμότητας και το παραπέμπετε στις καλένδες», αντέτεινε η κ. Τζάκρη επιμένοντας ότι το έργο καθυστερεί αναίτια.

«Οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί το 2013 που ήταν η κυβέρνηση Σαμαρά. Γιατί δεν το προχωρήσατε αμέσως και να δώσετε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις; Σταματήστε να κοροϊδεύετε τους πολίτες», ανέφερε η κ. Τζάκρη.

«Μην κουνάτε το δάχτυλο σε εμάς, μια βουλευτής που άλλαξε δύο κόμματα. Είναι κωμικό να έρχεστε να μας κάνετε την έξυπνη, και είναι πολιτικό θράσος. Η μελέτη είχε ολοκληρωθεί το 2011 και όχι το 2013 όταν εσείς τότε ήσασταν στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Τι κάνατε τότε;» ανταπάντησε ο υπουργός Υποδομών ενώ συνέχισε την επίθεση στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν είπα ότι οι μελέτες δεν είναι ώριμες ούτε ότι το έργο δεν είναι άμεσης προτεραιότητας. Εσείς ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μετά του ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδέψατε τους συντοπίτες σας και είναι ντροπή σας να έρχεστε να κουνάτε το δάχτυλο σε μια κυβέρνηση δύο μηνών».

«Το να έχουμε μελέτες δεν σημαίνει ότι μπορεί να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση από την ΕΕ γιατί πρέπει να υπάρχει και η έγκριση των τεχνικών συμβούλων της Ευρώπης. Γι’ αυτό και θα προχωρήσουμε άμεσα στην επικαιροποίησή τους», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης