Οι 17άρηδες στην κάλπη: Τα σχέδια ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για να πάρουν την ψήφο τους

Κρίσιμη για Τσίπρα και Μητσοτάκη η ψήφος των 17άρηδων, αρχής γενομένης από τις ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου - Η τακτική των κομμάτων για να προσεγγίσουν τη νέα γενιά και να κερδίσουν την εκλογική της προτίμηση

Αν ο Διονύσης Σαββόπουλος έγραφε σήμερα «τον χειμώνα ετούτο», ίσως να παράφραζε έναν από τους πιο πολυτραγουδισμένους στοίχους του τραγουδιού, για να τον προσαρμόσει στις νέες συνθήκες της εποχής: «Είμαι δεκαεφτάρης σας γ..ώ τις εκλογές».

Ωστόσο, επειδή τα πολιτικά κόμματα δεν είναι τραγουδοποιοί -αν και δεν αποκλείεται οι εκπρόσωποί τους να πουν και ένα τραγούδι, προκειμένου να εκλεγούν- ήδη σχεδιάζουν ειδική στρατηγική εκλογικής προσέγγισης του νεανικού κοινού.




Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία της πρώτης αναθεώρησης των εκλογικών καταλόγων για το 2019, οι 17άρηδες που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά στις επικείμενες ευρωεκλογές και στις αναμετρήσεις για την τοπική αυτοδιοίκηση ανέρχονται σε 106.760 σε σύνολο 9.922.294 εκλογέων όλων των ηλικιών ή σε 1,075% του εκλογικού σώματος. Σε αυτούς όμως πρέπει και οι νέοι ηλικίας 18 έως 21 ετών, που επίσης θα ψηφίσουν για πρώτη φορά, καθώς στις εθνικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 δεν είχαν αποκτήσει δικαίωμα ψήφου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, το ηλικιακό γκρουπ 17-21 ετών ανέρχεται σε 528.996 ή σε 5,33% του εκλογικού σώματος.




Η τακτική των κομμάτων

Ο Αλέξης Τσίπρας στην πρόσφατη εκδήλωση για την «Προοδευτική Συμμαχία» αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του για τους 17άρηδες, μιλώντας για «τα παιδιά της κρίσης» και λέγοντας μεταξύ άλλων: «Τώρα μιλάτε εσείς. Πάρτε στα χέρια σας την ίδια σας τη ζωή, το μέλλον σας. Μην κάνετε τη χάρη σε κανέναν να εκμεταλλευτεί την απουσία σας και να μιλήσει εξ ονόματος σας. Οι νέοι και οι νέες το 2015, ξήλωσαν τον πάλαι ποτέ δικομματισμό και έφεραν την Αριστερά στην κυβέρνηση για πρώτη φορά στη μεταπολεμική Ευρώπη. Στις 26 Μαΐου με τη συμμετοχή και την ψήφο σας, μπορείτε να καθορίσετε ξανά τις εξελίξεις».

Σε αυτό το γενικό πλαίσιο θα κινείται και η ειδική επικοινωνιακή στρατηγική που σχεδιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να πείσει τους νέους ψηφοφόρους για την ανάγκη να προσέλθουν στις κάλπες και να αποφασίσουν για το δικό τους μέλλον. Στελέχη της Κουμουνδούρου θεωρούν ότι οι νέοι 17-24 αποτελούν προνομιακό τους κοινό, παραπέμποντας στα ποιοτικά στοιχεία των προηγούμενων εκλογικών αναμετρήσεων. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι φωνές που αναφέρουν πως οι νέοι ψηφίζουν αντισυστημικά και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει απολέσει πλέον αυτή την ιδιότητα.

Ειδικό βάρος στην νέα γενιά δίνει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναλαμβάνοντας προσωπικά την ανάδειξη ανάγκης για κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου που έχει μετατρέψει τα ακαδημαϊκά ιδρύματα σε κέντρα ανομίας, αλλά και για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Σε πρόσφατη ομιλία του και αναφερόμενος στους νέους που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά, είπε: «Τους καλώ να μην αφήνουν, πλέον, σε άλλους να αποφασίζουν γι' αυτούς. Το λέω ειδικά για τα νέα παιδιά τα οποία θα ψηφίσουν για πρώτη φορά, να μην τραγουδήσουν ξανά τους στίχους ενός καλλιτέχνη της δικής μας γενιάς: "Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα". Μην αφήσετε ποτέ να γίνει κάτι για εσάς χωρίς εσάς».

Ο πρόεδρος της ΝΔ καλεί τη νέα γενιά να κάνει τους υπολογισμούς της και να δει αντικειμενικά ποιο κόμμα μιλά για Παιδεία και πτυχία με αξία, ποιο κόμμα θέτει σε προτεραιότητα την εναλλακτική της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και ποιο κόμμα μιλά για πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας, η έλλειψη των οποίων είναι και η βασική αιτία διαρροής ανθρώπινου δυναμικού-και μάλιστα υψηλής εξειδίκευσης-στο εξωτερικό.

Η Νέα Δημοκρατία προσανατολίζεται να προσεγγίσει το ακροατήριο των 17άρηδων με ήπια στρατηγική που δεν θα στοχεύει στην προβολή κομματικών συνθημάτων, αλλά θα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα για τον τρόπο λειτουργίας των ευρωπαϊκών θεσμών και για την επιρροή των αποφάσεων που λαμβάνονται στις Βρυξέλλες στην καθημερινότητα, τα πανεπιστήμια και την αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με το προσχέδιο που επεξεργάζεται το επικοινωνιακό επιτελείο της αξιωματικής αντιπολίτευσης η σχετική καμπάνια δεν θα περιλαμβάνει πρόσωπα από το κομματικό επιτελείο ή τις νεολαιίστικες οργανώσεις αλλά θα αξιοποιηθούν νέοι που ήδη έχουν αναπτύξει ενδιαφέρον για τα κοινά μέσα από τις δράσεις της Βουλής των Εφήβων ή από ομάδες ρητορικής που λειτουργούν σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία.

Μεταξύ άλλων, το προσχέδιο προβλέπει θεματικές εκδηλώσεις ανα την Ελλάδα όπου εκτός από το χρηστικό μέρος (εκλογική διαδικασία, κριτήρια επιλογής κ.α.) θα αναλύονται οι προβληματισμοί για το μέλλον των πανεπιστημίων, της εργασιακής αποκατάστασης και της ποιότητας της κοινωνίας. Εκ των βασικών επιδιώξεων θα είναι και η ανάδειξη των ευρωπαϊκών και δημοκρατικών αξιών ενάντια στις δυνάμεις του λαϊκισμού και της μισαλλοδοξίας.

Στελέχη της ΝΔ επισημαίνουν πως στόχος της καμπάνια που θα επεκταθεί και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η ανάδειξη ενός επιθυμητού περιβάλλοντος για τους νέους και σε δεύτερο στάδιο η ανάδειξη των βασικών θέσεων του κόμματος που διαμορφώνουν το συγκεκριμένο περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, μεταξύ άλλων θα επισημανθεί η ανάγκη κατάργησης του ακαδημαϊκού ασύλου που έχει μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε κέντρα ανομίας, η ανάγκη ίδρυσης μη κρατικών ιδρυμάτων ώστε να μην αναγκάζονται οι νέοι να φοιτούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού αλλά και η ουσιαστική σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr