Σύγκρουση κορυφής για την Παιδεία: Αξιολόγηση, Πανελλαδικές και προσλήψεις

Σύγκρουση κορυφής για την Παιδεία: Αξιολόγηση, Πανελλαδικές και προσλήψεις

Κόντρα Τσίπρα – Κεραμεώς για τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια - Στηρίζουν τις διατάξεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ΝΔ, Κίνημα Αλλαγής και Ελληνική Λύση

Σύγκρουση κορυφής για την Παιδεία: Αξιολόγηση, Πανελλαδικές και προσλήψεις
Πεδίο θερινής αντιπαράθεσης κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στήνει στην Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».

Η πολιτική σύγκρουση επικεντρώνεται κυρίως στις ρυθμίσεις που αφορούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς αγγίζουν ένα από τα μεταπολιτευτικά τοτέμ των κομμάτων της αριστεράς.

Παράλληλα, η συζήτηση του νομοσχεδίου επαναφέρει στο πολιτικό προσκήνιο την παλαιότερη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Με αφορμή και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελληνίων εξετάσεων ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και το σύνολο των βουλευτών του επέλεξαν να απευθυνθούν σε όσους έμειναν εκτός πανεπιστημίων υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την αποτυχία τους.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάλεσε μάλιστα την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να «παγώσει» την εφαρμογή του νόμου προκειμένου – όπως είπε – να μην μείνουν εκτός ακαδημαϊκών ιδρυμάτων 20.000 με 30.000 υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από την βάση.

«Μην εφαρμόσετε τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής τουλάχιστον για φέτος. Δώστε στους 20.000 μαθητές την δυνατότητα να συμπληρώσουν μηχανογραφικά, όπως πέρσι και να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια» ανέφερε χαρακτηριστικά. Από την άλλη πλευρά η κυρία Κεραμέως υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του 2019, προχώρησε στην ίδρυση 153 ακαδημαϊκών ιδρυμάτων ακόμα και με βουλευτικές τροπολογίες. Παράλληλα σημείωσε προς τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπερ της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποια κόμματα ψηφίζουν και ποια είναι «κατά»

Αναφορικά με νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οι τοποθετήσεις των κομμάτων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής δείχνουν πως οι προωθούμενες διατάξεις θα ψηφιστούν επι της αρχής μόνο από τους βουλευτές της πλειοψηφίας.

Ωστόσο, αρκετά άρθρα αναμένεται να λάβουν ευρύτερη στήριξη. Ειδικά οι κρίσιμες διατάξεις για τον μηχανισμό αξιολόγησης και ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού πιθανότατα να ψηφιστούν από τις ΚΟ της ΝΔ του Κινήματος Αλλαγής και της Ελληνικής Λύσης.

Κεραμέως: Άμεσα ο διορισμός 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών

Να σημειωθεί ότι η κυρία Κεραμέως κατά την εισαγωγική της τοποθέτηση χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου ως έναν ακόμα βασικό κρίκο στις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης για την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην γενική εκπαίδευση.

Κλείσιμο
«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν πρώτα δεν αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν τα θετικά σημεία και εκείνα που επιδέχονται βελτίωσης» εξήγησε μεταξύ άλλων η υπουργός. Παράλληλα, σημείωσε ότι η θετική αξιολόγηση θα δίνει μόρια στους εκπαιδευτικούς ώστε να ανελιχθούν στην πυραμίδα διοίκησης ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης θα ενεργοποιούνται επιμορφωτικές διαδικασίες.

Φίλης: Η κυβέρνηση μετατρέπει το σχολείο της γειτονίας σε σχολείο της αγοράς

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Νίκος Φίλης χαρακτήρισε αναξιόπιστο τον μηχανισμό αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ενώ υποστήριξε ότι το δημόσιο σχολείο επιστρέφει στις προς της δεκαετίας του ’80 εποχές.

«Φέρνετε ένα νομοσχέδιο που αποδιαρθρώνει την εκπαίδευση και διαλύει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, που ανοίγει την προοπτική να μετατραπεί το σχολείο της γειτονιάς σε σχολείο της αγοράς. Προωθείτε τον έλεγχο ή και τον εκφοβισμό των διδασκόντων και προετοιμάζετε την εγκατάλειψη του σχολείου από το κράτος. Ως κυβέρνηση, επιδιώξαμε τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, επαναφέραμε την ηρεμία στο σχολείο που εσείς είχατε δυναμιτίσει με τις απολύσεις και τις τιμωρητικές αξιολογήσεις, πετύχαμε να αναβαθμίσουμε το σχολείο. Ξανά τώρα εσείς με τις αλλεπάλληλες ρυθμίσεις σας με το νέο νομοσχέδιο επιχειρείτε να εισαγάγετε το πνεύμα μιας οιονεί ιδιωτικοποίησης στη δημόσια εκπαίδευση» είπε μεταξύ άλλων.

Κωνσταντόπουλος: πρώτα η βελτίωση των εκπαιδευτικών και μετά η αξιολόγησή τους

Ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Δημήτρης Κωνσταντόπουλος επιτέθηκε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογραμμίζοντας πως ακολουθεί την νομοθετική τακτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

«Θα περάσει η Βουλή μια σειρά άρθρων, που ουσιαστικά, αλλάζουν επί τα χείρω, τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης την ώρα που τα σχολεία είναι κλειστά. Η κυβέρνηση νομοθετεί στον ίδιο δρόμο που χάραξε και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που νομοθετούσε με κλειστά σχολεία για να γλιτώσει τις αντιδράσεις» είπε χαρακτηριστικά. Αναφορικά με την αξιολόγηση είπε: «φυσικά και δεν διαφωνούμε με το θέμα της αξιολόγησης. Το νομοσχέδιο περιέχει διατάξεις που προωθούν την αξιολόγηση, αλλά να μη γίνεται με έναν τρόπο αποσπασματικό. Ναι στην αξιολόγηση, με στόχο την επιμόρφωση, τη βελτίωση του εκπαιδευτικού. Σωστά είπατε κυρία Κεραμέως, η αξιολόγηση και η βελτίωση. Όμως, εμείς τι λέμε; Η βελτίωση να προηγείται της αξιολόγησης. Πρώτα θα βελτιώσουμε τον εκπαιδευτικό και μετά θα τον αξιολογήσουμε. Έτσι τίθεται ένα πλαίσιο για την περιγραφική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία οδηγεί σε διαδικασία επιμόρφωσης, όταν φυσικά αυτό είναι αναγκαίο».

Ο αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελλής κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο υποστηρίζοντας ότι «έχει ήδη καταδικαστεί στην λαϊκή συνείδηση» ενώ ζήτησε την αύξηση των μόνιμων προσλήψεων στις 48.000.

Η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Σοφία Ασημακοπούλου ανέφερε: «Ως προς την αξιολόγηση του έργου των στελεχών, των εκπαιδευτικών και του λοιπού εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι μία διαδικασία επιβεβλημένη και εμείς στην Ελληνική Λύση του έχουμε τονίσει πάρα πολλές φορές».

Τέλος η αγορήτρια του ΜεΡΑ25 Σοφία Σακοράφα υπογράμμισε πως: «Το θεσμοθετούμενο σύστημα αξιολόγησης, συμπληρώνει με συνέπεια το ιεραρχικό αυταρχικό μοντέλο, που ήδη διαπιστώσαμε ότι διέπει αυτό το νομοσχέδιο. Ένα σύστημα μονόδρομης αξιολόγησης, μόνο από πάνω προς τα κάτω. Μόνο η διοικητική δομή έχει ρόλο και μάλιστα με βάση την ιεραρχία της. Το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας καταδικάζεται σε υποχρεωτική σιωπή. Δεν προβλέπεται καν να έχει δικαίωμα έκφρασης γνώμης, οι οποιοιδήποτε υφιστάμενοι, απλώς υποχρεούνται να υπακούουν και να ανέχονται. Οι δε μαθητές και οι οικογένειές τους, επίσης χωρίς δικαίωμα γνώμης, απλώς θα υφίστανται τις συνέπειες αυτού του συστήματος»

Να σημειωθεί ότι κατά την σημερινή συνεδρίαση θα τοποθετηθούν επι των προωθούμενων ρυθμίσεων οι εκπρόσωποι επαγγελματικών και κοινωνικών φορέων ενώ το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην Ολομέλεια την ερχόμενη εβδομάδα για να ψηφιστεί εως τις 27 Ιουλίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης