
Οι 3 στους 4 Ελληνες βιώνουν την κρίση!
Δραματικές είναι οι διαπιστώσεις έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου που παρουσιάστηκε στο χθεσινό συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος. Πρόκειται για την πρώτη τόσο άμεση καταγραφή των σκέψεων των Ελλήνων πολιτών για το οικονομικό κραχ που και η χώρα μας πλέον αντιμετωπίζει.
Σε ποσοστό λοιπόν 72,3% οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πως η ύφεση είναι πλέον ένα μέρος της ζωής του, τη στιγμή που 47% δηλώνουν πως η οικονομική τους κατάσταση ε

Δραματικές είναι οι διαπιστώσεις έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου που παρουσιάστηκε στο χθεσινό συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος. Πρόκειται για την πρώτη τόσο άμεση καταγραφή των σκέψεων των Ελλήνων πολιτών για το οικονομικό κραχ που και η χώρα μας πλέον αντιμετωπίζει.
Σε ποσοστό λοιπόν 72,3% οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πως η ύφεση είναι πλέον ένα μέρος της ζωής του, τη στιγμή που 47% δηλώνουν πως η οικονομική τους κατάσταση είναι χειρότερη από το 2008. Το κλίμα αβεβαιότητας και οικονομικής κατάρρευσης όμως δεν αφήνει και περιθώρια αισιοδοξίας.
Κι αυτό διότι σε ποσοστό 42,2% οι ερωτηθέντες τόνισαν πως η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί, ενώ 26,8% αναφέρει ότι θα υπάρξει στασιμότητα.
Σε ερώτηση για το «ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι φόβοι των καταναλωτών, το 41,4% ανέφερε την ακρίβεια, 35,20% την ανεργία, 15,60% οι αγωνία για τις αποπληρωμές δανείων και 7,80% την ασφάλεια των επενδύσεων. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο το μήνυμα προς την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για την ανάγκη αντιμετώπισης των προβλημάτων της καθημερινότητας. Προβλήματα που επιζητούν άμεσες πλέον λύσεις. Δεν είναι όμως και τυχαία η αγωνία για το αύριο στον τομέα της απασχόλησης. Όπως καταγράφηκε, ο βαθμός ανησυχίας για την απασχόληση είναι αρκετά ή λίγο μεγάλος σε ποσοστό 56,5%.
Οι νεόπτωχοι της κρίσης
Όμως η κρίση φέρνει και σημαντικές ανατροπές στα καταναλωτικά ήθη. Αλλαγές που ενδέχεται να τοποθετήσουν στο περιθώριο μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας εάν δεν τις αφουγκραστούν. Το 61,3% των ερωτηθέντων προτιμά λοιπόν λόγω της οικονομικής κατάστασης να αγοράζει λιγότερα προϊόντα, 26,6% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα ενώ 23,6% επιλέγει φθηνότερα καταστήματα.
Είναι λοιπόν σαφής η έκπτωση ως προς την ποιότητα των αγορών του Έλληνα, δηλαδή βρισκόμαστε σε μια πρώτη αποτύπωση των δυσκολιών που η οικονομική ύφεση έχει ήδη επιφέρει.
Δεν είναι τυχαίο, τέλος, πως σε ποσοστό 69,9% οι ερωτηθέντες θεωρούν πως η κατάσταση σε ένα έτος θα είναι χειρότερη.
Ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ κ. Θόδωρος Βάρδας παρουσιάστηκε συγκρατημένος. Μεταξύ άλλων δήλωσε πως η κατάρρευση κλάδων όπως αυτών της στεγαστικής και ιδιωτικής καταναλωτικής πίστης θα επηρεάσουν αρνητικά και την ιδιωτική κατανάλωση. «Πρέπει επομένως να ληφθούν έγκαιρα οικονομικά μέτρα επεκτατικής δημοσιονομικής πολιτικής σε συνδυασμό με επίτευξη δημοσιονομικής ισορροπίας στο πλαίσιο ενός πενταετούς (2009-2013) προγράμματος σταθεροποίησης και ανάπτυξης της οικονομίας» τόνισε..
Με τη σειρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος τόνισε πως η Κυβέρνηση πρέπει να υλοποιήσει το πρόγραμμά της ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη να σταματήσει η στείρα άρνηση. «Απαιτούνται αλλαγές. Προβλήματα πάντα υπήρχαν, λέμε όμως όχι στο κινδυνολογικό κλίμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr