Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Σκάρλετ Γιόχανσον: Πιο σέξι από ποτέ, στα 35 «χτυπάει» Όσκαρ
Σκάρλετ Γιόχανσον: Πιο σέξι από ποτέ, στα 35 «χτυπάει» Όσκαρ
Το πιο καυτό θηλυκό του Χόλιγουντ πάτησε τα 35 και επιστρέφει με ρεσιτάλ ερμηνείας στην «Ιστορία γάμου» - Η οργιώδης πορεία της, οι γάμοι, τα διαζύγια, οι sugar daddies, το #metoo και οι αμοιβές εκατομμυρίων
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το 2005 ο Γούντι Άλεν έκλεινε τα 70 και η Σκάρλετ Γιόχανσον τα 21. Εκείνη τη χρονιά ο Γούντι υπογράφει το αριστούργημά του «Match Point». Όπου σε μια σκηνή ο (Ιρλανδός) πρωταγωνιστής Τζόναθαν Ρις Μάγιερς πέφτει πάνω στο κορμί της Σκάρλετ και με ασυγκράτητη σεξουαλική μανία σκίζει τα εσώρουχά της. Ίσως η πιο καυτή ερωτική στιγμή στην κινηματογραφική διαδρομή αυτής της πάνσοφης αμερικανικής «πινέζας».
Μερικά χρόνια αργότερα, όταν είχε βουίξει όλος ο (χολιγουντιανός) ντουνιάς, η Σκάρλετ Γιόχανσον, χωρίς ίχνος συστολής, διευκρινίζει εν συντομία τη σχέση της με έναν άνθρωπο που την ξεπερνάει μισό αιώνα σε ηλικία: «It’s a great thing to get older and learn» (είναι σπουδαίο πράγμα να μεγαλώνεις και να μαθαίνεις). Αυτή είναι η αθώα ατάκα. Η επόμενη εντελώς αποκαλυπτική: «Λατρεύω τον Γούντι. Μοιραζόμαστε πολλά κοινά πράγματα μαζί. Εχουμε μια υπέροχη σχέση».
Η συνέχεια ακόμα πιο σκανδαλιστική. Η σχέση συνεχίζεται και στο πανί. Τρία χρόνια μετά το «Match Point» η Σκάρλετ πρωταγωνιστεί σε μια ερωτική ιστορία -πάλι του Γούντι Αλεν- όπου, εκτός των άλλων, το τζιβιτζιλίκι «έκαιγε» την οθόνη. Με τρία κορίτσια. Κατά σειρά Σκάρλετ Γιόχανσον, Ρεμπέκα Χολ και Πενέλοπε Κρουζ. Με ενδιάμεση -ανδρική- στάση τον Χαβιέρ Μπαρδέμ. Και με τίτλο «Vicky Cristina Barcelona».
ΕΡΩΤΑΣ - ΧΩΡΙΣΜΟΣ - ΜΑΚΕΛΕΙΟ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον (ή Τζοχάνσον) θα είναι μέσα στην πεντάδα της επερχόμενης λίστας υποψηφιοτήτων για Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου. Ενας ιδιοφυής τύπος με το όνομα Νόα Μπάουμπαχ, εβραίος κι αυτός, σκηνοθετεί το τρίπτυχο έρωτας - χωρισμός - μακελειό, κάτω από τον τίτλο «Ιστορία γάμου» που ήδη προβάλλεται στις αθηναϊκές αίθουσες.
Γεγονός τριών διαστάσεων. Η πρώτη σχετικά με την πολυπλοκότητα των σχέσεων. Η δεύτερη σχετικά με το ρεσιτάλ ερμηνείας από τη Σκάρλετ Γιόχανσον, που ήδη δρασκελίζει το κατώφλι των 35 Μαΐων. Και η τρίτη σχετικά με την απέριττη εμφάνισή της. Χωρίς παρατεταμένα σαρκώδη χείλη. Χωρίς «φουσκωμένα μπαλκόνια». Και χωρίς ίχνος σεξουαλικών επιδόσεων.
Η Σκάρλετ μεγαλώνει. Η Σκάρλετ ωριμάζει. Σαν να λέει «κάνω ό,τι θέλω», άλλοτε άγριο, άλλοτε μυαλωμένο θηλυκό. Και επειδή είναι μυαλωμένο, τόσο εκείνη όσο και ο χαρακτήρας που υποδύεται στην εν λόγω «Ιστορία γάμου» αποφασίζει να βγει από τη σκιά του άντρα της και να κάνει τη δική της διαδρομή. Εχει τους λόγους της. Ο Τσάρλι, ο σύζυγος, είναι χαρισματικός σκηνοθέτης θεάτρου. Αρα, εκ των πραγμάτων, υπερέχει των πάντων. Χωρίς να το θέλει. Ενώ εκείνη, ως ηθοποιός του δικού του θιάσου, διαρκώς υποφέρει από την καταπιεστική σκιά του.
Μερικά χρόνια αργότερα, όταν είχε βουίξει όλος ο (χολιγουντιανός) ντουνιάς, η Σκάρλετ Γιόχανσον, χωρίς ίχνος συστολής, διευκρινίζει εν συντομία τη σχέση της με έναν άνθρωπο που την ξεπερνάει μισό αιώνα σε ηλικία: «It’s a great thing to get older and learn» (είναι σπουδαίο πράγμα να μεγαλώνεις και να μαθαίνεις). Αυτή είναι η αθώα ατάκα. Η επόμενη εντελώς αποκαλυπτική: «Λατρεύω τον Γούντι. Μοιραζόμαστε πολλά κοινά πράγματα μαζί. Εχουμε μια υπέροχη σχέση».
Η συνέχεια ακόμα πιο σκανδαλιστική. Η σχέση συνεχίζεται και στο πανί. Τρία χρόνια μετά το «Match Point» η Σκάρλετ πρωταγωνιστεί σε μια ερωτική ιστορία -πάλι του Γούντι Αλεν- όπου, εκτός των άλλων, το τζιβιτζιλίκι «έκαιγε» την οθόνη. Με τρία κορίτσια. Κατά σειρά Σκάρλετ Γιόχανσον, Ρεμπέκα Χολ και Πενέλοπε Κρουζ. Με ενδιάμεση -ανδρική- στάση τον Χαβιέρ Μπαρδέμ. Και με τίτλο «Vicky Cristina Barcelona».
ΕΡΩΤΑΣ - ΧΩΡΙΣΜΟΣ - ΜΑΚΕΛΕΙΟ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον (ή Τζοχάνσον) θα είναι μέσα στην πεντάδα της επερχόμενης λίστας υποψηφιοτήτων για Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου. Ενας ιδιοφυής τύπος με το όνομα Νόα Μπάουμπαχ, εβραίος κι αυτός, σκηνοθετεί το τρίπτυχο έρωτας - χωρισμός - μακελειό, κάτω από τον τίτλο «Ιστορία γάμου» που ήδη προβάλλεται στις αθηναϊκές αίθουσες.
Γεγονός τριών διαστάσεων. Η πρώτη σχετικά με την πολυπλοκότητα των σχέσεων. Η δεύτερη σχετικά με το ρεσιτάλ ερμηνείας από τη Σκάρλετ Γιόχανσον, που ήδη δρασκελίζει το κατώφλι των 35 Μαΐων. Και η τρίτη σχετικά με την απέριττη εμφάνισή της. Χωρίς παρατεταμένα σαρκώδη χείλη. Χωρίς «φουσκωμένα μπαλκόνια». Και χωρίς ίχνος σεξουαλικών επιδόσεων.
Η Σκάρλετ μεγαλώνει. Η Σκάρλετ ωριμάζει. Σαν να λέει «κάνω ό,τι θέλω», άλλοτε άγριο, άλλοτε μυαλωμένο θηλυκό. Και επειδή είναι μυαλωμένο, τόσο εκείνη όσο και ο χαρακτήρας που υποδύεται στην εν λόγω «Ιστορία γάμου» αποφασίζει να βγει από τη σκιά του άντρα της και να κάνει τη δική της διαδρομή. Εχει τους λόγους της. Ο Τσάρλι, ο σύζυγος, είναι χαρισματικός σκηνοθέτης θεάτρου. Αρα, εκ των πραγμάτων, υπερέχει των πάντων. Χωρίς να το θέλει. Ενώ εκείνη, ως ηθοποιός του δικού του θιάσου, διαρκώς υποφέρει από την καταπιεστική σκιά του.
THE BRAINS, NOT THE LOOKS
Ετσι, αποφασίζει να χωρίσει. Ετσι, αρχίζει η επώδυνη παρέμβαση των δικηγόρων. Κι έτσι, πάνω στην κλιμάκωση, πέφτουν κατά ριπάς βαρβαρότητες λεκτικές. Μακελειό. Οπως ας πούμε η φράση «κάθε φορά που σκέφτομαι πως έκανα σεξ μαζί σου, θέλω να γδάρω τις σάρκες μου»!
Ενα από τα χαρακτηριστικά αυτού του θηλυκού, από Αμερικανοεβραία μητέρα και Δανό πατέρα, είναι η ικανότητα και η ευκολία με την οποία μεταμορφώνεται από ταινία σε ταινία και από ρόλο σε ρόλο. Αν, κατά ευτυχή συγκυρία, προ ετών, είχες πέσει πάνω της, θα την προσπερνούσες, όπως περίπου κάνεις βλέποντας με αφηρημένο βλέμμα μια κοπέλα στον δρόμο με τζιν και δερμάτινο μπουφάν. Σας βεβαιώ μου έχει συμβεί στο Φεστιβάλ των Καννών. Οπως έχει συμβεί σε όλους τους επισκέπτες-δημοσιογράφους.
Από παιδική ηλικία, μόλις οκτώ ετών, βγαίνει στο κουρμπέτι το θεατρικό. Στην αρχή αυτό. Εχει συμβεί το ίδιο και με την Τζόντι Φόστερ, αλλά η Σκάρλετ είναι το κάτι άλλο. Από αυτή τη θεατρική παράσταση αρχίζει να εξοικειώνεται και να εκτιμά το μυαλό των μεγάλων, ώριμων, αντρών. The brains, not the looks, που λένε και στην Αμερική. Ο Ιθαν Χοκ, που έπαιζε πλάι της, κατά 15 χρόνια μεγαλύτερός της. Λίγο αργότερα εμφανίζεται σε μια ταινία ως κόρη του Σον Κόνερι. Και κλείνοντας τα 14 αναλαμβάνει μεγάλο ρόλο στον «Γητευτή των αλόγων» με Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Κριστίν Σκοτ Τόμας.
ΓΑΜΟΣ FAST TRACK
Η διαφορά, το χάσμα των ηλικιών καλπάζει με φρενήρη ρυθμό. Αρκεί να θυμηθεί κανείς το δίδυμο Σκάρλετ Γιόχανσον - Μπιλ Μάρεϊ ως ετερόκλητο ζεύγος της πικρής κομεντί «Xαμένοι στη μετάφραση» της Σοφίας Κόπολα. Εκείνη μόλις 19, εκείνος μόλις 53! Εκείνη με ύψος 1,60 μ., εκείνος κάτι περισσότερο από 1,87 μ. Η σχέση δεν επισημοποιήθηκε, αλλά η Σκάρλετ βιαζόταν. Από την αρχή βιαζόταν. Ηθελε να τα κάνει όλα. Και ας γίνει ό,τι γίνει.
Και έγιναν πολλά. Μα πάρα πολλά. Μέσα σε οκτώ χρόνια μετράει δύο γάμους και δύο διαζύγια. Ο πρώτος γάμος όταν έκλεινε τα 23. Τόσο γρήγορα. Fast track. Πρώτος τυχερός ο Ράιαν Ρέινολντς, ηθοποιός και Καναδός. Στα γρήγορα η γνωριμία. Στα γρήγορα ο γάμος. Στα γρήγορα το διαζύγιο. Που κι αυτό κατέληξε σε μακελειό. Δεύτερος τυχερός κάποιος Γάλλος δημοσιογράφος με όνομα Ρομέν Ντοριάκ. Πάλι τα ίδια. Πάλι γρήγορα. Πάλι με θρυμματισμό πολλών πιάτων. Εξ αυτής της σύντομης σχέσης και του γρήγορου διαζυγίου προκύπτει ένα παιδί. Η Σκάρλετ αποφασίζει να τα αναλάβει όλα. Κανένα πρόβλημα, αρκεί να υπολογίσει κανείς το ταμείο αυτής της νεανικής υπεροχής.
SUGAR DADDIES
Πάρτε αριθμομηχανή να προσθέσετε μερικά νούμερα αστρονομικά. Κάπου 37 εκατ. δολάρια από τους «Εκδικητές» (το κόμικ) και κάπου άλλα 20 εκατ. με τη συνέχεια της ίδιας ιστορίας σε ρόλο Black Widow. Μαύρης Χήρας. Μαύρης Αράχνης. Ενδιαμέσως μερικά ψιλά. Από 1 μέχρι 10 εκατ. Από κάθε παραγωγή. Το σινάφι στο Χόλιγουντ παραληρεί. Τα κοσμικά περιοδικά την τιμούν κανονικά. Με τίτλους όπως «The sexiest star». Με την ακόλουθη σειρά: Νο 3 το 2007 και Νο 2 την επόμενη χρονιά. Παρ’ όλα αυτά, δεν κατάφερε να δρασκελίσει και να εγκατασταθεί στο Number 1. Διαρκώς έβλεπε και έτρωγε τη σκόνη της Σαρλίζ Θερόν. Δικαιολογημένα. Και άκρως δημοκρατικά!
Ενδιαμέσως δεν αφήνει να πέσει χάμω ούτε αρσενική καρφίτσα. Ολα τα αγόρια. Από τα μικρά μέχρι sugar daddies. Αυτά που επιθυμούσε εκείνη. Οπως έλεγε -και όχι μόνο η Σκάρλετ-, «η γυναίκα επιλέγει ποιον άντρα θα βάλει στο κρεβάτι της». Α, όλα κι όλα. Μην αυταπατάστε!
Μακροσκελής η λίστα των ονομάτων. Των επισημοποιημένων σχέσεων. Και όχι των ανεπίσημων. Του fast track. Οπως Τζος Χάρτνετ, Τζάρετ Λέτο, Κρις Εβανς, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο (περίπου 20 χρόνια μεγαλύτερός της), Φαΐζ Αχμούτ. Κάπου εκεί εκφέρει τη γνώμη της. Και γνωστοποιεί τα γούστα της. Οταν είχε πατήσει τα 20. Μετά από πολλές εμπειρίες με συνομηλίκους της. «Δεν αντέχω να βλέπω και να κάνω σχέσεις με άντρες κάτω από τα 30». Οσο μεγαλύτερος τόσο καλύτερα. Μπας και πάσχει από ασθένεια γεροντοφιλίας; Πλάνη. Καθόλου μάλιστα. Διότι δεν είναι μόνο η ποικιλία των αρσενικών και των ηλικιών. Είναι και η περιέργειά της. Πολύ περίεργη. Μα πάρα πολύ. Οταν κάποια στιγμή τραγούδησε με εκείνη τη βαθιά και σεξοβραχνή φωνή «I kissed a girl». Φίλησα το κορίτσι. Με γλωσσόφιλα. Το άσμα της Κέιτ Πέρι. Με την οποία κάποιο βράδυ κατέληξε στο κρεβάτι.
Μπα, η ιδέα σας είναι. Είπε και διόρθωσε. Ενα φλερτάκι ήταν. Πώς κάνετε έτσι; Περασμένα, ξεχασμένα. «Τα χείλη μου είναι κατειλημμένα από άλλα χείλη». Από ποια; Δεν είπε. Διευκρίνισε όμως: «Η πιο ακριβή, μοναδική στιγμή στη ζωή μου είναι η ερωτική. Οταν ερωτεύεσαι αληθινά. Οταν πέφτεις στο κρεβάτι και όταν, μετά, κοιταζόμαστε στα μάτια τόσο φλογερά».
Επειδή είναι τόσο ελεύθερη και τόσο αυτόνομη αισθάνεται να ασφυκτιά εγκλωβισμένη στη φυλακή του αμερικανικού πουριτανισμού. Ισως είναι η μοναδική σταρ του Χόλιγουντ που κατηγορεί τους εκάστοτε πλανητάρχες πως εκείνοι οι ένοχοι της περιορισμένης σεξουαλικής παιδείας των πολιτών της Αμερικής. Πρώτα το σεξ και μετά η πολιτική. Πολύ σωστά. Μεταξύ κρεβατιών, εραστών, αγοριών, γυναικών, γερόντων και τυχαίων γνωριμιών καταφέρνει να σκαρφαλώσει στην κορυφή της πυραμίδας του star system. Πάντα σε ρυθμό fast track. Τίποτα και κανείς δεν είναι ικανός να την αποσπάσει και να εκτροχιάσει από τον στόχο της. Μικρή-μικρή και κοντή-κοντή, αλλά με μυαλό μέχρι εκεί ψηλά. Και από μικρή, με συμβουλές της μαμάκας της, μιας καπατσοεβραίας, δεν αντιστέκεται σε καμία πλευρά. Σε κανένα από τα δύο κινηματογραφικά στρατόπεδα. Με την επωδό «τα blockbusters φέρνουν λεφτά, οι ανεξάρτητες παραγωγές φέρνουν δόξα και βραβεία πολλά».
Ετσι, τη μια στιγμή με «Iron Man». Τα κόμικς τής πάνε ταμάμ. Την άλλη στιγμή με τους αδελφούς Κοέν στο ασπρόμαυρο θρίλερ «Ο άνθρωπος που δεν ήταν εκεί». Παρεμπιπτόντως, σε αυτό το φιλμ υποδύεται μια 17χρονη λολίτα που δεν διστάζει να σκύψει μέσα στο αυτοκίνητο και το «εργαλείο» του 45χρονου Μπίλι Μπομπ Θόρντον να δοκιμάσει. Ο Θόρντον θεωρείται -δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά- ένας από τους μεγαλύτερους και αδιόρθωτους διεστραμμένους και βιτσιόζους τύπους του Χόλιγουντ. Αλησμόνητη η σχέση του με την Αντζελίνα Ζολί. Και εδώ η διαφορά ήταν χασματική. Κάπου 20 χρόνια και βάλε. Ακόμα πιο χαώδης η διαφορά με τη Σκάρλετ. Κάπου 30 χρόνια και βάλε. Είπαμε. Το μυαλό, όχι η ομορφιά. Αυτό λένε αυτά τα δύο κορίτσια τα ανάποδα και τρελά.
#metoo
Ομως, Χόλιγουντ είναι εκεί. Ο,τι θέλει κάνει κάθε σταρ. Επειδή είναι επίγειος θεός και επίγεια θεά. Και επειδή όλοι εμείς οι κοινοί θνητοί ζούμε μέσα από τις ζωές των σταρ. Πάντα αλληθωρίζουμε κοιτώντας μέσα από την κλειδαρότρυπα. Αιλουροειδής η ικανότητά της να αλλάζει, να μεταμορφώνεται, να ενσωματώνεται σε κάθε ρόλο που της ταιριάζει. Αλλοτε να παίζει τη Μαύρη Χήρα σε κόμικ της Marvel. Αλλοτε να ταυτίζεται με την πιο εύθραυστη, ευάλωτη και σεμνή εικόνα ενός σχεδόν αόρατου θηλυκού που διεγείρει την έμπνευση του Γιοχάνες Βερμέερ για τη δημιουργία ενός σπάνιου πίνακα με τίτλο «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι». Και πού ’σαι. Και δέκα ζωές να είχαμε, αποκλείεται όλα αυτά να τα ζούσαμε! Μοναδική ανορθογραφία στο βιογραφικό της η αντίδρασή της και η συμπόρευσή της με το (υποκριτικό) κίνημα «Me Too», δηλαδή ιστορίες περί σεξουαλικής παρενόχλησης. Μια ιστορία που «εξαφάνισε» εφ’ όρου ζωής τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, τον παραγωγό της Miramax και των 70 Οσκαρ. Οταν δημοσίως είπε: «Είναι εντυπωσιακό. Είμαι στη βιομηχανία του κινηματογράφου εδώ και τόσο καιρό και αυτές οι συζητήσεις είναι πραγματικά σημαντικές και επαναστατικές».
Αν επανάσταση είναι το «Me Too», τότε εγώ είμαι σωσίας του Ντόναλντ Τραμπ. Αλλά είπαμε, εκεί είναι Χόλιγουντ. Ο καθένας μπορεί να λέει και να κάνει ό,τι γουστάρει. Και η Σκάρλετ έκανε πολλά. Από τα εκατομμύρια στα χιλιάρικα. Από τη βιομηχανία στις «χειροποίητες» παραγωγές. Και από τη Marvel στην «Ιστορία γάμου» του Νόα Μπάουμπαχ. Απίστευτο. Τα έχει όλα. Λεφτά. Νιάτα. Καριέρα. Ρετιρέ στον πιο λαμπρό ουρανοξύστη του star system. Αναγνώριση. Ολοι οι άντρες στα πόδια της. Αφθονα βραβεία. Λεφτά με τη σέσουλα. Τι άλλο μένει; Ενα Οσκαρ. Θα το πάρει!
SPLASHNEWS / IDEAL IMAGE, AFP / VISUALHELLAS.GR
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα