«Υπολοχαγός Νατάσσα» η Μποφίλιου: Και αντάρτισσα και ντίβα;

«Υπολοχαγός Νατάσσα» η Μποφίλιου: Και αντάρτισσα και ντίβα;

Ποια είναι η τραγουδίστρια που αναδείχθηκε από την σκληρή της δουλειά και το ταλέντο της, το κοινό της την λατρεύει και προκάλεσε «χαμό» στα social media δηλώνοντας πως «η ΕΕ είναι δικτατορία» και πως «ψάχνει ηγέτη να βγει στο βουνό»

Από τη μία είναι η πρόσφατη συνέντευξή της στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη, όπου μεταξύ άλλων δήλωσε θιασώτρια των σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και χαρούμενη για τον χαρακτηρισμό «γκόμενα» που συχνά - ειδικά μετά την απώλεια κιλών - της αποδίδεται. Κι από την άλλη είναι η ακόμη πιο πρόσφατη συνέντευξή της στην Εφημερίδα των Συντακτών
, στην οποία εμφανίστηκε ως τροτσκίστρια και ψηφοφόρος του ΚΚΕ, χαρακτήρισε την Ευρωπαϊκή Ένωση δικτατορία, ευχήθηκε μια παγκόσμια επανάσταση και κατέληξε ότι θα παρατούσε όλα για να βγει στο βουνό, αρκεί να υπήρχε ένας ηγέτης, στον οποίο θα πίστευε. Κι αφού πολιτικός ταγός που θα τη συνεπάρει δεν είναι εύκαιρος, η Μποφίλιου προφανώς θα συνεχίσει τις εμφανίσεις της στο Διογένης Studio, τις οποίες ξεκίνησε το προπερασμένο Σάββατο. Φυσικά, απευθυνόμενη όχι μόνο τους επαναστάτες με αιτία, αλλά και σε εκείνους χωρίς. 

Κορίτσι της διπλανής πόρτας, ραψωδός της συλλογικής θλίψης της γενιάς των ντόπιων millennials ή μήπως μία ντίβα φυλακισμένη στο κορμί μιας γυναίκας που κάποτε έβαλε στόχο να παρεισφρήσει στην έντεχνη σκηνή και πλέον διεκδικεί με αξιώσεις το θρόνο της αυτοκράτειράς του, της «Απόλυτης»; Όπως κι αν τη δει κανείς, η Νατάσσα Μποφίλιου επιμένει να δημιουργεί, να παράγει, να κόβει εισιτήρια στις εμφανίσεις της και να γίνεται βούκινο κάθε φορά που δίνει συνεντεύξεις. Είναι θαρρείς μια Μαινάδα του έντεχνου που δε θέλει πολλά πολλά για να «αναφλεγεί» εντός αλλά και εκτός σκηνής. 




Μια κυρία στα μπουζούκια
Το προπερασμένο Σάββατο η λαοφιλής τραγουδίστρια είχε πρεμιέρα. Ίσως την πιο μεγάλη – σίγουρα την πιο λαμπερή - της ζωής της. Ο θρυλικός «Διογένης» της λεωφόρου Συγγρού μεταμορφώθηκε σε «Διογένης Studio» για να υποδεχτεί την παράσταση που η Μποφίλιου οραματίστηκε και υλοποίησε μαζί με τους δύο καλλιτεχνικούς φύλακες-αγγέλους της: τον συνθέτη Θέμη Καραμουρατίδη και τον στιχουργό Γεράσιμο Ευαγγελάτο. Το δελτίο τύπου που ακολούθησε την πρώτη επίσημη του «Μπελ Ρεβ», όπως τιτλοφορείται το νέο project της λεγόμενης αγίας τριάδας του εντέχνου που θα επαναλαμβάνεται κάθε βράδυ Σαββάτου, ήταν διθυραμβικό.

Το αληθινά εντυπωσιακό στοιχείο ήταν πως η γνώμη των διοργανωτών της μουσικής παράστασης ταυτίστηκε με τη συνισταμένη των απόψεων των θεατών που έδωσαν το «παρών» στην πρεμιέρα. Είδαν ξανά το περιώνυμο φαινόμενο-Μποφίλιου σε νέο, εντυπωσιακό περιτύλιγμα. Από το καλοκαίρι η τραγουδίστρια κυκλοφορεί απαλλαγμένη από περιττά κιλά, όπως όλοι έχουμε δει στον Instagram λογαριασμό της, όπου εμφανίστηκε ακόμη και με μαγιό (από τη μέση και πάνω). Δεν είναι όμως μόνο το σωματικό βάρος που την κάνει να μοιάζει ξαλαφρωμένη. Προφανώς, η τραγουδίστρια έχει καταφέρει να απαλλαγεί κι από άλλα περιττά βάρη. Όπως ας πούμε το κάποτε αυτονόητο άλγος που δημιουργούσε ο διαχωρισμός των τραγουδιστών σε ποιοτικούς κι εμπορικούς. Τα κάνει και τα δύο. Και συμφέρει.



Μόλις την προηγούμενη ημέρα της πρεμιέρας η τραγουδίστρια είχε εμφανιστεί στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη. Όχι ως καλεσμένη στα περίφημα πια πολυθρονάκια της «Ελένης», αλλά σε βιντεοσκοπημένη συνέντευξη όπου μίλησε de profundis. Για τις ηρωίδες της από το ελληνικό σινεμά, για τον χαρακτηρισμό «ωραία γκόμενα» τον οποίο απολαμβάνει, για το γεγονός ότι οι φίλοι της την αποκαλούν χαϊδευτικά «Τάσο», επειδή καμιά φορά γίνεται αθυρόστομη. Η εμφάνισή της αυτή δεν ήταν το πέρασμα της Μποφίλιου στο mainstream. Αυτό έχει γίνει εδώ και καιρό, από τότε που με αξιώσεις ενσαρκώνει -σε όρους εμπορικότητας- τον θηλυκό Χατζηγιάννη στα ντουζένια του. Περισσότερο έμοιαζε με μια παραδοχή ότι πλέον η τραγουδίστρια συνομιλεί και απευθύνεται στο μαζικό κοινό. Σχηματικά δεν είναι πλέον μια μικρή μπουτίκ παραγωγής τέχνης αλλά ένα φωταγωγημένο πολυκατάστημα.

Άλλωστε αυτό καταδεικνύει και το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες της νύχτας τής δείχνουν την αμέριστη εμπιστοσύνη τους ότι μπορεί να φέρει κέρδη και μεταμορφώνουν αναλόγως τα κέντρα τους, ώστε να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των παραστάσεών της. Κάτι παρόμοιο λόγου χάρη είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια στο «Αθηνών Αρένα» με τη μουσική παράσταση του Αντώνη Ρέμου και της Άννας Βίσση «Ένα ή Κανένα».  Παρεμπιπτόντως, η «Απόλυτη» είναι δεδηλωμένη θιασώτης της Μποφίλιου εδώ και καιρό. Η «ευλογία» της Βίσση που δε δίνεται ούτε εύκολα, ούτε ελαφρά τη καρδία κάτι συμβολίζει. Και φυσικά δικαιώνει το ορκισμένο ποίμνιο του «μποφιλισμού», των ανθρώπων δηλαδή που την ανακάλυψαν πολύ πιο νωρίς από τα media. 



Μπορεί πια το σκληροπυρηνικά έντεχνο κοινό ή τέλος πάντως μια μερίδα του να νιώθει προδομένο ή τέλος πάντων μια ιδέα απογοητευμένο από την Μποφίλιου, όμως αυτό μικρή σημασία έχει, αφού δε μιλάμε πλέον για μία τραγουδίστρια αλλά για μια εκκολαπτόμενη σταρ, μια Μέριλιν της έντεχνης σκηνής. Η ίδια είχε κάνει τις προθέσεις της σαφείς από την αρχή κιόλας της καριέρας της. Λέγεται για παράδειγμα ότι είχε «Βαρουφάκη» πολύ πριν τον Βαρουφάκη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όπως ο πρώην υπουργός Οικονομικών ήθελε το μικρό όνομά του να γράφεται με ένα “ν” σε πείσμα της κοινής λογικής που θέλει τον Γιάννη γραμμένο με δύο “ν”, έτσι και η Νατάσσα Μποφίλιου θέλει το όνομά της να γράφεται πάντα με δύο σίγμα. Εκκεντρικότητα; Ιδιορρυθμία; Εμμονή; Αστικός μύθος; Μπορεί. Ωστόσο, σταρ χωρίς χούγια και ιδιοτροπίες δε νοείται. 




Η πολιτική Νατάσσα
Στα 30 και κάτι της η Μποφίλιου δεν απολαμβάνει μόνο εισπρακτική επιτυχία και δισκογραφικές πωλήσεις (μαζί με το alter ego της, τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον μέντορά της Γεράσιμο Ευαγγελάτο) αλλά φροντίζει να συμμετέχει, να δηλώνει παρούσα, να παρεμβαίνει όταν και όποτε χρειάζεται. «Για όσα είναι σοβαρά, παίρνω θέση. Για τους πρόσφυγες, τη Χρυσή Αυγή, το δημοψήφισμα. Αν μπορώ με την αναγνωρισιμότητά μου να βοηθήσω έναν άνθρωπο να νιώσει ελεύθερος, το κάνω. Εγραψα στο facebook υπέρ του Συμφώνου Συμβίωσης και με διέγραψαν πολλοί. Η απόφασή μου να συμμετάσχω στη συναυλία για την Ηριάννα ήταν πολιτική. Είναι θέμα δικαιοσύνης και δεν με ενδιαφέρει αν χάσω κάποιους οπαδούς μου», είπε στη συνέντευξή της στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Κάποιοι μάλιστα σοκαρίστηκαν από την αποκάλυψή της ότι ένα φασίστας την έφτυσε κάποτε στον δρόμο. «Έμεινα μαλάκας, δεν κουνήθηκα. Έμεινα άγαλμα, δεν το περίμενα». Κάποιοι θυμήθηκαν την πύρινη αντίδρασή της στα κοινωνικά δίκτυα, όταν το 2012 η Χρυσή Αυγή πέρασε για πρώτη φορά το κατώφλι του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά και τον διαδικτυακό καβγά που είχε τότε με τη συνάδελφό της Χρύσπα. 

Σε κάθε περίπτωση η μεγαλύτερη επιτυχία της Νατάσσας Μποφίλιου είναι ότι δε φτιάχτηκε σε κάποιον δοκιμαστικό σωλήνα δισκογραφικής εταιρίας, δε γαλουχήθηκε στα talent shows ούτε έκανε ποτέ την ζωή της βορά στα μέσα – ακόμη κι όταν βρέθηκε στο επίκεντρο εξαιτίας της σχέσης της με τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη απέφευγε επίμονα να δίνει λαβές στον Τύπο. Επινόησε η ίδια τον εαυτό της. Και τα πράγματα δείχνουν ότι μάλλον το έκανε καλά.

Εντάξει, προφανώς και η ανατροφή που έλαβε από την οικογένειά της ήταν καθοριστική. Σε παλαιότερη συνέντευξή της έχει πει: «Η αλήθεια είναι πως έχω μεγαλώσει σ΄ ένα σκληροπυρηνικό σπίτι. Μιλάγαμε από πολύ νωρίς για τα δικαιώματα των ανθρώπων, για την πολιτική, για τη στάση ζωής... Η μητέρα μου δε μου έχει πει ποτέ "πάρε ζακέτα" ή "φάε", δε μου έδινε τυπικές συμβουλές. Έλεγε: "θα βάλετε στο λεξιλόγιό σας τη λέξη αρνούμαι και αν κάτι δε σας αρέσει και δε σας ταιριάζει, θα λέτε: αρνούμαι να το κάνω". Αυτό το θυμήθηκα μεγαλώνοντας και εξήγησα πολλά. Κατάλαβα τη στάση μου απέναντι στα πράγματα, στο γιατί έχω αυτήν την ορμή, γιατί δεν με πιάνει φόβος και γιατί δεν καταλαβαίνω στο όχι. Διαβάζαμε υποχρεωτικά ποίηση και γράφαμε ημερολόγιο κάθε βράδυ. Και στη μουσική, πολύ πολιτικό τραγούδι. Για ανακούφιση ακούγαμε Δεληβοριά. Μεγαλώσαμε, δηλαδή, με έντεχνο ελληνικό τραγούδι. Γι’ αυτό το ξέρω τόσο καλά και το αισθάνομαι ως καταγωγή μου». 



Σημειολογικά θα μπορούσε κανείς να επισημάνει πως η Μποφίλιου ξεκίνησε την καριέρα της με μία «Ασπιρίνη», αφού έτσι τιτλοφορούνταν το τραγούδι του Κώστα Τσίρκα με το οποίο συμμετείχε στο λυκαυγές του νέου millennium στη «Δεύτερη Ακρόαση» της Μικρής Άρκτου του Παρασκευά Καρασούλου και τη συνεχίζει ρίχνοντας μαζικά το κοινό της στο γνωστό ηρεμιστικό Xanax. Κι εκείνο σχεδόν μαζοχιστικά την ακολουθεί. Βέβαια η ίδια προτιμά να χαρακτηρίζει τη σχέση με το κοινό της ως «συγγενική». Μπορεί κανείς να δυσκολεύεται να βρει ένα ευχάριστο, κεφάτο, ανεβαστικό τραγούδι της, ωστόσο αυτό δεν είναι τελικά απαραίτητο για να υπάρχεις στο ελληνικό τραγούδι. Ποιος τολμά να διαφωνήσει πια πως «η καρδιά πονάει όταν ψηλώνει;». Κανείς.

Θα ήταν βέβαια άδικο να μείνει κάποιος μόνο στους τίτλους των τραγουδιών της που γίνονται σλόγκαν -κάποιες φορές ακόμη και χιουμοριστικά. Η Μποφίλιου η ίδια εκπέμπει κάτι: για κάποιους τσαμπουκά, για άλλους δυναμισμό, για κάποιους φως, για άλλους έπαρση. Έχει κάτι που κάνει άλλους να τη λατρεύουν ως θεά τους κι άλλους να την αποδομούν. Ξέρετε πολλούς αναγνωρίσιμους τύπους που θα δήλωναν δημόσια πως στην αρχή της καριέρας τους υποδύονταν οι ίδιοι τον γραμματέα τους, για κλείσουν μία συνέντευξη σε κάποιο περιοδικό; Η Μποφίλιου κάποτε το έκανε, σήμερα το λέει με καμάρι. Όπως άλλωστε περηφανεύεται που κατοικεί ακόμη στην «ταπεινή» Καλλιθέα και όχι στα βόρεια ή στα νότια προάστια, όπως άλλες συνάδελφοί της, εκείνες που κάνουν πίστα. Και το παραδέχονται. 


ΣΧΟΛΙΑ (120)

χωρίς κουκούλα

Λυπάμαι για την έκφραση: η ΕΕ είναι φασισμός. Τελείως ατυχής. Αν η ΕΕ είναι φασισμός, τότε όλως ο υπόλοιπος κόσμος είναι υπερφασισμός. Μην ξεχνάμε ό,τι από την Ευρώπη μεταφέρθηκε ο πολιτισμός σε όλες τις ηπείρους. Ανέπτυξε έναν πολιτισμό του οποίου τα καλούπια στήθηκαν πάνω σ αυτά του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Παρά την ατυχή έκφραση, αξιέπαινος παραμένει ο αυθορμιτισμός της, το θάρρος της έκφρασης του πιστεύω της. Και αυτό χρήζει σεβασμού. Όπως σεβασμό χρήζει και το Άρθρο 2 του Συντάγματος που προστατεύει την αξία και αξιοπρέπεια κάθε πολίτη. Προφανώς όσοι δεν σέβονται το εν λόγω Άρθρο δεν σέβονται πρώτα από όλα τον ίδιο τον εαυτό τους. Πάνε με την βία της έκφρασης να κακουργοδικήσουν όχι πάνω στην αξιοπρέπεια, αλλά να ξεριζώσουν το μάτι του αντιπάλλου. Η ίδια η καλλιτέχνης τόσο από τα έργα της, όσο και στην γενική συμπεριφορά της δεν φαίνεται να προπαγανδίζει υπέρ της βίας. Εκφράζει την αλήθεια που πιστεύει, όσο και ακατανόητη να φαίνεται, χωρίς να φοράει κουκούλα.

@

Εύγε γιατί εκφράζεις την άποψη : διαφωνώ με αυτά που λές αλλά υποστηρίζω το δικαίωμά σου να τα λές . Ομως για τα περί ΕΕ - Ευρώπης - σύνδεσης με αρχαία Ελλάδα - μεταφορά πολιτισμού σε άλλα μέρη της γής κτλ κτλ νομίζω ότι χρειάζεσαι πολύ μελέτη ακόμη . ΥΓ Οι "πολιτισμένοι" Ευρωπαίοι αποικιοκράτες εξόντωσαν αδίστακτα περίπου 100 εκατομ. και βάλε ιθαγενών σε Β. και Ν. Αμερική . Αν προσθέσουμε και άλλες ηπείρους τότε .....

αποστήθησαν τον Όμηρο

Φίλε, μπράβο για το Εύγε σου. Σε τιμά. Αναγνωρίζεις τον αντίπαλό σου. Το Σύνταγμα, την κοινωνία. Βέβαια ουδείς αναμάρτητος. Εντούτοις στις χώρες που αναφέρονται αρχικά π.χ. Αυστραλία, Καναδάς, ΗΠΑ επικράτησε ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός. Αυτός πάλι από ποιές Αρχές προέκυψε; Ασιατικές; Όχι βέβαια! Ανίχνευσε την ψυχή ενός γνήσιου Ευρωπαίου. Θα βρεις περισσότερες ομοιότητες με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό. Προσωπικά μου συνέβη το εξής: Τρέχαν από πίσω μου, να τους πω κανένα αρχαίο ελληνικό ρητό, μόνο και μόνο για να εμπλουτίσουν την διάλλεξή τους στην επόμενη ομιλία τους. Ακράτητη δίψα για τον αείμνηστο αυτόν πολιτισμό. Δίψα περισότερη από μένα και από σένα. Πολλοί αποστήθησαν τον Όμηρο!

backsliding

Το κακό είναι ότι έχουν βγάλει τα λυσσακά τους οι πάντες, από τον πιο φιλελέ μέχρι τον πιο αναρχοαριστερό, για να υπερασπίσουν, ουσιαστικά, μια υπερεκτιμημένη-διευκρινίζω, οχι ατάλαντη- και υπερεκτεθειμένη αοιδό. Μετά τις ποπ σκυλούδες των 90's, η ποπ κουλτούρα προωθεί τώρα την εντεχνίλα, το αντίπαλο δέος της ευδαιμονίας των προηγούμενων δεκαετιών. Εκεί έπρεπε να εστιάσει ο κόσμος, εκεί έγκειται η ουσία του πράγματος και όχι το αντάρτικο και το κάθε βουνό. Τόσες καλές- αντικειμενικά- τραγουδίστριες υπάρχουν στη σόουμπιζ, απλώς δεν έχουν κάνει δηλώσεις και δεν έχουν το hype της εν λόγω. Γιατί ποιος ξέρει αλήθεια τη Βασιλική Καρακώστα, την Τάνια Κικίδη(από τις πιο ροκ φωνές), την Εύη Χασαπίδου; Ακόμα και η Ματούλα η Ζαμάνη ή η Μόνικα έχουν πολύ περισσότερα πράγματα να πουν.

Εξυπνακιας

Κι εκει που εψαχνα να βρω ενα βλακα να του την πεσω για να αισθανθω, και να αποδειξω κιολας στους αλλους, οτι εγω ειμαι εξυπνος νασου ο κυριος Τατσοπουλος που μου βρισκει το θυμα μου διαολοστελνοτας μια κυρια, δεν την ξερω αλλα αφου το λεει ο Τατσοπουλος γιατι να μην την βρισω κι εγω για να κανω το κομματι μου; Οπως βλεπω κι αλλοι σαν κι εμενα ακολουθουν αυτη τη συνταγη που ειναι και η πιο ασφαλης μιας και περιμενουν πρωτα να δουν ποιον θα υποδειξει ο κυριος Τατσοπουλος ως το επομενο θυμα, γιατι οπως και γω, μπορει μεν να θελω να κανω τον εξυπνο αλλα το μυαλο δεν μου φτανει να βρω ποιος ειναι ο βλακας να του τα χωσω με σιγουρια.

xazakias

προσπαθεί το καημένο το μπάζο να βρει κανέναν γκόμενο λέγοντας χαζομάρες περί τροτσκισμού κλπ και δεν της κάθεται ΚΑΝΕΝΑΣ

Φούφουτος

Ρε Νατάσσα μου, που θα βρούμε βουνά στο Κολωνάκι τη Μύκονο και τη Σαντορίνη??? Η ψηλότερη κορφή δεν είναι πάνω από 300 μέτρα, θα μας πάρουνε εύκολα χαμπάρι και πάει το αντάρτικο.

Μπεεε

Εχει βουνα χιονισμενα στο κολωνακι!Li li shu ορος, οτι πρεπει για το ανταρτικο των ψευτοαριστερων με τους τραπεζικους λογαριασμους 'ψευτοκουλτουρας'.

Αντάρτης

Συντρόφισσα είμαι μέσα. Θα ξέρεις βέβαια ότι ο αντάρτικος αγώνας μας από το βουνό θα έχει απόλα. Ληστείες και βιασμούς, αρπαγές και πυρπολήσεις, δολοφονίες και λαθρεμπόριο. Θα τα ονομάσουμε εντούτοις ακτιβιστικές δράσεις, που φοροιύνται πολύ τώρα τελευταία.

Οφθαλμιατρος

Θέμα στο επόμενο συνέδριο της οφθαλμολογικής εταιρείας: ο στραβισμός ως επίπτωση όσων προσπαθούν να παρακολουθήσουν καταφανώς καπιταλιστική καριέρα τραγουδιάρας γκόμενας (δικός της χαρακτηρισμός) στο αστικό κέντρο με έντονα στοιχεία social media παράλληλα με συμμετοχή σε αντάρτικο και μάλιστα στα βουνά. ........... Υ.Γ. ας μας ενημερώσει για το ποσό που ζητάει για κάθε συναυλία της και κατά πόσο έχει αν έχει ποτέ ενισχύσει οικονομικά φορείς που εκφράζουν τις ιδεολογικές της ανησυχίες. Δεν υπάρχει έλεος όλοι οι θολοκουλτουριάρηδες έχουν κόψει πλέον καπίστρι.

Τελικά το πολύ το κάππα κάππα

Κάνει το παιδί μακάκα

Αντικειμενικά

Παρά τον στραβισμό της, την ωθεί το κλειστό κύκλωμα με τις παρεούλες, ενώ ούτε αναγνωρίσιμη φωνή διαθέτει, ούτε επιτυχίες έχει πεί, ούτε κάποια προσωπικότητα ή ταλέντο, ιδιαίτερο σε σχέση μέ άλλες, μπορεί κάποιος αμ=ντικειμενικά να διακρίνει...

ρεζίλι των σκυλιών

προφανώς σκυλάς, εεεεεεεεεεεεε;; για τι να πρωτοντραπείς κι εσύ; που υποστηρίζεις ένα σούργελο σαν τον Τατσόπουλο ή για τα ακούσματά σου; ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ

τακης

χρυσαυγούλια ,είστε τόσο απαξιωτικοί γιατί κατά βάθος τη ζηλεύετε διότι είναι μια επιτυχημένη.

βλάκας, γλοιώδης, ρουφιάνος με ηθικό πλεονέκτημα

σωστός σύντροφε @20:18

Ουστ

Ουστ γαλοτσα

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης