Louis Vuitton X Murakami: Η επιστροφή της συλλογής που άλλαξε τη μόδα
vittonarthrou

Louis Vuitton X Murakami: Η επιστροφή της συλλογής που άλλαξε τη μόδα

22 χρόνια μετά την πρώτη συνεργασία που άφησε εποχή, ο ιστορικός γαλλικός οίκος και ο διασημότερος Ιάπωνας pop artist παρουσιάζουν τη νέα συλλογή, προκαλώντας φρενίτιδα στους fashionistas

Μπορεί ένα κορίτσι να κρατάει περίπου την ίδια τσάντα με τη μητέρα του; «Σαφώς και μπορεί!» απαντάει η Louis Vuitton, «αρκεί να έχει την υπογραφή του Τακάσι Μουρακάμι, του πιο δημοφιλούς καλλιτέχνη της Ασίας».


Και είναι γεγονός: 22 χρόνια αφότου η Louis Vuitton και ο Τακάσι Μουρακάμι συναντήθηκαν πρώτη φορά σε μια συνεργασία που καθόρισε την εποχή, ο εμβληματικός γαλλικός οίκος μόδας και ο διασημότερος Ιάπωνας καλλιτέχνης της pop art που έχει λατρέψει και η Δύση ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν τη συλλογή Louis Vuitton × Murakami 2025, που κυκλοφόρησε πριν από μερικές εβδομάδες. Αποτελούμενη από περίπου 200 δημιουργίες, η σειρά λειτουργεί ως βιτρίνα της σύγχρονης pop καλλιτεχνικής κουλτούρας. Αξιοποιώντας όλα τα μέσα και τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα τεχνολογία, ο Μουρακάμι έδωσε νέα πνοή στα κομμάτια που είχε εμπνευστεί για την πρώτη συνεργασία του με τον Louis Vuitton -με πρωτοβουλία του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Μαρκ Τζέικομπς- τα οποία επανακυκλοφορούν φρεσκαρισμένα.

Στην εκτεταμένη γκάμα της νέας Louis Vuitton × Murakami, το logo LV μετατρέπεται σε ένα πολύχρωμο μονόγραμμα που συνδυάζεται άψογα με τα φλοράλ μοτίβα σε 33 αποχρώσεις, φιγουράροντας στις εμβληματικές city bags, στις ζώνες, στα πορτοφόλια, στα φουλάρια, στις εσπαντρίγιες, ακόμη και στο παιχνιδιάρικο σκέιτ.

Ο γεννημένος στο Τόκιο, το 1962, εικαστικός έχει αναγνωριστεί διεθνώς, με φημισμένα μουσεία και χώρους τέχνης να φιλοξενούν έργα του. Σήμα κατατεθέν του, ο ευφυής συνδυασμός παραδοσιακής και λαϊκής ιαπωνικής τέχνης, επιστημονικής φαντασίας και animation, με τους ιδιότροπους χαρακτήρες Kawaii να ζωντανεύουν ως επαναλαμβανόμενα μοτίβα στους πίνακες, στα γλυπτά και τις ταινίες του.

«Οι καλλιτέχνες μοιάζουμε αρκετά με τους αθλητές. Πρέπει να δίνουμε καθημερινά τον καλύτερο εαυτό μας. Από το πρωί συγκεντρώνομαι ώστε να αποδώσω το 100% της δημιουργικότητάς μου. Και όταν πρόκειται για τη Louis Vuitton, έχω το καλύτερο περιβάλλον για να αντλήσω έμπνευση», αναφέρει ο ίδιος, για να συμπληρώσει: «Στο στούντιό μου έχω τοποθετήσει δύο θρανία. Στο ένα σκέφτομαι και δουλεύω όλη τη μέρα και στο άλλο, αργά το μεσημέρι, θα καθίσω για να γευματίσω. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι η σκέψη της δημιουργίας με ταλανίζει ακόμη κι όταν πέφτω για ύπνο».

Δύο από τις πιο δημοφιλείς εμπνεύσεις του «Αντι Γουόρχολ της Ιαπωνίας», όπως τον χαρακτηρίζουν, είναι το Χαμογελαστό Λουλούδι και ο Mr DOB. Με έντονα χρώματα και προκαλώντας χαρούμενα συναισθήματα, τα έργα του κινούνται πέρα από κάθε φαντασία, ενίοτε και με σατιρική διάθεση. Οξυδερκής, επικοινωνιακός και ετοιμόλογος, ο ίδιος τονίζει συχνά ότι ο δημιουργός δεν πρέπει να αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως brand: «Οι καλλιτέχνες τείνουν να καθιερώνονται σαν εμπορικό σήμα. Επειδή όμως δημιουργούν έργα τέχνης, στο τέλος, το μόνο που έχει σημασία είναι αν το έργο τους -ο πίνακας ζωγραφικής, το γλυπτό ή μια εγκατάσταση- είναι καλό ή όχι. Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι πόσο εμπορικό είναι ένα έργο, αλλά το αποτύπωμα που αφήνει».

Για τον Μουρακάμι η τέχνη είναι ένας τρόπος για να μεταβολίζεις το νόημα της ζωής στις επόμενες γενιές: «Σχεδίασα για τη Louis Vuitton κομμάτια που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή. Ημουν τυχερός που ο Μαρκ Τζέικομπς ξεχώρισε τότε τη δουλειά μου και μου προσέφερε την ευκαιρία να μπω και στον χώρο της μόδας, και είμαι ευτυχισμένος που συνεργάζομαι με τον οίκο για δεύτερη φορά. Δουλεύοντας για ένα τόσο μεγάλο brand, ανοίγει για μένα ένα καινούριο παράθυρο επικοινωνίας και δημιουργικότητας. Οι άνθρωποί του έχουν πολύ υψηλά στάνταρ, επιζητούν την τελειότητα».

Το πρώτο μέρος της νέας συλλογής Louis Vuitton × Murakami, που έχει γίνει ήδη ανάρπαστη, προβάλλεται μεγαλοπρεπώς στα φυσικά καταστήματα, online και στις καμπάνιες του οίκου. Μεγάλη πρωταγωνίστρια σε όλα αυτά, η εκρηκτική Ζεντάγια, ambassador του brand για το 2025. Το δεύτερο μέρος, που βασίζεται στο αγαπημένο μοτίβο Cherry Blossom, μία ακόμη έμπνευση του ίδιου καλλιτέχνη, θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο, πάνω στην ώρα δηλαδή για να καλωσορίσουμε την άνοιξη ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης