Mikey Madison, η νέα ανερχόμενη δύναμη του Χόλιγουντ
Η 25χρονη πρωταγωνίστρια της χιλιοϋμνημένης ταινίας «Anora» δηλώνει 100% αφοσιωμένη στη δουλειά της και έχει στόχο να γίνεται με κάθε επόμενο ρόλο καλύτερη ηθοποιός
Οταν η Μίκι Μάντισον κέρδισε στο φωτοφίνις των ακροάσεων τον ρόλο της μασκοφόρου δολοφόνου στο «Scream 5» σίγουρα δεν φανταζόταν ότι αυτό θα εξασφάλιζε την είσοδό της στην κατηγορία των A-listers του Χόλιγουντ. Και μπορεί να μην ήταν η ταινία αυτή καθαυτή που την έφερε στον αφρό της επικαιρότητας και στις υποψηφιότητες για τα πιο έγκριτα κινηματογραφικά βραβεία, αλλά ήταν η αφορμή για να τη βάλει στο δικό του στόχαστρο ο Σον Μπέικερ. Σύμφωνα με τον μύθο που η 25χρονη ηθοποιός έχει αρχίσει να χτίζει γύρω από το όνομά της, ο σταθερά ανερχόμενος σκηνοθέτης βρέθηκε ανάμεσα στους θεατές της ταινίας στο πρώτο κιόλας Σαββατοκύριακο της προβολής της τον Ιανουάριο του ’22, ενθουσιάστηκε με τις υποκριτικές της δεξιότητες και την κάλεσε για έναν καφέ γνωριμίας. Μεταξύ πρώτης και δεύτερης γουλιάς τής πρόσφερε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ταινίας που είχε στο μυαλό του και της πρότεινε να τον πλάσουν μαζί από την αρχή. «Ηταν η πρώτη φορά που μου έδωσαν ρόλο χωρίς να περάσω από ακρόαση και η δεύτερη που δέχτηκα να παίξω χωρίς να έχω διαβάσει καν το σενάριο», θα έλεγε η ίδια αργότερα.
Η ταινία ήταν το «Anora» και ο ρόλος η Ανι, μια νεαρή εργάτρια του σεξ που παντρεύεται τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη προς μεγάλη δυσαρέσκεια της οικογένειας του γαμπρού, που βάζει τα μεγάλα μέσα για να ακυρώσει τον γάμο με την ανεπιθύμητη νύφη. Ο Μπέικερ, που για την ιστορία είχε προσέξει για πρώτη φορά τη Μάντισον το 2019 ως ένα από τα κορίτσια του Τσαρλς Μάνσον στην ταινία «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» -την οποία μάλιστα είδε δύο φορές μόνο και μόνο για να βεβαιωθεί ότι η νεαρή στάρλετ άξιζε την προσοχή του, κάτι που επιβεβαίωσε οριστικά τρία χρόνια αργότερα με την απόδοσή της στο «Scream 5»-, της έδωσε το ελεύθερο να χτίσει τον ρόλο της Ανι από τα θεμέλια και να έχει λόγο ακόμα και για το μακιγιάζ, το χτένισμα και τα ρούχα της ηρωίδας της. Η Μάντισον το εξέλαβε ως μία από τις ευκαιρίες που σου έρχονται μια φορά στη ζωή. Η Ανι έγινε το κέντρο του κόσμου της για όσους μήνες κράτησαν η προετοιμασία και τα γυρίσματα, στο πλαίσιο των οποίων η Μίκι έκανε εντατικά μαθήματα ρωσικών και χορού στον στύλο, πέρασε πολλά βράδια σε στριπ κλαμπ και επέμενε να κάνει η ίδια όλες τις δύσκολες σκηνές.
Οι κόποι της ηθοποιού και η τυφλή εμπιστοσύνη του σκηνοθέτη απέδωσαν τους γνωστούς πλέον καρπούς. Το «Anora» θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες του 2024, χάρισε στον Μπέικερ τον Χρυσό Φοίνικα στο περσινό Φεστιβάλ των Καννών και μετράει ήδη υποψηφιότητες σε όλους σχεδόν τους κινηματογραφικούς θεσμούς. Η Μάντισον ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και ήδη προβάρει τις επόμενες κοκκινοχαλικές εμφανίσεις της για τα BAFTA (όπου διεκδικεί το βραβείο της Ανερχόμενης Σταρ) και τα SAGA. Και παρότι οι υποψηφιότητες για το Αγιο Δισκοπότηρο των βραβείων -για τους φίλους Οσκαρ- δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, σύμφωνα με τις προβλέψεις η 25χρονη ηθοποιός μάλλον θα έχει μια θέση στη χρυσή πεντάδα.
Anora
Η Μίκι Μάντισον εργάστηκε σκληρά για να βρεθεί στη λίστα με τα ονόματα που θα μας απασχολήσουν σοβαρά στο μέλλον.
Οχι μόνο για να μεταμορφωθεί τόσο πειστικά σε Ανι. Κόρη ενός ζεύγους ψυχολόγων, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Λος Αντζελες και μέχρι τις αρχές της εφηβείας της δεν είχε καν φανταστεί ότι ο δρόμος της θα την οδηγούσε μέχρι το γειτονικό Χόλιγουντ. Το παιδικό της όνειρο ήταν ο πρωταθλητισμός στην ιππασία. «Η γιαγιά μου και η μητέρα μου ήταν ιππείς, οπότε για μένα ήταν φυσικό να συνεχίσω την οικογενειακή παράδοση. Θυμάμαι τον εαυτό μου πάνω σε ένα άλογο πριν καν αρχίσω να περπατάω. Οι γονείς μου μού είχαν επιτρέψει την κατ’ οίκον εκπαίδευση για να έχω χρόνο να εξασκούμαι στην ιππασία. Ο στάβλος ήταν το δεύτερο σπίτι μου», έχει περιγράψει η ίδια με λίγα λόγια τα προ-κινηματογραφικά χρόνια της. Η υποκριτική μπήκε κυριολεκτικά από το πουθενά στα πλάνα της, σαν ένας τρόπος να ξεπεράσει τη φυσική συστολή της και να ζήσει πολλές διαφορετικές ζωές σε μία. Από τη στιγμή όμως που αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη της ως ηθοποιός, η ιππασία μπήκε στο μπαούλο με τις αναμνήσεις. «Οταν κάνω κάτι, θέλω να αφοσιώνομαι σε αυτό 100%. Είμαι ο τύπος του όλα ή τίποτα». Οι ελεύθεροι καλπασμοί στα λιβάδια δεν την αφορούν πια.
Από το 2013, που η 12χρονη Μάντισον στήθηκε για πρώτη φορά μπροστά σε κινηματογραφική κάμερα για την ταινία μικρού μήκους «Retirement» -υποδυόταν την κόρη ενός εκτελεστή-, έχει προσθέσει κάμποσες δουλειές στο βιογραφικό της, με καλύτερες στιγμές, εκτός από τα «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» και «Scream 5», την ταινία «Liza Liza: Skies Are Grey» (2015) και την κωμική σειρά «Better Things» (2016-2022). Οχι, δεν είναι σε καμία περίπτωση πρωτοεμφανιζόμενη. Για λόγους που η ίδια δυσκολεύεται να εξηγήσει, συνήθως οι ηρωίδες της είναι κακά κορίτσια. «Δεν ξέρω πώς βρέθηκα να παίζω τους κακούς χαρακτήρες, αλλά έχει πλάκα. Στην πραγματικότητα είμαι καλό κορίτσι, πάντα ήμουν. Δεν έχω παραβεί ποτέ τους νόμους, δεν έχω κάνει ποτέ κάτι κακό. Και είναι συναρπαστικό να υποδύομαι χαρακτήρες που τα έχουν κάνει όλα αυτά. Είναι σαν να βιώνω αυτές τις καταστάσεις αλλά με δίχτυ ασφαλείας από κάτω».
Scream
Better Things
Η αλήθεια είναι ότι μοιάζει σχεδόν βαρετά καλή. Αποφεύγει τα άσκοπα ξενύχτια, δεν έχει να αναφέρει ούτε μια κακή συνήθεια και προτιμάει να περνάει τον ελεύθερο χρόνο της στο σπίτι διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ταινίες και ψήνοντας κουλουράκια. Οι καλύτεροί της φίλοι είναι ο σκύλος της ο Τζαμ και η γάτα της η Μπίσκουιτ. Δηλώνει δε ότι απέχει συνειδητά από όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες. «Δεν είναι κάτι που μου φαίνεται αυθεντικό ή φυσικό και δεν νομίζω ότι θα είχα να προσθέσω κάτι επιδραστικό στα social. Και επειδή είμαι πολύ ευαίσθητη, κατά κάποιον τρόπο προστατεύω τον εαυτό μου με το να μην είναι online και να διαβάζω όσα γράφονται για μένα. Νομίζω ότι είναι πιο υγιές για μένα να αποφεύγω αυτό το κομμάτι του Ιντερνετ».
Με την Ντέμι Μουρ (2025)
Με τις Κάρλα Σοφία Γκασκόν, Σέλμα Μπλερ και Μόνικα Μπαρμπάρο (2024)
Η Μίκι Μάντισον δεν θέλει να παίρνει ρίσκα στη ζωή της, δεν κάνει extreme sports, δεν θα υπερβεί καν τα όρια ταχύτητας όταν οδηγεί, ακόμα κι αν έχει καθυστερήσει σε ραντεβού της - μάλλον απίθανο. Μόνο στην υποκριτική θέλει να ρισκάρει και να δοκιμάζει τις δυνάμεις της σε δύσκολους ρόλους. «Θέλω να βρίσκομαι σε καταστάσεις όπου δεν νιώθω άνετα. Θέλω να ωθώ τον εαυτό μου στη μάθηση και να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερη ηθοποιός. Δεν νομίζω ότι θα νιώσω ποτέ αρκετά ασφαλής για να πω “Ναι, τα κατάφερα”». Αν τολμήσει να γκουγκλάρει τις αποθεωτικές κριτικές για την ερμηνεία της στο «Anora», ίσως αλλάξει γνώμη. Αν μη τι άλλο, ως Ανι τα κατάφερε ◆
Με την Ιζαμπέλα Ροσελίνι και το βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας που κέρδισε στο Φεστιβάλ του Παλμ Σπρινγκς (2025)
Με την Τίλντα Σουίντον (2024)